/spanien/barcelona/forum/23092.aspx/spanien/barcelona/forum/23092.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Holländaren
2007-07-13 20:19
Bra krönika.

Och för er som vill sätta Deco på bänken; det går antagligen inte. Jag tror inte det skulle fungera alls.
Barcelona Barcelona81
2007-07-13 20:18
Ämne: Barcelona81

menar....
På södra sidan om Sergels Torg. Det står en väldigt lättklädd tjej med rätt så stora "u-know-what" Så säger du bara "El Clasico" till henne o då får du väldigt billiga biljetter...

P.S Jag driver med dig bara :)
Barcelona Kapten11
2007-07-13 20:16
Ämne: Giovani får sitt dub....
Ja, frågar du mig så borde alla spelare vilja spela för oss.

Men visst, det kanske är så att mitt hjärta bultar lite mer för våra egna produkter än för exempelvis Deco. Dessutom vill man ju att Iniesta ska få ut den enorma potential som grabben förfogar över.
Men, ju mer boll vi förfogar över, desto mer lär vi få se han briljera.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-13 20:14
Barcelonito,
hehe du kan vara lugn. ANC spelas i februari. Det finns annars nog inget som kan hindra lejonet från att spela el clásico. Han hade tagit ett specialflyg hem till Barcelona och landat med helikopter på Camp Nous mittcirkel. :D
Barcelona Y. Toure (17)
2007-07-13 20:13
Barcelona81

menar du allvar elr?? isf vaart i sergels torg??
2007-07-13 20:12
Du behöver bara denna källa. Alla spelare som har Eu-pass har en Eu-flagga och vilket land passet är utfärdat i som information. Klicka på klubbmärket högst upp, välj sen den spelare du vill kontrollera.

Ronaldinho:
Lugar de nacimiento: Porto Alegre (Brasil)
Fecha de nacimiento: 21/03/1980
Pais de Nacimiento: Brasil

Motta:
Lugar de nacimiento: Sao Bernardo (Brasil)
Fecha de nacimiento: 28/08/1982
Pais de Nacimiento: Brasil
Pais de inscripción: Italia
Barcelona Barcelonito
2007-07-13 20:09
En viktig fråga: Kommer Eto'o missa El Clasico som spelas vid jul? När börjar Afrikanska Mästerskapen?
Barcelona Myrran
2007-07-13 20:08
Rambla

Jo jag såg att det var en blogg efter jag posta den, försökte hitta någon pålitigare källa men får väl bara tro på dig istället.
2007-07-13 20:04
Myrran:

Det stämmer inte och jag skulle inte vilja kalla en blogg för särskilt pålitlig.
Barcelona Barcelona81
2007-07-13 20:02
Ämne: nån som vet vart man....
På Sergels Torg :)
Barcelona Myrran
Där har vi tom en källa på att Ronaldinho har ett spanskt medborgarskap. Andra punkten på länktips.
Barcelona Barcelona81
Barca borde låta Dos Santos vara med i A laget för nästa år så kanske Ronaldinho flyttar och då är det bra om Dos Santos kunde ta hans plats.
2007-07-13 20:01
Ronaldinho har inte eu-pass, inte heller Eto'o och Yaya.

Giovani har på egen hand för ett bra tag sen startat processen att skaffa spansk pass, så artikeln är fel ute att klubben måste ta tag i detta. Det är snart fixat av honom själv och hans familj.
Barcelona Y. Toure (17)
2007-07-13 20:01
nån som vet vart man kan köpa billiga biljetter till el-classico ??
Barcelona Barcelona81
2007-07-13 20:00
Ämne: ForcaBarcelona

Så....
Eto'o som har spelat i så många år i Spanien borde räknas som EU spelare om jag inte har helt fel..
Barcelona Myrran
2007-07-13 19:57
ForcaBarcelona

Så mycket jag vet så har väl Dinho redan spanskt medborgarskap? Osäker hur det är med Yaya om han har dubbelt medborgarskap eller inte, men om jag nu kommer ihåg rätt så är det bara Eto'o och Yaya som inte har EU-pass och då är det 2/3 platser upptagna så varför skulle inte dos Santos kunna ta den sista och tredje platsen som icke EU-spelare?
2007-07-13 19:57
Giovani får sitt dubbla medborgarskap när han återvänder till Barcelona efter U20-VM. Goal har ingen koll, det har jag. ;)

Kaptenen:

Självklart kan man inte bevisa allt med statistik som i fallet med Iniesta. Han spelar viktiga matcher. När det gäller Deco, hans karriär går inte i stå för en halvdan säsong. Han är vikigast i Portugals landslag tillsammans med C.Ronaldo. Iniesta är given tillsammans med Xavi i Spaniens dito. Jag har förhoppningar att Rijkaard löser allt detta. Spelarna har hela tiden vetat om att det kommer in förstärkningar och de vet vad som gäller. Trots det är det ingen som yppat något om att vilja lämna. Varför kan man undra? Jo, av den enkla anledningen att de alla trivs så förbaskat bra i den här klubben. Kolla, vi kan ju inte ens bli av med spelare som Belletti, Giuly och Motta. De vill stanna trots sparsamt med speltid. Vem kan klandra dem?
Barcelona the culé
2007-07-13 19:48
ForcaBarcelona

VA? det har väll vart klart senn länge att han och bojan skulle spela i a-laget, någon som vet att detta bara e skit snack eller?
Barcelona ForcaBarcelona
2007-07-13 19:34
Tyvärr vi kanske inte kan se Dos Santos komma upp till A-laget. han ska kanske lånas ut ser det ut som för Eu-Pass
Barcelona Kapten11
2007-07-13 19:27
Ämne: Christian_Meijer:
....
Du har säkert bra koll på den där statistiken så den vågar man inte ifrågasätta.:)

Men, riktigt så enkelt är det ju inte.
Kim Källström hade mest speltid av Lyons mittfältare den här säsongen, men fick inte spela dom viktiga matcherna.

Om samtliga tre är friska och vi spelar med en mer defensivt kunnig pivote, så känns det som att Rijkaards förstaval fortfarande är Deco och Xavi. Iniesta har ju dessutom fått hoppa runt på flera olika positioner, allt från vänsterback till högeranfallare.
Jag tycker att det är bra med rotation, men vissa spelare ska ändå vara mer givna, och i mina ögon går Iniesta och Xavi före.
Barcelona Evička
2007-07-13 19:23
Messidonna
Till vad? I största allmänhet eller?
Barcelona Messidonna
2007-07-13 19:20
hur mycket kostar en biljet ?
Barcelona Evička
2007-07-13 19:14
Bra artikel, Kim. Mycket som är "spot on" där.
Barcelona r.Hyder
2007-07-13 19:08
Lukas.RP

Jo, visst kan det bli så. Men om man känner sig säker på sin plats kan det mycket väl bli så att motivationsfakorn avtar. Är man inte säker på sin plats i startelvan ger man allt på träningarna och håller motivationen uppe. Sedan när man väl spelar så är man då piskad till att prestera någonting och det kan ju vara båda bra och dåligt beroende på vilket psyke man har. Det kan vara bra om man har ett stark psyke då man kan klara av att hantera pressen. Men det kan vara dåligt om man inte pallar för trycket, och då presterar man inte lika bra. Spekulationer från mig med :-)
Lukas.RP
2007-07-13 18:36
r.Hyder

Tror också Frank tänker rotera en hel del på innermittfältet, mycket bra med rotation, men om man ser till den gångna säsongen så har många fans klagat på att det roterades för mycket och att vi inte hittade vår givna startelva som tidigare år. Kan bli svårt för spelarna också att hela tiden gå runt och tänka på om man ska spela imorn eller om det blir bänken, det jag menar är att det blir svårt för dem att motivera sig och känna säkerhet in för matcherna, känna att dem inte har någon press på sig och att de kan spela utan att tänka på att om de skulle göra misstag så blir det bänken nästa match. Givetvis bara spekulationer från mig, vad tycker ni om rotation frågan?
Barcelona ForcaBarcelona
2007-07-13 18:31
Lukas.RP

Aaaa precis, klart man kan göra men Mister Rijkaard har många anternativ och välja på hur laguppställningen kommer se ut det är inte lätt om man tänker efter vilka spelare vi har i truppen jusst nu Iniesta,Deco,Xavi,Toure,Ronaldinho alla är bra på mittfältet svårt och välja. Och man vill inte sälja en av dom.
Barcelona r.Hyder
2007-07-13 18:29
Iniesta-Touré-Xavi

Där har vi egentligen det ultimata mittfälltet enligt mig. Passningssäkerhet, speed, defensiv, offensiv, balans, genombrott, blick för spelet, ja allt! Deco är en mycket bra spelare, men jag väljer helre en ung egen produkt i Iniesta. Och av förra säsongen att dömma så fungerar inte Iniesta-Xavi-Deco lika bra som med en renodlad pivote och två centrala mittfälltare. Men den uppställningen skulle man kunna köra mot lite sämre lag på hemmaplan. Jag vill att Deco ska stanna, han är en grym spelare. Men han börjar också komma till åren, så jag tycker det är dags att trappa ner lite på speltiden så att Iniesta kan bli änu bättre. Men en rejäl rotation efterlyses på mitten däremot, inget snack om den saken. Tror att Rijkaard har det i tankarna också.
Barcelona ForcaBarcelona
2007-07-13 18:24

Aleessandroo:

02.09.07 Barcelona - Athl. Bilbao
Lukas.RP
2007-07-13 18:22
ForcaBarcelona

Nej precis, det går att disskutera angående hur vårat innermittfält kommer se ut, dag & natt. Det ända man kan göra är att låta tiden tala, så kan man hoppas på att Mister gör rätt val. :-)
Krönika Torreschko
2007-07-13 18:21
Tips! Chelski-barcelona från förra säsongen nu på viasatsport1. Drogba-mål matchen typ.
Annons: