/spanien/barcelona/forum/23080.aspx/spanien/barcelona/forum/23080.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MessiMessi
2007-08-28 20:39
Salcini:jag tycker att dom borde skanderas hans namn och sen en hyllning till hans fru, det är hemskt 22 år gammal och så hann han inte ens få träffa sin första son/dotter Vila I Frid Puerta. Kommer att minnas honom som en jättebra fotbollsspelare som hade en lång lysande framtid framöver sig
Barcelona Salcini
2007-08-28 20:20
Ifall nu Gamper-matchen spelas imorgon så måste man på något sätt hylla den tragiskt avlidne Antonio Puerta. Men frågan är på vilket sätt han hyllas, tyst minut?Det har sin stämning men man skulle nog bli mer tårögd, vare sig man var en god vän eller en supporter till ett annat lag, om han istället verkligen hyllades. Lyft Antonio Puerta till skyarna imorgon genom att hans namn skanderas på ett fullsatt Camp Nou. Eller rikta en hyllning till hans gravida hustru på liknande sätt, visa att hon har vårt stöd!
Barcelona Daninho [Antonio Puerta, descanse en paz..]
2007-08-28 20:07
ngn som vet om matchen går på tv elr dylikt imorrn?
fast vet inte om jag är så sugen på att se fotboll..

är helt tagen av vad som hänt Antonio Puerta
Sevilla Andres_Palop_1
2007-08-28 20:02
tragiskt med antonio Puerta. Han skulle ju desutom bli pappa om 3 månader
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-08-28 19:52
Rambla

Ja, jag såg det nyss. Fint av våran kapten kung Puyol
Barcelona FCBarcelona_
2007-08-28 19:49
Väldigt tråkigt att det första jag läser när jag kommer hem från jobbet är att Puerta har avlidit.

R.I.P !

I länktips är en liten artikel.
Aja så här får man väl inte göra egentligen men
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=56194&a=829319
Barcelona Rambla
2007-08-28 19:48
Jesús Olmo har blivit utlånad till Racing Club de Ferrol som spelar i Segunda A.

Riktigt fina kondoleanser från FC Barcelona och Puyol på websidan.

You have our sympathy. I know these are very difficult moments. FC Barcelona is with you”.
Barcelona Barca#1
2007-08-28 19:47
RIP ANTONIO PUERTA!
2007-08-28 19:40
Ämne: Otroligt tråkigt med....
Jag vet inte om tv rättigheterna är klara. Vi kommer ändå se barca för att den spelas kl 21:00.

RIP Antonio Puerta!
Barcelona akiljo
2007-08-28 19:36
Otroligt tråkigt med Antonio Puertas... Från det ena till det andra: Är det någon som vet om tv-rättighetstvisten är klar och vi får se Barca på söndag i TVn?
Barcelona Alexis
2007-08-28 19:32
samuel_etoó#9

om du menar inter-matchen så spelas den imorgon!

RIP Puerta
Barcelona Captain Fantastic!
2007-08-28 19:30
Real Madrid har inställt sin match mot Sporting Lissabon imorgon, och frågan är då om barca kommer att göra detsamma med Gamper?

Gamper håller dock (enligt mig) en högre betydelse i och med att Casaus också dött för några veckor sedan. Denna match har som främsta syfte imorgon att hylla honom och är den bästa tidpunkten på året för en sådan gest.

Fotbollen spelar absolut ingen roll för mig längre, en match mellan Inter och Barca (som innehåller bland de bästa spelarna i världen) betyder 0 en dag som denna.

Men att inte hedra en man som Casaus som i princip gett en livstid åt Barca, i de mörkaste timmarna såväl som i de ljusaste, skulle vara lika synd.

Jag tror nog att Gamper trots allt spelas. Hurvida det är bra eller dåligt är jag kluven till
Barcelona akiljo
2007-08-28 19:28
Ämne: Nån som har en steam....
Samuel_Etoó#9. Har jag missat något. Vilken match menar du? Liverpool?
Barcelona Samuel_Etoó#9
2007-08-28 18:57
Nån som har en steam till matchen idag?

Jävla synd med Puerta.. det är så tragiskt.. RIP Puerta
Barcelona Daninho_7
2007-08-28 18:55
grymt tråkigt.. förstört hela dagen.. inte för att låta egocentrisk, ni fattar.. så grymt tragiskt..

Vila i frid, du är saknad.

Viva Puerta!
Barcelona Älskade Barça
2007-08-28 18:52
Det absoluta hemskaste jag upplevt inom sporten den tid jag levt. May you be god's best angel Antonio :'/
Barcelona Woods
2007-08-28 18:44
Bestört av att läsa nyheten om Antonio Puertas död, man känner sympati för hans gravida flickvän och övrig familj och vänner.

Det är för jävligt.
Barcelona Andrèas
2007-08-28 18:41
R.I.P Antonio Puerta!
2007-08-28 18:40
Vad tråkigt det är att komma hem och läsa att Puerta har avlidit.
Jag är jätte ledsen nu.
R.I.P Antonio Puerta!
Barcelona Joey
2007-08-28 18:01
Fyfan så orättvist... en så fin människa med en grym framtid ska förlora sitt liv på en plats som skänker liv till oss fans... även om jag är Barca fan så har jag alltid tyckt om Puerta.. va kan man säga.. man vet inte vad man har förrens man har förlorat personen !!!
RIP Antonio Puerta
Las Palmas Pio pio
2007-08-28 17:51
En av hans bästa stunder är kanske målet mot Schalke 04 för två år sen. Semifinal och förlängning, Sevilla fyller 100 år. I 100:e minuten så smäller det, en underbar volley av denne Puerta..Känns fruktansvärt detta, en kille med en magnifik framtid framför sig.
Barcelona Daninho_7
2007-08-28 17:40
R.I.P Antonio Puerta!
Barcelona Kimmpa_fcb
2007-08-28 17:39
R.I.P Antonio Puerta! :(
Lukas.RP
2007-08-28 17:33
Oerhört tråkigt att sånt här händer, jag gillade verkligen fotbollsspelaren Puerta. Mycket fart och fläkt i sitt spel. Man blir inte glad när sånt här händer...

Ännu en gång, Rest in peace Antonio! :(
Barcelona Captain Fantastic!
2007-08-28 17:30
Klubben har gått ut med officiella kondoleanser till Puertas familj och alla Sevillistas. Puyol tror jag ska på hans begravning (om jag förstått allt rätt) och ska även ha uttryckt sina sympatier för honom. Allt finns att läsa på fcbarcelonas spanska/katalanska sida, den engelska kommer nog att uppdateras inom kort.

Om en månad är det 50 års jubileum för Camp Nou. Om en månad kommer Sevilla till Barcelona och om en månad kommer Puertas son/dotter att födas. 50 års jubileumet kommer med all säkerhet bära med sig intensiva känslor.

Vilken tung dag det har varit idag...
Barcelona Saman.
2007-08-28 17:29
Personligen tror jag att det är kramp i hjärtmuskeln eller att sinusknutan har kommit i obalans då rytmen har störts. Då det som orsakde detta har för mig att de smärtstillande pillren som har en del biverkningar men det är oofficielt vad dessa piller åstadkommer på fel väg. Om jag inte minns fel så var det ett danskt företag som tillverka dessa piller. Men det var väldigt länge sen jag såg denna dokumentär så jag kan nog ha fel.
Barcelona Vampíro
2007-08-28 17:27
Vad har fotbollen för betydelse på en dag som denna? Han spåddes en mycket lovande framtid, han var en framtida landslagsspelare även fast har redan hade gjort debut. Fotbollsvärlden förlorar en fantastisk person. Nu hoppas jag att olika lags läkarteam vaknar. Dödsfall bland unga fotbollsspelare är tragiskt och jag hoppas att det inte händer någon mer gång.
Barcelona Magicó
2007-08-28 17:25
Nära och få tårar. R.I.P Antonio Puerta :*(
Barcelona Lion-E
2007-08-28 17:25
R.I.P Antonio Puerta :(
Villarreal barcafillan
2007-08-28 17:21
Vila i frid Antonio!
Annons: