/spanien/barcelona/forum/23113.aspx/spanien/barcelona/forum/23113.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2007-05-25 23:37
Är det bara jag som är riktigt rädd för vad Abbondanzeri kan ställa till med imorogon? Känns som typexemplet på målvakt som kan göra en helt omöjlig match där han räddar allt. Obehaglig kille!

Evièka/ Kunde tro det. Och vitt, grönt och orange är en väldigt fin färgkombination. :)
Delarocha
2007-05-25 23:37
Ghazza, va säger du^^ Anders är minst lika bra som Iniesta=)
Barcelona Ghazza
2007-05-25 23:36
Skulle gärna vilja se Anders på planen mot Spanien. Iniesta skulle snurra upp honom så kraftigt va =)
Delarocha
2007-05-25 23:36
ÖIS är bäst, på att vara sämst och att få en att lida. Hatkärlek till den klubben... Är fast, kan ju inte hålla på någon annan samtidigt som den är för bedrövlig=D
Barcelona Rambla
2007-05-25 23:34
Uschh, A Svensson. Nu när han gjort en bra match och hattrick i AS så tror säkert alla att han kommer att frälsa Sverige i EM-kvalet. Lär väl bli som vanligt när han ska trippa med sitt internationella löpsteg. :D
Barcelona Evička
2007-05-25 23:31
tarrak
Passa dig! Jag råkar gilla Anders. ;)
Barcelona tarrak
2007-05-25 23:30
"Öis är bäst....=D" På vad?

Evièka/Vänta bara! Taco-Anders går nog att muta med en kebabpizza. :)
Delarocha
2007-05-25 23:27
Njee tror jag inte. Men man börjar ju misstänka ÖIS med den starka säsongen de gjort i år=D
Skämt åsido. Öis är bäst....=D
Barcelona Evička
2007-05-25 23:23
Sant - där var något förra året också om jag inte minns fel. Både Blåvitt och gulsvart. Får skylla på att GP har blivit liggande den här veckan. :S

Skattefiffel är ju en sak, men har vi haft mutade domare eller betalning till andra kag?
Delarocha
2007-05-25 23:22
IFK Göteborgs skandal är ju allsvenskans motsvarighet. Visserligen avgjorde den inte ligan men ändå...
Barcelona Rambla
2007-05-25 23:22
Ämne: tarrak
Jo, så är de....
Vah? IFK Göteborg. Har du missat rättegången denna vecka? :D

Allsvenskan = Skattefiffel
Barcelona Rambla
2007-05-25 23:20
När vi ändå är inne på Silly Season. Det stör mig att la liga avslutas så sent jämfört med de andra ligorna. Nu hinner storklubbarna i de ligorna förbereda och kanske tom göra klart några värvningar. Sådana där kanske även Barça var inblandade. För att inte tala om jaga spelar i Barça som är mitt uppe i spännande ligaspurt och verkligen inte behöver den sortens distraktion. Tror ni tex att Rafa Benitez är så respektfull att han låter ligan spelas färdig innan han ger sig på Eto'o? Fan trot. :D
Barcelona Evička
2007-05-25 23:19
tarrak
Jo, så är det. Jag känner inte till några större skandaler i allsvenskan så jag skulle ju kunna följa mitt svenska lag med större engagemang, men dels är svensk fotboll inte så kul (för att uttrycka sig diplomatiskt) och vad gäller cavan - den står sig i konkurrensen.
Barcelona tarrak
2007-05-25 23:15
Barcelonito/Nej det var dem jag hänvisade till.

Evièka/ Väl talat, man måste prioritera här i livet. :)
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-05-25 23:13
tjena tjena..

Angående pivote rollen så tycker jag faktist att laporta och ledningen ska satsa en stor summa på de rossi typ 200-250 miljoner kr för de är han värd.. typ om vi nu säljer giuly gudjohnsen(vill verkligen att han stannar) marquez mfl. då får vi in en hel del cash. eller vad tycker ni?

endel säger att sissoko är en usel bollmottagare och inte alls spelskicklig.. men han är bara 21-22år gammal och kan utvecklas mkt mer som spelare, speciellt i barcelona(världens bästa klubb)

fast det hade vart skit bra om vi lyckades signa daniel de rossi, en riktig krigare..

Visca barca
Barcelona Evička
2007-05-25 23:12
Ämne: Ja, vill man ha ordn....
Allright, jag ger mig. Rättspatoset har ingen chans. Det får bli cavan som avgör - jag stannar i Spanien =)
Barcelona Barcelonito
2007-05-25 23:12
tarrak

Redan glömt de 5-6 tyska domarna som var inblandade i spelhärva förra säsongen? :D
Barcelona Barcelonito
2007-05-25 23:11
I Spanien är det tillåtet för att man ska slippa sånna fiffel som i Italien... Calderon är nog beredd att gå längre även om det vore olagligt...
Barcelona tarrak
2007-05-25 23:11
Ja, vill man ha ordning och reda ska man kanske vända sig till tyskarna, förutom en och annan domare som sponsras av kinesiska spelsyndikat då.

Och cavabubblor kittlar trots allt roligare i näsan än kolsyran i öl. ;)
Barcelona Rambla
2007-05-25 23:08
Åja, i de andra ligorna förekommer det annan form av "fiffel". I Pl tex, alla har väl hört talas om managers pengar under bordet när det gäller spelaraffärer? Sam Allardyce i Bolton var ju under utredning. Jag har även för mig att den gamle Arsenaltränaren Graham Taylor var inblandad i något sådant i början på 90-talet.
Barcelona Barcelonito
2007-05-25 23:06
Som Rijkard sa idag så är det inte tillåtet i Italien. Det är bara i Spanien det här händer. Men jag hoppas att Sevilla krossar Zaragoza så de får kämpa för deras plats mot Real... Ohh va jag håller på Sevilla i helgen...
Barcelona Evička
2007-05-25 23:02
Ok, med min rättspatos kanske jag ska satsa 100% på Bundesliga. (Fast cava känns lite roligare än bier)
Barcelona tarrak
2007-05-25 23:01
Evièka/ Om jag förstått det hela rätt så är det nog ganska ovanligt. Jag tror inte att det är tillåtet i någon av de andra stora ligorna.
Barcelona Rambla
2007-05-25 23:00
Ärligt talat trodde jag det var ett skämt första gången jag hörde talas om "Maletines". Det talas alltid om sånt när serien varit så här jämn som den är nu. Då börjar snacket om att attachéväskorna ska plockas fram. :D

I Spanien ska man nog akta sig för att tex kritisera italienskt fiffel innan man städat upp sin egen byk. :D
Barcelona Evička
2007-05-25 22:57
Det här var nytt för mig. Kanske har jag inte ens velat tänka tanken. Funkar det såhär i alla ligor?
Delarocha
2007-05-25 22:54
Jag gillar inte det alls, ligan vinner man i sina egna matcher, kan man inte vinna ligan på det sättet är man inte förtjänt av den om man är tvungen att muta andra lag.
Pinsamt.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-05-25 22:54
RONALDINHO, ETOO, MESSI!

Han är en kämpe mer styrka än deco,xavi,iniesta men dessa 3 är överlägset mer spelskickliga. Bommel är ingen pivote hans position är där xavi,deco,iniesta spelar därför blev det som det blev. Det var inte som om Barca slängde iväg han precis han ville ha mer speltid men rijkaard kunde inte garanterar det med tanke på att man har dessa 3 spelskickliga spelare därför kom de överens och bayern blev lösningen.

Barcelona Rambla
2007-05-25 22:53
Ämne: Ride_The_Big_One(6):....
van Bommel gör säkert ett bra defensivt jobb i Bayern. Barça har/hade ett helt annat spelsystem och han är inte den rätta spelaren att spela ensam pivote i det spelsystemet.
Barcelona tarrak
2007-05-25 22:52
Ja det är utan tvekan en gråzon, där det lätt kan spåra ur till helsvart. Dessutom anser jag att det gör en "orättvis" fotbollsvärld än mer orättvis, då mindre klubbar inte har möjlighet att betala andra lag 3 miljoner euro för att vinna över önskad motståndare.
Barcelona RONALDINHO, ETOO, MESSI!!
2007-05-25 22:50
Ride_The_Big_One(6):
nej men man kan ju se att Van Bommel spelar bra båda defensivt och "attacking" och det är ju självklart efter att man har sett hur han har spelat för Bayer och förrut i Barca att han är som en "dynamit" till lagen!!
och han spelar som en krigare och ger lagen "extra" som andra inte gör!
Annons: