/spanien/barcelona/forum/23115.aspx/spanien/barcelona/forum/23115.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2007-05-25 22:39
Jag skulle inte tacka nej till Buffon, inte för att jag ogillar Valdes på något sätt men Buffon är en bättre målvakt.
Jag har sett för lite av honom det senaste året för att säga vart han ligger jämfört med världseliten. Men han är utan tvivel en av de bästa.
Barcelona Evička
2007-05-25 22:38
Mm, men betala Getafe för att vinna...funkar det? Har inte Barcelona ett ord med i laget där? Eller är det fortfarande något jag inte fattar?
Barcelona Rambla
2007-05-25 22:36
Ämne: Rambla
Vad menar du....
Det är korrekt, det är ej olagligt att betala ut sk "Maletines", segerpremier till andra lag. Har förekommit under historiens gång inom spansk fotboll. Säkert har även gamla Barçaledningar varit inblandade i sånt. Det skulle åtminstone inte förvåna mig.
Barcelona tarrak
2007-05-25 22:34
Tja, marängerna har väl aldrig brytt sig om hur deras tidigare titlar vunnits och de lär väl inte börja nu.

Angående ny pivote anser jag nog att de Rossi känns som det bästa alternativet. Förutsatt att ingen sitter på en fungerande tidsmaskin så att vi kan åka tillbaka och hämta förra säsongens Edmilson. Han var fantastisk!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-05-25 22:33
Vi kan disskutera fram och tillbacks men det kommer finnas ytterst få pivotes av klass till salu under sommaren, vi gick miste om Mascherano som du nämnde de rossi verkar vara 1 med rom som neo var med matrix vart lämnar det oss?

Vem ska klubben satsa på om inte Sissoko jag ser ingen annan i nuläget :s.
Delarocha
2007-05-25 22:33
Fattar inte varför inte Buffon drog direkt när de åkte ur? Vad är hans anledning? Missat CL spel eller att Juve inte satsar ordentligt nu?

Det är tydligen lagligt att betala lag för att VINNA matcher, som en morot. Men inte att förlora då detta är något man kan påverka betydligt enklare.
Barcelona Evička
2007-05-25 22:32
Rambla
Vad menar du med att det är legitimt? Är det OK att betala andra lag för att de ska spela på ett visst sätt? Det måste vara något jag har missat här.
Barcelona Rambla
2007-05-25 22:31
Ämne: Barcelona eller Real....
Ja de är verkligen bra att få till sina texter Tribal. I texten kan man läsa: Real Madrid and Barcelona are going for Juventus goalkeeper Gigi Buffon.

Sen lite längre ner:
"We have two offers," said Silvano Martina, Buffon's agent, "an Italian one and a foreign one. We now must talk to Juventus about this."

Då är min fråga. Hur är det möjligt att både Madrid och Barça jagar Buffon, är det senare nämns att det är 1 utländsk klubb som givit ett bud.

Faller på sin egen orimlighet. :D
Delarocha
2007-05-25 22:27
Barcelona eller Real satsar på Buffon... Vilka är det?...Se länk.
Barcelona Rambla
2007-05-25 22:26
Ämne: Rambla

Hur ofta h....Hur ofta? Tja det räcker väl med Chelsea borta, Liverpool hemma och borta, Madrid borta, Valencia hemma och borta. I stort sett mot alla storlag denna säsong. Sissoko är helt enkelt för dålig bollmottagare för att inte säga passningspelare.

Jag räds inte prislappen om det hade innburit att de Rossi värvades, och det tror jag inte heller ledningen gör. Det är helt okej att göra en sådan stor värvning till nästa säsong, dessvärre lär nog inte pengar hjälpa då hans kärlek för sin klubb lär hindra en övergång.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-05-25 22:24
Rambla

Hur ofta händer det att både Xavi och Iniesta eller Deco blir söndermarkerade?

Barca broder vi är i behov av en spelare som totalförstör rytmen för motståndarna, de rossi är en tuffing på mittfältet men prislappen kommer vara skyhög Sissoko skulle passa oss utmärkt.

Jag vill inte ha nån pivote som är mer spelskicklig än vad han är på att försvara sig,vi har 2 spelskickliga mittfältare och sen är det tänkt att vi ska ha en pivote hade vi bara haft 1 spelskicklig mittfältare då hade jag förstått oron men så är inte fallet.

Prislappen på Sissoko kommer spela de avgörande i det hela.

Laporta har jag så mycket respekt och beundran för han säger inga galenskapar till skillnad från andra presidenter(nämner inga namn), när han väl öppnar sin käft så är det visdom ödjmjukhet.
Barcelona Rambla
2007-05-25 22:24
Stämmer de uppgifterna så, €3m är inga småsummor för en klubb som Getafe. För att inte tala om Zaragoza så är väl tanken bakom det hela, vinns mot Sevilla borta och Uefa-platsen är klar så kan ni ta det lugnt mot oss i omgången efter. Tvi fan...
Delarocha
2007-05-25 22:22
Fan vilken underbar klubb Barcelona är. Laporta är riktgit jävla vettig. Skönt att Barcá inte håller på med sånt jävla fiffel.
Blir riktigt glad nu.
Barcelona tarrak
2007-05-25 22:18
Rambla/Eller hur! Det är rent ut sagt pinsamt, men jag väntar mig inget annat från den klubben. Skulle inte Barça vinna i år kan vi alltid trösta oss med att vi har hedern i behåll...
Barcelona Rambla
2007-05-25 22:13
Klubben har inte vunnit något på egen hand under 4 år och nu ska man betala andra lag så att de kan hjälpa dem vinna. Vilken skam!

Det är bra att Laporta säger ifrån att Barça under inga omständigheter tänker betala andra lag för att vinna matcher.

Det pinsamma i det hela är att det är helt legitimt förfarande i Spanien. Någon borde göra någonting åt detta.
Barcelona Rambla
2007-05-25 22:04
Ämne: De rossi kommmer ald....
Det vet du? Sheva skulle ju aldrig lämna ditt Milan. Var är han nu? Nu är det så att de Rossi är Barcelonas prio 1 till den defensiva rollen på mittfältet. Det är ingen i klubben eller ens här som påstår att han kommer att värvas, tvärtom alla är ense om att det näst intill är omöjligt. Tror du inte Barça har fler alternativ om det inte skulle gå vägen?

Jag förtstår inte hur man kan vilja ha Sissoko i Barça. Markera bort Xavi/Iniesta/Deco (vem som nu spelar) och då tvingas Sissoko stå för bolldistributionen nerifrån backlinjen. Jo det lär ju vara kreativt. :D

Är det ingen som kommer ihåg hur Barça neutraliserade Chelseas mittfält när de slog ut dem ur CL förra säsongen? Jo man lät Makelele stå för passningar och kreativitet och det såg vi ju alla hur det gick. Då är han ändå klasser bättre än Sissoko när det gäller teknik och passningar.
Barcelona Jojjje
2007-05-25 22:04
De Rossi har tidigare länkats samman med barcelona men inte mer än så.
Som sagt så var detta en drömelva med betoning på just dröm.
Barcelona Evička
2007-05-25 22:02
Ännu mer skrämmande att Spanienredaktionen anser att frågan över huvud taget bör ställas.
SS LAZIO 1900
2007-05-25 21:59
Skrämmande att tre av tio här på SvenskaFans tror att Atlético Madrid la sig.
Barcelona Myrran
2007-05-25 21:36
Delarocha
Jo, det är sant. Alla Romanistas räknar med att De Rossi tar över som kapten i Roma efter Totti. Kommer bli fruktansvärt svårt att värva honom.
Delarocha
2007-05-25 21:17
Den elvan hade ju varit nice, men jävligt dyr.
Är tveksam till att De Rossi vill lämna Roma... Har han någonsin nämnt det? Är inte han som Gerrard typ, Romas store son efter Totti?
Barcelona kalle7
2007-05-25 21:15
Det var ingen dålig elva Jojje =D
Barcelona Barcelonito
2007-05-25 21:13
Han var ordinarie fram tills hans skada, sen dess har de köpt Marscherano och han har varit ur form, undantaget mot Barca då han var en av de bästa.
Barcelona kalle7
2007-05-25 21:10
Är den här Sissoko bra eller? :) Han har väl inte fått spela i Liverpool?
Barcelona Barcelonito
2007-05-25 20:39
Folk gnäller på att han e dålig passningsspelare och har dålig teknik. Men visst är det precis en sån vi behöver. Xavi, Iniesta och Deco ska stå för och Sissoko är världsklass deffensivt. några viktiga saker till: han är nästan 2 meter och är en av de starkarste spelarna i världen. 22 år gammal. Låter som en fantasktiskt bra barcaspelare.
Real Madrid R9 Ronaldo
2007-05-25 20:15
RonaldinhoGaucho10

Det är lätt att övertala Behrami om att han ska gå till Barca, men desto svårare är det att övertala Barca så att de köper just Behrami. ;)
Barcelona tarrak
2007-05-25 20:01
Jag har en fråga angående Barça B:s tragiska degradering. Vilka regler är det som gäller för att flytta spelare mellan A och B-lag? Hade det inte varit möjligt att låta spelare som Ezquerro hjälpa laget att undvika nedflyttning?
Barcelona Ghazza
2007-05-25 19:45
João Pinto,

Diogo? Inte en chans. Ett stort ärkesvin som jag hoppas aldrig sätter en fot i Barcelona.
Barcelona Barcelonito
2007-05-25 18:49
João Pinto
Pratas även om Heinze... Bayern köper som vanligt alla bästa i Tyskland, spelar ingen roll om de har 20 på samma plats. Med Sagnol på högerbacken så flyttar Lahm knappast till högern. Men de vill nog ha en bra ersättare till Lahm och Jansen kan spela högre upp också. Vem Barca än köper så måste han vara en av de bästa. inga mittemellan spelare som Gio och Belletti.
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-05-25 18:48
valon behrami hade vart en dröm å se honom spela i barca..det är så att behrami är min mosters son. själv vet jag att barca är hans favoritlag. önskar att jag kunde övertala honom. hehe
Annons: