/spanien/barcelona/forum/23085.aspx/spanien/barcelona/forum/23085.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2007-05-27 12:55
Håller med Messi(as). Belleti visade hjärta:D Blev överlycklig när han gjorde den underbara tacklingen. Såg du hans ögon?:D
Barcelona Evička
2007-05-27 12:51
Kapten11

Han får nog byta klubb också om det ska funka att häva den avstängningen.
Barcelona Messi(as)
2007-05-27 12:48
Måste säga att Belletti igår i det perfekta överfallet fick mig att känna blodsmak i munnen.
Eto'o igår fick mig att tänka tillbaka till filmen terminator, stenhård i varje närkamp. Kan man annat än älska honom?
visca barca
Delarocha
2007-05-27 12:41
Blev ändå stolt på nåt sätt när jag såg Deco, Belleti och Edmilson rusa dit och skydda Ronaldinho=)
Barcelona Kapten11
2007-05-27 12:32
Vad gäller utvisningen igår, så är jag övertygad att om Ronnies lagkamrater inte hade överdrivit reaktionerna när han blev utskälld efter att ha "petat på Belenguer", så hade han max fått ett gult kort.

Pinsamt att höra herrar Perlskog och Ohlsson igår; "Ja, dom spelar ju hemma." "Getafe kommer att få en utvisning första 20".
Hur dom dessutom med dom enormt dåliga reprisbilderna, kan fastslå att det var offside, är ju verkligen imponerande.:)

Ronnie kanske kan ringa Beckham och höra hur man får sin avstängning upphävd.:)
Barcelona Relay*
2007-05-27 12:21
Jag Har sett matchen och är fortfarande osäker på om det var eller inte var Offside på Ronnie när han gjorde matchens enda mål?
Barcelona Rambla
2007-05-27 12:18
Evička:

Stämmer detta så bevisar det bara en sak. Liverpool har blottat sig och visat att de är beredda att sälja Xabi. :D

Tror att Barça kan sno åt sig honom utan att blanda in Samu. Det är en prisfråga nu, inget annat.
Barcelona Evička
2007-05-27 12:15
Ämne: Liverpool vill byta ....
Det är nog precis så -det är Liverpool som vill. Xabi Alonso är visserligen en bra spelare, men vi har redan bra mittfältare. Ska det förstärkas någonstans kan inte det vara prio ett.

Jag tror vi kan greja det mot Espanyol. När R10 inte är med verkar det som om Messi växer ett par storlekar och blir ännu bättre, vad det nu beror på. Han får, eller tar, ett större ansvar i de lägena.
Barcelona Rambla
2007-05-27 12:13
Ämne: Bra att etoo inte är....
Guddy och Eto'o till vänster. Så hade jag formerat anfallet åtminstone, men mycket kan hända på träning och landskamper för en del spelare under två veckor.
Barcelona Barca#1
2007-05-27 12:11
Bra att etoo inte är avstängd mot espanyol för vi behöver verkligen honom nu nr dinho är avstängd. Vem tycker ni ska ta dinhos plats i anfallet mot espanyol guily, guddy, saviola eller esquerro?
Delarocha
2007-05-27 12:11
Nu verkar Lampard's kontraktsförhandlingar kollapsat... Kass källa visserligen.
Tror ni Barcá slår till OM detta är sant?
Barcelona Rambla
2007-05-27 12:09
Liverpool vill byta bort Xabi Alonso + pengar mot Eto'o enligt brittiska The Mirror. Enligt tidningen så har Rijaard alltid varit svag för basken. Problemet är bara som de ser det att Eto'o både aktivt och passivt sagt att han tänker fortsätta i Barcelona nästa säsong.

Skulle inte tro att Xabi Alonso ses som så viktigt att man byter bort en av världens bästa anfallare. Det finns fler mittfältare.
Barcelona M19.
2007-05-27 12:03
Ämne: är etoo avstängd nä....
Ingen som tvingar dig att se han?
Delarocha
2007-05-27 12:00
Man kan alltid hoppas. Men jag vill gärna se Valencia i Champions league nästa år. Ser de som de som kan ställa till största problem för andra lag i Europa. Ska bli spännande att se Sevilla där också.
Barcelona R10 Ronaldinho
2007-05-27 11:58
Zaragoza kommer förmodligen inte komma ikapp Valencia, men det finns chans att de vinner hemma mot Realmadrid, vinner zaragoza eller åtminstone gör lika så har vi stor chans att leda ligan.
( Ronaldinho är avstängd nästa match )
Delarocha
2007-05-27 11:53
Jag vet inte om Zaragoza kan komma ikapp Valencia? De kan de inte antar jag?

Kollade precis. Vinner Zaragoza idag är de bara 4 poäng efter Valencia. De kan alltså fortfarande nu Champions League.
Barcelona Sorsan
2007-05-27 11:49
tacl för den goda nyheten Rambla =)
Barcelona Rambla
2007-05-27 11:43
Eto'o är inte avstängd tack och lov. Det gula kortet gick inte till honom utan till Deco. Det sades i pausen på den spanska tvkanalen TV3 klart och tydligt.

Arbitro: Pérez Burrull (Colegio Cántabro). Mostró cartulina amarilla a Xavi (m.5), Casquero (m.25), Belenguer (m.41), Deco (m.43), Nacho (m.51), Albín (m.61), Paredes (m.63), Edmilson (m.80). Expulsó con tarjeta roja directa a Ronaldinho (m.40).

En bild som säger allt om inställningen igår. Valdes insats var ungefär som under CL-finalen mot Arsenal. Viktiga räddningar.
Barcelona kalle7
2007-05-27 11:42
Bara dom är taggade!!! Har dom mycket att spela för eller? Tycker det ser ut som att de är många poäng efter lagen som ligger över dom i tabellen.
Delarocha
2007-05-27 11:38
Sant, vi förlorade ju där i en match där vi inte skapade ett läge typ.
Barcelona r.Hyder
2007-05-27 11:36
Barcelona kalle7
2007-05-27 11:31
Zaragoza borta är inte en lätt uppgift.
Barcelona Tompa
2007-05-27 11:14
Skönt att återigen få se en match där Barcaspelarna verkligen visar hjärta, en härlig kämpansats av hela laget. Man borde ha gjort ett mål till med de chanser som skapades i andra halvlek men med tanke på att man var en man kort kan man inte vara annat än nöjd med segern.

Marängerna vann som väntat. Nu gäller det att de tappar poäng mot Zaragoza. Det känns ju inte omöjligt även om Capellos mannar är inne i ett sanslöst flyt.
Delarocha
2007-05-27 10:57
Förvånar mig inte. Pinsamt att de inte ens lyckades skada honom om det var det som var deras syfte med matchen. Riktigt jävla loosergäng dem är.
Barcelona Barcanist
2007-05-27 10:55
Ämne: Pinsamt från Getafe&....
Delarocha, jag läste nånstans att på en intervju med Getafes tränare så hade han sagt att han ville ha messi kapad!
Barcelona Barcanist
2007-05-27 10:50
Domarn hade väldigt mycket att göra, han var stressad, men kunde iallafall dela ut nått rött åt Getafe :S.

Messi var utan tvekan bästa spelaren på planen, han hade snabbheten, bolltekniken och allt annat... Thuram däremot tyckte jag var lite slö, han gav Getafe bra härliga frisparkar, men som tur var satte dem ju inte dom. 1-0 var bra med tanke på att vi hade 10 man på plan.

Visca Barça

Och förresten de här me att jag tippade 9-0 på barca :P, glöm det ville bara klicka nånstans snabbt xD
Barcelona Karzan
2007-05-27 10:44
Ärligt talat är eto inte med mot Espanyol hade han en gulkort från matchen innan elr
Barcelona kalle7
2007-05-27 10:43
Mina spelarbetyg från igår, 1-5:

Valdez 4 - Ingenting att klaga på. Fick väl inte jättemycket att göra men det han fick skötte han utmärkt.

Beletti: 3 - Ganska osynlig men skötte det bra i defensiven.

Thuram: 3 - Såg ganska stabil ut. Slog som vanlig bort lite mycket bollar.

Puyol: 5 - Kämpade och slet hela matchen! Gick stenhårt in i ALLA dueller.

Gio: 3 - Skötte det bra på sin kant.

Edmilson: 4 - Extremt bra i defensiven. Såg inte så mycket aktivitet på Getafes planhalva.

Deco: 4 - Jobbade bra och slog många fina frisparkar!

Xavi: 4 - Höll i bollen bra och snurrade bort många Getafe spelare. Fina passningar som vanligt.

Ronaldinho: 2 - Hade kunnat bli en 5a om han hade hållt sig på planen. Gjorde målet och såg otroligt het ut innan utvisningen.

Messi: 4 - Strålande! Gjorde nästan allt rätt. Borde förvaltat någon chans.

Eto'o: 3 - Jobbade mycket bra men försvinner lite när Ronalindho blir utvisad.

Snitt: 3,54
Barcelona kalle7
2007-05-27 10:33
Ämne: Det man kan säga om ....
Håller med dig, helt klart. Domarnivån ligger helt klart under allsvenskans. Matchen igår var inte lätt att dömma, men .. jag tycker han borde plockat upp lite gula i början!
Real Madrid Yestevez
2007-05-27 10:31
Det man kan säga om domarna är nog inte att de favoriserar några lag eller något sådant. De är tyvärr bara lika bra som de somare som i Sverige dömer division 2. Att ett land med en så bra liga som Spanien har en av Europas lägsta nivåer på domarkometens är ganska konstigt, nånstans i landet måste det väl gå att hitta en jävla domare som kan fotbollsregler och som har psyket att stå emot publiktryck och döma objektivt? Som det är nu har alla spanska domare behov av att hävda sig genom att döma konstigt emot hemmalag och storlag tycker jag.
Annons: