/spanien/barcelona/forum/23073.aspx/spanien/barcelona/forum/23073.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Viera_Marcelo
2007-05-29 17:12
Jag måste säga att Barcelona har sjukt mycket bra talanger och enligt mig så är Frank Riijkard fel person att ta hand om unga talanger. Endast Messi har fått chansen.
Samtidigt har ni tappat grymma talangar till andra lag också. Tänker främst på Fabregas och Merida.
Jag skulle gärna vilja ha De los santos, KRKIC , Aliante til Real =).

Barcelona Rambla
2007-05-29 17:04
Gimnástics president skulle i veckan höra sig för hos Laporta om ett lån av Bojan. Det kanske inte blir av nu då när det verkar bli St Étienne? Segundan hade nog annars varit ett lagom prov för Bojan, speciellt i ett lag som ligger någon timmes bilresa från Barcelona.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-05-29 17:01
Simáo

Lite heads up bara men Abidal är 28 år och inte 30.
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-29 16:49
Verkar som Sport har ändrat sin rubrik nu och att Bojan möjligtvis kan gå till Saint Etienne. Själv vill jag avvakta lite med detta med, stod inget i Barças hemsida. Skulle inte ha nåt emot en utlåning men personligen skulle jag föredra att han antingen får spela i Barcelonas a-lag lr lånas ut till nåt lag i Spanien. Går han t.ex. till Frankrike så tar det ju alltid lite tid att anpassa sig framförallt i den åldern också...
Barcelona kalle7
2007-05-29 16:28
r.Hyder har sett hans genombrott bland annat i VM och visst har han fin teknik. Men oavsett om vi hade fått cannavaro, nesta, terry m.fl hade Puyol varit bäst som mittback tycker jag.
Barcelona Simáo
2007-05-29 15:25
Såg att barca förhandlar om Eric Abidal. Håller med om att vi borde förstärka på den positionen, men är Abidal verkligen rätt man? han är väl nästan 30 fyllda och kanske har sett sina bästa dar. Då kanman lika gärna fortsätta med Gio/Sylvinho. Den bästa värvningen i mina ögon vore Manuel Pasqual från Fiorentina. Sen Zambrotta flytta tycker jag att han är den bästa ytterbacken i Serie A. Han hade passat in utmärkt i vårat bolltrillande lag... Sempre Barca..
Barcelona r.Hyder
2007-05-29 15:19
Ett drömsenario skulle vara Puyol som högerback enligt mig. Men det lär ju inte hända eftersom att Puyol är en av världens bästa mittbackar, där han hjälper till att försvara både i mitten och på kanterna. Men bara själva tanken med Puyi som högerback får mig att dreggla. En aggresiv back, bra offensivt, tro det eller ej för er som inte sett Carles spela på högerbacken, enorm löpvilja och faktiskt teknisk när han vill. Jag menar vem kan ha missat dem underbara genombrotten genom hela plan som Puyol mäktar med ibland, eller snurrfinterna som alltid sitter? Nej, Puyol ska vara kvar som mittback, men tanken med ett mittlås som kan klara av det som Puyol gör, och sendan El Capitan som högerback är riktigt intressant, men lär alltså aldrig hända.

Barcelona kalle7
2007-05-29 15:16
Tack Myrran, den ser bra ut!

Barca/, Finns väl ganska många. Men Essien i Chelsea är väl defensiv mittfältare från början. Han och Lampard är mina favoriter tror jag.
Barcelona Barça/
2007-05-29 15:08
Vem tycker ni är världens bästa defensiva mittfältare?
Tacksam för svar!
Barcelona Myrran
2007-05-29 15:04
kalle7 och fler

Där har ni de nya tröjorna.
Barcelona kalle7
2007-05-29 14:58
Var hittar man den nya tröjan? Är det till nästa säsong eller? tack på förhand.
Barcelona Myrran
2007-05-29 14:51
Gött att höra att Bojan har fått en utlåning och där med kommer stanna i Barca. Nu får man bara hoppas att de andra killarna i Barca B stannar också och tar upp laget igen.

Den nya tröjan ser helt okej ut, visste faktiskt inte att Camp Nou fyllde 50 år. Får hoppas att det blir en uppgradering sedan av Camp Nou som det är tal på.
Barcelona sölta
2007-05-29 14:44
Vad vi behöver är en världsklass ytterback med kämpaglöd och som är hungrig. Dani Alves är den enda jag kommer på som duger, om vi inte får han kan det lika gärna vara, då duger gio/zambrotta. Defensiv mittfältare har sett skandal ut i år, men Edmilson börjar komma igång nu. Som så många andra ser jag De Rossi som drömvärvningen här.
Offensiv mittfält finns absolut ingen anledning att köpa någon till om vi får ha kvar våra tre. Anfallsmässigt så är jag av åsikten att flytta upp Dos Santos under hösten o låt honom känna på det. Då har vi REM, Saviola, Guddy, Dos Santos, Iniesta som kan spela där. Ifall Dos Santos inte verkar mogen så köp in en backup i vinter istället då.

Om vi är mer kalla med att köpa in anfallare (och offensiva mittfältare som LAMPARD :S) kan vi få pengar till att köpa in en mittback som Milito som nämnts eller någon annan.
Barcelona Daninho_7
2007-05-29 14:42
Ride_The_Big_One(6):

Barcas potentiella tröja? isf vart kan man se den :)

aah Bojan till St:Etienne, känns skönt! kan man följa honom lite bättre än i Barca C, plus att det har vart massa lag som slitit i Bojan, skönt att han stannar, kan bli hur bra som helst!
Barcelona Guardiola__
2007-05-29 14:32
Bojan Krkic till Saint-Étienne ....relationen mellan barca och det franska laget är jätte bra så barca har vald att skicka Bojan över ditt så man inte stoppar hans utveckling
Barcelona Rambla
2007-05-29 13:58
Futre:

Ditt ständiga gnällande om gullegull-lag är verkligen sött. :D

Vi här inne tror på Laporta. Att du väljer att tro på vad Marca skriver trots vad Laporta tydligt förklarat i en intervju förvånar ingen.
Barcelona el Flaco
2007-05-29 13:50
Jag tror faktiskt att Daniel Alves aldrig kommer komma till Barcelona. Men det kvittar för mig, jag vill hellre se en mittback (G. Milito) och en ny anfallare (?) i laget istället. Jag prioriterar de två platserna mer än en ytterback. Särskilt när den ytterbacken de flesta av er drömmer om kommer kosta mer än 25 milj. euro.
Atlético Futre
2007-05-29 13:44
För ett par veckor sedan var ju Laporta emot detta och jag hade för mig att ert gullegull lag aldrig skulle betala andra lag för att vinna över konkurrenter, men Laporta verkar ha agerat motsatsen till hans egna åsikter - enligt Marca(och gårdagens AS om någon läste).
Nåja...
2007-05-29 13:33
Cristocea

Steaua Bucurest har smak!
:D

Fan va snygg potentiella 2007/2008 tröjan är.
Barcelona Rambla
2007-05-29 13:32
Ämne: Zambrotta har visst ....
Stannar Cannavaro i Madrid till nästa säsong så borde vi köpa in IK. Uche. Bara det garanterar ett mål i El Clásico. Det målet och Eto'os facit mot dem borde ju höja oddsen till vinst betänkligt. :D
2007-05-29 13:31
Ämne: culé hasta la muerte....
Haha..Visste att jag glömde nån! =)
Barcelona Gabriel
2007-05-29 13:29
Zambrotta har visst anpassat sig till spanska ligan. Han blir bara bättre och bättre. Till nästa säsong kommer han vara sjukt bra. Skillnad är det med Cannavaro som inte klarar att göra av en regelrätt brytning, går in på fula sätt i varje närkamp. Det enda som hindrar honom från att bli utvisad varenda omgång är de skarriga domarna. Och så klagar marränger på domarna? Riktigt skrattretande!
2007-05-29 13:29
Nieve

Det tar tid för spelare från den italienska/eng att anpassa sig till den spanska ligan det har bevisats förr, kolla bara på cannavaro?
Det går undan i den spanska ligan spelet är inte lika låst som i italien därmed är anpassningen ett måste. Men att komma hit och säga att zambrotta köpet var ett misstag är att kasta sten i glashuset.
Canna har absolut inte varit världklass utan gjort ett godkänt insats hittils om man kan säga så. Folk kastar sina teorier om vilka spelare det vill ha det betyder lixom inte att klubben kommer agera.

Tror du verkligen klubben går efter bådeAbidal och Alves?,det kommer säljas och som Rambla påpeka så vet knappast du vilka som kommer säljas inte jag heller för den delen.

Nja nu tar vi och sansar oss lite grann alves vore en dröm men han lär stanna i sevilla,ledningen kommer göra sig av med spelare innan man ens går efter abidal.
Barcelona Rambla
2007-05-29 13:28
culé hasta la muerte:

Du glömde Raúl Bravo. :D
Barcelona Gabriel
2007-05-29 13:27
Tycker personligen att de tjocka ränderna på tröjan inte är snyggt, mycket snyggare med smala och fler ränder, så som det var förra säsongen. Och när det kommer till shortsen kan jag bara hålla med, mycket snyggare med röda shorts. Hoppas på det.
2007-05-29 13:26
Nieve

Tror du inte att vissa kommer att säljas? Och ni ska inte tala om överskott! Cannavaro, Helguera, Pavon, Mejia, Marcelo, R.Carlos, Salgado, Ramos, Torres och Cicinho...Och då har jag inte nämnt Metzelder som sägs vara klar! Och i dagens fotboll så behövs det nästan två spelare per position.
Barcelona Rambla
2007-05-29 13:25
Zambrotta har anpassat bra mycket bättre i den spanska ligan än Cannavaro i alla fall.

Edmilson används som defensiv mittfältare, mittback endast i nödfall.

Sen vet knappast du vilka av Belletti, Gio, Oleguer, Sylvinho Thuram och Marquez Barça planerar att behålla till nästa säsong.

Så dina expertkunskaper om Barça är grovt överskattade. :D
Nieve
2007-05-29 13:18
Ämne: Abidal och Barcelona....
Barca får ett grovt överskott av backar.
Köpet Av Zambrotta var ett misstag enligt min åsikt, Han har aldrig kunnat anpassa sig till det spanska spelet. Gio, Thuram, Puyol, Marquez, Oleguer, Edmilson, Belletti, Zambrotta, Sylvinho..och nu Abidal och kanske Dani Alves?
Snälla nån..går köpen Abidal/Alves igenom (vilket det troligen inte gör) så kommer det vara runt elva backar.
Inget lag e perfekt men..ÖVERSKOTT! är det enda jag säger.
Delarocha
2007-05-29 12:26
Abidal och Barcelona har nu kommit överens om kontrakt och sånt. Nu saknas det bara ett bud på spelaren från Barcelona så är han klar. Går han in som mittback eller vänsterback tror ni?

http://www.tribalfootball.com/article.php?id=41397
Barcelona Cristocea
2007-05-29 09:41
Fan vad skrämd jag blev. Trodde först de var gröna tröjan..Men när jag scrollade ner så lugnade jag ner mig.

Snyggt tröja. Som vanligt. Nu kommer Steaua Bukarest säkerligen kopiera haha.
Annons: