/spanien/barcelona/forum/23078.aspx/spanien/barcelona/forum/23078.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Rep.
9/23/2007 14:31
Jag bugar mig inför Lionel Messi
Barcelona Vampíro
9/23/2007 14:28
Så otroligt skönt med seger igår. Lite förvånad över Sevillas defensiva taktik. Trodde faktiskt att dem skulle spela lite offensivare.

Bäst i Barcelona var Abidal, Yaya och såklart Messi. Bra att Iniesta också fick starta, han är mer rörlig och jobbar hem mycket mer än Ronaldinho. Jag älskar Ronnie men man måste sluta blunda och inse att Iniesta just nu är bättre och tilför mer både framåt och bakåt. Men Ronaldinho behövs fortfarande för hur länge kan vi lita på att en 20-åring ska frälsa oss match efter match? Skönt också att Henry verkar vara på gång, han vill så mycket men han är fortfarande lite ringrostig.

Och såklart efter att Kanouté(ligans starkaste anfallare) gör ett mål som är minstänkt offside så ska direkt Oleguer få skulden. Jag orkar inte ens kommentera det mer det men vissa här inne är skjukt pinsamma ibland.

Mourinho till Barça? Är osäker på att Laporta skulle anställa en tränare som har snackat så mycket skit om spelarna och klubben oavsett om det har varit "spel för galleriet". Tror att Rijkaard lämnar efter säsongen. Han är nog trött och orkar inte med pressen längre. Vem kan klandra honom? Han har tränat Barça sedan 2003 och har varit framgångsrik men han har gjort sitt och vill nog vinna en sista titel och sedan lämna. Skulle gärna se Koeman ta över, han har tränat Ajax och Benfica(?) tidigare och just nu tränar han PSV så han har erfarenhet utav CL plus att han är en Barça-legend. Guardiola är väl också en kandidat till tränarjobbet framöver men först måste vi se hur han lyckas med B-laget.
Barcelona Et0
9/23/2007 14:24
Criff
Jag tror han menar att Puyol är längst bak sekunder efter hörnan.
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
9/23/2007 14:21
han menar nog att Puyi är sista man i försvaret trots en nick på hörna. som mot Sverige på Råsunda.. när allbäck gjorde mål.. han var först nära att göra mål men sedan, efter en sjuk löptur, var han längst bak, siste man...
Barcelona Criff
9/23/2007 14:15
I den nya bloggen om spansk fotboll så skriver han "Saknar Puyols löpningar, han nickar på hörnan men är ändå SISTA gubben hem." Måste mena första gubben hem :)
Barcelona Sahandinho Kamal
9/23/2007 14:11
Abidal:

Svagheter:
Har han det offensiva register som krävs av en ytterback i Barcelona?

han har väll visat att han har det tycker jag i alla fall!
Barcelona Barcafan
9/23/2007 14:07
Jag tycker verkligen inte att vi ska sparka Rijkaard. Tycker att han gör och har gjort ett väldigt bra jobb med klubben. Kontinutet är det jag strävar efter, och han är också bra att få in nya talanger i laget.
Barcelona Evička
9/23/2007 13:59
Ämne: Vet någon om Sevilla....
"Vet" är mycket sagt, men jaghar tittat på det några gånger. Man ser inte på Tv-bilden var Kanouté är exakt när bollen slås, när han får den är han misstänkt långt fram, ett par meter i varje fall i vad som ser ut att vara en klar offside. Det skulle också kunna förklara varför varken Oleguer eller Valdés reagerade i tid.
Barcelona Boswin
9/23/2007 13:55
MESSI va grym igår!!
Vfr skulle barca behöva en ny tränare??
Barcelona Roni#10
9/23/2007 13:52
Vet någon om Sevillas mål igår var offside?
9/23/2007 13:50
Ämne: Jag visste att det s....
jag håller med Captain Fantastic, Luciano Spalleti skulle göra riktigt bra ifrån sig tror jag, men skulle inte skada o ha Crujf en säsong o se om han klarar det
9/23/2007 13:48
Ämne: Fab va nice nya Camp....
nice ja, under kvällstid när solen har gått ner och alla lysen är tända där, men på dagen lär det inte se så fint ut, tack o lov att det är en riktig stor arena och ser mäktig ut utifrån både dag o natt så det blir inte för fult på dagen men kommer inte bli det vackraste
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
9/23/2007 13:47
Jag visste att det skulle komma upp lösa rykten angående "Mourinho till barca" men det är bara rykten. Rijjkard lämnar ej Barca. Men skulle han göra det så tackar man inte Nej till en sån bra tränare som Mourinho. Men folket i Barcelona hatar väl Mourinho?

Vilken tränare skulle ni vilja se om Rijjkard lämnar eller får sparken.

Visca Barca!
Barcelona Barca__-[R.I.P Puerta]
9/23/2007 13:46
fcs//

Tycker Zambrotta har öppnat den här säsongen på ett strålande sett. Jag tror också att det är svårare att acklimatisera sig från Italien till Spaninen än andra ligor. Har dock inget som visar det, men bara än känsla jag har.
9/23/2007 13:44
Ämne: Det skulle vara väld....
60m tar nog Etoó :S med hans acceleration, därimot har Henry också grym acc och tror att han är snabbare än Etoó också när han fått upp farten till max!
Barcelona fcs
9/23/2007 13:37
Abidal har visat att han är värd varenda euro. Kanske är han det minst atraktiva nyförvärv men absolut det bästa för Barcelona.

Jag förväntade mig mycket mer från Zambrotta, som under sin tid i Juve var världens bästa yterback, men han har inte visat dem egenskaper i Barcas tröja, tyvärr.

Barcelona tarrak
9/23/2007 13:21
Rambla

Utan att göra någon djupare analys så tycker jag att både Arsenal och United visat att man kan vinna PL med en offensivare fotboll, det är väl snarare Chelsea som är undantaget enligt mitt tycke. Att Mourinho trots allt anpassat lagbygge och taktik som han anser passar PL är mycket möjligt. Men av vad jag har sett av hans tidigare lag så tror jag snarare att det är hans fotbollsfilosofi som han satsar på oavsett liga och lag. Jag ber en stilla bön om att vi aldrig får reda på hur han skulle coacha Barcelona. :)
Athletic shuster
9/23/2007 13:07
Murinho har sagt att han antigen vill lära sig det Italienska eller tyska språket innan han börjar med ett nytt trännar jobb. Det kan man ju tolka på olika sätt men för mig står det klart att han antigen vill tränna en Italiensk eller tysk klubb. Ett het rykte nu för tiden är om han ska till Bayern. För Hitzfeld har sagt att det blir hans sissta för Bayern. Och andra sidan ser jag verkligen inte nån vettig grund att sparka Rijkaard.
Barcelona Rambla
9/23/2007 12:56
tarrak:

För att vinna PL så måste man ha en cynisk och kontrollbaserad fotbollfilosofi. Visst, det går med andra medel som tex Man U visar prov på. Jag är tex tveksam att dagens Barcelona hade vunnit PL med den spelmodell Rijkaard förespråkar. Tänk dig själv, ett Barça i bortamatcher mot Blackburn och Bolton sena och kalla novemberkvällar. Där hjälper det inte att spela gladfotboll utan snarare är det fysisk kontrollfotboll som krävs.

Mourinho byggde sin trupp just för PL, för han insåg att det inte bara går att spela publikfriande fotboll genom en hel säsong i PL.
Barcelona tarrak
9/23/2007 12:52
AlexC

Nja, om man skall tro rykten i pressen så har det varit en hel del problem även i Chelseas trupp. På ena sidan har det varit "Mourinhos pojkar" Terry, Drogba och Lampard, som inte har funkat ihop med Romans Sheva och Ballack.

Att han är väldigt skicklig på att få en vi-mot-världen-känsla i laget är inget snack om, men det är på bekostnad av att man får hela världen mot sig.
Barcelona L.Messi19
9/23/2007 12:52
Jag tror Eto´o eller Puyol skulle vunnit båda :D(Om du menar MED skadade spelare när dom kommer tibax)
Barcelona Més que un club / Messi
9/23/2007 12:50
Det skulle vara väldigt roligt om någon här inne kunde hitta lite resultat från Tex, 60m och 100 m osv, från barcelona. Tror att Henry skulle ha vunnit 100 m ganska lätt, men 60 meter kanske messi eller någon annan hade gjort.
Tacksam för svar.
Visca el barca.
Barcelona Xoonix
9/23/2007 12:48
Det var väl ganska självklart att det skulle komma rykten om att Mourinho är aktuell för barcelona...och han madrista? Tror jag inte....han har ju trots allt redan vart anställd inom tränarstaben i Barcelona för ett antal år sedan..
Real Madrid PILMA
9/23/2007 12:43
Ämne: Ha ha, det hade ju v....King_raul
Sådu menar att JM är Madridista eller har jag utläst fel TOTALT?
Barcelona AlexC
9/23/2007 12:42
Moruinho är dock en tränare som är oerhört duktigt på att få samtliga i en grupp av megastjärnor att dra åt samma håll. Visst skrivs det mycket skit i skitpressen (hej alla Barçaantagonister i Spanienredaktionen) men jag är osäker på om Rijkaard lyckats med detta under de två senaste säsongerna.
Real Madrid King_raul [r.i.p Antonio Puerta]
9/23/2007 12:40
Ha ha, det hade ju varit något, en culé tränar Madrid och en maräng tränar barca.
Barcelona Mark
9/23/2007 12:36
Wall: haha nej det har du rätt i. :D
Barcelona Andreas-3
9/23/2007 12:23
Vet någon när renoveringen av Camp Nou blir färdig?
Wall
9/23/2007 12:22
Mark / Haha, det är sant. Men det skulle inte vara helt fel med en till på plan ;) Eller hur?
Barcelona tarrak
9/23/2007 12:21
Rambla

"Om han skulle bli tränare, så kan ni nog lägga ner tanken på att han hade spelat ultradefensivt med Barça. Han anpassar sig till seden dit han kommer och till spelmaterialet."

Det påståendet måste jag ställa mig frågande till. Roman har hela tiden sagt att han vill se en hejdlös offensiv och underhållande fotboll. Till en början gav han nästintill obegränsade resurser till Mourinho för att det skulle ske, men Mourinho envisades med sin ´förhållandevis defensiva fotboll och till slut var det en av huvudorsakerna till att han fick sparken.
Annons: