/spanien/barcelona/forum/23116.aspx/spanien/barcelona/forum/23116.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Palle Kuling....
9/22/2007 21:17
Hur laddar man ner Sopcast??
Joell
9/22/2007 21:08
Messidona

Vilken länk ska man trycka på då?
Barcelona El Capitán
9/22/2007 21:07
Fyfan vad ful den var. Barça's färger? Snarare regnbågens...

Jag tycker den ser helt vidrigt ut, liknar ju mer en dålig sammansättning av legobitar än en modern arena. Jag skulle gärna vilja se de andra förslagen från alla arkitekter för att se vad vi har gått miste om =).

Aja, match snart. Synd att Dinho missade matchen men det får väl bli någon blandning av Messi/Iniesta/Dos Santos - Henry - Messi.

Bara det blir klapp-klapp! :D
Barcelona pedramo
9/22/2007 21:06
Ämne: Så satans ful arenan....
tror inte skisserna kommer ändras, om inte ledningen vill det
Barcelona Palle Kuling....
9/22/2007 21:05
Klicka på länken för att se fler bilder på Camp Nou
LoveChelsea
9/22/2007 21:01
Någon som vet hur start elvorna ser ut? Nu när det bara är 1 timme kvar så borde väl den officiella start elvan släppts, lycka till mot Sevilla om Arsenal kan krossa dem då kan ni med ;-)
Barcelona Patrick Kluivert
9/22/2007 20:57
någon som kan svara på när arenan kmr att bli klar ???

Vill se barca match innan den nya blir byggd??
Barcelona Lionel_
9/22/2007 20:56
Så satans ful arenan ser ut att bli. Det här är nog bland de enda gångerna jag skäms som barcasupporter. Det ser ju fan inte en sut som en fotbollsarena.

Det hela är en blandning av underbara Allianz Arena och Gaudí. Underbar+Underbar = Förfärlig

Hoppas att skissen förändras!!
Barcelona Visca_Barca
9/22/2007 20:48
tja grabbar. en fråga tror ni om barca spelar 0-0 ell om de förlorar matchen tror ni att Mister får sparken ? kan detta va hans sista chans?
Joell
9/22/2007 20:44
Någon som har en vcl länk till matchen?
Barcelona Bubbão
9/22/2007 20:31
eto'o borde komma så fort som möjligt liksom vi behöver nångon som börjar sätta in bollar det går bra nu men kan gå änu bättre
Barcelona Beguiristain
9/22/2007 20:28
Nu återstår dock att se om finansieringen håller, den är ju beroende av att klubben får tillstånd att bygga bostäder och kontor på marken där dagens ministadion ligger.
Barcelona Beguiristain
9/22/2007 20:26
Intressan är iallafall att om man får tro på bilderna så ska hela tredje läktaren expanderas så att den blir mer enhetlig än vad den är nu.
9/22/2007 20:24
Någon som vet när den blir klar?? (nou camp)
Barcelona ZARM
9/22/2007 20:24
Jag vet inte vad jag ska tycka om nya camp nou men synas från lååååååååångt håll lär det göra.
Barcelona Ghazza
9/22/2007 20:21
Det skulle vara häftigt att se bidragen i tävlingen. Det kanske fanns något underbart som inte valdes. Nåja, snart match!
Barcelona tarrak
9/22/2007 20:19
Jag gillade det mer sparsmakade utseendet som man kunde ana på bilden i SPORT, men på de andra tycker jag att det ser ut som ett tivoli. Sen är det väl en vanesak också, jag tror inte att det kommer spela någon större roll hur det ser ut när man väl är på plats.
Barcelona Diinho # 10
9/22/2007 20:16
dom överdriver lite me den artikeln tycker jag!
Barcelona Ghazza
9/22/2007 20:15
Captain Fantastic!,

Efter att ha sett den sista bilden måste jag säga att det ser ut som ett konstverk. Vilket inte behöver vara något bra... Det är för tidigt för att säga något tycker jag. Måste smälta detta lite först. Det ser ju dock ut att bli ganska mycket tak, vilket lär betyda mer tryck. Ett plus iallafall. Tänk er ett fullproppat Camp Nou mot Madrid. Mums...
9/22/2007 20:14
ursäkta för mina ordval men camp nou kommer att se förjävlig ut, man mår illa av att se den, den gamla kära camp nou förvandlas till ett spökhus
:(

Förrästen någon som vet när den blir klar? ska till camp nou för första gången i maj och skulle vilja se camp nou som den är nu ??

tacksam för svar
Barcelona Captain Fantastic!
9/22/2007 20:12
Här är en bättre bild, det är rena rama Allianz Arena enligt mig. Allianz är inte ful, det är inte denna med, men modernistationen gör att man tappar en massa smak för den.

Barca-färgerna gillar jag dock skaprt, man kan inte missa att det är Barcas arena :D
Barcelona Bjornee
Kolla länktips!
Barcelona Beguiristain
Typiskt foster, kan han inte göra något annat än glasbubbor. En fasad i tegel och järn hade varit grymt och samtidigt väldigt katalanskt men säkert för dyrt.
9/22/2007 20:06
Beguiristain

Fasaden är av vad jag läst på diverse arkitekt forum gjort av glas. Det ska vara som en yttre hinna mot den redan tidigare ställda fasaden, man river alltså inget, bara bygger runt det hela. Det ska byggas en massa resturanger och affärer i denna "glashinna".

Vete fan om jag tycker om det, måste se en bättre bild...
Barcelona Barcelona#7
9/22/2007 20:02
Hoppas Anfallet ser ut så här:

Dos Santos--Henry--Messi

DÅ blir det fart på kanterna
Real Madrid PILMA
9/22/2007 20:00
förlåt har tippat fel ville tippa detta till Barça så blev till Sevilla men hoppas en riktigt bra match hoppas att Gio får börja i dag.
Barcelona Beguiristain
Inte för att man direkt ser något men att blanda in de katalanska färgerna i stadion gillar jag inte. Sen kan man ju undra vad det är för typ av fasad igentligen? Är det kakel så baxnar jag, hade hoppats på en tegelfasad men men....
Barcelona hOmbres
Vad ska det föreställa? En kyrka? :S
9/22/2007 19:59
Gaudi? Jag vet inte, dock en jävla massa Allianz arena. Det ser nästan ut som en kopia av den (i min åsikt), man kunde ha behållet den äldre stilen, men aja...
Barcelona Ghazza
9/22/2007 19:56
Ojdå, är det bara jag eller är det inte lite Gaudi över det hela? ;)
Annons: