/spanien/barcelona/forum/23079.aspx/spanien/barcelona/forum/23079.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2007-06-02 23:23
Ghazza/Varför inte ersätta Rijkaard med Antoine då? Jag tror säkert att han skriker högre och oftare än holländaren. Jag tillhör inte Lagerbäcks fanclub, men jag tror inte att man hittar vinnare hos Mediamarkt. ;)
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-06-02 23:23
Rubén

Tevez var målskytten, men Messi var bäst på plan (enligt mig, men även tidningen sport).

Deco var också het, såg nyss smmandragningen och det främsta som gick framåt åt Portugal låg vårt spelgeni bakom. Ser ut som att hans formkurva pekar uppåt :)
Barcelona Gabriel
2007-06-02 23:21
tarrak

Antagligen är du mer "allmänbildad" när det kommer till fotboll eftersom du tom har koll på vad som hände med en Leeds-match. Och det ger jag dig. Som sagt, är reglerna så här, så suger dem.
Barcelona Rubén
2007-06-02 23:21
vet ngn vem som gjorde argentinas mål?
Barcelona tarrak
2007-06-02 23:18
Gabriel/Jag förstår inte riktigt hur du kunnat missa dessa regler? Det var väl bara någon vecka sedan som Toulosse tilldömdes segern när Nantes supportrar rusade in på planen och om jag inte missminner mig hände detsamma när Leeds fans försökte stoppa en match tidigare i vår. Get with the program. Sverige och Spanien går till EM och sen lever alla lyckliga, förutom en och annan smörrebrödsätande Dansk Folkeparti-röstande Flemming. :)
Barcelona Ghazza
2007-06-02 23:16
tarrak,

Nja, främst för att han har det Lagerbäck saknar, lite jävlar anama. Huruvida hans fotbollsmässiga kunskaper står sig gentemot Lars håller jag dock osagt... :)
Barcelona Gabriel
2007-06-02 23:11
Spelar ingen roll. Visst straffa danskarna, men varför ska Sverige ges 3 poäng? Om sånna är reglerna så suger reglerna. Sen vet jag inte hur det är med regelverket angående Poulsens boxning, om det är straff eller inte. Om reglerna säger att sånt ger straff så borde Sverige gått ut och tagit straffen. Däremot tycker jag att reglerna isånnafall suger, utvisning och inget annat enligt mig!

Och att Spanien BÖR klara av Nordirland är irrelevant i detta sammanhanget!
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-06-02 23:11
La pulga var inte bara på G ikväll, mer utav MVG. Utför en riktigt bra match, satt och zappade mellan den och mitt landslag (rumänien) och av det jag såg så var han mycket bra (inget ovanligt med honom alltså) :)

Jag tycker domaren i Sverige-Danmark matchen gjorde det bra, han blev ju slagen (!!!). Sådant uppförande måste bara bestraffas. Vad händer med Spanien? Egentligen ska detta resultat inte spela någon roll, spanien ska nu defenitivt kunna gå förbi NordIrland, jag tror helt enkelt att de inte håller hela vägen.

Det är bara att ta det lungt alla spanjorer här, ni kommer till EM.
Barcelona tarrak
2007-06-02 23:10
Ghazza/För att han är tjock, tysk och bjuder på bra rubriker i tidningarna?

För övrigt tycker jag att landslagsfotboll blir alltmer ointressant iom att spelarna först och främst visar sin hängivenhet till klubbarna som betalar deras löner. Därför väljer jag att glädjas av att ärkeculén Xavi fick göra mål. Jag tror att hans nästa säsong kommer bli spektakulär.
Barcelona Ghazza
2007-06-02 23:06
Det är som jag alltid har sagt. Sverige skulle må bra med Peter Antoine vid rodret!
Barcelona ZARM
2007-06-02 23:05
Är det någon som vet vad som händer med de kort som blev utdelade under matchen? Läste att Elmander hoppas på att det gula kortet han fick inte ska gälla. Visst är det kul att Xavi gjorde mål ikväll:)
Barcelona Puyol_Saviola
2007-06-02 23:02
Rambla

Word!
Barcelona Rambla
2007-06-02 23:01
Jag älskar bara Blaugrana. :D

Visst, kul om Sverige går till EM-slutspel, men sen vet vi ju hur det går där med Lagerbäcks pinsamma coaching.
Delarocha
2007-06-02 22:57
Hade det varit ett felbeslut att ge Sverige straff om den hade gått i mål också?...
Varför påverkade detta Spanien?... Dem får la ta och vinna sina matcher. Jag gillar Spanien och hoppas enormt mycket på dem i EM. Dock så borde Spanien klara av att gå till EM för egen kraft utan att vara beroende av att Sverige vann över Danmark.
Barcelona Rambla
2007-06-02 22:54
Heh, om man ser lite krasst på det då. Sverige bestals ju på chansen att vinna matchen när de hade straff? Ingen som nämner något om det.
Barcelona Rambla
2007-06-02 22:52
Jag vet att det var Uefa för att jag har koll på deras regler och nya direktiv. Det är helt upp till domaren att avbryta matchen som han gjorde. Han tar dock inte beslutet att tilldela någon segern. Det gör Uefa. Vilket de också sa i studion efter matchen.
Barcelona tarrak
2007-06-02 22:51
Gabriel/Enligt alla uppgifter som kommit ut så var det UEFAs matchdelegat som tilldömde Sverige segern. Och så våldsamt missgynnande var det väl ändå inte för Spanien. Danskarna är i det närmaste svhängda och klarar man inte av NordIrland så förtjänar man inte att spela EM.
Barcelona Puyol_Saviola
2007-06-02 22:48
Gabriel

jag håller på Spanien också, älskar Spanien.

Hoppa inte på mig. Kandu inte ta en diskution så dra härifrån. Var vuxen.

Jag är extremt glad att det blev 3-0 till Sverige!
Barcelona Gabriel
2007-06-02 22:46
Ghazza

Skönt att nån verkar ha huvudet på plats. Nu drar jag härifrån innan jag säger något som jag ångrar.

Visca!
Barcelona GiovanniDosSantos_FCB
haha madrid/ domaren blåste av matchen o dömde 3-0 till svergie så du har tippat en fel , svergie vann sin match
Barcelona Ghazza
Rambla, är detta helt bekräftat? För är det de högsta hönsen hos Uefa finns det väl inget annat att göra mer än att bita i det sura äpplet.
Barcelona Gabriel
2007-06-02 22:45
Rambla

Jasså hur vet du att det inte var domaren? Som jag tidigare sa, om det är någon som ska ta ett sånt beslut så är det Fifa/Uefa (jag vet inte vilka som bestämmer) men trots det så är det fortfarande ett felbeslut eftersom andra lag påverkas. Visst straffa Danmark, men vad säger att Sverige ska ges segern?

Ge sverige 1 poäng och dra 3 poäng från Danmark, då straffar man Danmark utan att Spanien påverkas.

Om det var Fifa/Uefa som bestämde detta så är det också skandal!
Barcelona r.Hyder
2007-06-02 22:44
Xavi gjorde mål för Spaninen! Alltid kul!
Real Madrid !Haha Madrid!
Det här har inget med Barca att göra men jag behöver hjälp!

Jag har tippat på lången 6 matcher och 5 av dom har gått in men sista matchen var Danmark - Sverige och där så tippade jag att det skulle bli X. Nån som vet om jag har vunnit eller inte eftersom matchen avbröts juu i 88onde minuten.

Tacksam för svar.
Barcelona Rambla
Det är fortfarande inte domaren som tilldelar Sverigen segern.
Barcelona Gabriel
2007-06-02 22:43
Puyol_Saviola

Svensk eller inte, felbeslut när andra lag blir påverkade!
Barcelona Rambla
2007-06-02 22:43
Gabriel:

Du har fel. Domaren avbröt bara matchen, det är hans direktiv. Det är säkert nya sådana från Uefa. Det var inte domaren som tilldelade Sverige segern, det beslutet tar Uefa helt på egen hand.

Dessutom, som Jens Fjällström så bra beskrev det. Det är helt rätt att ta ett sånt här beslut. Nu vet alla vad som gäller. Annars upprepas det bara om och om igen om ingen bestraffning ges.

Även om det var ett trist sätt att vinna en match på. Poulsen och Danmark får skylla sig själva.
Barcelona Gabriel
2007-06-02 22:42
Puyol_Saviola

Vadå vem fan bryr sig om Spanien? Är du trög i huvet? Det är en gruppspelsmatch och alla lag blir påverkade om en domare ska gå in och ge ett annat lag en seger, sånt är bara fel! En annan sak hade det varit om det var en kvartsfinal eller semifinal match, när bara det laget blir drabbat. Men nu var inte fallet så. Och självklart bryr du dig inte om Spanien, wow surprise? Knappast! Var så chockad du vill, jag skiter väl fan i vad du tycker!
Barcelona Ghazza
2007-06-02 22:42
Gabbe,

Det mest intressanta är hur FIFA aggerar nu i efterhand. Kommer de att svara på Danmarks protester?(För de kommer, var så säker.)

Om nu även Spanien lämnar in en protest också så tror jag saken är biff. Matchen får spelas från den minut den avbröts på neutral mark. Att domaren skall få kunna ta ett sådant beslut som att ge segern till Sverige låter helt absurt. Så jag håller med dig.
Barcelona Puyol_Saviola
2007-06-02 22:41
Gabriel

Är inte svensk, lika lite som du är eller kanske mindre...
Annons: