/spanien/barcelona/forum/23052.aspx/spanien/barcelona/forum/23052.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Zaragoza Nina (Red.)
2007-05-31 13:19
Är Marquez på väg till Milan eller Juventus?
Barcelona barca_and_me
2007-05-31 12:13
e det nån som vet om barcas match mot gimnastic kommer att sändas på tv ikväll 22:00
Barcelona Messidinho 10
2007-05-31 12:04
Ämne: än en gång blir jag ....
Asså allvarligt talat, tror du verkligen Barca tar upp 7 b-lag spelare under en och samma säsong? de e helt omöjligt. Att gå ut och spela i en av dom svårast ligorna i världen med ett så ungt lag är helt galet. Om man däremot tar upp
1-2 spelare/säsong så kan man om några år ha ett ungt och stablit lag. Tänk lite logiskt!!
Barcelona Rambla
2007-05-31 11:45
Ämne: Ämne: Ämne....
Hehe, en madridista boendes i Barcelona, intressant. Och det funkar bra? Nog för att det är en fantastiskt vacker stad. Du kanske får ligga lågt med vilka du sympatiserar med eller det är inga problem?
Real Madrid Paco Buyo
2007-05-31 11:39
Ämne: Ämne: Ämne....
I Barcelona.
Barcelona Rambla
2007-05-31 11:39
Ämne: Ämne: Paco Bu....
Tackar.

Du bor nere i Spanien?
Real Madrid Paco Buyo
2007-05-31 11:37
Ämne: Paco Buyo:

Har al....Rambla:
Ska se om jag hittar tidningen. På hemsidan verkar de inte ha något arkiv. Tror att det var i förrgår det stod. Återkommer om jag hittar.

EDIT: Men det är inte otroligt att det är jag som missat.
Barcelona Rambla
2007-05-31 11:35
Paco Buyo:

Har all engelspråkig press i Europa tolkat det helt fel då? För över allt nämns siffran €25m + Eto'o för Henry.

Precis som du nämner, så är en omvänd affär lika orimlig.

Jojjje:

Nog är Barça intresserade av Alves, vilket alla andra storklubbar i Europa är. Jag tror att det krävs minst €25m för att lösa honom, kanske ännu mer och det kan jag inte tänka mig att Barça ens överväger att betala. Skulle tro att han stannar i Sevilla även nästa säsong. De spelar CL och han har varit deras överlägset bästa spelare denna säsong.
Real Madrid Paco Buyo
2007-05-31 11:21
Rambla:
Är ganska säker på att det i Marca stod att det var Arsenal som skulle betala Barça mellanskillnad vid en eventuell affär Eto'o-Henry. Det blir inte mer troligt för det, men ändå.
Barcelona Mot Nya Tider
2007-05-31 11:16
Nu vill klubben även försöka ta bort en-matchsavstängningen på Ronaldinho, tydligen så har man mer 'bevis'. Återser att se hur det går:)
Barcelona Jojjje
2007-05-31 11:08
Rambla

Har du någon koll på vilka spelare som Barca har ett seriöst intresse för? Är tex Dani Alves aktuell?
Barcelona Rambla
2007-05-31 10:59
Xabi Alonso ryktas allt mer till Barça. Txiki har kontakter med Periko, hans far. Rafa Benitez anser sig ha täckning på mittfältet sen Gerrard förnyar kontraktet och med värvningen av Mascherano. Benitez behöver pengar för en ny nr 9:a, en David Villa eller Samuel Eto'o-typ, vilket han får av Barça om de köper Xabi Alonso. Det är nog bara en tidsfråga.
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-05-31 10:42
hej !

varför vill dem flesta ha just G.Milito? jag tycker det är dumt att värva honom. vi ska köpa en lång mittback som är minst 187lång och uppåt och ska vara grym på huvet. púyol står för snabbheten och den långa för höga bollar och fastasituationer.

eller har jag fel?
Barcelona ZARM
2007-05-31 10:39
Ämne: Ämne: ZARM. d....
Nej, det är tydligen så att klubben tänker gå en runda till där man ska försöka driva igenom en argumentation som går ut på att ronaldinho blev så pass provocerad att utvisningen i sig är tillräcklig. Jag förstår verkligen varför de gör det, det är ju en chansning men varför inte. Det var faktiskt så att han blev provocerad,jag säger dock inte att jag gillar att han tappade humöret.
Barcelona Golazo de Messi!
2007-05-31 10:33
Hur ligger det till med den här Kaebi egentligen? Är det ens snack om någon transfer där?
Barcelona Myrran
2007-05-31 10:31
Messishow

You say WHAT?!
Satsa ungt kan man lungt säga men ta upp spelare som Alcantara och Terron till a-laget?! Det har inte spelat i b-laget än. Som Rambla säger så är dem bara 14-15 år. Du kan ju inte räkna med att tex. Terron som är en back talang ska ta hand om ja säg Portillo och Soldado. För att inte nämna typ Torres och RvN.
Barcelona Barcelonito
2007-05-31 10:26
Dani Alves agent säger idag att han kanske lämnar klubben om han får rätt erbjudande. Om Laporta o co. verkligen anstränger sig, typ hälften så mycket som de gjorde för Henry förra året så kan vi värva honom. Låt det kosta vad det vill så länge man inte ger 50 m. Euro för två oprövade ungdomar :D
Barcelona Barcelonito
2007-05-31 10:08
Håller med om det där med Kaebi. Det finns inget som säger att han inte kommer bli en världsspelare på sin högerkant. Läste att han är 22 år och redan uppe i 50+ landskamper. Ordinarie sen han var 16 år :s Skulle va intressant o se honom i Spanska ligan.

Såg honom mot Portugal i VM då han gav Figos huvve en rejäl smäll som började blöda... Bara det va värt en plats i mitt hjärta :D
Barcelona Rambla
2007-05-31 10:00
Messishow:

Ta upp talanger i A-laget? Du nämner spelare som Terron och Thiago Alcantara. De är 14-15 år. Kanske ska du ha lite bättre koll innan du nämner spelare du endast har läst om tidigare?

Du blev besviken? Glädj dig istället åt att man flyttar upp två supertalanger. Bojan och Giovanni kan ses som två nyförvärv ju. Spelare vi inte behöver ska vi inte värva trots att de heter Nani och Anderson. Eller du tycker det är rätt att lösa deras klausuler och betala €25m vardera för dem? Snacka om överpriser.
Barcelona Kim
2007-05-31 09:41
Ämne: ZARM. dommen har fal....
Domen blev en matchs avstängning, dock med en möjlighet för Ronaldinho att överklaga. Men varför göra detta? Han ska ha rött för den där sparken, inget snack om det. Han ska inte särbehandlas för att han är Ronaldinho, även om motståndarnas småfula trampningar på hälar, vader och tår kanske oftare borde resultera i frisparkar. Men detta är ingenting vi kan snacka oss bort från. Ronaldinho tappade humöret, och tyvärr också huvudet för ett par sekunder. Sekunder som kan - men inte bör - kosta oss guldet.
Barcelona RONALDINHO, ETOO, MESSI!!
2007-05-31 09:37
Messishow:
Men Barca kan ju inte bara köpa talanger som valiente, eller kaebi och terron(so jag inte vet vem han är) vi måste ochså köpa spelare som Henry och sissoko och lampard, så att man blir stabil!!
annars kan ju Barca göra samma sak som Barca B gjorde och vi vinner aldrig ligan!!
Barcelona Messishow
2007-05-31 09:26
än en gång blir jag mycket besviken på Barcas Ledning. Att lösa in spelare som Henry o Lampard säger ingenting. Vi måste göra en Rijkaard del 2, Slänga ut massa o ta in talanger. Ska säga vilka

Jorquera ut - Ustari in
Thuram ut - Gabriel ALejandro milito in
Zambrotta och Belletti ut - Dani alves och Kaebi in
Oleguer ut - Mark valiente in
Sylvinho ut - terron in,
Edmilson och motta ut - Marc Crosas och Nekounam eller xabi alonso in
Giuly, Ezquerro, Guddy och Saviola ut - Dos santos o Krkic in.
Upp även med alcantara o toni Calvo som är underbara Spelfördelare. Som ni ser vill jag satsa ungt. Jag blev mycket beskviken över att Barcas ledning inte tog tag i Nani o Anderson , 2 spelare som de var mycket intreserade av. SKANDAL !
Barcelona kalle7
2007-05-31 07:37
ZARM. dommen har fallit, det blev en matchs avstängning :(
Barcelona ZARM
2007-05-31 00:42
Hej! Jag är ny på forumet. Läste just att man kommer att överklaga beslutet att stänga av ronaldinho i en match. Det skulle vara väldigt skönt om det gick igenom!!!
2007-05-31 00:22
hahahha, vore ganska skadat
Delarocha
2007-05-31 00:20
Eller varför inte typ USA eller Kina som sponsor?
Vore ganska ball.
Barcelona Rambla
2007-05-31 00:14
Ari]Q[Gold:

Jag tror mest att det är Marca som hittar på det här för att skapa lite stirr i Barça-lägret nu inför den spännande avslutningen, precis som Sport skriver lite skumma saker om Real Madrid.

Om vi säger så här. Laporta och Txiki som var så sugna att värva Henry förra sommaren, där han till slut tackade nej. Det snackades som summor mellan €15 och €20m. Visserligen så hade han bara 1 år kvar på kontraktet då. Sen skrev han ju nytt kontrakt och förlängde det med 4 år, tror jag. De är bara intresserade av att värva honom om han själv visar något intresse av att vilja lämna. De tänker inte jaga honom som galningar. Skulle de ha blivit helt tokiga helt plötslig och erbjuda både €25m + Eto'o?

Om det är så illa ställt med förståndet, ska både ta sitt pick och pack och avgå omedelebart. :D
2007-05-31 00:02
Ämne: detta är säkert real....
BENQ har gått i konkurs. Dock så tror jag inte att dom har gått ut o sagt vilka nästa sponsorerna är. Bilden du länkade är antagligen falsk (eftersom det bara har spekulerats kring att E-on är nya sponsorerna).

Förvånar mig inte ifall de skulle slå till med en sponsor som Google eller Microsoft:P
Real Madrid Ari]Q[Gold
2007-05-31 00:02
Ämne: Ämne: Läste h....
Det är väl på det stora hela känt för alla att Marca är riktigt duktiga på att hitta på saker? Men det här är ju löjligt, om Eto'o skulle lämna för Henry skulle enligt all logik det vara Arsenal som gav er mellanskillnad, inte tvärtom... Det komiska är väl att Arsenal redaktionen inte verkade helt hundra på om det var en bra deal ^^
Barcelona barca__elve
2007-05-30 23:59
detta är säkert reals nya hematröjer inte den som visades innan, + om jag intehar hört fel så har BENQ gått i konkurs.
Annons: