/spanien/barcelona/forum/2310.aspx/spanien/barcelona/forum/2310.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MrKnowledge
2015-06-22 00:40
Alves har helt klart varit bäst på plan hittills annars synd att copa america som börja så starkt men är riktigt tempofattigt just nu(förutom chile)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2015-06-21 23:47
Nej, det var bara en stukning så försäsongen ska inte vara i fara.
Barcelona enkos
2015-06-21 23:43
Chile - Uruguay
Peru - Bolivia

vinnarna ovan möts i semi
vinnarna nedan möts i semi

Argentina - Columbia
Brasilien - Paraguay

Där har vi kvartsfinalerna
Barcelona Rambla~
2015-06-21 23:43
En fråga cameroonians: hur allvarlig är Akex Grimaldos skada? Snälla, inte korsbandet igen? Hm, det blev visst två.
2015-06-21 23:15
Here U go Bro´!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-21 23:11
Måste erkänna att jag inte har hängt med alls vilka som ställer upp presidentvalet mot Barto.

En kandidat som har stuckit här inne i forumet om man bortser kärleken för Laporta så är det "Benedito". Måste tillägga att jag är av dem som tror att vi behöver ha sponsorn för att kunna hänga med våra konkurrenter men jag anser att priset Qatar har lagt fram på bordet är en förolämpning mot Barca.

Jag köper inte att Qatar är de enda sponsorn som finns där ute för Barca.

Var kan man läsa Benedito's val kampanj (helst på engelska blir jobbigt att använda google tr)..
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-21 22:59
kanske lite off här. men men, tänkte fan på en grej. jag gillar laporta som fan. men jag har en känsla av att benedito känns mest seriöst o måste säga att jag gillar hans ideer. med han vid rodret så är man i rätt händer.

hjärtat säger laporta men hjärnan benedito. som sagt känsla bara=)

visca barca!!
Barcelona enkos
2015-06-21 22:53
Vinner Brasilien ikväll sin match så är det klart att Argentina möter Columbia i kvarten medan Peru möter Bolivia.. Om Chile klarar av Uruguay så får man möta Peru eller Bolivia i semi, med andra ord har vägen till finalen öppnats för Chile
Barcelona Canaletes
2015-06-21 22:52
Grattis till Las Palmas!
Men ni som inte sett eller minns förra årets play-off...
Las Palmas var vidare med 1-0 men delar av publiken började storma in på plan med mera för att få slut på matchen och när väl matchen återupptogs gjorde Córdoba 1-1 sista minuten.
Det hade troligen inte hänt om ingen hade hoppat in och skapat kaoz. Blev värsta skandalen efteråt och allt.
Helt otrolig händelse.

På tal om Las Palmas. Vad har hänt med användaren "Pio pio"?
Barcelona DeAssis
2015-06-21 22:50
@Barca4life98:

Tycker även William Carvalho är riktigt intressant
2015-06-21 22:46
Ikväll visade katalanska TV3 i sitt "30 minuts" en dokumentär med namnet "FIFA: el preu del futbol" (FIFA: Fotbollens pris) som handlar om korruptionen inom organisationen och relationen med Qatar.

Nu har jag inte sett programmet själv, men kollar man flödena på sociala medier så ser det inte bra ut för Bartomeu då många tittare upplevt programmet som chockande.

Igår länkade jag till en intervju med Benedito som pratade om just sponsordealen och att det ska avslutas när kontraktet löper ut nästa år.
Idag kom ännu en intervju där han går hårt åt Bartomeu och Qatar.
Bland annat sa han följande vilket jag tyckte var lite kul;

"Att Qatar skulle vara det enda företag som är villiga att betala €50-60 miljoner ser jag som märkligt. Yokohama betalar €55 miljoner till Chelsea! Chelsea!? Och hur många titlar har de jämfört med Barcelona"
"Barcelona är det mest eftertraktade varumärket i fotbollen just nu"

Med risk för att dra igång diskussionen om Qatar och terror så låter jag bli att skriva mer än så. Men hela intervjun finns i länktips... på katalanska... Där pratar Benedito även om att han varit i kontakt med Monchi för sportchefstjänsten.
Barcelona Rambla~
2015-06-21 22:30
Det går bra med Milans transfermål. Först var Jackson Martinez så gott som klar och sedan även Kondogbia. Nu ser de ut och tappa bägge. Gallianis taktik att pruta på redan överenskomna summor och begäran att betala över flera säsonger kom till slut att bita honom i arslet. :)
Barcelona petersays
2015-06-21 22:29
Har faktiskt svårt att förstå hur Pekerman kan motivera Cuadrado och Falcao från start. Ingen av dom har ju haft en fantastisk vår direkt.. Cuadrado riktigt dålig hittills.
Barcelona Barcadinho.
2015-06-21 21:57
Svårt med underhållning ibland -- jag tipsar den här länken, HD och en bra kommentator som lever upp situationerna, hjälper lite i alla fall...
Barcelona Barca4life98
2015-06-21 21:55
Vad tycker ni om Portugals Bernardo Silva? Han verkar vara en riktigt intressant spelare faktiskt...
Barcelona Liunil Masse
2015-06-21 21:39
In Scotland, next season's FC Barcelona's home kits have outsold both Celtic FC and Rangers kits combined.
Barcelona enkos
2015-06-21 21:30
Skulle Brasilien vinna sin grupp så blir det möte i semifinal mot Argentina.. skulle Brasilien komma tvåa så hamna de i andra halvan med Chile och kan inte möta Argentina förrän i finalen, men skulle det hända att Brasilien slutar trea då är det möte mot Argentina redan i nästa match i kvartsfinalen
Barcelona LeoMessi
2015-06-21 21:16
Las Palmas, bara namnet säger att dom ska tillhöra la liga och att det är en klassisk klubb :) Med Getafe är så sjukt osexigt och det är ingen som skulle sakna dom om dom försvann för all evighet haha.
Barcelona Gabriel
2015-06-21 20:57
För en canario som mig själv så är det otroligt roliga nyheter att ha tillbaka Las Palmas i Primera Division.

Bienvenidos a primera, Palmas!
Barcelona enkos
2015-06-21 20:55
@the cameroonians:

Alla tre är lag som drar stor publik..det gillar man
Hade vi bara kunna slippa Getafe och Eibar hade det varit ännu bättre.
2015-06-21 20:50
Och där välkomnar vi Las Palmas tillbaka till finrummet igen. Det blir ett fint tillskott tillsammans med anrika klubbar som Sporting och Betis nästa säsong!
2015-06-21 20:43
Med 5 minuter kvar gör Araujo (ex Barca-B) 2-0 för Las Palmas :-)
Barcelona Messsias
2015-06-21 20:30
Har inte skrivit här på nån månad och vill utrycka mig nu! Känns så jäkla skönt att Barca tog trippeln när det pratades om att detta Året är det starkaste real Madrid i historien :)
Barcelona Messsias
2015-06-21 20:30
Har inte skrivit här på nån månad och vill utrycka mig nu! Känns så jäkla skönt att Barca tog trippeln när det pratades om att detta Året är det starkaste real Madrid i historien :)
2015-06-21 20:28
Dramatik i kvalfinalen till la Liga mellan Las Palmas och Zaragoza där de sistnämnda vann första mötet hemma med 3-1.
Med en kvart kvar leder Ö-laget med 1-0 är bara ett mål från att vinna totalt.
Barcelona Liunil Masse
2015-06-21 20:20
Haha Ramos, överskattad mittback som blir hypad för att han gör många mål på fasta, snubben var en ytterback för några år sen. Jag hoppas innerligt att han stannar i Real så deras försvar kan fortsätta vara uselt.
Barcelona Rambla~
2015-06-21 19:56
Inte första gången bröderna Ramos kör den här taktiken när de vill ha förnyat kontrakt. Låtsas sälja ut sig till diverse klubbar så att Florentino ska bli skitnödig och ge efter i kontraktsförhandlingarna. Jag kan tycka att Perez borde ha lärt sig vid det här laget. Kräver inte Ramos högre lön lite väl ofta?
Barcelona enkos
2015-06-21 19:50
Sverige vinner en match mot Italien och svenska medier är som galna och förklarar Sverige till världsmästarna. . Och så kom torsk nu direkt.. samma visa gång på gång av pajas medier
Barcelona Andresito
2015-06-21 18:53
@Junta Dimision:

@FutbolSergi:
"The news was published by a troll/fake account. COPE actually say Manchester United will start negotiating with Madrid for Ramos tomorrow."

Det kommer efter många om och men att sluta med ett förnyat kontrakt för Ramos, allt annat känns otänkbart.
Barcelona Junta Dimision
2015-06-21 18:46
COPE | Manchester United will announce the signing of Sergio Ramos tomorrow.

Vet inte riktigt vad man ska säga här.
Annons: