/spanien/barcelona/forum/23053.aspx/spanien/barcelona/forum/23053.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Amadeo Amadei
2007-06-07 20:30
Buon giorno!

På min blogg kommer ni kunna följa Cirkus Chivu. Dragkampen fortsätter, och just nu är det bara att hoppas att rumänen stannar i Roma.
2007-06-07 20:27
Idag är det på dagen 15 år sen undret i Tenerife. Sista omgången i ligan. Barça behövde en poäng mer än Madrid för att vinna ligan. Det började illa. Tenerife låg under med 2-0 och allt verkade förlorat. Sen i andra halvlek vände allt på 2 ynka minuter då Tenerife gjorde två mål och vann med 3-2. Undrens tid är inte förbi. Denna gång ska Zaragoza stå för undret. :D
Barcelona Ghazza
2007-06-07 20:14
Riktigt skönt att Eto'o sätter ner foten och försöker sätta stop för alla dessa rykten. Som det gamla ordspråket säger: "När lejonet ryter stannar djungeln upp" ;)
Real Madrid King_raul
2007-06-07 20:12
Rambla,
Nja fira får vi se om det blir eller ej ;)
Jag ska ner på bröllop i Madrid. Lite läskigt att regeringen precis stoppat all kontakt med ETA då det inte funkat och att ETA börjat hota med bomber igen.
Lite kuriosa är ju att jag faktiskt även ska till Barcelona i Augusti!? :)
Det är BARA för att en vän har hyrt en lägenhet mitt i gamla stan mellan ramblas och stranden så då kan man ju bara inte tacka nej, får väl åka och spotta på nou camp eller något ;)
Ha det gott själv!
Barcelona Rambla
2007-06-07 19:52
King_raul:

Tack det samma. Ja nog har det varit och är fortfarande en nagelbitare.

Jsså, du drar ner för att eventuellt fira? Din rackare. :D

Du får ha en trevlig semester. Funderar själv på att åka ner till Barcelona i sommar, eller eventuellt blir det en resa till den eviga staden Rom. Vi får se.
Barcelona Cristocea
2007-06-07 19:50
Rambla//

Eller hur. Klasspelare. Men Popescu, så himla underskattad han var. Alltså jag tycker att Popescu var bland de bästa backen under 90talet och ingen känner till honom. Kolla bara på honom, sån gudomlig back.Spelförståelse,brytningar,tekniken och plus så hade han ett stort culé hjärta, och ingen känner till honom. Så himla sorgligt alltså.
Real Madrid ¤¤Real Madrid All餤
2007-06-07 19:48
Cristocea

Talanger finns det gott om i hemlandet tro mig, men tyvärr är inte alla synliga som Touré är. Men just Touré är omtyckt över hela landet, för han har sån otrolig Speed med teknik, o sen kan han spela lite överallt, till o med e han en duktig målvakt läste jag på de inhemska tidningarna. Så ni vet vilken speciell lirare han är.

Real Madrid King_raul
2007-06-07 19:40
Rambla,
Då säsongen börjar lida mot sitt slut och sommaren står för dörren så tänkte jag tacka för alla trevliga diskussioner vi fört! Jag ska till Spanien den 20 Juni och sen är det ju semester så man kanske inte lär titta in här lika ofta.
Denna omgången har varit bland de jämnaste jag varit med om och oavsett hur det slutar så säger jag bara en sak Visca La Liga, Hala La Liga!
Barcelona Rambla
2007-06-07 19:32
Ämne: Rambla//

Kolla på....
Ojoj, det var tider det. Vilken klasspelare Hagi. För att inte tala om Pop. :D

Prosinecki var väl aldrig riktigt lyckad i Barça dessvärre. Han var ju först 3 säsonger i hos de vita asen, för att sen gå till Oviedo en säsong inan han kom till Barça. Var bara i Barça en säsong. Gick han inte till Sevilla sen?
Barcelona Cristocea
2007-06-07 19:26
Rambla//

Kolla på detta klippet och säg mig vad du ser?

VISCA BARCA
Barcelona Rambla
2007-06-07 19:23
Delarocha:

Ok, jag håller med dig att deras procentsatser är lite väl underliga. Trots det, ska man aldrig kalla någon för idiot bara för att de kanske har lite väl orealistiska förhoppningar.

Vem vet, författaren till artikeln kanske skrev fel? Det kan vara så att han menade 30 promilles chans? :D

Efter Samu och hans agents uttalanden i spansk press så borde de även sänka chansen till att värva Eto'o till promille istället för procent.

En sak kan jag dock instämma med. Galliani är en riktig ful fisk och det inte bara till utseendet. Det är rent ut sagt för jävla respektlöst och hyckleri att gå ut offentligt och säga att man ska göra allt för att värva Eto'o. För att sen lägga till, "eh ja men vi väntar naturligtvis till den spanska ligan är färdigspelad." Jaha? Så skadan är inte redan skedd då eller? Han stör klubb och spelare när de står inför en näst intill livsviktig avgörande iigaomgång. Och detta har de mage att skriva på klubbens officiella hemsida. Jisses!
Barcelona Cristocea
2007-06-07 19:20
¤¤Real Madrid All餤//

Alé Cote d ivoire. Ni har otroliga gryma talanger som kommer snart göra sig ett namn ute i fotbollsvärlden.
Real Madrid ¤¤Real Madrid All餤
2007-06-07 19:12
Om det är nus sant att ni är intresserade sv Yahya Touré, så tycker jag ni borde köpa han. Han är otrolig bra spelare. Har sett honom live flera gånger med Elfenbetskustens landslag, i o med att jag är också från Elfenbenskusten så har jag bra koll på honom. Grattis i förväg, ni kommer o ha enormt nytta av honom.
Real Madrid Seedorf
2007-06-07 19:01
Delarocha

Eee det står inget om Laportas o Co åsikt det står bara "enligt Adriano Galliani.....". Om du nu har hört eller läst nått uttalande från Barcelonas sida så är det en helt annan femma. Men utifrån det som står på Milans mercato sida så handlar det BARA om Adriano Gallianis uttalande!

BTW Galliani är inte HELA Milans styrelse, utan det är EN person i styrelsen.
Barcelona Gabriel
2007-06-07 19:00
Captian Fabuloso Cave Of Hair

Verkar som du har bra koll på Yaya Touré. Själv har jag inte sett tillräckligt av honom för att vara lika lyrisk som du är. Maybe you can fill me in?

När är han född? Håller han verkligen för oss?
Barcelona Cristocea
2007-06-07 18:55
Fabulös

Hahaha. Är det vårt fel att Steaua kallas för Östeuropas Barca?...Skyll på Duckadam, som släckte Barcas drömmar.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-06-07 18:48
Cristocea

Orka, hörru Ochirosii är sämst, det gäller också hela klubben Steaua. Becali är er maffiaboss :)

PS. Sluta kopiera Barcas tröjor!
Delarocha
2007-06-07 18:46
Men till skillnad från Milans styrelse brukar Barcelona's stå fast vid vad de säger. Och Galliani kan nog inte få Laporta o Co att ändra SIN åsikt hur mycket han än vill det.
Real Madrid Seedorf
2007-06-07 18:39
Delarocha

Efter att Shevchenko sagt att han aldrig skulle lämna Milan så var nog procentchansen att han lämnar 1% och 14 dagar senare så vet vi vad som hände, han lämnade. Med andra ord så ska man aldrig säga aldrig!

"Enligt Adriano Galliani har Barcelona sagt till AC Milan att Ronaldinho inte är till salu, utan är orörbar. AC Milans vicepresident säger därför att i nuläget är en affär omöjlig."

Hehe om du tror vad Galliani säger så känner du inte mannen bra. Det var han som sa att det var slutköpt år 2003 för att 24 timmar senare göra klart med världens bästa mittback (läs Nesta).

Med andra ord han är en mytoman.

ForZa Milan ONLY CAMPIONE D`EUROPE
Barcelona Cristocea
2007-06-07 18:29
Captian Fabuloso//

Du är ju riktig fabulös..
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-06-07 18:22
Alla spanska tidningra skriver om Toures utalanden, om hur mycket han vill spela för Barca och hur mycket hellre han skulle välja gå till oss än alla andra lag. Jag säger bara: "open your eyes Laporta, open your bloody eyes!" Man vet aldrig hur länge en sådan klasspelare väntar. Nu förstår jag om han väntar, han vill vara avklarad med ligan, men så fort ligan är avgjord så måste han hoppa på ett tog mot Monaco och avsluta affären!

Snälla Laporta om du någon gång i ditt liv bestämmer dig för att läsa på ett svenskt cule forum. Läs det här : Värva Yaya Toure!!
Delarocha
2007-06-07 18:19
Enligt Adriano Galliani har Barcelona sagt till AC Milan att Ronaldinho inte är till salu, utan är orörbar. AC Milans vicepresident säger därför att i nuläget är en affär omöjlig. (5/6 2007)

Ryktets trovärdighet: 100% - bekräftat intresse.
Sannolikhet för övergång: 30%

Snott från Milan's Silly Season...
Barcelona säger att Ronaldinho är un-touchable. Galiani säger att en affär är omöjlig men ändå är det 30% chansa att han ska komma? Sanslöst vilka jävla idioter det finns då.
Barcelona Cristocea
2007-06-07 18:18
Shit, tänk er om Popescu hade spelat fortfarande. Naaa det var en riktig back.

Men nästan ingen vet vem han var....
Delarocha
2007-06-07 18:08
Heinze är ett antal år yngre än Carlos. Och nej, han är inte lika bra som Carlos, men ändock en fullgod vänsterback som dessutom kan spela defensiv mittfältare och mittback.

Så ett dumt köp är det inte, även om det finns bättre alternativ."

Vet inte om jag ska skratta eller gråta faktiskt.
Otroligt mycket skumma uttalanden från "Puerta del sol"
Barcelona kalle7
2007-06-07 17:52
På lördag gäller det! För j*vligt att mossan inte har Sportexpressen.
Barcelona Saviola #22
2007-06-07 16:58
har nån målet när messi gör mål mot getafe i wmv format
Barcelona Rambla
2007-06-07 16:26
Ämne: Hade gjort mkt för B....Shit, tänk er honom till vänster så Puyi får återta sin ordinarie högerplats som han är mycket bättre på. Sen att Chivu är riktigt bra som vänsterback gör ju inte saken sämre. Ror man i hamn denna affär borde krutet läggas på en högerback trots det. Då tar Zambro över vänsterbacken, med Chivu som backup där.

Nu tror jag ju på denna affär först när jag se honom presenteras på Camp Nou. Ska nog mycket till för att detta går vägen. Främst så vill han ju säkert fortsätta i Roma, han vill bara ha upp sin lön.
Barcelona M79
2007-06-07 16:16
Hade gjort mkt för Barcas defensiv med denna spelare bredvid kaptenen.
Barcelona Evička
2007-06-07 16:04
Ämne: Det är ju skrämmande....
Det där är ju bara tröttsamt. Man behöver inte vara Einstein för att räkna ut att det inte skulle gnys alls om det hade varit t ex Ramos eller Raúl som gjort sammalunda.
Barcelona Rambla
2007-06-07 15:58
Det är ju skrämmande att läsa hur det gnys från Madridhåll när det gäller Xavis gula kort han tog mot Lettland. Han gör något som gynnar landslaget framöver, trots det kritiseras han för att inte vara tillräckligt engagerad till landslaget. Han säger själv att han tillhört landslaget i 10 år, har alltid ställt upp och alltid gjort sitt bästa. Han tackar också för det stöd han fått av sina landslagskamrater.

Staying calm

Reflecting on the yellow card he received against Latvia at the weekend that meant that he was ineligible for Spain's game against Liechtenstein on Wednesday, the Terrassa-born midfielder said: "My conscience is clear. I do understand all the controversy. Everyone plays with cards hanging over them and I have done this for the good of everyone." Answering the critics who have questioned his commitment, Xavi stated: "When I am called up I have always gone and I have done my best."

Patetiskt att gnälla över något som varje spelare inom toppfotboll gjort i alla tider.
Annons: