/spanien/barcelona/forum/23089.aspx/spanien/barcelona/forum/23089.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-05-29 13:28
culé hasta la muerte:

Du glömde Raúl Bravo. :D
Barcelona Gabriel
2007-05-29 13:27
Tycker personligen att de tjocka ränderna på tröjan inte är snyggt, mycket snyggare med smala och fler ränder, så som det var förra säsongen. Och när det kommer till shortsen kan jag bara hålla med, mycket snyggare med röda shorts. Hoppas på det.
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-29 13:26
Nieve

Tror du inte att vissa kommer att säljas? Och ni ska inte tala om överskott! Cannavaro, Helguera, Pavon, Mejia, Marcelo, R.Carlos, Salgado, Ramos, Torres och Cicinho...Och då har jag inte nämnt Metzelder som sägs vara klar! Och i dagens fotboll så behövs det nästan två spelare per position.
Barcelona Rambla
2007-05-29 13:25
Zambrotta har anpassat bra mycket bättre i den spanska ligan än Cannavaro i alla fall.

Edmilson används som defensiv mittfältare, mittback endast i nödfall.

Sen vet knappast du vilka av Belletti, Gio, Oleguer, Sylvinho Thuram och Marquez Barça planerar att behålla till nästa säsong.

Så dina expertkunskaper om Barça är grovt överskattade. :D
Nieve
2007-05-29 13:18
Ämne: Abidal och Barcelona....
Barca får ett grovt överskott av backar.
Köpet Av Zambrotta var ett misstag enligt min åsikt, Han har aldrig kunnat anpassa sig till det spanska spelet. Gio, Thuram, Puyol, Marquez, Oleguer, Edmilson, Belletti, Zambrotta, Sylvinho..och nu Abidal och kanske Dani Alves?
Snälla nån..går köpen Abidal/Alves igenom (vilket det troligen inte gör) så kommer det vara runt elva backar.
Inget lag e perfekt men..ÖVERSKOTT! är det enda jag säger.
Delarocha
2007-05-29 12:26
Abidal och Barcelona har nu kommit överens om kontrakt och sånt. Nu saknas det bara ett bud på spelaren från Barcelona så är han klar. Går han in som mittback eller vänsterback tror ni?

http://www.tribalfootball.com/article.php?id=41397
Barcelona Cristocea
2007-05-29 09:41
Fan vad skrämd jag blev. Trodde först de var gröna tröjan..Men när jag scrollade ner så lugnade jag ner mig.

Snyggt tröja. Som vanligt. Nu kommer Steaua Bukarest säkerligen kopiera haha.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-05-29 09:39
Här har ni de nya hemmatröjorna för nästa år (Sök er längre ned på sidan). En hyllning till Camp Nou (som fyller 50 år iår) kommer att finnas ovanför klubbemblemet :)

De liknar årets tröjor, men är lite snyggare, tycker jag. Hoppas bara nu att vi spelar med röda shorts, tycker de är snyggare.
Delarocha
2007-05-29 08:22
Gabriel, då löser vi ju inte anfallsfrågan?... Jag blir ledsen om jag ser samma gäng sitta på bänken nästa år. De har verkligen underpresterat.
Barcelona kalle7
2007-05-29 07:14
GiovanniDOsSantos;

Nej han är inte avstängd.
Barcelona GiovanniDosSantos_FCB
2007-05-29 06:42
ver nån om messi är avstängd mot esanyol??
Barcelona Kim
2007-05-29 04:59
Tanken på Dani Alves får mig att må illa faktiskt. En spelare mer värd ett unfair play-pris blir svårt att hitta. Tvekar inte att sparka ner motståndare, och är brutal på att filma. Inte riktigt vad jag vill se i laget. Då behåller jag hellre Belletti, Zambrotta, Gio och Sylvinho ett tag till. Han är nog för tillfället mitt största mål för avsky i Sevillalägret - tillsammans med spädbarnet Navas.
Barcelona Barcelonito
2007-05-29 02:12
titta på länken :) Första gången Gudfadern inte är kritisk till nåt alls i Barca :D härligt med hans support :D
Barcelona Gabriel
2007-05-29 01:16
Alla pengarna borde läggas på två spelare. Gab Milito och Dani Alves.
Delarocha
2007-05-28 23:18
Håller med var gäller Dani Alves.
Han springer ju helt otroligt mycket. Han och Zambrotta på varsin kant vore ju underbart. Båda är ju riktigt bra bakåt också. Dani Alves missar väl ibland och är något opolerad men det kommer Puyol lära honom=D Lägg upp slantarna nu Laporta

Warsa; du såg inte Getafe matchen eller? Eto'o + Messi var ju en kombination som skapade mer än 6-7 spelare åt andra hållet i form av Getafe's anfall + mittfält. Men ne, Eto'o har ju ingen samarbetsparter utöver världens bästa? (19 åring.
Real Madrid wArsa
2007-05-28 23:17
nu när er viktigaste spelare är borta så kommer de bli tufft för de er hoppas han kmr ur form o eto för han har ingen samspels partner med någon just nu :D
Barcelona pablo escobar
2007-05-28 23:00
Håller med om att ledningen borde rätta till sitt misstag från ifjol och lägga upp de pengar som krävs för att få Alves.

I stort sett alla rykten som dyker upp gör mig orolig, det blir mer och mer uppenbart att Rosell saknas oerhört mkt när det gäller värvningspolitiken.
Barcelona Rambla
2007-05-28 22:52
Strunta i Abidal. Angående Lampard så lämnar inte han Chelsea. Det är bara ett trick från spelare och agent för att få igenom sina villkor. Han har ingen fru, det är hans flickvän som är från Barcelona och huset som de äger i utanför staden är det ett bra tag sen de köpte, inte nyligen. Så Txiki och Laporta, lägg inte ner engeri ens på Lampard. Jag tror inte att de gör det heller, utan det är bara om Lampard själv skulle höra av sig vilket knappast är troligt.

Nej, lägg fokus och pengarna på Dani Alvés istället. Zambrotta tar hand om vänsterkanten.
Barcelona Evička
2007-05-28 22:41
Iago Falqué

Om du menar en helt seriös prio 1 från klubbens sida så har jag egentligen inte en aning. FCB ligger ganska lågt och det som förekommer är faktiskt mest spekulationer i media och från supportrar. Abidal har nämnts ganska ofta, men om det verkligen är någor som Txiki och Laporta allvarligt funderar över ska jag låta vara osagt.
Barcelona pablo escobar
2007-05-28 22:40
Evièka

Jo han verkar vara en användbar figur. Själv hoppas jag bli påmind om vad myten symboliserar här i Sverige iom en seger mot danskarna på torsdag.
Barcelona Barcelonito
2007-05-28 22:31
Nemo

Lampard och Terrys problem verkar va annat än själva lönen. De tycker att de e viktigare spelare än Sheva och Ballack, med all rätt, och har lägre löner än dem. Det tycker de är orättvist.

Iago Falqué

Det verkar vara Abidal för närvarande. Men då det finns så få vänsterbackar tillgängliga för närvarande så skulle det inte förvåna mig om man köpte en högerback för att låta Zambrotta spela på vänstern.
Barcelona Älskade Barça
2007-05-28 22:26
Jag tror faktiskt att båda vi och real kan spela oavgjort nästa omgång så att Sevilla tar ikapp och alla tre hamnar på samma poäng och vid ett sånt "mardrömsscenario" så skulle vi hamna trea i en så kallad "minitabell" och det vore rätt hemskt men nu tror jag nog att vi vinner våra resterande matcher. Och vi får väl se vad Real ställer till med, men vi kan väll hoppas att dom tappar mot Zaragoza på La Romareda.
Barcelona Iago Falqué
2007-05-28 22:11
Evièka

Vem är Barcelonas Prio 1 på vänsterbacks platsen

och prio 2

Tacksam för svar
Barcelona Anton.
2007-05-28 22:10
Zaragoza har mycket att spela för, eftersom de riskerar att förlora europaplatsen, eftersom atlhetico och villareal kommer möta två bottenlag och vinner de sina matcher kommer de att gå om zaragoza om zaragoza förlorar mot Real. Därmed skulle zaragoza förlora europaplatsen.

sist zaragoza mötte real vann zaragoza med 3-0 på borta plan. Håll tummarna!
Barcelona Nemo
2007-05-28 22:03
Enligt dem rapporter jag har läst. Så sägs det att Lampard vill ha högre lön/bättre kontrakt och att ledningen ännu inte har skrivit på ett nytt.(Någon från The Shed får gärna rätta mig) Det att han är missnöjd kommer nog från att ingen har kommit fram till något nytt med hans kontrakt. Skulle inte förvåna mig om de snart skriver nytt kontrakt och "Lampard på väg till Barcelona", bara var en vanlig silly season-händelse.

"en idag säger Abramovich att han inte ska lägga stora pengar på nya spelare eller löneförhöjningar mer" - Dra den om rödluven :-)
Barcelona Barcanist
2007-05-28 21:59
Ämne: Ämne: Hoppas ....
Sant, det barca behöver just nu är defensiva mittfältare inte offensiva.
Barcelona Evička
2007-05-28 21:52
pablo escobar
Du har alldeles rätt om St Jordi och det röda korset i. St George/ St Jordi, denne romare och kristna martyr, är skyddshelgon på flera håll i världen, bla i Katalonien, England, Canada, Grekland, Estland m fl, m fl. Han har funnits med i bilden långt innan FCB grundades.
Barcelona Barcelonito
2007-05-28 21:39
Nemo
Jo... Men idag säger Abramovich att han inte ska lägga stora pengar på nya spelare eller löneförhöjningar mer. Frågan e inte om Chelsea släpper, frågan e om han vill stanna för att hans kontrakt går att köpa ut om klubben inte vill släppa honom.

Menmen. än så länge har det inte hänt nåt. Hans lön e hög. vi får se om Barca ens är intresserade av honom. Spelmässigt e han stark och löpvillig. Springer upp o ner och gör många mål...
Barcelona Nemo
2007-05-28 21:33
Barcelonito

Så sa dem också om Henry förra säsongen. Däremot ställer jag mig inte negativ till en värvning av Lampard. Han hade kunnat ge vårat spel en extra dimension. Tänk er perfekta långbollar på Ronaldinho. :-)

Däremot tror jag knappast att Chelsea släpper Lampard. Hans katalanska fru kanske har andra tankar, hon är säkert trött på London vid det här laget.
Barcelona Barcelonito
2007-05-28 21:26
Enligt engelsk press idag så kommer Lampard att skriva på för Barca efter Barcas matcher. Han har redan köpt hus i Barcelona.

Kaka säger till Gazetta att han stannar i Milan 100% och går inte till Real.
Annons: