/spanien/barcelona/forum/23058.aspx/spanien/barcelona/forum/23058.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Sevilla barcafan90
2007-06-30 15:04
Alves!!! Underbara Liverpool?
Barcelona Jojjje
2007-06-30 15:02
Hur ligger det egentligen til med Gai? Jag ställer mig hur som helst skeptiskt till detta rykte. Jag menar vilken stor fotbollstalang i Europa ryktas inte vid något tillfälle vara på väg till Chelsea? Jag vet att Chelsea har goda israeliska kontakter osv, men jag hoppas ändå fortfarande att det någonstans i Assulins hjärta tar emot att lämna den klubb som format honom till denna supertalang.

Visca Barca y La Masia
Sevilla Alves!!!
2007-06-30 15:01
Cristocea/

Du är bara bitter för att Pacheco vill spela i underbara liverpool istället för barcelona som tycker om att spela volleyboll med messi i spetsen.
Sevilla barcafan90
2007-06-30 15:00
Cristocea du är ju för go. Det finns ju mängder av talangfulla engelsmän. Se bara på redan nämda Richards samt bale, för att inte glömma Kungen Wayne Rooney. I övrigt har du ett mycket fint resonemang ang Spaniens bidrag i PL, liverpool. Dessutom har vi ju snart Frankrikes U-21 representerat från Arsenal.
Barcelona Camparn på nou
2007-06-30 14:59
Cristocea

Skärp dig lite mer mognad i dina inlägg tack.

Du är en av de nya på forumet som fyller alla krav för en typisk medgångsupporter. Du började skriva inlägg här i samband med de smaskiga Henry rykterna och att din landsman Chivu började ryktas till Barça. Dina inlägg handlar mestadels om rumänska spelare och hur bra de är.

Väldigt irriterande att en engelsk klubb igen stjäl en av våra canteranos.
Vet förslagsvis Rambla eller Captain Fantastic om det förs en process från de spanska klubbarna att ändra den här regeln?

Tycker personligen att det är bra att man inte ska kunna skriva kontrakt med spelare under 18 år, bra att inte pengarna och kommersialismen går ner i åldrarna. Något de engelska klubbarna där kommersialismen helt tagit över allt runt sporten och fotbollskulturen har fått ta smällen inte har några problem med.

På ett sätt därför bra om vi inte ändrar våra lagar. De spelare med störst hjärta och någorlunda långsiktig smartness i skallen kommer i de flesta fall stanna kvar.

I Pachecos fall så var kanske den här flytten det bästa för honom. Med Bojan och Giovanni före honom i kön till en plats i a-laget.
Barcelona Cristocea
2007-06-30 14:56
Om inte dessa engelsmän hade varit så svinaktiga så hade fotbollsvärlden varit mycket bättre att leva på.
Sevilla Alves!!!
2007-06-30 14:47
Cristocea/

Hahah du borde bli komiker du är otroligt rolig att höra på!!!
Barcelona Cristocea
2007-06-30 14:44
kalle7//

De engelska så kallade "stortalanger" är otroligt överskattade av både svensk och brittisk media.

De kommer knappast i samma nivå med Portugiska,Italienska,Spanska och Franska talanger.
Barcelona kalle7
2007-06-30 14:32
Måste säga att jag tycker dessa "extrema, unga, TALANGER" är överskattade. Tror aldrig jag har lagt ett namn på minnet och att de har blivit några superstjärnor.
Barcelona Woods
2007-06-30 14:29
Måste kännas oerhört tungt för alla de ledare och inblandade i Barcelonas ungdomsverksamhet som får stå maktlösa inför detta.

Här har de givit dessa unga killar chansen och den bästa utbildning de kan tänkas få och så kommer hungriga bestar från the premiership och slänger fram pengabuntarna.

Frustrerande att se sina adepter försvinna en efter en utan att få någonting tillbaka för allt som givits dessa unga talanger.

Och klubben står helt maktlös inför detta. Tragiskt.
Barcelona Cristocea
2007-06-30 14:26
Ser du Rambla? Hur kan man inte ogilla de. Inte nog att de snor våra talanger men de måste också ljuga om de också.

MIERA INGLATTERA!!
Barcelona kalle7
2007-06-30 14:24
Trodde det var Eto'o det handlade om när jag såg rubriken. Även om han nu är en stor talang måste jag säga att jag kände mig lättad. Trist bara att en 16 åring ska lämna Barca.

Tänk er detta:

4-2-1-2-1

Backlinje

Lampard & Iniesta - en lite offensivare spelare och en lite defensivare.

Ronaldinho - offensiv mittfältare

Messi och Henry - på kanterna lite längre fram än dinho.

Eto'o längst fram

Fy fan vilket anfall säger jag bara =
Pride of England [ LFC ]
2007-06-30 14:21
Cristocea//

Jaså.. Syns att du aldrig tittar på PL iaf.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-06-30 14:20
Och fortfarande omöjligt att redigera sina inlägg. Bläh...
2007-06-30 14:18
"Liverpool har säkrat sig den 16-årige anfallaren Dani Pacheco från Barcelona. Han nobbar därmed spanjorernas erbjudande om ett professionellt kontrakt för att istället flytta till England och spel för de regerande FA Youth Cup mästarna."

Kul att Liverpools red. skriver direkta lögner. Nobbat professionellt, eh? Kolla upp fakta först. Det är inte tillåtet att skriva proffskontrakt i Spanien innan spelarna fyller 18 år. Skriv som det ligger till istället. Pachecos föräldrar vick 5 milj kr i fickan, och låtsas flytta till Livperool. :D
Barcelona Cristocea
2007-06-30 14:17
Plus så finns det väldig få engelska nyckespelare i Engleska klubbar. De flesta viktigaste spelarna är utländska. Därför så kryssar England mot lag som Makedonien t ex. För ni har "världens bästa landslag".
Barcelona Myspys
2007-06-30 14:17
Ämne: Har Gai lämnat Barca....
Jag har i alla fall inte hört något om att han skulle vara klar för Chelsea. Det har väl ryktats om att Chelsea är intresserade av honom, men vilken engelsk klubb är inte intresserad av våra talanger.
Någon anna som vet mer om Gais vara eller icke vara i Barca?
Real Madrid real-barceloona
2007-06-30 14:15
Hejsan,

bli medlem och vinn ipod, dator, mobil. skicka vidare; http://Vinnvarjedag.se/?r=893
Barcelona Cristocea
2007-06-30 14:05
Liverpool har en spansk coach och har fler spanska spelare och utländska än engelska spelare. Vad mer begär ni? El liverpool är ett spansk lag i england.
Pride of England [ LFC ]
2007-06-30 14:03
Woods//

Joo visst. Håller jag med om ;).

T#11//

Om man tar den bästa möjliga startelvan så har vi 5 spelare + 1 irländare (iaf brittiska öarna).
2007-06-30 14:01
Ämne: Pride of England

....
För att inte nämna Fernando Torrés som varit bofast i landslaget ett bra tag nu och då är han ändå bara 23 år.

David Silva är ett annat bra exempel.

sempre juventino:

Les Rambles eller La Rambla som det också nämns som ibland, är det stora 2km långa promenadstråket som går igenom centrum i Barcelona.

Varför anser du Abidal vara en dålig värvning?
Barcelona Woods
2007-06-30 13:57
Pride of England

Visst, jag tror dig. Men dessa har ju knappast slagit igenom i något av de största lagen i England. Så jämförelsen blir ju lite skev. Att som Iniesta och Messi som på senare år gått in i Barças A-trupp och det som firade storstjärnor. Ett till exempel är David Silva i Valencia. Det ser jag ingen motsvarighet till idag i England.

Visst de här U-21 killarna kanske blir kuggar i Liverpool, Man utd, Chelsea, Arsenal framöver. Återstår att se.
Barcelona T#11
2007-06-30 13:55
Hur många engelska spelare har liverpool i startelvan egentligen?
sempre juventino
2007-06-30 13:52
Vad är/ betyder Les Rambles?

btw så har ni tyvärr gjort bra ifrån är på värvningsfrontet, undantag Abidal.
Barcelona Messih!
2007-06-30 13:52
Barca har tillräckligt med talanger, för att ett par penga kåta av dom(deras föräldrar) ska kunna emigrera till england. Jag tror inte det är SPELARNA som bestämmer att dom vill flyga över till england direkt, inte när dom är 15-16 bast.

Jiraiya:
"Men vi skall ta god hand om er talang..,keep on the good work and well reap the rewards."

Hoppas du själv förstår hur patetiskt det låter?
Ni har tagit en spelare, som ja kan GARANTERA, du inte kännt till sen innan. reapa på rewardsen ni :)
Har varit 1 spelare (cesc) "ni" snott från oss och slagit igenom i england.
Men självklart är det värt att ni smutskasstar er själva som gamar, å tjuvar för möjliga framtids löften. Ni ploppar ju inte direkt fram världsstjärnor i hög fart.

Roliga är att dom flesta som lämnar vill tillbaka till Barca/spanien.
Många vill inte ha tillbaka dessa "förädare",
ja säger dock som innan, det är nog deras föräldrar som ville bort mer än dom :)
Pride of England [ LFC ]
2007-06-30 13:50
Woods//

Just de jag nämde framför allt ;) Richards är enormt viktig för ManCity. Ryktas vara på vägg till Arsenal nu.. Bale enormt viktig för Southamton (spelar i Tottenham nu). Vet inte om man kan ta det här exemplet med me, våran talang (Danny Guthrie) blev utlånad till Southamton med, och var en av orsakerna att de lyckades till kval till PL (där de dock misslyckades). Det finns fler talanger, men det för att nämna några ;-)
Brynäs Dackell
2007-06-30 13:46
Cristocea/

Ni kan ju inte va så bra om ett pinsammt engelskt lag slog ut er ur cl =)
Barcelona Woods
2007-06-30 13:44
La Cibeles

Var inte riktigt det jag menade.Visst kan deras U-21 killar bli morgondagens Premier Leauge stjärnor, absolut.

Men det jag vill se mer av i England är talanger som slår igenom.

Här i Spanien har Iniesta, Messi m.fl. kommit fram och är idag ytterst viktiga för sina lag. Säg mig vilka engelska talanger som på de två,tre senaste åren som kommit fram och betytt lika mycket för sina respektive lag?

Inte konstigt att blickar dras till Spanien när vi gång efter annan lyckas få igenom våra talanger till att bli riktiga superstars..
2007-06-30 13:39
Jiraiya:

Jag tror inte ens du själv vet vad det är du yrar om. :D
2007-06-30 13:38
Cristocea, kom igen nu. Försöka diskutera lite mer sansat och moget. :)
Annons: