/spanien/barcelona/forum/2311.aspx/spanien/barcelona/forum/2311.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2015-08-14 12:46
Pep Guardiola inför matchen mot Hamburg ikväll " Det finns bara en spelare i världen som inte behöver lyssna på mig och mina instruktioner och det är Messi". Pep har vidare sagt till sina spelare att "jag är den som bestämmer och ni ska bara lyssna".
Barcelona enkos
2015-08-14 12:37
En fundering: När man skriver artiklar som BEHNAM HASHEMI BANI skrev sist kan ni då skriva bredvid vilket nick på forumet ni har så man vet vem det är som skriver.. så vilket nick har BEHNAM HASHEMI BAN ? :)
Barcelona 11-9-10
2015-08-14 12:17
Nu verkar även klubbvalet var helt och hållets Adamas förtjänst och även det säger mycket om spelaren. Han har haft betydligt bättre klubbar efter sig och säkert bättre kontrakt men han väljer att satsa på sin fotboll Han verkar ha tagit till la masia andan ändå ut till fingerspetsarna med sin ödmjukhet och professionalism. Detta är ingen dussinlirare utan en riktig diamant med fötterna på jorden
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-08-14 12:15
Jag tänkte på det också.

Varför säger inte Barca ifrån såna orättvisor som laget råkar ut för varje säsong.

Vad är meningen med det här upplägget? Om du frågar mig så tycker jag att Barca borde skylla sig själva. När var det sist man hörde Barca säga ifrån när de blir anklagade och pissade på av spanska fotbollsförbundet, R.Madrid median, domarförbundet och självaste R.Madrid.
2015-08-14 12:06
11-9-10

Ser att jag är 2.a på bollen :-)
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-08-14 12:06
@Flavía:

kan du definera C spelare tack?=)
2015-08-14 12:05
Sherwood (coach Villa): "Adama's a big powerful boy, very quick, dynamic and a maverick-type player. Those players are few and far between." Roligt att han uppskattar Adama. Sherwood gillar tydligen samma spelare som Les Rambles :-). Undrar om han är medlem här inne. Adama: "I would also like to express my gratitude to everyone at FC Barcelona for helping me develop as a player and as a person." [avfc] Så ödmjuk han är. Trots att spelare som Munir går före honom så håller han en god ton. Såna spelare som honom borde åtminstone få chansen innan de skeppas iväg. Jag väntar fortfarande på förklaringen om varför Munir får gå före Adama. Kan det vara så enkelt som att ingen är intresserad av Munir med tanke på hur han har spelat senaste säsongen ? Jag önskar Adama all lycka i världen. Om han inte åker på taskiga skador så kommer han bli en av de stora spelare så där om 3 till 4 år. Nu får man hålla koll på Aston V macherna. Jag gjorde det innan p.g.a Benteke. Någon som har koll på om de har värvat bra spelare.
2015-08-14 12:03
frågan är hur mkt är han buy back på.

måste säga att jag är grymt imponerad hur adama skött hela situationen, trots hur Lucho behandlade han. och hans klubbval är så klockren enligt mig. han vill inte stänga dörren för barca. härligt adama!

"I would also like to express my gratitude to everyone at FC Barcelona for helping me develop as a player and as a person."

du ska hem! o närkampa sönder marcelo! haha
Barcelona 11-9-10
2015-08-14 12:03
@barcastuff: Adama: "I would also like to express my gratitude to everyone at FC Barcelona for helping me develop as a player and as a person." [avfc] Se och lär så här beter man sig efter man har lämnat klubben
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-14 12:01
Av det man läst ser denna försäljning betydligt bättre ut än många andra vi stått för. Det enda jag tycker saknas är information om summan återköpsklausulen ligger på. Man kan väl tänka sig att ca 15 miljoner hade varit rimligt. Annars är det bra att klausulen gäller under tre år, det ger Adama, ung som han är, tillräckligt med tid för att komma till rätta i sin nya klubb innan han förhoppningsvis hinner prestera under en viss tid, tillräckligt för att vi ska vilja köpa tillbaka.
Barcelona Rambla~
2015-08-14 11:54
Tror dock vi hat sett det sista av Adama i Barca. Ser inte hur tactical Tim ska klara av att utveckla honom som spelare för att sen passa in i Barcas fotboll. Till en duglig PL-spelare? Det är mycket möjligt, fast det gynnar ju knappast Barca.
Flavía
2015-08-14 11:47
Mycket bra jobbat av vår ledning att få €10M + €2M för en one trick pony :)
Barcelona 11-9-10
2015-08-14 11:46
Sen måste jag hålla med klubben när dom tackar Adama för hur bra Adama/hans agent har skött detta. Inget lipande i media och skött detta tysta samt gjort rätt för klubben och sig själv Hoppet om Adama i Barcelona överlever Inom 3 år är Messi 31 och säkert tagit klivit ner till mittfältet så om det vill sig så kommer vi ha ett monster på högerkanten
Barcelona 11-9-10
2015-08-14 11:39
Josep Han har redan handlat färdigt för januari, arda-Vidal, så du behöver inte oroa dig så mkt Nästa sommars silly season kommer huvudfokus vara på mittbackar kan jag lova ------------- Jag är faktiskt riktigt nöjd med affären, klubben har gjort detta bra. Det får man ge dom
Barcelona Rambla~
2015-08-14 11:37
All info om Adamas transfer finns här. Barca har inte bara återköpsoption, de har också "first refusal" på alla framtida möjliga transfers från Villa. Alltså har Barca alltid första tjing om de försöker sälja honom innan kontraktet går ut. Alltid något och priset är okej, €10m+2m, för att vara Barca och försäljningar.
2015-08-14 11:36
@11-9-10:
har en känsla av att Lucho inte kommer att vänta ¨på nån. vi kommer att värva som fan efter januari. vi kommer att vara vilda på marknaden. tror verkligen att Lucho är en som gillar att shoppa en hel del. Jag ber bara till gud att han har adama, halilo och samper nånstans i hans tankar.
Barcelona 11-9-10
2015-08-14 11:29
För att vara ärlig hade jag gjort exakt likadant med samper och halilovic Dom kommer inte utvecklas i Barcelona, sen vet man inte vart lucho står. Om 3 år har vi en ny tränare och talangerna har förhoppningsvis blommat ut
2015-08-14 11:28
fan vad glad jag är att det finns en buy back på adama!
Barcelona 11-9-10
2015-08-14 11:26
Det finns en buy-back som gäller hela 3 år, nu kan man faktiskt inte klaga på den försäljningen. Visst kunde ha hittat ett bättre lag, men Adama kommer ta startplats i aston villa
Barcelona Barca#
2015-08-14 11:18
Adama alltså såld ser ingen återköpsklausul i i artiklarna som ligger uppe nu men hoppas iaf att ledningen har garderat sig med en sådan. Har inte varit mycket för Adama då jag tror han är för fotbollsdum men måste ändå säga att det smärtar att så många talanger måste ta bakvägen ut ifrån vår trupp. Rimligtvis borde vi kunna ta hand om talanger bättre, vi vill ju inte vara någon plantskola för desperata pl tränare
Barcelona 11-9-10
2015-08-14 11:13
Adama är presenterad av aston villa nu
Barcelona Amo.38
2015-08-14 11:10
Rambla Facisterna i Madrid gör allt för att sätta käppar i hjulen för Barca. Tröttsamt att inget påpekar detta medialt! Samma skit säsong efter säsong. Ändå står man där som vinnare, fatta hur mycket det måste svida för dom!
Barcelona Amo.38
2015-08-14 11:10
Rambla Facisterna i Madrid gör allt för att sätta käppar i hjulen för Barca. Tröttsamt att inget påpekar detta medialt! Samma skit säsong efter säsong. Ändå står man där som vinnare, fatta hur mycket det måste svida för dom!
Barcelona Amo.38
2015-08-14 11:07
Zick9 Eurosport 2! Framgick i inför artikeln som postats här.
Barcelona zick9
2015-08-14 11:06
Vilken kanal visas matchen på idag? Jag hittar inte på TV.nu.
Barcelona 11-9-10
2015-08-14 10:40
Faktiskt helt rätt att peta honom från truppen såna där junior misstag skall inte en 32 åring få göra. Han själv höll på att kosta oss matchen
Barcelona MrKnowledge
2015-08-14 10:35
Mathieu petad ur truppen, man såg tydligt hur irriterad Enrique var på honom mot sevilla.
Barcelona Rambla~
2015-08-14 10:27
Ingen som finner det anmärkningsvärt att förbundet väljer att denna match spelas endast 3 dagar efter Supercup Europa? Snacka om att Barca inte får en ärlig chans att komma med bästa lag och utvilade spelare. Fast man är ju inte förvånad numera.
Barcelona Gio Style
2015-08-14 10:03
Man kan klaga på Douglas, eller att Munir och Sandro står i vägen för Adama.
Men största failen är ju att Roberto fortfarande är kvar?!
Jag hade typ glömt bort hur dålig han var/accepterat att han blir kvar för evigt.

Sinnessjukt att det gått så långt.
Barcelona the cameroonians
2015-08-14 09:32
Apropå fysisk form så tror MD att Lucho kommer vila flera spelare;

Bravo
Alves, Piqué, Bartra, Adriano
Rafinha, Roberto, Iniesta
Messi, Suárez, Munir

Uppenbart att matchen senast tog hårt på mittfältet och att Pedro är ute ur bilden. Bara dryga 12 timmars väntan kvar, tur att vädret är mumma idag.
Annons: