/spanien/barcelona/forum/23063.aspx/spanien/barcelona/forum/23063.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Abrazo
2007-09-13 21:44
Egentligen är spelar det ingen rol om han kommer etta, för han är fortfarande lååångt förre Messi. Det är det du snackade om. En annan sak, Kaka var bra i CL, men inte bra i ligan, Ronaldo var bra över hela säsongen..
Barcelona Abbe_
2007-09-13 21:43
Haha, visst Ronaldo höll hela säsongen, verkligen! Messi var skadad halva säsongen. Sen kan jag hålla med om att det var dålig koll det där med Birmingham, det är väl det ända som jag håller med dig om, allt annat du säger är ju bara strunt! Vart var Ronaldo mot Milan? Inlåst i omklädningsrummet eller? Tyckte aldrig jag såg honom riktigt.
Abrazo
Rambla//

För det första. Nike ordnade så att Ronaldinho gick till Barca. Han hade kommit överens med United. För det andra. Det är inte särskiltkonstigt att spelare från varmare breddgrader föredrar Spanien som land. Fast det har vi visserligen sett andra exempel på.
Barcelona Rambla
Han har inte vunnit något pris som världens bästa spelare och inte lär han göra det heller. Går garanterat till Kaká.
Barcelona Rambla
2007-09-13 21:42
Vilken sanslöst korkad diskussion du har startat. Att sitta och gagga om vilken spelare som är bäst. Är det så förbannat viktigt att få medhåll? För det är väl vad allt egentligen handlar om va?
Abrazo
2007-09-13 21:41
Hur jag ska bevisa att Ronaldo är bäst? Nomineringen till världens bäste spelare, målen, utmärkelserna... Inte så svårt.

Om man jämför Messi med Ronaldo vid jul, så är det klasskillnad.. I några matcher där gjorde Ronaldo två mål, fyra matcher irad(tror jag det var) plus flertalet assister.
Barcelona Rambla
2007-09-13 21:39
"Exempel på några som hellre stannar i United än går till NÅGON annan klubb i hela världen."

En viss spelare vid namn Ronaldinho. Du kanske har hört talats om honom? Han valde att gå till Barcelona, trots bättre kontrakt hos Man U.
Abrazo
2007-09-13 21:39
Vart Ronaldo är i de stora matcherna? Fråga Roma, fråga Arsenal, fråga Liverpool.... Sämsta åsikten ever..
För det andra, Birmingham var inte ens i PL förra säsongen, stor koll. För det tredje. Om inte "småmatcher" räknas så är det ju ganska dumt. Det är sett över en hel säsong man ska vara bra, det var inte Kaka, det var inte Messi, det var Ronaldo.
Barcelona Myrran
2007-09-13 21:38
Abrazo

Hmm kan det ha att göra med att Messi va skadad halva säsongen? Jämför Messi på våren och C.Ronaldo vid jul (det va då han sken som mest va?) så ser du hur sjukt bra Messi är och då precis kommit tillbaka från en skada.
Barcelona Abbe_
Namn: Abrazo » Svara inlägg
Sänt: 2007-09-13 18:45
Ämne: tjaaaaa.... (2 inlägg)

grabbar vad tror ni om transfers i januari jag tror att ronaldo kommer, möjligt att anderson kommer också om han ej får lira i united

Dubbelmoralen visar sig?
Barcelona Rambla
Vem säger att Ronaldo var bäst? Du! Jaha, och?

Hur ska du sen bevisa att Ronaldo är bättre? Det är bara en åsikt och ingeting annat. Du får acceptera andras. Jag personligen skulle inte byta två Ronaldo mot Messi. Det är inget som jag begär att du ska förstå, så är det bara.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-13 21:37
Jag hade för mig att vi var nära att köpa Ronaldo men vi nobbade han. Är det sant?
Barcelona Abbe_
2007-09-13 21:37
Men vart var Ronaldo i de stora matcherna? Att bli kallad världens bästa spelare för en snygg dragning mot ett lag som Birmingham i Premier League tycker inte jag är helt rätt! Världens bästa ska växa i stora matcher, Ronaldo vek ner sig! Messi - 3 mål mot Real.
Abrazo
2007-09-13 21:36
Men hur kan Messi vara bättre än Ronaldo, om Ronaldo var den bäste spelaren i hela världen förra säsongen? Messi finns inte med i de diskusionera..
Abrazo
2007-09-13 21:35
Abbe//

Haha. Har Bojan större potential än Ronaldo någonsin visat upp? Yeah, right. Varför har han inte varit en av de två bästa forbollsspelarna i världen än då?
Exempel på några som hellre stannar i United än går till NÅGON annan klubb i hela världen:

Scholes, Giggs, Neville, Ronaldo.. Det finns många fler.
Barcelona Rambla
2007-09-13 21:34
Messi är bättre än Ronaldo. Vad är det som är så jävla svårt att fatta med det? Och ännu bättre kommer han att bli. Vad du tycker är en annan sak, vem bryr sig.
Abrazo
2007-09-13 21:31
Att säga att både Messi, och framför allt en helt oprövad talang är bättre än världens bäste spelare förra säsongen är ju bara larvigt. Om dom hade varit bättre än Ronaldo, varför visade inte dom inte det förra säsongen? Det är klart att dom får plats i truppen. Man tar ut en trupp efter begåvning, och det har Ronaldo mer i sig än de flesta i Barca.
Barcelona Rambla
2007-09-13 21:29
Abrazo:

Du ska få argument. De får inte plats i truppen. Det är inte samma sak att varje spelare i Barças trupp är bättre än de två du nämnde. De behövs inte helt enkelt. Barcelona har tillräckligt bra alternativ, en mix som består av etablerade, rutinerade stjärnor och spännande unga talanger.

Både Messi och Bojan är bättre än Ronaldo, dessutom så är de culés. :D

Bara för att andra här inne inte är lika exalterade över C.Ronaldo som du själv, så är de inte hjärntvättade för det. Kan du inte acceptera andras åsikter kan du lika gära dra.
Barcelona Abbe_
2007-09-13 21:29
Abrazo

Men herregud, hade Laporta velat ha Ronaldo hade han väl fixat honom, vem stannar i Utd hellre än att skifta till Blaugrana? Se det som ett tecken på att "världens bästa" är kvar i Utd. Klart att Bojan ska spela före Ronaldo, Bojan har ju 4 gånger större potential än vad Ronaldo någonsin visat upp!
Barcelona Myrran
2007-09-13 21:27
Abrazo

Har man Henry, Ronaldinho, Eto'o och Messi som första val i anfallet så anser inte jag heller att C.Ronaldo får plats. Henry har varit grym flera år i rad. Ronaldinho har varit utnämnd till världens bäste två år i rad. Eto'o är bland det bästa som går att finna i striker väg. Messi, ja Messi den "nya" Maradona. Vart får du in C.Ronaldo?

Sen med Andersson så, ja vi har dos Santos och Bojan. dos Santos har även han sammankopplats med Ronaldinho så Man Utds nya gulllegris Andersson är inte ensam. Bojan sägs vara den största talangen i sin åldersgrupp, räcker det för dig?

C.Ronaldo är en underbar spelare men Barcelona har redan flera underbara spelare. Andersson må vara en stortalang, behåll han vi har två i a-truppen. Mer i b-truppen som väntar på att gå ut på Camp Nous gräsmatta.

Xaviiiii

Du måste bara skämta att Bojan petar C.Ronaldo? Ta av dig Barcelona glasögonen och se på saken lite mer objektivt iaf.
EDIT: "Man är ingen oprövad talang om man spelar i Barcas A-Lag. Med spelare som Heny Messi Etoo Och glöm inte bort Santos:D" - Va är då Bojan? Den där gamla räven som varit med sen urtiden? Klart som #¤! att Bojan är en oprövad talang fast med en väldigt ljusframtid.
2007-09-13 21:25
Ronaldo är inte världens bästa spelare. Det är Kaka. Och du är ingen Cule. Du är en United Fan. Man är ingen oprövad talang om man spelar i Barcas A-Lag. Med spelare som Heny Messi Etoo Och glöm inte bort Santos:D
Abrazo
2007-09-13 21:25
Vart jag vill komma? Jag vill visa hur hjärntvättde vissa verkar vara som påstår att en oprövad talang petar världens bäste fotbollsspelare...
Barcelona Abbe_
2007-09-13 21:22
Abrazo

Vart vill du komma? Om du nu är Utd fan så varför vill du då pressa in i huvudet att C. Ronaldo kommer till Barça? Det finns inte plats för honom och det finns också andra positioner att prioritera före. Dessutom ser jag heller att Bojan och Giovani matchas in än att Ronaldo kommer in och tar en plats i truppen och gör det svårare för de 2 att kunna få matchas in!
Abrazo
2007-09-13 21:17
Ja, en oprövad talang petar ju lätt världens bäste fotbollsspelare, eller hur? Eller en talang som ständigt jämförs som den nya Ronaldonho..
Barcelona PILMÀ
2007-09-13 21:12
Xaviiiiii(Antonio Puerta)
bra svar.
Barcelona PILMÀ
2007-09-13 21:11
Abrazo
Där har vi fått svaret att du är en Man U supporter så snälla lek inte Culés.
2007-09-13 21:11
Själv tycker jag Våran Bojan petar Ronaldo och Andersson.
Barcelona PILMÀ
2007-09-13 21:09
Abrazo
det är inte så lätt som du sannerligen ansåg.
Abrazo
2007-09-13 21:09
The number 19//

Det fins något som heter argument, använda gärna sådana. Om ni på fullaste allvar tror att världens bästa spelare förra säsongen inte får plats i Barcelonas trupp, då är det ju bara pinsamt.
Anderson är kanske den största talangen i världen, och han skulle nog få plats i truppen också.
Barcelona The Number 19
2007-09-13 21:06
Abrazo

Ronaldo och Anderson får inte plats i truppen.
Annons: