/spanien/barcelona/forum/23068.aspx/spanien/barcelona/forum/23068.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Robson
2007-05-27 16:38
Ämne: Fan så du ser på dam....
Bevisar mycket att ett lag som spelas ut kan knappast ha högre bollinehav matchen igenom, nej fan heller att jag skulle slösa tid på det även fast Getafe är underbara att skåda :)
Barcelona Barcelonito
2007-05-27 16:38
Rambla

Visst var han skön o se? :D
Hoppas Barca möter dem i CL nästa säsong.. Ten Cate o Gabri skulle få stående ovationer...
Barcelona tarrak
2007-05-27 16:37
Robson/ Vad försöker du komma fram till, att Barça vann tack vare tur? Alla som såg matchen vet att det var en rättvis seger, speciellt du som anser att tur inte existerar.
Barcelona Rambla
2007-05-27 16:36
Ämne: Barcelona Getafe
S....
Men lilla hjärtat, vad bevisar det där? Barcelona var 10 man från min 40 i första halvleken. Såg du själv matchen måste jag ju fråga?
Real Madrid Robson
2007-05-27 16:36
Fan så du ser på dam-fotboll nu?
Real Madrid Robson
2007-05-27 16:35
Barcelona Getafe
Shots (on Goal) 12(5) 9(3)
Fouls 14 22
Corner Kicks 4 3
Offsides 1 4
Time of Possession 49% 51%
Yellow Cards 3 5
Red Cards 1 0
Saves 3 4

Siffrorna talar för sig själva och jag är rätt så säker att de inte säger att ni spela ut Getafe? Lär dig att vara opartisk min vän :)
Barcelona Rambla
2007-05-27 16:34
"Jag mottar gärna en sådan lektion i fotboll varje söndag."

Haha, det måste vara säsongens kommentar från Rijkaard. Ja Schuster, visa oss gärna en lektion i fotboll. Hur man spelar offensiv och vägvinnande fotboll. :D

Såg just Ajax - AZ. En underbar andra halvlek där Gabri fick avgöra matchen med sitt 3-0 mål. Härligt att se en jublande Henk Tenk Cate från sidlinjen.
Barcelona La Masia
2007-05-27 16:31
Lite off topic men är det någon här på forumet som bor/bott i Barcelona? Skulle vilja har lite tips.
Barcelona tarrak
2007-05-27 16:31
Här kan du se några exempel på hur man använder ordet turligt och vad det betyder. Lek inte besserwisser om du inte kan backa upp det!
Barcelona Rambla
2007-05-27 16:29
Ämne: Tarrak innan du skri....Hur kan du få det till turligt när Barça spelade ut Getafe med 10 man under 25 min under halva 2:a halvlek? Var det några som hade tur så var det Getafe som inte fick plocka ut fler bollar ur nätet. Självklart ska du som madridista komma in hit och förklara hur verkligheten ser ut, din så kallade verklighet. Vi betackar oss för det.
Real Madrid Robson
2007-05-27 16:26
Tarrak innan du skriver något bör du läsa inlägget igen, jag skrev att turligt nog vann ni? Och på svenska betyder det att trots allt så vann ni. För jag skulle aldrig säga att ett lag vinner med tur för tur existerar inte.
Barcelona tarrak
2007-05-27 15:57
Robson/"Vadå så att göra mål och vinna över motståndarlaget kallas nuförtiden tur? Konstigt att det är tur när man skjuter in en boll i mål?!"
Men lilla hjärtat, nu får du ta och lugna ner dig. Det var du som kom in på vårat forum och sa att vi hade tur igår. Hur får du det här att gå ihop?
Barcelona Barcelonito
2007-05-27 15:53
News of the World: Lampard lämnar Chelsea.
titta på länken

Hans fru skulle väl skilja sig om han går till Real :D
Real Madrid Robson
2007-05-27 15:50
Vadå så att göra mål och vinna över motståndarlaget kallas nuförtiden tur? Konstigt att det är tur när man skjuter in en boll i mål?! Nästa gång kan vi väl låta tur spela matcherna för oss så ser vi hur mycket vi kommer vinna.
Barcelona Ghazza
2007-05-27 15:49
Håller med Barcelonito ang Belletti.

Var riktigt skönt att se när han satte in den smällen. Och nej, jag skäms inte när jag säger det. Helt underbar match igår i den synvinkeln där spelarna krigade tills de stupade. Mer sånt!
Barcelona kungfurre
2007-05-27 15:48
att kalla det Ronaldinho gjorde skrevspark är väl att ta i möjligtvis en tå på låret
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-27 15:35
Kalle7

En veckas uppehåll då det är EM-kval nästa helg. Själv ska jag vara på plats och kolla på Danmark - Sverige! =)
Barcelona Barcelonito
2007-05-27 15:34
Belletti gör helt rätt när han fullföljer och sätter honom på plats. Getafes president är medlem i Real Madrid och deras tränare är medlem i Barcelona och på andra sidan visar Calderon sina pengar för dem. Ingen av dem lyckades med deras äckliga beteende. Inte en dag Schuster och Getafe ska vara stolta över. De spelade osportsligt och förlorade. Hjältarna i Barcelona är helt underbara att kolla på... Edmilson, Belletti, Puyol, Messi, Gio, Xavi.. Hur bra var inte dom igår?

ÄLSKAR DEM
Barcelona Puyol_Saviola
2007-05-27 15:21
RONALDINHO, ETOO, MESSI!!

Tack, men jag skulle väldiggt gärna vilja ha länk där man kan ladda ner den. Men som sagt, tack så mycket! :)
Real Madrid Canterano#1
2007-05-27 15:03
Rambla,
Det jag framförallt "hängde upp" mig på var hur Halderot hyllade överfallet(som han själv kallade det).

Självklart spelade även Getafe spelarna oerhört tuff och ofta även fult. Men jag har inte sett någon hylla ett överfall på det sättet...
Barcelona Evička
2007-05-27 14:54
Nu har jag kollat på situationerna och det är lite förvirrande. Enligt La Ligas hemsida får Deco kort i samma situation som den där R10 blir utvisad - skulle kunna vara för att han går in och knuffar Getafespelare. Varför det inte visades i bild får någon annan svara på. Ett par minuter senare håller domaren upp kortet mot Eto'o. Men det finns tydligen inget kort bokfört på honom. Jag kan inte ta ansvar för detta heller. Det ser underligt ut är det enda jag kan säga.
Barcelona Rambla
2007-05-27 14:47
Canterano#1:

Du hänger upp dig på en tuff tackling från en barcaspelare, men ignorerar helt alla de överfall getafespelarna ägnade sig åt. Varför blir man inte förvånad? Belletti gör inget oschyst, han går på bollen och sätter till i tacklingen. Vad är så konstigt med det? Det är ungefär som i hockey när man behöver väcka sina medspelare. Just karaktär och beslutsamhet.

Det sades i pausen på Camp Nou, och även i tvkanalen TV3 (spansk) att Samu inte blev varnad utan Deco. Sånt händer, att bildproducenten ej hinner med och visar felaktig information.
Barcelona kalle7
2007-05-27 14:46
Varför är det en veckas uppehåll?
Barcelona Evička
2007-05-27 14:45
Det kan inte jag svara på. Har inte kollat på matchen igen, men i matchrapporten är det Deco och inte Samu som får kort.
Barcelona Jay-z
2007-05-27 14:44
Varför raderad ni mitt inlägg på villet sätt va det fantasifullt. Undra bara om nån visst hur vi skulle spela nästa match och min start elva va väl väldigt trolig eller??

Eftersom den inte motiverades tillräckligt, och för att vi vill slippa att andra forumskribenter fortsätter på samma spår. /Redaktionen
Real Madrid Canterano#1
2007-05-27 14:39
Evièka,
Men vad gjorde isåfall Deco för att få ett gult kort i den situationen? Missade bildproducenten det helt eller?
Redaktionen
2007-05-27 14:36
Lägg ner att posta startelvor om ni inte kan motivera dessa ordentligt. Förklara alltså varför laget ska se ut på ett visst sätt, annars kan det vara. Speciellt fantasifulla drömelvor är vi allergiska mot.
Barcelona Evička
2007-05-27 14:36
Canterano#1
Enligt vad som visades på TV-sändningen fick Eto'o ett kort, men bildproducenten tog fel. Det var Deco som fick kort INTE Eto'o. De satte fel namn på skylten i bild. Det händer ibland.
Barcelona RONALDINHO, ETOO, MESSI!!
2007-05-27 14:33
Puyol_Saviola:
kolla mållen på Mitt länktipsen!!
Real Madrid Canterano#1
2007-05-27 14:30
Evièka,
Kan vara så att man redan upphävt hans gula kort eftersom att det såg väldigt billigt ut. Men jag är rätt säker på att han blev varnad...

Sedan undrar man ju vad er skribent Kim Halderot tänker med när han skriver följande: "Halvleken avslutades med ett stenhårt, men ack så perfekt överfall från Belletti. Högerbacken valde att gå in i en situation, och förutom att sikta på bollen, tog han tillfället i akt att sparka till Getafemittfältaren. Bara för att visa vem som bestämmer liksom. Karaktär kallas det."

Idioti kallas det. Han förtjänade minst en varning i den situationen och vad hade Kim sagt ifall Getafe spelaren blivit allvarligt skadad? Det var riktigt fult!

Annons: