/spanien/barcelona/forum/23045.aspx/spanien/barcelona/forum/23045.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-06-09 01:39
Hahah Klockren...
Barcelona Myspys
2007-06-09 01:32
Ämne: Iago Falque, det är ....
Förhoppningsvis spelar han fortfarande för Barca och räknas som en av Barcas absolut största genom tiderna...
Delarocha
2007-06-09 01:24
Iago Falque, det är inga lätta frågor du ger Rambla varje dag. Hur ska han veta hur truppen ser ut nästa år? Han kan gissa, han kan ana, precis som vi andra men ingen kan omöjligt veta för tillfället.

Iago Falque, vad tror du Messi gör om 16 år? Tacksam för svar...
Barcelona Gabriel
2007-06-09 01:22
Tycker inte att Rafael Marquez ska lämna, däremot Thuram, han håller inte. Marquez har haft en dålig säsong men för mig får han ett år till på sig att bevisa att han har mer att ge, för jag minns fortfarande hur bra han var ifjol.
Barcelona Iago Falqué
2007-06-09 01:07
Rambla

Hur tror du att Truppen kommer se ut inför nästa säsong och villka nyförvärv Barca gör

Tacksam för svar
Barcelona tarrak
2007-06-08 23:40
Rambla/ Jag hoppas att Rafa får stanna. Det skulle inte förvåna mig om det är hans problem med frugan som legat bakom hans mediokra säsong. Om så är fallet, tror jag att ledningen är medvetna om det och behåller honom.
Real Madrid R9 Ronaldo
2007-06-08 23:37
Rambla

Bäst är det väl om ni lyckas värva både Chivu och Abidal. Zambrotta-Puyol-Chivu-Abidal är en riktigt bra backlinje. Men sedan tycker jag att ni måste göra er av med en av Thuram/Marquez. Jag tror det är dags för Rafa att lämna.

Får ni igenom de här värvningarna som det ryktas om så har ni på pappret ett mycket bra lag. Chivu, Abidal och Yaya Toure är riktigt bra förstärkningar.

-----------Valdes----------
Zambrotta-Puyol-Chivu-Abidal
-----------Toure------------
-----Xavi---------Deco------
Messi--------------Ronalinho
-----------Eto'o------------

Riktigt bra startelva. Köp bara en reserv till anfallet så ser det mycket, mycket bra ut. Men sedan blir det svårt att spela ihop laget med tre nya spelare men det får Rijkaard fixa.

EDIT: Nu vet jag varför Madridistas är kända för att leka med startelvor och nya värvningar. Haha. ;-)
Barcelona Rambla
2007-06-08 23:25
Även om jag tror att Chivu stannar i Roma så hade jag inte uteslutit Abidal om man lyckats med Chivu. Det är uppenbart att man vill förstärka både mittback och ytterback.

Jag fruktar att Rafa kanske får lämna i sommar, eller så får han ställa in sig på att konkurrera om speltid. Vilket bara är bra. Frågan är vad han tycker om det?
Delarocha
2007-06-08 23:18
Puyol + Chivu i mitten hoppas man väl på?
Zambrotta höger och Gio vänster eller om en ny högerback värvas så kan Zambrotta ta vänsterbacken.
2007-06-08 23:17
Iago Falqué

Chivu kan spela på 2 olika positioner vilket han gjort i Roma, men är som bäst i det centrala delen av backlinjen.

Så denna spelare är väldig användbar med andra ord.

:D
Barcelona Iago Falqué
2007-06-08 23:11
Ride_The_Big_One(6)

Så du menar att Chivu spelar vänsterback enligt dig eller har Barca ??

Tacksam för svar
Delarocha
2007-06-08 23:06
Efter att ha läst inlägg efter inlägg från Real fans om att vi har domaren med oss så har jag insett nu att Laporta måste ha mutat domarna. Det är så uppenbart. Därför vi fick fler kort än Getafe. Nu äntligen ser jag klart.
Barcelona Rambla
2007-06-08 22:42
R9 Ronaldo:

Ok, jag ändrade iofs på studs. Strunt samma, vi glömmer det. Som du kanske minns så var det otäck stämning efter den matchen senare under veckan. Domaren och hans familj fick utstå dödshot och annat.

Huvudsaken är att vi kan diskutera på en sansad nivå. Det kan man med dig, till skillnad med vissa andra från dina kvarter. :)
Real Madrid R9 Ronaldo
2007-06-08 22:39
Ride_The_Big_One(6)

Menar du slush? Se länktips, hade absolut inte tackat nej till en nu. =D

//

Blev lite off-topic, får ursäkta mig. ;)
2007-06-08 22:27
Bara jag som är sugen på en iskall slushi?

Känns som ett rätt tillfälle att få en brainfreeze.
Real Madrid R9 Ronaldo
2007-06-08 22:24
Rambla

Ok, det var ett missförstånd. Du kunde ha sagt att du ändrade inlägget några inlägg tidigare, så att jag slipper skriva något som inte är sant.
Barcelona Rambla
2007-06-08 22:17
R9 Ronaldo:

Ok, läs nu tydligt du också. Ja, jag skrev att Madrid ville vara med och utse domarna. Det är fakta.

Ja, jag skrev också skämtsamt att Madrid är Spaniens Juventus. Vilket jag genast tog tillbaka och korrigerade (se efter själv), eftersom det är felaktigt och förolämpande mot juventusfans. Jag ändrade till Calderon, Spaniens Moggi. Just av den anledningen att jag inte ville klanka ner på Juventus som klub och dess fans.

Något som är oklart?

Jag har fortfarande inte skrivit att Madrid fuskar eller att jag har bevis för det. Det hanlade om begäran om att få välja ut domare.
Real Madrid R9 Ronaldo
2007-06-08 22:02
Rambla

Läs tydligt nu:

Du skrev att Real Madrid vill vara med och utse domare till lagets matcher. Sedan skrev du att Real Madrid är Italiens Juventus. Och som alla vet så är Juventus en fuskklubb och då påstår du att Real Madrid gör samma sak som de gjorde.

Du skriver att jag inte har uppbackning för det jag skriver. Men du då? Kom du med en länk som bevisar att Real Madrid fuskar så kommer jag aldrig mer skriva här.
Barcelona tarrak
2007-06-08 21:56
Rambla/ Det tråkiga (ibland kan det vara rätt underhållande) är att man oftast hamnar i diskussioner med personer som saknar dessa attribut. ;)
Barcelona Alenoinho
2007-06-08 21:53
Jag tycker och vet att yaya toure skulle vara en grym förstärkning eftersom han slaktar på mitten... Han är både bättre passningsspelare och brytsäkrare än edmilson så jag tycker att yaya toure skulle vara ett grymt nyförvärv.. ni såg ju barra i vm.. han va ju grym
Barcelona Rambla
2007-06-08 21:51
tarrak:

Touché!

Gud vad det är skönt att diskutera med personer som begåvats med logik och förnuft. :)
Barcelona Rambla
2007-06-08 21:49
R9 Ronaldo:

Nej, du har fel. Jag påstår inte det du påstår. Du ifrågasatte mitt påstående om att Madrid har lämnat in förfrågan om att vilja välja ut domare. Det är officiellt. Alltså har jag rätt, si?

Lär dig att skilja på begreppen.

Nu påstår du saker igen som du inte har uppbackning för. Aja baja...illa. :D
2007-06-08 21:47
R9 Ronaldo

Håll dina enögda analyser för dig sj.

Kom inte in hit och säg saker som att domaren hjälper oss mer än er för det stämmer inte nånstans.

Så jävla pinsamt att se madrid inläggen alla har ni bara ett ämne att snacka om, koncenterera er på eran match istället för att komma in hit och snacka skit.
Barcelona tarrak
2007-06-08 21:47
R9 Ronaldo/Om du inte är läskunnig föreslår jag att du håller dig utanför diskussionen. Han nämnde bara vilken klubb som VILL vara med och välja domare. Resten är dina egna slutsatser. Att Barça har domarna på sin sida är inte fakta, det är din personliga åsikt och så länge du argumenterar som du gör så är den inte speciellt intressant.
Barcelona Klint
2007-06-08 21:39
Undra vilken omgång vi hade säkrat guldet om Eto och Messi hade fått vara friska hela säsongen?

Tycker inte att vi bör värva Abidal för 20 miljoner € milj, max 10.
Chivu kan man däremot hosta upp lite mer för. Sen håller jag med Tarrak gällande Yaya Toure. Han borde fan värvas för namnets skull. Sen hade jag även velat värva Bobbie Friberg Da Cruz från GAIS just för hans namn! Laporta agera!
Real Madrid R9 Ronaldo
2007-06-08 21:36
Rambla

När du skriver att Real Madrid väljer domare så påstår du indirekt att de fuskar och får fördelar av domarna. Därför påminde jag dig om vem som har domarna på sin sida.
Barcelona Rambla
2007-06-08 21:30
Evička:

Äsch, jag kan leva med att vi inte tar ligan. Efter alla tunga år har man för länge sen accepterat att det ej går att kräva ligavinst varje säsong. Visst, det kommer svida i någon vecka men sen rinner det av en. Barça får väl egentligen skylla sig själva. De slarvade bort ligan, trots de tunga skadorna på Eto'o och Messi hade man faktiskt slagläge ett tag.

Förra säsongen kompenserar med råge i slutändan. Vilket annat lag i Europa vinner en toppliga och CL samma säsong? De är lätträknade och framför allt så sker det inte så ofta.
Barcelona Evička
2007-06-08 21:23
Rambla
Om det onämnbara skulle inträffa så får vi väl göra som marängsen. Stänga här ett par veckor, och sedan kan vi ju alltid låta bli att läsa vad de skriver.
Barcelona Rambla
2007-06-08 21:21
Det jag bävar mest för om nu marängerna vinner mot Zaragoza och hela ligan, är att få läsa om när kappvändaren Kviborg ska raljera om hur rätt han haft hela tiden om hur ligan slutar.

Artikeln där han ändrat resultat och framför allt motivering, om varför det blir vinst mot Zaragoza, minst 3 gånger. Åtminstone av vad jag själv sett. Originialupplagan visade 1-1. Sent om sider kom han ju på att det resultatet innebar ligatapp i och med att några av Barças resultat inte gått som han förutspått. Första gången ändrade han till 1-2, med motiveringen att avstängningar och annat gjorde att det var befogat att ändra gruntipset. När det sen visade sig att det inte var de avstäningar på spelare han räknat med tog han helt sonika och skrev om innehållet gällande matchen mot Zaragoza.

Lysande Kviborg. :D
Barcelona tarrak
2007-06-08 21:19
R9 Ronaldo/Ja, om man inte kan argumnentera kan man alltid komma med några grundlösa påståenden...
Annons: