/spanien/barcelona/forum/23076.aspx/spanien/barcelona/forum/23076.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemo
2007-05-28 22:03
Enligt dem rapporter jag har läst. Så sägs det att Lampard vill ha högre lön/bättre kontrakt och att ledningen ännu inte har skrivit på ett nytt.(Någon från The Shed får gärna rätta mig) Det att han är missnöjd kommer nog från att ingen har kommit fram till något nytt med hans kontrakt. Skulle inte förvåna mig om de snart skriver nytt kontrakt och "Lampard på väg till Barcelona", bara var en vanlig silly season-händelse.

"en idag säger Abramovich att han inte ska lägga stora pengar på nya spelare eller löneförhöjningar mer" - Dra den om rödluven :-)
Barcelona Barcanist
2007-05-28 21:59
Ämne: Ämne: Hoppas ....
Sant, det barca behöver just nu är defensiva mittfältare inte offensiva.
Barcelona Evička
2007-05-28 21:52
pablo escobar
Du har alldeles rätt om St Jordi och det röda korset i. St George/ St Jordi, denne romare och kristna martyr, är skyddshelgon på flera håll i världen, bla i Katalonien, England, Canada, Grekland, Estland m fl, m fl. Han har funnits med i bilden långt innan FCB grundades.
Barcelona Barcelonito
2007-05-28 21:39
Nemo
Jo... Men idag säger Abramovich att han inte ska lägga stora pengar på nya spelare eller löneförhöjningar mer. Frågan e inte om Chelsea släpper, frågan e om han vill stanna för att hans kontrakt går att köpa ut om klubben inte vill släppa honom.

Menmen. än så länge har det inte hänt nåt. Hans lön e hög. vi får se om Barca ens är intresserade av honom. Spelmässigt e han stark och löpvillig. Springer upp o ner och gör många mål...
Barcelona Nemo
2007-05-28 21:33
Barcelonito

Så sa dem också om Henry förra säsongen. Däremot ställer jag mig inte negativ till en värvning av Lampard. Han hade kunnat ge vårat spel en extra dimension. Tänk er perfekta långbollar på Ronaldinho. :-)

Däremot tror jag knappast att Chelsea släpper Lampard. Hans katalanska fru kanske har andra tankar, hon är säkert trött på London vid det här laget.
Barcelona Barcelonito
2007-05-28 21:26
Enligt engelsk press idag så kommer Lampard att skriva på för Barca efter Barcas matcher. Han har redan köpt hus i Barcelona.

Kaka säger till Gazetta att han stannar i Milan 100% och går inte till Real.
Barcelona T#11
2007-05-28 20:55
Jag tror att vi få se ronaldinho mot gimnastic.
domen ska överklagas av barca så jag tror att det inte blir två utan en match.

Det dumma var att domaren blåste inte i första hand och lät spelet gå tills ronaldinho pillade lite med tån på killen och då blåste domaren för att ge ronaldinho kort och barca frispark :S eeeee......

Barcelona Ghazza
2007-05-28 20:32
Henk Ten Cate,

Jag är nästan säker på att Ronaldinho får minst två matcher, så räkna inte med att han spelar mot Gimnastic.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-05-28 20:26
Är Ronnie avstängd de 2 sista matcherna? Man är väl bara avstängd matchen efter.
Barcelona Rambla
2007-05-28 19:55
Ämne: Googlade fram en bil....
Det är säkert flera saker som spelat in eftersom det passar in så bra både med engelska flaggan och St. Jordi. En kombination kanske?

När det gäller de blåröda klubbfärgerna så sägs det faktiskt komma i från bröderna Wittys brittiska universitetlags färger. Det går att läsa om det i boken Barça - A people's passion.
Barcelona pablo escobar
2007-05-28 19:51
Googlade fram en bild på barcelonas stadsflagga och korset är med även där. Men det är som sagt möjligt att engelsmännen i gänget som grundade klubben, haft ett finger med i spelet.

Vet du förresten om det ligger nån sanning i att tröjfärgerna beror på Gampers koppling till fc Basel?
Barcelona Rambla
2007-05-28 19:45
pablo:

Ja när det gäller engelsmän och flaggan, och även klubbfärgerna sägs det, så är det så. När det gäller St. Jordi kan det säkert bero på vilket som eller tom kanske båda som du själv nämnde.

Delarocha:

Lettland - Spanien, direktsänds på Viasat Sport 2.
Barcelona pablo escobar
2007-05-28 19:39
Rambla

Är det verkligen så. Jag har fått för mig att st. görans korset är med i klubbmärket pga att han är kataloniens skyddshelgon (st. jordi). Men det kanske finns flera teorier/anledningar.
Delarocha
2007-05-28 19:39
Någon som vet ifall Spaniens kvalmatcher sänds på någon kanal. Tror faktiskt jag föredrar och se fin fotboll framför Lagerbäcks propaganda anti-fotboll.
Barcelona Rambla
2007-05-28 19:13
Amunt!:

Det är just det jag tycker är så pinsamt från en klubb som är historiens största fotbollklubb. Nog fan för att både Valencia och Barça internt bland spelare och ledare, bland subjekta journlister osv, gnäller på domarna. Men inte fan går det så långt att man officiellt kräver att få utse domarna och på annat sätt försöker påverka domarna i de resterande matcherna som återstår av säsongen. Oavsett hur orättvist det var tidigare under säsongen, nog märker man att gnällandet har givit frukt nu i elfte timmen. Eller vad säger du?

När det gäller den engelska flaggan på Barças klubbmärke, kommer det av de engelsmän, många engelsmän levde i staden Barcelona under den här tiden, som tillsmmans med Joan Gamper startade klubben. Den första presidenten var faktiskt inte Gamper utan en engelsman vid namn William Wild. Andra kända engelsmän i klubben är bla bröderna Arthur och Ernest Witty.

Den tidens största rival, FC Catala, bilades av en majoritet av katalaner.
Valencia Amunt!
2007-05-28 18:49
Rambla:
På tal om marängernas fördelar med domarna.
Jag har aldrig varit med om en klubb som hatat så mycket på alla misstag domarna gör.
De lägger upp allt på den officiella hemsidan, Calderon klagar, Mijatovic klagar, Capello klagar och även spelarna, de är fan pinsamma rakt igenom men som sagt, att vara en så stor klubb som dom är och att klaga så mycket brukar leda till utdelning.
Men äh, runt 50 år av helt ensidig domarhjälp räcker visst inte ;)
Barcelona Eggelicious
2007-05-28 18:48
Ämne: Eggelicious

Kan n....
Fick tag i en biljett!! =)

Men nu återstår en fråga, tror ni matchen kommer att flyttas!?
Barcelona kalle7
2007-05-28 18:41
Hoppas att Real vinner mot Zaragoza och att de har det i helt egna händer till sista matchen på Bernabeu. Underbar känsla när de får 0-2 i ryggen av Mallorca och vi vinner över Gimnastic :D:D
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-28 18:33
Eggelicious

Kan nog stämma. Grejen är att det finns ett antal biljetter för icke-medlemmar som säljs till varje match. Det man får hoppas på nu är att antingen så köper du svart vid stadion, vilket går men kostar lite mer. Men du kan även hoppas på att Seient Lliure som innebär att medlemmarna friar sitt säte om det inte ska gå på matchen (det får en ek. kompensation i form av rabbat när det ska förnya medlemskapet och köpa årskort nästkommande år) då säljs den stolen i form av en vanlig biljett.
Barcelona Barcelona81
2007-05-28 18:30
Ämne: En väldig smart komm....
HAHA intelligens på hög nivå!
Barcelona barcalover 3
2007-05-28 18:27
Nu gäller det!!det sista laget vi kan förvänta oss att madrid ska förlora poäng mot är zaragoza..vinner dom så äre kört!!!!!!!!!!
Barcelona Eggelicious
2007-05-28 18:26
Hej, nu kommer jag in och tjatar om mina biljetter igen haha.

Enligt barcelona.coms biljettservice är biljetterna till Espanyol hemma slutsålda? Kan det verkligen stämma? Det är väl nästan aldrig slutsålt?
Barcelona Barcelona81
2007-05-28 18:23
Helt rätt av Frank. Domaren sög!
2007-05-28 18:18
Simáo

Har för mig att det är så just för att eftersom Gamper var från Schweiz att det bara vände på färgerna. Så det har inget och göra med England, tror jag dock! =)
Barcelona Nemo
2007-05-28 18:17
culé hasta la muerte

Isåfall tar jag tillbaka min teori och överlåter tänkadet till de som är bra på det :-)

Nästa år kommer nog la liga vara ett riktigt getingbo. Barcelona, Real Madrid, Valencia, Sevilla, Zaragoza... Synd att inte Atl. Madrid kommer högre upp, de har spelarmaterialet till det iaf.
2007-05-28 18:16
Verkar som Laporta o co. har beslutat att överklaga Ronaldinhos utvisning. De menar på att Belenguer provocerade fram Ronaldinhos "konstspark". Provokationen ligger på just Belenguers försök på att trampa på Ronaldinho när han ligger ner..Får hoppas detta kan ge nån mirakeleffekt och att han endast får en matchs avstägning..
Barcelona Simáo
2007-05-28 18:15
Är det någon som vet varför Barca har den engelska flaggan på klubbmärket? Den Katalanska är ju självklar och Hans Gamper va ju ifrån Schweiz så varför england? .. Visca Barca
2007-05-28 18:12
Nemo

Det stämmer bra och om Zaragoza skulle vilja att han spelade så skulle dem vara tvungna att betala 150 000 euro..
Barcelona Nemo
2007-05-28 18:07
Karlssoooon

Säker på att det står så i hans kontrakt?

Isåfall var det jäkligt dumt av honom att gå in så i duellen, men vad kan man förvänta sig av en kille som fått 18 varningar iår.
adiiL
2007-05-28 18:02
Real Zaragoza kommer göra allt för att slå Madrid men frågan är om deras ALLT räcker mot ett Madrid i toppform, speciellt när kanske ligaguldet hänger på den matchen. Hoppas verkligen att Zaragoza kommer att vara starka nog för att stoppa dom. Allt hänger på Zaragoza. RÄDDA OSS!
Annons: