/spanien/barcelona/forum/2309.aspx/spanien/barcelona/forum/2309.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-06-18 04:20
Shanghai Håller med. Nu var det länge sedan som Brasilen var bra. Efter VM-guldet 2002 så har landslaget inte varit i närheten av att utmana lag som Spanien, Tyskland och Italien, även om de vann Confederation cup för några år sedan. Det här var deras första förlust mot Colombia på 24 år. Det säger en del. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg. De har en usel målvakt, en backlinje som verkligen håller världsklass, ett USELT mittfält och bara Neymar uppe i anfallet.
2015-06-18 04:15
Flavia Han hade varit avstängd även om han inte hade fått det röda kortet. Han blev varnad i den första halvleken (hans andra gula i turneringen).. Neymar skallade Carlos Sanchez (?) och darför fick han rött.
Barcelona Gabriel
2015-06-18 04:15
Vad var Baccas problem egentligen mot slutet? Visst, Neymar betedde sig knappast på ett bra sätt men han var frustrerad, vad har Bacca att va frustrerad över? Tänker inte bara på Neymar händelsen utan han var ju även och knuffade till Alves rätt så rejält i ryggen precis innan slutet av matchen. Kändes rätt så onödigt av honom men antar att han försökte få de brasilianska spelarna ur balans rena Diego Costa style så mycket som möjligt, och det funkade. Neymar var rejält frustrerad av att förlora och inte spela bra. Haha, han är van att vinna nu efter trippeln. Gillar inte sådant beteende men han är fortfarande ung och lär mognas på den fronten. Skönt att han tar det så illa att förlora hur som helst, visar vilken vinnare han är. Kan han en viss förståelse med tanke på hans ålder.
Postat via SvenskaFans-appen
Flavía
2015-06-18 04:13
Neymar är avstängd i den sista gruppspelsmatchen då han fick rött kort efter slutsignalen.

Någon som vet varför han fick det?
2015-06-18 04:13
Neymar, kaptenen, fick rött efter slutsignalen. Jag förstår att han är frustrerad då han blev felaktigt varnad i den första halvleken och redan där var det klart att han skulle missa nästa match men helt ärligt så förtjänar inte han bindeln.

Påminner mycket om Portugals val av deras barnsliga lagkapten.

Barcelona Shanghai
2015-06-18 04:10
Ibland man undrar vart är alla brasilianska talangerna? Fotbollens land. Landet som andas fotboll. Dagens brasilianska spelare är mest intresserade av tatueringar och utseendefixerade.
2015-06-18 04:07
Brasilien ställer upp utan en målvakt, med fyra duktiga försvarare, ingen på mittfältet och Neymar på topp.

Svårt att vinna matcher med fem spelare på plan.
Barcelona Shanghai
2015-06-18 04:06
Alla var kassa i Brasilien förutom Dani Alves. Fick gåshud av hur mycket han sprang och hur mycket han hade bollen. Han var lagets spelfördelare och drivkraft. En sann lirare som förtjänar kaptensbindeln mest av alla i Brasilens pojklag.
Flavía
2015-06-18 04:06
Är det bara jag på forumet som tycker att Carlos Sanchez var matchens bäste spelare?

Han kommer att bli hett eftertraktad efter Copa America tror jag.
Barcelona Gabriel
2015-06-18 03:55
Trots att Brasilien förmodligen lär förlorar nu så har Alves varit strålande, och det utan Messi. Jag köper inte alls det argumentet. Är riktigt glad att Alves förnyade med oss!
Flavía
2015-06-18 03:35
Peshmerge - AS9

Då missade du när Neymar hade Jo och Fred (VM-slutspelet under förra sommaren) som medspelare.

Firminho framstår som Messi i jämförelse med duon.
Barcelona Shanghai
2015-06-18 03:34
De som spelar i det brasilianska landslaget, har skämt ut Brasiliens vackra fotbollshistoria. 50-talets Brasilien var magiska, 60-talet likaså, samma även 70-talet, 80-talet kanske bästa upplagan, 90-talet otroliga, 00-talet galanta, 10-talet totalt värdelösa.
Flavía
2015-06-18 03:33
@Maestro Xavi:

För alla fotbollsspelare har aldrig misslyckats med ett skott menar du?
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-18 03:31
Flavía

hahaha jag syftar inte på dagens match=). gillar killen väldigt mkt. följt han i florens o i vm var han helt sjuk!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-18 03:31
Snacka om att av bränna chans på chans..
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-06-18 03:30
Hahaha, från Ronaldo, Ronaldinho, Romario till FIRMINHO. Framtiden ser mörkt ut gällande en riktig striker för Brasilien. Och stackars Neymar säger jag bara.
Barcelona Maestro Xavi
2015-06-18 03:29
@Flavía:

Ingen idé att ens försöka om ett sådant skott är det enda man kan komma med.
Flavía
2015-06-18 03:29
KiNg-PuYi

Säger mer om hur dåliga Brasilien är...
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-18 03:27
fan va cuadrado påminner mig om ronaldinho helt sjukt
Flavía
2015-06-18 03:27
LeoMessi

Åtminstone försökte han iallafall...
Barcelona LeoMessi
2015-06-18 03:25
Fy fan vad sexigt av firmino där! Han visade Neymar och gänget hur man inte ska skjuta! Så jävla snällt av honom.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-18 03:20
btw grabbs nån som vet hur det blir med tv sändningar för la liga nästa säsong, fortfarande cmore?
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-18 03:18
Shanghai

felet är deras efterbliva förbund. som bara anställer skit tränare, brazil kickar dunga för fiasko o nu tar man tillbaka han haha.
Barcelona Shanghai
2015-06-18 03:13
Jag minns en gång i tiden så var Brasilien och Argentina två underhållande länder och bäst i världen. Idag är de ett skämt.
2015-06-18 03:12
Minns ni Zuniga som nästans förlamade Neymar i VM??
Han som knäade Neymar i ryggen med meningen för att ta bort honom från matchen.

Han, han ja! När Neymar fick gul kort i matchen så höll han nästan att få rött kort när han boxade till bollen för att protestera emot domaren beslut. Den enda spelaren som påpeka detta till domaren var vem? ja, det är samma Zuniga som ville ha ut Neymar igen.

Detta är en spelare som nästan förlamade Neymar under VM. Stället att hålla låg profil så vill han ha ut honom direkt så fort Neymar tappade fattningen..

Barcelona Coach Pep.
2015-06-18 03:02
Usch, detta Brasilien alltså. Sämre fotboll får man leta efter. Att man ska behöva dras med Dunga. Skönt att Colombia spelar kalsongerna av dem. "Kapten" Neymar ser rejält uppretad ut. Är det Nike som bestämt att han ska vara kapten månne? ;D
Barcelona Junta Dimision
2015-06-18 03:00
Basaric

Neymars gula kort var väldigt löjligt, killen är helt ur balans och håller på att ramla över samtidigt som bollen studsar upp mot hans hand och får på något sätt gult kort för det...
2015-06-18 02:56
Vilka domare alltså..

Igår i Argentina matchen så gav domaren gul kort efter 10 brutala tacklingar. Idag i är det helt tvärtom.

Varför har du Coutinho på bänken... ??
2015-06-18 02:53
Usel halvlek av Neymar. Släpper bollen sällan, och tappar den för ofta. Men jag förstår han och Firmino.

De får inga bollar från Brasilien usla mittfält och måste ofta försöka skapa något på egen hand.

Neymar blev dessutom varnad och är avstängd i Brasilien nästa match. Tycker inte att han förtjänar det gula kortet.
Flavía
2015-06-18 02:49
Jäklar vad synd men fantastisk räddning från Ospina
Annons: