/spanien/barcelona/forum/23102.aspx/spanien/barcelona/forum/23102.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-05-25 22:26
Ämne: Rambla

Hur ofta h....Hur ofta? Tja det räcker väl med Chelsea borta, Liverpool hemma och borta, Madrid borta, Valencia hemma och borta. I stort sett mot alla storlag denna säsong. Sissoko är helt enkelt för dålig bollmottagare för att inte säga passningspelare.

Jag räds inte prislappen om det hade innburit att de Rossi värvades, och det tror jag inte heller ledningen gör. Det är helt okej att göra en sådan stor värvning till nästa säsong, dessvärre lär nog inte pengar hjälpa då hans kärlek för sin klubb lär hindra en övergång.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-05-25 22:24
Rambla

Hur ofta händer det att både Xavi och Iniesta eller Deco blir söndermarkerade?

Barca broder vi är i behov av en spelare som totalförstör rytmen för motståndarna, de rossi är en tuffing på mittfältet men prislappen kommer vara skyhög Sissoko skulle passa oss utmärkt.

Jag vill inte ha nån pivote som är mer spelskicklig än vad han är på att försvara sig,vi har 2 spelskickliga mittfältare och sen är det tänkt att vi ska ha en pivote hade vi bara haft 1 spelskicklig mittfältare då hade jag förstått oron men så är inte fallet.

Prislappen på Sissoko kommer spela de avgörande i det hela.

Laporta har jag så mycket respekt och beundran för han säger inga galenskapar till skillnad från andra presidenter(nämner inga namn), när han väl öppnar sin käft så är det visdom ödjmjukhet.
Barcelona Rambla
2007-05-25 22:24
Stämmer de uppgifterna så, €3m är inga småsummor för en klubb som Getafe. För att inte tala om Zaragoza så är väl tanken bakom det hela, vinns mot Sevilla borta och Uefa-platsen är klar så kan ni ta det lugnt mot oss i omgången efter. Tvi fan...
Delarocha
2007-05-25 22:22
Fan vilken underbar klubb Barcelona är. Laporta är riktgit jävla vettig. Skönt att Barcá inte håller på med sånt jävla fiffel.
Blir riktigt glad nu.
Barcelona tarrak
2007-05-25 22:18
Rambla/Eller hur! Det är rent ut sagt pinsamt, men jag väntar mig inget annat från den klubben. Skulle inte Barça vinna i år kan vi alltid trösta oss med att vi har hedern i behåll...
Barcelona Rambla
2007-05-25 22:13
Klubben har inte vunnit något på egen hand under 4 år och nu ska man betala andra lag så att de kan hjälpa dem vinna. Vilken skam!

Det är bra att Laporta säger ifrån att Barça under inga omständigheter tänker betala andra lag för att vinna matcher.

Det pinsamma i det hela är att det är helt legitimt förfarande i Spanien. Någon borde göra någonting åt detta.
Barcelona Rambla
2007-05-25 22:04
Ämne: De rossi kommmer ald....
Det vet du? Sheva skulle ju aldrig lämna ditt Milan. Var är han nu? Nu är det så att de Rossi är Barcelonas prio 1 till den defensiva rollen på mittfältet. Det är ingen i klubben eller ens här som påstår att han kommer att värvas, tvärtom alla är ense om att det näst intill är omöjligt. Tror du inte Barça har fler alternativ om det inte skulle gå vägen?

Jag förtstår inte hur man kan vilja ha Sissoko i Barça. Markera bort Xavi/Iniesta/Deco (vem som nu spelar) och då tvingas Sissoko stå för bolldistributionen nerifrån backlinjen. Jo det lär ju vara kreativt. :D

Är det ingen som kommer ihåg hur Barça neutraliserade Chelseas mittfält när de slog ut dem ur CL förra säsongen? Jo man lät Makelele stå för passningar och kreativitet och det såg vi ju alla hur det gick. Då är han ändå klasser bättre än Sissoko när det gäller teknik och passningar.
Barcelona Jojjje
2007-05-25 22:04
De Rossi har tidigare länkats samman med barcelona men inte mer än så.
Som sagt så var detta en drömelva med betoning på just dröm.
Barcelona Evička
2007-05-25 22:02
Ännu mer skrämmande att Spanienredaktionen anser att frågan över huvud taget bör ställas.
SS LAZIO 1900
2007-05-25 21:59
Skrämmande att tre av tio här på SvenskaFans tror att Atlético Madrid la sig.
Barcelona Myrran
2007-05-25 21:36
Delarocha
Jo, det är sant. Alla Romanistas räknar med att De Rossi tar över som kapten i Roma efter Totti. Kommer bli fruktansvärt svårt att värva honom.
Delarocha
2007-05-25 21:17
Den elvan hade ju varit nice, men jävligt dyr.
Är tveksam till att De Rossi vill lämna Roma... Har han någonsin nämnt det? Är inte han som Gerrard typ, Romas store son efter Totti?
Barcelona kalle7
2007-05-25 21:15
Det var ingen dålig elva Jojje =D
Barcelona Barcelonito
2007-05-25 21:13
Han var ordinarie fram tills hans skada, sen dess har de köpt Marscherano och han har varit ur form, undantaget mot Barca då han var en av de bästa.
Barcelona kalle7
2007-05-25 21:10
Är den här Sissoko bra eller? :) Han har väl inte fått spela i Liverpool?
Barcelona Barcelonito
2007-05-25 20:39
Folk gnäller på att han e dålig passningsspelare och har dålig teknik. Men visst är det precis en sån vi behöver. Xavi, Iniesta och Deco ska stå för och Sissoko är världsklass deffensivt. några viktiga saker till: han är nästan 2 meter och är en av de starkarste spelarna i världen. 22 år gammal. Låter som en fantasktiskt bra barcaspelare.
Real Madrid R9 Ronaldo
2007-05-25 20:15
RonaldinhoGaucho10

Det är lätt att övertala Behrami om att han ska gå till Barca, men desto svårare är det att övertala Barca så att de köper just Behrami. ;)
Barcelona tarrak
2007-05-25 20:01
Jag har en fråga angående Barça B:s tragiska degradering. Vilka regler är det som gäller för att flytta spelare mellan A och B-lag? Hade det inte varit möjligt att låta spelare som Ezquerro hjälpa laget att undvika nedflyttning?
Barcelona Ghazza
2007-05-25 19:45
João Pinto,

Diogo? Inte en chans. Ett stort ärkesvin som jag hoppas aldrig sätter en fot i Barcelona.
Barcelona Barcelonito
2007-05-25 18:49
João Pinto
Pratas även om Heinze... Bayern köper som vanligt alla bästa i Tyskland, spelar ingen roll om de har 20 på samma plats. Med Sagnol på högerbacken så flyttar Lahm knappast till högern. Men de vill nog ha en bra ersättare till Lahm och Jansen kan spela högre upp också. Vem Barca än köper så måste han vara en av de bästa. inga mittemellan spelare som Gio och Belletti.
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-05-25 18:48
valon behrami hade vart en dröm å se honom spela i barca..det är så att behrami är min mosters son. själv vet jag att barca är hans favoritlag. önskar att jag kunde övertala honom. hehe
Barcelona João Pinto
2007-05-25 18:42
Hur blir det nu med ytterbackar egentligen? Jansen klar för Bayern och Alves för dyr. Är det Diogo och Abidal som är huvudmålen eller?
Vill inte Bayern släppa Lahm nu när de har Jansen? Behöver de verkligen två så duktiga vänsterbackar? Slöseri i så fall...

Jag gillar Behrami i Lazio, en riktig terrier! Har kanske inte varit så bra denna säsongen, men det är ju pga av skada. Säsongen innan var han grym!
Barcelona Rambla
2007-05-25 18:34
Det finns bara ett alternativ och det är ett byte mot Kaká, annars blir det inget från Barças håll. Ett byte som Milan nog inte är intresserade av. Ronaldinho är nu en sådan stor symbol i Barcelona och drar in så mycket PR och pengar till klubben att jag har svårt att se ledningen ens överväger saken.
adiiL
2007-05-25 18:34
Ämne: Jag tycker att syste....
Oj oj snacka om att det skulle va en pirrande match det :P Skulle inte våga titta.
Barcelona Barcelonito
2007-05-25 18:29
kommer Berlsconi med 1 miljard då kan vi börja snacka... För att få Ronaldinho bort från Barca hänger nu bara på klubben, för att Ronaldinho vill stanna. Och stannar han nu så förlänger han kontraktet. Messis och Dinhos kontrakter ska ändras och förlängas den här sommare. Så motiverar pengarna klubben så kanske, annars aldrig att Dinho sticker.
Barcelona Rambla
2007-05-25 18:11
Sano:

Jaja, vi har hört allt förut. Spelare berömmer andra klubbar och säger sig vara stolta när de klubbarnas presidenter säger sig gilla deras fotboll. Det är god uppfostran och bra pr, ingenting annat.

Du missförstod vad jag menade. Milans websida har inte gjort någon intervju, de har bara skrivit om någon intervju som någon annan gjort.

Till sist, en intervju med Ronaldinho från förra veckan. Du kan tom höra interjvun själv, där han säger med egna ord (ingen j-a text som någon journalist skrivit) att det finns bara Barcelona i hans tankar och att trivs där han är. Räcker det för för att övertyga dig?
Barcelona tarrak
2007-05-25 18:06
Jag tycker att systemet med att inbördes går före målskillnad är bra, även om det missgynnar oss den här säsongen. Jag tycker att det säger mer om ett lags styrka hur man spelat mot de andra topplagen än att man lyckas utklassa en massa omotiverade lag i slutomgångarna. Helst skulle jag vilja se att man kör det italienska systemet, där lag som hamnar på samma poäng för spela omspel, då både målskillnad och inbördes känns lite futtigt att avgöra en 38 matcher lång säsong med.
Sano
2007-05-25 18:03
Rambla

Jag tror nog inte Milan skulle lagt något som inte är sant på deras officiella (!) hemsida då, för då kan man säga att rykten om att Kaka' sagt att han drömde om att spela för Real Madrid när han var ett barn också är falska för det stog så i Reals hemsida. Och vart stog detta:

“This pleases me and motivates me to do even better, but now I can only see myself with Barcelona.”?

För jag hitta det inte någonstans.
Barcelona Rambla
2007-05-25 17:59
Sano:

Haha, du är rolig du. Han sa knappast det till Milans websida. Däremot skriver Milan om någon intervju som någon websida gjort med Ronaldinho. Det är en jäkla stor skillnad. :D

Dessutom glömde du kanske lägga till det här:

“This pleases me and motivates me to do even better, but now I can only see myself with Barcelona.”

Tyvärr, vi blir inte oroliga längre. Ronaldinho har flera gånger de senaste veckorna klart och tydligt deklarerat att han inte vill spela någon annanstans än i Barcelona för tillfället. Det spelar ingen roll hur mycket Berlusconi och liknande smörar varje dag eller hur mycket italienska tidningar dagligen envist propsar på att Ronaldinho lämnar dörren öppen för en flytt.
Barcelona Rambla
2007-05-25 17:42
Ämne: Å andra sidan har de....
Det håller jag visserligen med om. Jag menade inte på något sätt att Barça hade varit bättre än de andra topplagen sett över hela säsongen. Det jag syftade var systemet i sig med inbördes möten. De som har varit mest jämna över hela säsongen är ju helt klart Sevilla. Barça hade ju i stort sett avgjort ligan vid nyår de två tidigare säsongerna.
Annons: