/spanien/barcelona/forum/23084.aspx/spanien/barcelona/forum/23084.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lillen_91
2007-06-30 00:03
Abidal är en kanonvärvning asså. Har sätt han några matcher och jag tycker han är en av europas bästa vänsterback denna säsongen. Kanske ska Barca värva en back till. Då ser det väldigt bra ut
Barcelona PILMA
2007-06-29 23:55
Vet nån några andra kanaler än GOLTV som sänder Copa America vill se Messi nästa match och Marques om han håller sin före fina form.
brukar telecapri (italy Sport) sända Copa America Matcherna elr CCTV6 ellr andra kanaler?

TAcksam för svar???????
Barcelona GiovanniDosSantos_FCB
2007-06-29 23:54
om vi inte får chivu så hoppas jag på andrade eller gabriel militoo han skulle sitta fint
Barcelona Puyol5
2007-06-29 23:49
Sitter och läser vilka Marca tror är aktuella för dem spanska klubbarna. Och jag blir så otroligt glad när man ser hur Reals sitution ser ut just nu. Det mesta verka gå emot va det gäller spelarköp!
Pepe (porto)
Saviola (libre) - Väljer inte ärkerivalen?
Kaká (Milan) - Milan säger nej
Robben (Chelsea) - Chelsea behåller honom
Cesc (Arsenal) - Arsenal säljer inte sin stora stjärna efter att man sålt Henry
Alves (Sevilla)
Zapater (Zaragoza)
Dudek (Liverpool)
Ibrahimovic (Inter) - Inter släpper inte Zlatan
Gaby Milito (Zaragoza)
Tévez (West Ham) - Väljer bort Real
Toldo (Inter)- Vill inte va så pass klar tvåa
Drenthe (Feyenoord)
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-06-29 23:39
Allt handlar om anpassning och inställning först och främst från spelaren.

Se på spelare som Arteta, Cesc, Tevez, Sheva, Luís Garcia osv. Alla de har eller behöver tid att anpassa sig och för eller senare så formas de av tempot och spelsättet i PL och smälter in precis som alla andra där. Lägg där till att de har unika egenskaper som oftast brittiska spelare helt saknar.
Barcelona Puyol5
2007-06-29 23:38
För övrigt ser jag nu att Inter accepterar inbjudan i Gamper! Det är ganska roligt faktiskt, blir ett otroligt bra Inter som på pappret har en hög med världsspelare... och även Figo!
Barcelona Puyol5
2007-06-29 23:35
Väl talat Rambla! Det är ju väldigt tydligt att inte pl har lika många sydamerikanska spelar som spanska och italienska ligan. Och detta kanske pga fördomarna som du skriver. Dock har ju Tevez och många innan dess vissat att det funkar lika härligt för dem även i engelska ligan! Drogba är en annan spelare som verkligen vissat att det går och att det är en myt som borde slås hål på. Men fram tills dess får vi som följer spanska ligan, se dessa suveräna spelare i varje match!
2007-06-29 23:29
Torres precis som Eto'o har väldigt bra fysik. De klarar av att ha två försvarare på varsin sida, axel mot axel, att ändå ha kontroll på boll och det i hög fart.

Det resonemanget som vissa som följer PL alltid har som argument att spanska och även sydamerikanska spelare inte skulle hålla i PL är lite konstigt. Det innebär att spelare som tex Tevez inte skulle hålla i PL. Det faller pladask ju. Det är upp till spelarna själva, att de inte är för bekväma och ser till att anpassa sig.
Barcelona dinho_R10
2007-06-29 23:29
vet nån om chivu kommer komma till barca eller ligger vi bra till
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-06-29 23:24
Cé solo un re #14

Underskattar den spanska ligan rejält eller vad är det frågan om?, Torres har stannat lite i sin utveckling men förr eller senare så blomstrar han ut till en fullfjädrad världstjärna. Som Rambla påpeka det är helt upp till han själv.
Barcelona Puyol5
2007-06-29 23:21
Självklart försvinner ett hot mot oss, men samtidgt älskar jag att se bra fotbollsspelare i spanien. Och då även hos våra konkurrenter. Desto fler stjärnor spanien har, desto större respekt för spanska ligan. Och där med även Barca =)

Cé solo un re//
Så du tycker spanska ligan är så pass mycket sämre alltså? Att han inte skulle göra succe i ett topplag i england där hans kamrater kan passa honom och sånt på ett bättre sätt, än att spela i ett mittenlag i spanien där hans lagkamrater absolut inte håller samma klass!
2007-06-29 23:20
Ämne: Puyol5// Torres komm....
Nja, är inte så säker på det. Det är helt upp till honom själv. Torres har löpsteget med och utan boll. Han är stark i kroppen och kan hålla undan försvarare. Dessvärre så utnyttjar många spelare i Spanien domarnas tafatthet att bedöma situationer ochlägger sig därför lätt väldigt ofta i närkamper. Det måste han se till att bli bättre på i PL.
Cé solo un re #14
2007-06-29 23:17
Puyol5// Torres kommer floppa i Pl. Han håller inte där. Han har ju till och med varit lite loj under dom senaste 2 säsonger i A.madrid!
Barcelona BIGBarcelona
2007-06-29 23:17
När har det egentligen varit roligt att se A.Madrid förutom när de blev överkörda av oss, men Torres e en stor spelare som visar klubbkänsla och därför tror jag att han inte byter till en spansk klubb om han nu ska byta klubb
2007-06-29 23:16
Cé solo un re #14:

Mm, kan inte begripa vissa transfersummor faktiskt.

Puyol5:

Desto mindre mardrömmar för oss culés när vi möter Atléti åtminstone. ;)
Barcelona Puyol5
2007-06-29 23:14
Oerhört tråkigt att spanska ligan verkar tappa Fernando Torres till premier league! Tycker verkligen att Torres är en fantastisk spelare. Och jag tycker det är synd att förlora en sådan attraktion till en annan liga! Nu blir det helt klart mindre roligt att se A.Madrid spela!
Cé solo un re #14
2007-06-29 23:08
Rambla (Anims Puyi)// Mm jävla överpris för medelmåttor till engelsmän.
2007-06-29 23:01
Ledsen, det går inte att redigera poster nu. Intresset ska det stå.

Vem kommer ni att värva? Själv hoppas jag att ni ror hem Tevez. Jag tror att han hade varit som klippt och skuren för ert spel.
2007-06-29 22:59
Ämne: Rambla (Anims Puyi)/....
Det kanske mer beror på det sjuka värde vissa spelare har i PL?

Som sagt, Henry själv tror jag drar in summan med PR och tröjförsäljning. Intrsdet verkar vara helt galet när det gäller honom i Barcelona. Det kom 30,000 på Camp Nou under hans presentation. Det säger allt. ;)
Cé solo un re #14
2007-06-29 22:56
Rambla (Anims Puyi)// Det är helt klart Rea-pris då våra ryktande ersättare kostar mer som inte ens är hälften så bra.
Barcelona BIGBarcelona
2007-06-29 22:55
Det enda man önskar Ronaldinho nu är att han vilar ut sig väl till nästa säsong så att man kan se en Magiker i toppform
2007-06-29 22:55
Ämne: Måste faktiskt beröm....
Rea är väl att ta i. Billigt ja helt klart. Kanske beror priset på att han själv ville prova på något annat innan han lägger av?
Cé solo un re #14
2007-06-29 22:54
Måste faktiskt berömma er Silly Season start. Bra värvningar specielt Henry som ni fick till rea-pris.
Barcelona Puyol5
2007-06-29 22:51
Att dessa rykten om Ronnie aldrig tar slut! Iof är det mer förståligt att en maräng skriver detta men endå. Laporta; "Säljer jag Ronaldinho måste jag fly landet." Behövs mer sägas?
2007-06-29 22:44
Ämne: Ämne: Fan vad....
Ja, han är i Milano (inte Milan) och säljer sin kropp. Du vet till sådana där reklamuppdrag där man ler extra när en fotograf tar en massa bilder.

Var inte orolig. La liga får njuta av el mago även nästa säsong. Bättre tränad än någonsin om man får tro honom själv. Kanske gör han repris på Bernabeau precis som förra säsongen?
Real Madrid La leggenda
2007-06-29 22:41
Ämne: Fan vad skönt att ma....
Håller med om att de två senaste värvningarna är bra. Henry köpet är väl som en ersättning för Dinho som är i Milan och säljer sig eller. Tråkigt om han lämnar La Liga...
Barcelona Born In Barcelona
2007-06-29 22:33
Fan vad skönt att man agerar och köper lite spelare i år. Henry var kanske lite onödig men Abidal och Yaya är två utmärkta värvnigar.

Nu skulle det sitta fint med en mittback...
2007-06-29 22:33
Tompa:

Jag tror att vi får ge de nya värvningarna lite tid. Åtminstone Yaya. Han är ung och ganska så oerfaren. Henry är jag inte orolig för. Abidal bör kunna smälta in relativt enkelt. Han kommer från ett Lyon som även de spelar 4-3-3.

Som sagt, de spelare som vi innan säsongen startade räknade med måste ju också se till att höja sig när nästa säsong startar. Tror att försäsongen blir viktigare än någonsin.
Barcelona Barça-Ronnie10
2007-06-29 22:29
Senast jag hörde något om Chivu var att hans agent skulle träffa Laporta & co nu i helgen för att ge ett slutgiltigt svar. Vet ej om detta är sant, men det är ju bra om vi kan få ett svar snart för att man ska börja leta efter andra alternativ.
2007-06-29 22:28
Det har jag full förtåelse för och helt rätt agerat av Roma. Speciellt med tanke på att de egentligen vill behålla honom.

Barça sägs ha två andra namn på sin lista i fall det inte blir någonting av med Chivu. Portos Pepe och Deportivs Andrade. Man står ju inte och faller med Chivu. Klubben har sen tidigt i våras lagt upp en värvningsstrategi vilket vi nu ser resultatet av. Man gick ut direkt efter sina mål så fort ligan var avslutad. Hitintills tror jag inte någon culé har något att klaga över när det gäller värvningarna som droppat in tills nu. ;)
Annons: