/spanien/barcelona/forum/23108.aspx/spanien/barcelona/forum/23108.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-24 15:58
Karzan//

Kolla länkarna som vi har på denna fina sida. Titta till vänster så hittar du "Länkar" gå in där..
Barcelona Rambla
2007-05-24 15:51
Ride:

Gabi Milito har ju varit bland ryktena en hel del faktiskt. Det är bara priset som avskräcker tror jag. Sen så kan det ju vara så här, att de spelarna vi sitter och jiddrar om inte alls är de som de verkliga målen för ledningen. Kan vara rökridåer och så värvar man några spelare det knappt har pratats om. :D

Ok, överenskommet. Vi avvaktar och ser hur Andrade presterar i den matchen. Det hade annars varit underbart om Verdú eller Cristian gick och avgjorde den matchen i slutminuterna. Drömma måste man ju få göra. :D
Barcelona Iago Falqué
2007-05-24 15:49
Rambla

Rambla tror du att G.Heinze kommer till Barca själv vill jag inte det :d ser inte honom som en bra ersättare vad tror du tror du att han kommer ??

Tac´ksam för svar
Barcelona Karzan
2007-05-24 15:47
Kan nu några bra fotbollsidor där man kan läsa nyheter
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-05-24 15:41
Heinze var grymtbra innan skadad det håller jag med om.

Deportivo har väl en match mot madrid gör Andrade återigen en stor match mot madrid?
Jag tycker vi bedömmer hans form efter matchen.:D

Jag tänkte inte på Milito då jag inte ansåg han som potential värvning då klubben varit snåla med intresset åt hans sida på sistånde men visst vore han det bästa valet. Jag brukar oftast nämna spelare som jag tror hamnar i vår klubb vill hålla det så realistisk som möjligt därav nämnde jag inte Milito.

Tiden för avgöra om det blir klockrena värvningar.
Barcelona Rambla
2007-05-24 15:29
Håller med om att Heinzes passningspel är för dåligt som vänsterback. Det kan också vara det höga tempot i PL som är boven. Han svåra långvariga skada gjorde nog sitt till. Samtidigt så är han en krigare som aldrig ger upp. Det var ganska mäktigt att höra publiken på Old Trafford skandera:

ARGENTINA-ARGENTINA-ARGENTINA

när Heinze var som bäst. :D

Heinze för €7m, få in €10m för Marquez gör då att vi går plus €3m på den affären.

Jag vet inte, med Andrade känns det som att han nått sin peak och bara blivit sämre sen sin svåra skada. Milito hade varit drömvärvningen som jag ser det.
2007-05-24 15:16
Rambla

Great minds think alike ;), grejen är den att han är rätt usel när det gäller att passa som ytterback måste man ha hyffsad bra passning spel ändå vare sig kort/långpassning spel samt inlägg. Men som du nämnde har han en grym inställning och är otrolig svår att runda då hans spelstil är aggresiv. Han är helt klart bättre deffensivt än offensivt,fick mig en lite tankeställare inte fan finns det många bra backar till salu precis så jag skulle inte tacka nej om vi fick en rimlig summa att handskas med när det gäller Heinze.

Men jag vidhåller att jag hellre ser Andrade som mittback bredvid Puyol som första val när det gäller inneback positionen.
2007-05-24 15:14
Ämne: Ride:

Jag håller ....
Rambla

Vi ska komma ihåg att Heinze har ju varit mittback hela karriären. Valladolid, PSG och sedan Man Utd. Det var först i Manchester han har fått den fasta positionen - han var vikarierande vänsterback i PSG en del matcher - som vänsterback. Så kanske blev lite omställning för han att komma in i mitten igen efter två år.. =)
2007-05-24 15:12
Jag gillar Heinze skarpt och tror faktiskt inte det är några problem att han spelar ihop med Puyi. Bättre än Oleguer är han definitivt (undrar förresten när det ska öppna ögonen och sälja han!)! Marquez har enligt mig presterat bäst när han har varit pivote, framförallt förra året! I år klev han tillbaka till mittbacken och det har väl inte gått lika bra. Han har själv sagt i nån intervju att han hellre spelar pivote. Så jag tycker vi ska behålla Rafa och köpa Gabriel!

Tänkte gå in lite på Oleguer. Ja har inget emot grabben, han är culé så det skriker om han. Hans politiska idéer är som dem är - vissa gillar det, vissa inte -. Men tycker ändå Barcelona måste titta på hans spelarkvalitéer och herregud, mannen är i min mening totalt urusel. Han har hyffsad positionspel men det är väl allt.
Barcelona Rambla
2007-05-24 15:08
Ride:

Jag håller med dig. Rafa i normal form är underbar. Elegant precis som du beskriver, inte någon tillfällighet att han kallas för Kaiser.

När det gäller Heinze så håller jag med om att han är lite väl het ibland. Samtidigt så har han en jäkla inställning vilket inte är fel. Tanken är nog att man vill ha en vänsterback som är flexibel (populärt ord inom fotboll tydligen). Han kan ju även spela mittback, även om jag personligen tycker att han inte såg speciellt bra ut som mittback i Man U när han fick spela det pga alla deras skador.
2007-05-24 15:05
Rambla

Jag håller med om att det vore trist att tappa Marquez men vad ska vi med Heinze till?

Är det tänkt att han ska spela som vänsterback för hans spelstil är lite väl lik Puyols(krigare) om han är tänkt att spela mittback med puyol. Så ser jag på saken bredvid en krigar back så ska man ha en elegant back(Marquez fyllde den kvoten innan denna säsong) har jag för höga krav månne?
Delarocha
2007-05-24 15:04
Det kanske vore det bästa både för honom som kanske kan få en nytändning och även för Barcá. Heinze är ju utan tvivel en bra back, visserligen lite lik Puyol i sin spelstil, spelar mer på känsla och vilja än speluppfattning och lugn. Men utan tvivel är han duktig.
Barcelona Rambla
2007-05-24 14:58
Nu till något mer verklighetstroget. Det snackas om att Marquez kommer att säljas i sommar. Juventus visar intresse, Rafa hade Deschamps som tränare i Monaco innan han kom till Barcelona. Det är tydligen så att både Juve och Barca vill ha Gabriel Heinze. Ryktet säger att Juve då ska ha backat när det gäller Heinze om de får köpa Marquez.

Det känns trist om Marquez säljs men samtidigt kan jag förstå det då denna säsong inte blivit vad den tänkt för Rafa.
Barcelona La Pulga
2007-05-24 14:55
Om man vill vara uppdaterat om Barca lägret varje dag så nu är dom äntligen klara med barcatv online..
Dagens träningar,intervier,matchklipp,gamlamatcher,inte minst The Mirrored Room.
2007-05-24 14:53
Rambla

Absolut! Ja vad ska man säga om Berlusconi och Milan, det är dubbelmoral på hög nivå. Samtidigt som det klagar på att Madrid försöker värva Kaka om och om igen. Gick så långt så Galliani sa att det skulle anmäla till FIFA m.m. Undrar då var Barcelona skulle behöva göra för att få tyst på all Ronaldinho snack. Något är säkert vill Berlusconi ha någon av dem så får han nog öppna plånboken ordentligt! ;-) Men inte ens detta kommer hjälpa han...Som du säger komik. =)
Barcelona Rambla
2007-05-24 14:48
culé hasta la muerte:

Skönt att få något bekräftat man visserligen redan visste.

Tro nu inte att detta stoppar den gode Berlusconi. Enligt Gazzetta dello Sport har han nu planer på att tömma Barcelona på deras största stjärnor. Han nöjer inte bara med Zambrotta. Nu ska han ha trion Ronaldinho, Eto'o och Zambrotta. Lägg där till att Shevchenko även ska tillbaka till Milan.

Jisses, kan inte bara Laporta säga ifrån en gång för alla. Börjar bli komik på hög nivå nu. :D
Barcelona Will
2007-05-24 14:41
Cúle hasta la muerte//

Haha han kanske är inspirerad av Gattuso och vill odla sin bad boy image...

Och vad fan är det här då? trodde att vi redan hade en madrid blogg här på svenska fans. f.t sr. Rodrigo och innan det den där killen som nu är på fotbollskanalen.
2007-05-24 14:41
culé hasta la muerte

Din åsikt det jag tycker Deco's frilla är klockren!
Smaken som baken :D
Delarocha
2007-05-24 14:31
Menade mer det att det känns onödigt att bara diskutera spelare vi vill ha utan någon som helst grund. Så då sa jag några spelare jag vill ha utan någon som helst trovärdighet eller grund alls.
Ungefär som såna inlägg som lyder; "Om vi köper kaka, ronaldinho, messi och gerrard kommer vi vinna allt det lovar jag".
Men jag har sett för lite av Fabregas för att faktiskt ha en åsikt, däremot vill jag inte ha Xabi Alonso speciellt mycket.
2007-05-24 14:28
Deco har klippt sig! Ser för taskigt ut! :D
2007-05-24 14:21
Om det var Eto´o för en vecka sen så var det idag dags för Zambrotta. Grabben från Como hade presskonferens idag där han säger följande: "Garantizo al cien por cien que seguiré en el Barcelona".

På svenska: " Jag garanterar till hundra procent att jag fortsätter i Barcelona"

Så nu kan Milan o co. vända blickarna mot nån annan vänsterback. Kanske Abidal för dem tillslut då?
Barcelona Abbe_
2007-05-24 14:14
Delarocha

Behöver det vara ett rykte för att RonaldinhoGaucho10 vill ha Fabregas elr?
Han försöker ju få igång en diskussion och du hoppar på honom för att han nämner Fabregas?
Delarocha
2007-05-24 13:08
RonaldinhoGaucho, skulle du inte vilja köpa typ Kaka, Nesta, Gattuso, Pirlo, Cristiano Ronaldo och Henry oxå? De är också bra spelare...
Ungefär lika nödvändigt o diskutera som att vi ska köpa Fabregas, har det ens varit ett rykte?
Varför skulle han vilja gå tillbaka till Spanien när han är ordinare i ett topplag i England?
Barcelona Ronaldiiinho
2007-05-24 12:49
Alla 29 % är som röstade på att Barca mot Atletico Madrid var en lägg match var säkert Real Fans..
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-05-24 12:43
jag har tänkt på några saker nu en ganska lång tid sen ryktet med xabi alonso startade.. alla i barcas ledning verkar vara helt kär i killen. själv tycker jag att han inte är så himla bra som många tycker. han skulle aldrig kunna sköta den defensiva biten så bra. därför tycker jag att fabregas skulle vart mkt bättre köp.. grabben tog över efter arsenals bästa defensiva mittfältare Viera och gjorde det Mycket bra. okej han kanske inte är bästa defensiva spelaren, men han skulle göra det 100 gånger bättre än xabi.

så jag undrar vilken spelare skulle ni föredra?

xabi alonso eller cesc fabregas?
själv tycker jag fabregas. det skulle vart så skönt å se real madrid ledning vad dem skulle göra..

Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-05-24 12:43
jag har tänkt på några saker nu en ganska lång tid sen ryktet med xabi alonso startade.. alla i barcas ledning verkar vara helt kär i killen. själv tycker jag att han inte är så himla bra som många tycker. han skulle aldrig kunna sköta den defensiva biten så bra. därför tycker jag att fabregas skulle vart mkt bättre köp.. grabben tog över efter arsenals bästa defensiva mittfältare Viera och gjorde det Mycket bra. okej han kanske inte är bästa defensiva spelaren, men han skulle göra det 100 gånger bättre än xabi.

så jag undrar vilken spelare skulle ni föredra?

xabi alonso eller cesc fabregas?
själv tycker jag fabregas. det skulle vart så skönt å se real madrid ledning vad dem skulle göra..

Barcelona Ghazza
2007-05-24 12:28
Ekar det här inne?

Sorry La Cibeles, men det har vi bara hört tusen gånger iår. Att det dessutom är RM-baserade Marca som skriver det förvånar mig inte. Allt för att störa oss i titelracet.
Barcelona Mot Nya Tider
2007-05-24 11:27
Sist men inte minst: Henrik 'Henke' Larsson:D
( se länk )

Vilken tycker ni om mest :-)?

Personligen så har jag El Mister som favorit:D! Haha!
Barcelona Mot Nya Tider
2007-05-24 11:26
Fjärde ut: El Mago:D ( se länk )
Barcelona Mot Nya Tider
2007-05-24 11:25
Tredje ut är: Thiago Motta:D ( se länk )
Annons: