/spanien/barcelona/forum/23060.aspx/spanien/barcelona/forum/23060.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-29 19:15
Inget snack om Ramos men han (F. Peréz!) gick ändå ifrån den principen han hade förespråkat i 4,5 år! Portillo har väl inte varit så tokig i år, inte lätt att spela i Nastic. Cannavaro (en världsstjärna i VM!) men tycker du han har levt upp till förväntningarna? Svara ärligt nu! =)
2007-05-29 19:05
Ja det tror jag att vi är. Men problemet som du säger är att ni inte ha tålamod. Kommer du ihåg vad Carlos Queiroz gjorde med Rubén? Sen det där med världstjärnor kan vi diskutera. =) Vilka anser du var världstjärnor av dom ni värvade i somras? Sen ska vi inte glömma att Florentino Peréz gick stenhårt med sin politik "Zidanes y Pavones" som skulle just gå ut på att stommen skulle vara egna produkter och resten stora spelare. Men ändå värvades S.Ramos för stora pengar m.m. Instämmer även att det är alltid lättare att ta fram egna talanger när det går bra för laget inget snack om det. Men det var just det Madrid misslyckades för några år sen.
Barcelona Barcelonito
2007-05-29 19:05
Ta Valdes, Iniesta och Messi som tre spelare från egna leden på Rijkaards tid.

Nästa år flyttas även Dos Santos upp...

så det e inte mycket att diskutera
Barcelona Barcelonito
2007-05-29 19:00
"Dessutom var ju det Capello som släppte fram Raul när han tränade Real Madrid för 10 år sedan"

"Ja men Capello var en viktig del i Rauls utveckling trots att han tränade Real en säsong"

Han tränade Real ett år 96/97 och kan knappast ha så himla mycket att skryta om när det gäller Rauls utveckling.

Men däremot så blev Totti o De Rossi och några andra i Roma bra under hans tid...
2007-05-29 18:56
La Cibeles

Jo spelarna beskriver du väl och var inget nytt för mig. =) Men frågan kvarstår vad har Gago och Higuain som inte De La Red och Soldado har? De La Red själv bad om att få spela i Castilla igen eftersom han bara fick nöta bänk, och jag är övertygad att han hade gjort det bra om inte bättre om han hade fått lika många chanser som Gago. Visst att Capello var viktig för Raúl men ändå debuterade han 1994 och Capello kom om jag inte minns fel först 96-97. Raúl hann spela 82 matcher / 36 mål i a-laget i Madrid innan han kom. Så jag anser att Capello inte hade nåt att göra med att Raúl slog igenom i Madrid. Och vår diskussion handlade just om hur våra resp. tränare tog hand om våra ynglingar...
Barcelona Jay-z
2007-05-29 18:39
Alltså vad har det blivit av med svenska fans skribenter. Inte nog med att den "ironiska" kviborg får skriva på svenskafans nu får även en annan GALEN madrista som är kär i beckham skriva.

Lite professionella måste väl skribenterna här vara. Hon skriver att Dhinhos mål va offside, gå och läs i regelboken gullet sen kan du snacka. Det verkar som alla madrista skribenter skriver först sen tänker. Svenska fans gör något sluta låta AMATÖRER skriva på svensfans.
Barcelona Gaucho 10
2007-05-29 18:38
Andrea Pirlo! / jag håller med!
Real Madrid Andrea Pirlo!
2007-05-29 18:28
Ämne: Vem tycker ni är vär....
Utan tvekan så är Essien världens bästa defensiva mittfältare... nån som tycker nån annan?

FORZA MILAN!!
2007-05-29 18:28
Coolt att Sergio Busquets, som är son till målvakten Busquets som var i klubben under Cruyffs tid får chansen också. =) Hans ska vara en mittfältare fysisk spelare som är ganska komplett både defensivt men även offensivt. :D Saknar dock Asulin...Fast han är väl för ung nyss fyllda 16..
Barcelona Barcelonito
2007-05-29 18:24
Här är spelarna till Copa Catalunya semifinalen mot Gimnastic:

Olmo, Valiente, Crosas, Orlandi, Víctor Vázquez, Sastre, Thaer, Giovani, Calvo, Busquets, Valdés, Jorquera, Oleguer, Sylvinho, Belletti, Motta, Giuly, Ezquerro
Barcelona Rambla
2007-05-29 17:55
Det var inte ens Capellos val att köpa Gago och Higuain. Capello satsar på spelare som Emerson och Cannavaro, säkra kort. Det var nog snarare Calderón och Mijatovic som kände att något nytt måste in i och med alla missade vallöften.
2007-05-29 17:48
La Cibeles

Fel, det var Valdano som släppte fram Raúl 1994. Långt innan Capello kom. Miguel Torres kan jag hålla med om och nu snackade vi canteranos och jag anser att Gago och Higuain inte är detta. Jag menar vad har De La Red och Soldado som dessa två herrar har?
Barcelona 19
2007-05-29 17:45
Barcelonito

Yippie!
Barcelona Barcelonito
2007-05-29 17:44
Han flyttas upp
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-05-29 17:37
Nån som vet vad som händer me Dos Santos ?
Barcelona Myrran
2007-05-29 17:25
Har hört att Cappello är en mästare på att ta hand om talanger...
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-05-29 17:23
Viera_Marcelo

Om det är något Rijkaard gjort i denna klubb under sina år (Ja, förutom magi och underverk) så är det att ta upp talanger. Jag har för mig att ca 10-15 talanger fått chansen i A-laget vid någon tidpunkt. Sedan om de inte tagits upp i truppen permanent är en helt annan historia.

Både Dos Santos och Krkic som du nämner har fått chansen och gjort deras debuter underbara, det enda lilla som Rijkaard tänker på är deras ålder (17 och 16) vilket är på tok för lågt för att spela i en av världens bästa klubber permanent.

Man måste ha tålamod med talanger (Tålamod, en dygd Real madrid saknat de senaste åren). Men Rijkaard har defenitivt tålamod.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-05-29 17:20
Asså varför yttrar ni er när ni inte vet vad ni pratar om?

För mig en gåta....
Barcelona Rambla
2007-05-29 17:15
Rijkaard var inte ens i klubben när Cesc gick till Arsenal.

Sen så har de faktiskt fått chansen att visa upp sig under Rijkaard, visserligen i mindre viktiga matcher men ändå. De två ligagulden på raken och en CL-titel med ett lag som fungerade som Rijkaard ville. Vem skulle han bytt ut istället mot en canterano? Det är ju först denna säsong som det hackat lite, knappast något som man räknade med skulle ske när säsongen startade i höstas.
Viera_Marcelo
2007-05-29 17:12
Jag måste säga att Barcelona har sjukt mycket bra talanger och enligt mig så är Frank Riijkard fel person att ta hand om unga talanger. Endast Messi har fått chansen.
Samtidigt har ni tappat grymma talangar till andra lag också. Tänker främst på Fabregas och Merida.
Jag skulle gärna vilja ha De los santos, KRKIC , Aliante til Real =).

Barcelona Rambla
2007-05-29 17:04
Gimnástics president skulle i veckan höra sig för hos Laporta om ett lån av Bojan. Det kanske inte blir av nu då när det verkar bli St Étienne? Segundan hade nog annars varit ett lagom prov för Bojan, speciellt i ett lag som ligger någon timmes bilresa från Barcelona.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-05-29 17:01
Simáo

Lite heads up bara men Abidal är 28 år och inte 30.
2007-05-29 16:49
Verkar som Sport har ändrat sin rubrik nu och att Bojan möjligtvis kan gå till Saint Etienne. Själv vill jag avvakta lite med detta med, stod inget i Barças hemsida. Skulle inte ha nåt emot en utlåning men personligen skulle jag föredra att han antingen får spela i Barcelonas a-lag lr lånas ut till nåt lag i Spanien. Går han t.ex. till Frankrike så tar det ju alltid lite tid att anpassa sig framförallt i den åldern också...
Barcelona kalle7
2007-05-29 16:28
r.Hyder har sett hans genombrott bland annat i VM och visst har han fin teknik. Men oavsett om vi hade fått cannavaro, nesta, terry m.fl hade Puyol varit bäst som mittback tycker jag.
Barcelona Simáo
2007-05-29 15:25
Såg att barca förhandlar om Eric Abidal. Håller med om att vi borde förstärka på den positionen, men är Abidal verkligen rätt man? han är väl nästan 30 fyllda och kanske har sett sina bästa dar. Då kanman lika gärna fortsätta med Gio/Sylvinho. Den bästa värvningen i mina ögon vore Manuel Pasqual från Fiorentina. Sen Zambrotta flytta tycker jag att han är den bästa ytterbacken i Serie A. Han hade passat in utmärkt i vårat bolltrillande lag... Sempre Barca..
Barcelona r.Hyder
2007-05-29 15:19
Ett drömsenario skulle vara Puyol som högerback enligt mig. Men det lär ju inte hända eftersom att Puyol är en av världens bästa mittbackar, där han hjälper till att försvara både i mitten och på kanterna. Men bara själva tanken med Puyi som högerback får mig att dreggla. En aggresiv back, bra offensivt, tro det eller ej för er som inte sett Carles spela på högerbacken, enorm löpvilja och faktiskt teknisk när han vill. Jag menar vem kan ha missat dem underbara genombrotten genom hela plan som Puyol mäktar med ibland, eller snurrfinterna som alltid sitter? Nej, Puyol ska vara kvar som mittback, men tanken med ett mittlås som kan klara av det som Puyol gör, och sendan El Capitan som högerback är riktigt intressant, men lär alltså aldrig hända.

Barcelona kalle7
2007-05-29 15:16
Tack Myrran, den ser bra ut!

Barca/, Finns väl ganska många. Men Essien i Chelsea är väl defensiv mittfältare från början. Han och Lampard är mina favoriter tror jag.
Barcelona Barça/
2007-05-29 15:08
Vem tycker ni är världens bästa defensiva mittfältare?
Tacksam för svar!
Barcelona Myrran
2007-05-29 15:04
kalle7 och fler

Där har ni de nya tröjorna.
Barcelona kalle7
2007-05-29 14:58
Var hittar man den nya tröjan? Är det till nästa säsong eller? tack på förhand.
Annons: