/spanien/barcelona/forum/23100.aspx/spanien/barcelona/forum/23100.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2007-05-27 13:22
Gnälla på domarna är väl allt ni sysslar med? Och på tal om dåliga artiklar borde ju ni bara hålla käften. Den artikeln om Pichu Cuellar är ju bara ett skämt...
Pinsamt också att ni har stängt eran sida för andra än er själva men ändå vill ni komma hit och störa...
Real Madrid Robson
2007-05-27 13:16
Helt allvarligt, man börjar faktiskt bli trött på era frukantsvärt dåliga ariktlar! Skärp er för det första hur kan man ha modet att skriva en artikel om att forna Barcelona spelare ska sänka Real Madrid sluta vara naiva tror ni verkligen att dem spelar för er ännu? Om de vinner över Los Blancos vilket inte kommer att ske är de på grund av att dem gör det för deras lag inte för Er!

Lär er lite av Kviborg och sluta gnäll på domaren det hjälper tyvärr inte.
Barcelona kalle7
2007-05-27 13:09
Ett annat alternativ är att spela 4-4-2.
Zambrotta, Thuram, Puyol, Gio.
Messi, Deco, Xavi, Iniesta.
Eto, Gudjohnsen/Saviola.
Delarocha
2007-05-27 13:07
Jag hade nog föredragit Saviola framför Gudjohnsen, han är kvickare och känns målfarligare men annars känns den helt rätt.
Barcelona kalle7
2007-05-27 13:06
Om det nu är Edmilson och Ronnie som är avstängda nästa match tycker jag att vi borde starta så här:

-----------------Valdez-----------------
-------Zambrotta Puyol Thuram Gio-------
------------------Xavi------------------
--------------Deco---Iniesta------------
-----Messi--------------------Eto-------
---------------Gudjohnsen---------------

Oleguer, Saviola, Motta, Sylvinho kan man sätta in.
Delarocha
2007-05-27 13:06
Namn: obbe » Svara inlägg » Tippar REAL-DEP 3-1
Sänt: 2007-05-27 12:46
Det här har väl inte så mycket med real och göra, men ändå.

ancelotti hyllar etoo, och har tidigare sagt att det kommer komma en spelare, som ingen tror skulle komma.

så det behöver inte vara zlatan, det tror jag är etoo, skönt i så fall då slipper den bra spelaren, hoppas de inte bara köper henry till ersättare.

Sen så har tidigare ronaldo sagt att han hellre spelar med etoo än ronaldinho.

Sen så spelade väl en av etoo s förebilder i milan, typ george weah.

så jag tror att etoo går till milan i sommar, skönt för oss..
////////
Slående bra argument och slutsats... Om jag ändå vore så duktig på att hoppas-tro saker.
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-27 12:55
Relay

Ronnie är bakom Eto´o när han slår passningen. Dessutom enligt Marca och Sport så stod att Pulido hävde offsiden då han stod i linje med Ronaldinho.

Annars så är jag nöjd, vi spelar riktigt bra första 15 m i andra och kunde ha punkterat matchen redan då...När det gäller utvisningen finns det inte mkt att säga än att den är solklar men samtidigt som Rijkaard sa så får vårt lag rejält med stryk varje match..
Delarocha
2007-05-27 12:55
Håller med Messi(as). Belleti visade hjärta:D Blev överlycklig när han gjorde den underbara tacklingen. Såg du hans ögon?:D
Barcelona Evička
2007-05-27 12:51
Kapten11

Han får nog byta klubb också om det ska funka att häva den avstängningen.
Barcelona Messi(as)
2007-05-27 12:48
Måste säga att Belletti igår i det perfekta överfallet fick mig att känna blodsmak i munnen.
Eto'o igår fick mig att tänka tillbaka till filmen terminator, stenhård i varje närkamp. Kan man annat än älska honom?
visca barca
Delarocha
2007-05-27 12:41
Blev ändå stolt på nåt sätt när jag såg Deco, Belleti och Edmilson rusa dit och skydda Ronaldinho=)
Barcelona Kapten11
2007-05-27 12:32
Vad gäller utvisningen igår, så är jag övertygad att om Ronnies lagkamrater inte hade överdrivit reaktionerna när han blev utskälld efter att ha "petat på Belenguer", så hade han max fått ett gult kort.

Pinsamt att höra herrar Perlskog och Ohlsson igår; "Ja, dom spelar ju hemma." "Getafe kommer att få en utvisning första 20".
Hur dom dessutom med dom enormt dåliga reprisbilderna, kan fastslå att det var offside, är ju verkligen imponerande.:)

Ronnie kanske kan ringa Beckham och höra hur man får sin avstängning upphävd.:)
Barcelona Relay*
2007-05-27 12:21
Jag Har sett matchen och är fortfarande osäker på om det var eller inte var Offside på Ronnie när han gjorde matchens enda mål?
Barcelona Rambla
2007-05-27 12:18
Evička:

Stämmer detta så bevisar det bara en sak. Liverpool har blottat sig och visat att de är beredda att sälja Xabi. :D

Tror att Barça kan sno åt sig honom utan att blanda in Samu. Det är en prisfråga nu, inget annat.
Barcelona Evička
2007-05-27 12:15
Ämne: Liverpool vill byta ....
Det är nog precis så -det är Liverpool som vill. Xabi Alonso är visserligen en bra spelare, men vi har redan bra mittfältare. Ska det förstärkas någonstans kan inte det vara prio ett.

Jag tror vi kan greja det mot Espanyol. När R10 inte är med verkar det som om Messi växer ett par storlekar och blir ännu bättre, vad det nu beror på. Han får, eller tar, ett större ansvar i de lägena.
Barcelona Rambla
2007-05-27 12:13
Ämne: Bra att etoo inte är....
Guddy och Eto'o till vänster. Så hade jag formerat anfallet åtminstone, men mycket kan hända på träning och landskamper för en del spelare under två veckor.
Barcelona Barca#1
2007-05-27 12:11
Bra att etoo inte är avstängd mot espanyol för vi behöver verkligen honom nu nr dinho är avstängd. Vem tycker ni ska ta dinhos plats i anfallet mot espanyol guily, guddy, saviola eller esquerro?
Delarocha
2007-05-27 12:11
Nu verkar Lampard's kontraktsförhandlingar kollapsat... Kass källa visserligen.
Tror ni Barcá slår till OM detta är sant?
Barcelona Rambla
2007-05-27 12:09
Liverpool vill byta bort Xabi Alonso + pengar mot Eto'o enligt brittiska The Mirror. Enligt tidningen så har Rijaard alltid varit svag för basken. Problemet är bara som de ser det att Eto'o både aktivt och passivt sagt att han tänker fortsätta i Barcelona nästa säsong.

Skulle inte tro att Xabi Alonso ses som så viktigt att man byter bort en av världens bästa anfallare. Det finns fler mittfältare.
Barcelona M19.
2007-05-27 12:03
Ämne: är etoo avstängd nä....
Ingen som tvingar dig att se han?
Delarocha
2007-05-27 12:00
Man kan alltid hoppas. Men jag vill gärna se Valencia i Champions league nästa år. Ser de som de som kan ställa till största problem för andra lag i Europa. Ska bli spännande att se Sevilla där också.
Barcelona R10 Ronaldinho
2007-05-27 11:58
Zaragoza kommer förmodligen inte komma ikapp Valencia, men det finns chans att de vinner hemma mot Realmadrid, vinner zaragoza eller åtminstone gör lika så har vi stor chans att leda ligan.
( Ronaldinho är avstängd nästa match )
Delarocha
2007-05-27 11:53
Jag vet inte om Zaragoza kan komma ikapp Valencia? De kan de inte antar jag?

Kollade precis. Vinner Zaragoza idag är de bara 4 poäng efter Valencia. De kan alltså fortfarande nu Champions League.
Barcelona Sorsan
2007-05-27 11:49
tacl för den goda nyheten Rambla =)
Barcelona Rambla
2007-05-27 11:43
Eto'o är inte avstängd tack och lov. Det gula kortet gick inte till honom utan till Deco. Det sades i pausen på den spanska tvkanalen TV3 klart och tydligt.

Arbitro: Pérez Burrull (Colegio Cántabro). Mostró cartulina amarilla a Xavi (m.5), Casquero (m.25), Belenguer (m.41), Deco (m.43), Nacho (m.51), Albín (m.61), Paredes (m.63), Edmilson (m.80). Expulsó con tarjeta roja directa a Ronaldinho (m.40).

En bild som säger allt om inställningen igår. Valdes insats var ungefär som under CL-finalen mot Arsenal. Viktiga räddningar.
Barcelona kalle7
2007-05-27 11:42
Bara dom är taggade!!! Har dom mycket att spela för eller? Tycker det ser ut som att de är många poäng efter lagen som ligger över dom i tabellen.
Delarocha
2007-05-27 11:38
Sant, vi förlorade ju där i en match där vi inte skapade ett läge typ.
Barcelona r.Hyder
2007-05-27 11:36
Barcelona kalle7
2007-05-27 11:31
Zaragoza borta är inte en lätt uppgift.
Barcelona Tompa
2007-05-27 11:14
Skönt att återigen få se en match där Barcaspelarna verkligen visar hjärta, en härlig kämpansats av hela laget. Man borde ha gjort ett mål till med de chanser som skapades i andra halvlek men med tanke på att man var en man kort kan man inte vara annat än nöjd med segern.

Marängerna vann som väntat. Nu gäller det att de tappar poäng mot Zaragoza. Det känns ju inte omöjligt även om Capellos mannar är inne i ett sanslöst flyt.
Annons: