/spanien/barcelona/forum/23110.aspx/spanien/barcelona/forum/23110.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-05-22 23:04
Rambla

Tredje tröjan iår är förra årets borta tröja, den limegröna. Vet du hur hemma tröjan kommer att se ut, jag vill verkligen ha ränderna tillbaka. Helst med röda shorts :)
Barcelona Evička
2007-05-22 23:04
Den här säsongen har et växlat mellan den oranga pyjamasen och de citrongula (eller gröna, som en del tycker att de är).

Det kanske blir en turkos pyjamas nästa säsong då.

Ser lite gråbeige ut tycker jag.
Barcelona Rambla
2007-05-22 23:03
Captian:

Jag håller med om Uche. En drömvärvning enligt mig. Han skulle inte kräva en startplats. Sen skulle han vara en perfekt spelare att sätta in när vi backar tillbaka och kontraslår. Han har erfarenhet av spansk fotboll, både primeran och segundan. Tror dock att han ryktats till Getafe.
Barcelona Rambla
2007-05-22 23:01
Eller denna som 3:e tröja? Har vi ens något tredje alternativ denna säsong? Finns väl bara den oranga?

Hm, vi kan väl för f*n inte ha vita? Eller det är nog beige va? :D
2007-05-22 23:00
Barcelonito

Jo visst har Laporta gjort ett oförglömligt jobb med denna klubb, speciellt efter att ha tagit över i en utav de djupaste svackorna vi har haft. Hans jobb har varit revolutionärt.

Rambla

Jo, nog skulle han nog mest dras till brassar, men med de brassar han servede oss innan han lämnade så är jag nästan beredd att tillåta honom :)

Jag har en riktig suktan på Uche och Pongolle i Recre. De påminner mig mycket om Samu, snabba, bra tekniskt (även om de inte är några Messis eller Ronnies), samt även målfarliga. Sedan så gillar jag även Uches målgest (volterna) :)
Barcelona Rambla
2007-05-22 22:58
Rosell ville också hellre ha Scolari än Rijkaard. Även där fick han böja sig. Kanske inte så konstigt att han till slut valde att hoppa av. Han var ju trots allt spordirektör och vicepresident.

Vad tycks om nästa års bortatröja? Är inte övertygad om att den är en bekräftad visserligen. Det kan nog vara en prototyp. Färgerna påminner lite om Dream Teams turkosa nyans.
Barcelona Barcelonito
2007-05-22 22:54
Glöm inte att Rosell inte ville ha Eto'o utan Fabiano i Sevilla... hahaha lite missbedömning, tur att Laporta ar envis o tog dit Eto'o :D
Barcelona Barcelonito
2007-05-22 22:52
Jag tror att Rosell kan göra bra ifrån sig men däremot så har Laporta gjort Barca till ett underbart lag att hålla på. Uniceftröjorna, Mot Racism, Hjälpa Canceroffren, Massa andra välgörenhetsgrejer är något Barca satsar på mycket mer än andra klubbar mycket tack vara Laporta... Hoppas Rosell som med största sannolikhet tar över Barca också fortsätter med det...
Barcelona Rambla
2007-05-22 22:51
Ämne: Va? Får inte Laporta....Nej, efter Nuñez era (som satt 22 år) så ändrade man i stadgarna och nu mer får en president enbart sitta max två mandatperioder.

Hm, jag vet inte riktigt. Har på känn att Rosell nästan enbart skulle gå efter brassar. :D

Ja du, Sevillas Monchi måste vara en av världens slugaste värvarbas. Wenger hittar inte speciellt många talanger, de är oftast redan uttalade talanger i världens ögon. Det han är bra på är att övertala dem att komma till London. :D
2007-05-22 22:47
Va? Får inte Laporta sitta kvar i en till mandatperiod? Satt inte Nuñez på posten i typ 32 år? Jag kommer ihåg att det var någon sjukt står siffra.

Om inte Laporta sitter kvar då tycker jag defenitivt att Rossell borde ta över. Vilka värvingar vi skulle få. Jag är nästan beredd på att påstå att Rossell kanske har det bästa "värvningsögat" i fotbollsvärlden, tillsammans med de som styr Sevilla och Wenger (även om den senare har en väldigt låg standard i mina ögon)
Barcelona Rambla
2007-05-22 22:42
Ämne: Jag har också läst n....
Det stämmer, Winterthur Barça missade slutspelet i Euroleague, 4 lag gör upp om titeln. Det är mosvarigheten till fotbollens CL.

Det hördes röster om Luis Enrique som andretränare ja efter fiaskot mot Getafe i CdR.

Tja, för mig får Rosell gärna ställa upp i valet 2010 då Laporta ändå inte är berättigad till ännu en mandatperiod.
2007-05-22 22:34
Jag har också läst något sådant. Många verkar nu stå på Rossells sida inför valet 2010, då de riktigt hängivna cules (många Boixos Nois) tycker att Laporta misslyckats grovt med våra lag (handboll, basket o.s.v). Har inte Barcas basketlag missat spelet i basketens CL (Euroliga, eller vad det heter).

Skulle Luis Enrique bli vår andretränare? Jag har för mig att det var du som sa det Rambla för typ en vecka sedan.
Barcelona Rambla
2007-05-22 22:30
Tror inte Pep är favorit dock. Läste någonstans att han inte stod på Laportas sida under valet. Fast det kan väl egentligen kvitta, han vill ju självklart bara Barças väl oavsett vem som är president. Byt ut Txiki mot Luis Enrique så kan Pep Gardiola ta hand om talangerna i Barça B. Deal? :)
2007-05-22 22:27
Aaa, det är just det som är synd. Att man just bara har planer för Dos Santos och Bojan. Vi sitter på talanger som besitter enorma förmågor. Toni Calvo är något utav en personlig favorit. Jag tror att talangerna klättrar för snabbt upp till Barca-B för att sedan sitta där och vänta ett väldigt bra tag på att komma upp i A-laget.

Jag tycker att vi borde ta det lungt med de i de yngre stegen. Kanske låta de spela fler matcher med Barca-C, eller skapa ett nytt ungdomslag. Annars blir det väll att låna ut alla. frö nog är de bättre än terceran.

Barca-C ska ju även upplösas av det jag läst, man ger helt enkelt upp på det steget. Otroligt synd.

Pep skulle sitta riktigt bar i Barca-B, tycker jag.
Barcelona Rambla
2007-05-22 22:21
Captian:

Quique Costas lär med all säkerhet ryka. Det har redan börjat ryktats om att någon av de båda legenderna Lucho eller Pep kommer att ta över Barça B nästa säsong. Barcelonito har en poäng. Laget består till 80% av tonåringar och många har blivit uppflyttade från Juvenil-laget just till den här säsongen. De saknar helt enkelt rutin att tampas med garvade seniorspelare som knappast lägger fingrarna i mellan. Helt klart blir man orolig vad som ska hända spelare som Marc Crosas, Marc Valiente, Jeffren Suarez och Jesus Olmo. Bojan och Giovanni lär man ju dock ha planer för.
Barcelona Barcelonito
2007-05-22 22:15
Captian Fabuloso Cave Of Hair.

spelarmaterialet är 16-17 åriga killar som spelar mot 30 åringar vecka efter vecka... Det är ju inte lätt... Inte så mycket med tränaren att göra utan ledningen som borde ha tänkt på det innan säsongen började
2007-05-22 22:12
En fråga till någon kunning Culé.

Vad kommer att hända med Quique Costas? Efter att han kört ned Barcelona-B (nästan i skiten, för att uttrycka sig grovt). Så tycker jag att han helt klart borde få sparken. Med det spelarmaterialet så borde de defenetivt klarat sig åtminståne över strecket.

Jag har läst runt om kring, att talangerna kanske kommer att söka sig utåt pågrund av den britsfälligga klass terceran håller. Detta skulle inte sitta fint.

PS: Vad tycks om vår kina turne i år, två matcher spelas varav den ena i Hong-Kong (har jag för mig). Detta känns som piss i mina ögon, får starka Amerika-turne vibbar från detta. Det enda som glädjer mig är att våra grabbar ska möta grova skottska motstånd som Hearts, Aberdeen och Celtic tror jag. Dessa matcher måste höja deras prestations förmåga.
Barcelona RONALDINHO, ETOO, MESSI!!
2007-05-22 21:58
HAHAHHA håller med dej 100% Rambla
Barcelona kalle7
2007-05-22 21:57
HAHA RAMBLA :D så underbar kommentar.
Barcelona Rambla
2007-05-22 21:56
Snälla, strunta i fåntratten. Är det verkligen någon som tar en 19-åring på allvar som skriver "Bajselona" på sin kalkonlista?

Kiss & bajshumor trodde jag man höll på med i lekskolan. Tydligen inte. :D
2007-05-22 21:54
Raul Madrid | y Galacticoos:
kom inte hit och tro at du kan Skjäma utt Dinho.
det där är "tu padre" eftersom ingen anan har bilden!!!
Det är skoj nu eller??
Real Madrid Raul Madrid | y Galacticoos
2007-05-22 21:50
Kom tillbaka när du är myndig. Oj, du var visst det... /Red
Barcelona Rambla
2007-05-22 21:43
Jaha, då har Marquez slagit upp sin skada just när han höll på att bli helt friskförklarad. Han är borta ytterligare 15 dagar. Frågan är om vi får se honom spela något mer den här säsongen. Ja frågan är väl om vi någonsin får se honom spela i Barça? Känns inte helt omöjligt att man säljer honom.
2007-05-22 21:33
come on los cules snacka !!!
2007-05-22 21:24
Jag skulle inte vilja se Deco gå till en annan klubb men om han går så skulle jag gärna se lampard i Barca eftersom jag har varit i England och de snackar altid om beckham och de snackarde ochså mycket om Owen och Woody nä dem var i real så jag skulle vlja att det hände.
Men inte bara för det men ochså är Lampard en Krigare!!
Och jag skulle ochså vilja se Sissoko i Barca Eller Xabi alsonso För jag läste ochså att en Barca scout ska vara i Athens imorgon och se om en av spelarna skulle passa Barca Bra.!! :D :D :D
kul At höra!
Delarocha
2007-05-22 20:47
Han kommer definitivt inte vilja bli såld och han kommer nog inte vilja sticka om han inte får speltid redan nästa år, men jag hoppas verkligen att Rijkaard börjar planera för att ta upp båda, jag skulle gärna se Giovani dos Santos och Bojan få spela lite i Cupen nästa år. Personligen så bryr jag mig mer om att få in dessa spelare på ett schysst sätt än att vinna den cupen som vi redan vunnit 24 ggr så att låta de spela lite mer i cuperna och göra inhopp i avgjorda matcher lite då och då i ligan kanske kan ge dem erfarenhet men samtidigt mersmak. Inget snack om saken att Bojan har en framtid i klubben. Annars får jag nästan börja heja på klubben han byter till.
Real Madrid MrWho
2007-05-22 20:32
Vad hände med Maxi Lopez sista jag såg honom så satt han på bänken om det var matchen mot Betis.
Barcelona Rambla
2007-05-22 20:19
Rambo~:

Man säljer inte en sådan talang som Bojan, det är respektlöst mot honom med tanke på hur mycket culé han är. Precis som Barcelonito skrev, det är inte säkert att han vill tillbaka sen. Sådana talanger lånar man ut för att de ska få erfarenhet, sälja är helt fel välg att gå.

MrWho:

Deco har förbjudit sin agent att förhandla med andra klubbar. Han vill stanna och Laporta har haft samtal med honom och lovat att han får stanna. Skulle ligan inte vinnas, kanske Deco tänker om. Vem vet, men nu är han nog full koncentrerad på ligan och Barça.

Vi har Guddy, Ezquerro, Saviola och Guily som extra anfallare. Guddy kan ju också spela offensiv mittfältare. Ezquerro lämnar garanterat, säkert även Guily. Saviolas framtid är också mycket osäker. Så nog kommer nya anfallare att anlända. Palacio lär köpas om man får ner priset till en rimlig nivå, annars säkert inte.
Real Madrid MrWho
2007-05-22 20:11
Tror ni att klubben kommer släppa Deco? Sen hur troligt är det att ni kommer köpa Palacio? För mig känns det väldigt konstig köp.

1. Störst sannolikhet blir han en bänknötar köpe. För vem ska han peta mellan Etoo Ronald ohc Messi?

2. Ni har 4-5 bänknötare till anfallet, varför ta inte upp Dos Santos eller mås hha lite rutin först?

Inte för att provicera eller nåt men köpet känns lite idiotiskt med tanken på den truppen ni har, visserligen kommer minst 2 av anfallarna att gå till nästa sesång.
Barcelona Barcelonito
2007-05-22 20:10
Rambo
Ville Etoo tillbaka till Real? Nej... Det är inte säker om de vill tillbaka om man säljer eller lånar ut dem... Glöm inte att Messi och Fabregas fick chansen att spela för A-laget när de va lika gamla som Bojan e o kommer va efter sommaren. De borde flytta upp honom och då tränar han med alla världsstjärnor och förbättras ytterligare... Men speltiden lär inte bli mycket...
Annons: