/spanien/barcelona/forum/2307.aspx/spanien/barcelona/forum/2307.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-06-18 19:02
Barcelona papillon
2015-06-18 18:51
( Xaviesta )

Du kan väl förklara "hela skiten" en gång till för mig är du jättesnäll...

Handlar det om representant vs individ? Barcelona som klubb består av många individer där var och en är representanter för klubben. Sköter man sig dåligt så avspeglar det sig på klubben. Sånt får till och med barn lära sig när de börjar i en förening.

Ikoner som Pep och Xavi (individer) kommer alltid förknippas och representera Barca i och med att de är medlemmar och spelat där sen de var barn.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Liunil Masse
2015-06-18 18:50
^^FreeYourMind* Är det någon vi inte kan värva så är det Veratti. P$G sälja sin viktigaste spelare till oss? Var realistisk, de är inte i behov av pengar.
Postat via SvenskaFans-appen
Stoichkov90
2015-06-18 18:20
Vem bryr sig om vad svenskar tycker? Ett tag tyckte man att Zlatan var bättre än Messi. Det är nu ganska många år som folk i Sverige är avundsjuka på FC Barcelona. Inte konstigt med tanke på att Barca slår storlagen och vinner tunga titlar gång på gång.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-18 18:04
Kan inte sluta att imponeras utav MARCO VERRATTI den här säsongen..

Om det någon som vi behöver i mittfältet så är det han..

Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-18 17:21
@Barcadinho.:

Innan du drar en massa förhastade slutsatser om att Laporta kommer vara helt tyst och kandidera på gamla meriter så är ett litet tips till dig att vänta tills presidentkandidaterna faktiskt har presenterat sina idéer, planer och projekt - vilket kommer att göras mellan den 27:e juni och den 5:e juli.
Barcelona Shanghai
2015-06-18 17:18
Alltså svenska avundsjukan på FC Barcelona och dess spelare är gigantiskt. In och läs på Aftonbladet vad de skriver om gårdagens incident. Alla klankar på Neymar men inte en enda en snackade om vad Bacca gjorde. Han provocerade sönder brassarna igår. Först Dani Alves där han knuffar honom med sin axel två gånger om. Sedan knuffar han Neymar brutalt. Alltså man kan tycka Neymar faller lätt, dock så får han otroligt mycket med stryk. Zuniga förstörde nästan hans fotbollskarriär förra VM.
Barcelona koeman92
2015-06-18 17:14
@the cameroonians:

Det roliga är att de inte ens nämner vem denna kandidat är. Sport är antagligen bara ute efter klick, finns nästan ingen trovärdighet i detta annat än att de i artikeln nämner den spända relationer mellan Ramos och Pérez.
Barcelona the cameroonians
2015-06-18 17:11
Andresito

Ja, inget är omöjligt när det gäller Bartomeu...

Rosell hjälpte ju Madrid att värva F*go en gång i tiden, så det är kanske dags för en ny skandal?
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-18 17:05
@Barcelonistas:

Så bara för att det är tre unga tjejer på en lyxbåt så är de enligt dig automatiskt prostituerade?
Barcelona Barcadinho.
2015-06-18 17:02
Jag förväntar mig inte att Laporta kommer komma med nya fräscha idéer på hur klubben kommer drivas i framtiden. Han kommer nog hålla rätt tyst o lugn och försöka vinna valet på nostalgi. Såsom sossarna har försökt i flera omgångar, att ta makten tillbaka genom gamla meriter. Och de verkar köra fast. Har Laporta någon detaljerad plan överhuvudtaget? Eller kommer han lösa alla situationer in real time när de uppstår? Jaja, det blir som det blir, han kommer nog vinna valet. Jag förväntar mig inte heller en president period utan friktioner och problem. Finns inte på kartan. Det är ju rätt naturligt ändå. Det är så mycket som kan hända. Lite konstigt ändå att folk nästan ignorerar alla Laportas stora o små tabbar, Inte allt var frid o fröjd, mycket skit spel, maktspel, mycket utnyttjandet av klubbens namn för egna politiska syften, konflikter med spelare mm, men visst ska man också komma ihåg hans positiva inverkan så klart, så ska det vara. Men Barto har också gjort en del fina saker och på en kort tid, så lite cred bör han få. Jag skulle gärna ha en ny kandidat med mycket personlig styrka, men de växer inte på träd.
Barcelona Andresito
2015-06-18 16:54
the cameroonians

Hoppas innerligt att det är Barto, hade inte förvånat mig om det var han också..
Barcelona the cameroonians
2015-06-18 16:52
Alltså Sport.... Idag har de nappat på gårdagens rykten om att en av presidentkandidaterna kontaktat en Real-spelare som nu sägs vara Sergio Ramos för en potentiell värvning. Vem vid sina sinnes fulla bruk skulle gå till val med ett hatobjekt likt honom??? Snarare så att man INTE skulle rösta på den kandidat som lovar att iföra Ramos blaugrana...
Barcelona Andresito
2015-06-18 16:49
Fick lite skit för att jag sa att Neymar aldrig kommer ändra sitt beteende.

Självklart finns det en möjlighet att han KAN göra det, dock tror jag inte att han kommer göra det då han passerat stadiet där han formas som person.

Anledningen till att jag jämförde Ney med Cristiano var för att de är så otroligt lika. Båda kräver mycket uppmärksamhet, de behöver rampljuset och det har varit så för de båda sedan tidig ålder. Hellre en dålig rubrik än ingen alls, ungefär.

Det ska dock sägas att Neymar är flera hundra nivåer över CR när det gäller att fira mål, både som han gjort själv och som lagkamrater gjort.
Dock finns alltid den där svagheten att tappa huvudet totalt, att den där "gatupojken" kommer fram.

Många frågar sig hur man stoppar MSN. Svagheterna är ytterst få, men de finns där, och med tillräckligt smutsiga motståndare så kommer de att komma fram.

Enda sättet att stoppa Neymar är att få hans tankar på annat, att tappa fokus från fotbollen, den svagheten har inte Messi. Leos humör kan också gå ner när det inte går som det ska, men det är sällan det direkt påverkar dem runtom. Medan Neymar utifrån ingenting kan starta bråk och sätta sig själv samt sina lagkamrater i svåra situationer, som senast mot Colombia.

Ska dock tilläggas att han hanterade Athletic-bråket väldigt bra, när han bara gick därifrån efter den kontroversiella finten, men då hade även Barca ledningen. Undrar om han inte hade bröstat upp sig om man hade legat under.
Barcelona S.Eto'o
2015-06-18 16:44
Vaaaa? Vad är det jag hör? De sägs att Ayoub en av våra största talanger ska ha bestämt sig för att lämna. Någon som kan bekräfta detta rykte då jag läste det i Facebook?
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-18 16:42
En tjej kompis till skickade en bild till mig när hon festade på Stureplan. Hon vet att jag är en galen cule. Hon skrev gissa vem jag festar med haha. På bilden såg jag henne o hennes polare o mellan dom två snyggingarna ser jag en glad o full laporta haha
Barcelona Barcelonistas
2015-06-18 16:22
Återigen de spelar ingen roll. Hade vi haft Laportas pengar hade vi gjort exakt samma sak.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-18 16:20
LennyRomario - såg en bild för ett tag sen där Laporta var på en lyxbåt med 3 unga tjejer.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-18 15:58
Gabriel

Minns inte riktigt det var från tiden i Sevilla. Snackades om det nånstans. Minns att jag var väldigt besviken för jag såg han som en ny yaya toure.
Barcelona LennyRomario
2015-06-18 15:45
Jag undrar på allvar nu, kan någon hänvisa mig till någon slags källa på Laporta och prostituerade? Jag menar inte att det inte hänt, bara undrar var jag kan läsa om det. Och att en porrstjärna sjunger en sång om Laporta och stönar hans namn... betyder det att det är han på hans initiativ låten spelats in? Eller betyder det att det var ett enkelt sätt för henne att få publicitet eftersom det skrivits en del om att hon och Laporta idkat umgänge (vilket mycket väl kan vara sant)? Eller låten i länktipset, av samma kvinna, kanske var på David Villas initiativ?
Barcelona DM1982
2015-06-18 15:23
5 Copa America players - Bravo Mascherano Messi Alves Neymar - will have four weeks of holiday, after their last game (final 4 July). [catr]
Barcelona Barcelonistas
2015-06-18 15:15
Gabriel - anfallet behöver vi knappt förstärka. Möjligtvis någon som kan sitta på bänken, en spelare vi kan rotera med. När jag tänker på en värvning av Reus så tänker jag mer på ( som du nämnde) att han tar över Iniestas roll. Reus är som gjord för Luchos Barca, en snabb teknisk spelare som är otroligt bra i omställningsspelet. Jag tror han hade varit en gigant på mittfältet också. Sen det här med skador tror inte jag är ett stort problem. Jag tror Reus skadebekymmer hade försvunnit i Barca. * Lucho roterar så mycket att inte ens en 90 åring hade kunnat skada sig. * han hade blivit en i mängden, allt ansvar hade inte varit hos honom. * vårt sätt att spela samt hur vi tränar tror jag hade hjälp Reus skadebekymmer. Reus om jag inte har fel har bara skrivit på för 1 säsong till?
Barcelona Gabriel
2015-06-18 15:13
Kondogbia från den gångna säsongen. En mer teknisk version av Keita skulle jag beskriva han som.
Barcelona Gabriel
2015-06-18 15:02
Barcelonistas

Reus är en underbar fotbollsspelare som man knappast kan bli ledsen över ifall den värvningen hade blivit av någon dag. Men det faktumet att han är så skadebenägen som han är har gjort att åtminstone jag släppt den "drömmen" lite. Sen var han en sådan drömvärvning mycket också pga hans låga kostnad, den 25M€s klausul som han hade existerar inte längre. Reus hade säkerligen kostat upp emot 50M€ nu och det är en investering jag inte tycker är värd att göra med tanke på att vi redan står med världens bästa anfall i MSN och att det finns andra positioner att förstärka.

Sen tror jag visserligen att Reus hade kunnat axla Iniestas roll, så hade det inte varit för att han var så skadebenägen som han är så hade jag fortfarande suttit och fantiserat om Reus, men spelares som Agüero och Reus som skadar sig stupp i kvarten är spelare jag helst inte vill se i Barcelona.
Barcelona Gabriel
2015-06-18 14:59
Har aldrig hört något om att Kondogbia ska ha sagt att han föredrar Real Madrid före Barcelona. Källa på det?
Barcelona Barcelonistas
2015-06-18 14:58
Gabriel - just det glömde av att PSG har den där jobbiga jäveln till ägare. Thiago Silva perioden glömmer man inte. Där vi slösade bort ett helt transfer på 1 spelare son vi aldrig va nära att köpa. Pogba är ung har inte imponerar på mig av de jag sett av honom i cl. Men man ser att killen har potential. Vad gäller Coutinho och kong så imponerar den förstnämnda. Han hade nog varit ett bra köp, kong har jag dock sett för lite av. Reus då? Han har jag velat ha i Barca i 2-3 år nu.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-18 14:50
Tror kondogbia är bara rykten, minns att vi jagade han då hans klausul låg på 10mille i Sevilla. Men då gick han ut o sa att han föredrog real Madrid o vårt intresse svalnade. Så jag tror inte att vi är ute efter honom. Fuck alla o ta hem thiago!!!!
Barcelona Gabriel
2015-06-18 14:47
Barcelonistas

Verratti ser jag som en omöjlighet att värva med tanke på att han spelar för PSG och dom lär knappast ens vara villiga att gå in i förhandlingar om honom. Pogba kostar för mycket, hans lönekrav är för stora och på köpet får man hans jobbiga agent och det är mest Raiola som oroar mig. Annars är det självklart två underbara fotbollsspelare som jag absolut tror skulle kunna bli en succé i Barça, men jag föredrar Kondogbia före Pogba och Couthinho hade varit underbar att se i Barcelona.

Vampiro

Agreeed!
Barcelona Barcelonistas
2015-06-18 14:43
Lenny Romario - jag hoppas ju på Laporta men han har också sina brister. Dansat med en strippa och köpt prostituerade kvinnor. Han har även gjort reklam för sitt eget namn där en porrstjärna sjunger och stönar fram Laportas namn. Trots det så vill jag att han blir vår president. Alla här inne hade velat dansa med strippor osv. Bakom en datorskärm är det lätt att försöka få sig själv att framstå som en snubbe med rent mjöl i påsen.
Barcelona Vampíro
2015-06-18 14:43
Gabriel Syftade på om Kondogbia är villig att sitta på läktaren i 6 månader. Om han är det så tycker jag man ska gå all in. Kan lira både box-to-box och pivote. Vill dock gärna se en mer klassisk spelfördelare också. En Deco/Xavi typ som kan hålla i bollen.
Annons: