/spanien/barcelona/forum/23042.aspx/spanien/barcelona/forum/23042.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Klint
2007-08-13 12:23
Ride_The_Big_One(6)

Väl talat. Låt oss sätta punkt där.
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-08-13 12:22
titiii//

En så länge har Yaya bevisat att han är Klass!
och bättre än diarra
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-08-13 12:21
Tycker disskusionen om jemföra spelare lagen emellan måste sluta, spelare som inte visat upp sig ska och bör få tid att visa om de håller eller inte.

Madrid fan ödsla inte er tid med att få andra att tycka som ni gör, det gäller desamma till Barca fansen.

"Agree to disagree"
Barcelona Klint
2007-08-13 12:18
titii

Sneijder är en bra mittfältare ja. Men han tillhör (inte ännu) toppskiktet av mittfältare i världen. Det tror jag nog också att du inser.
Real Madrid titiii
2007-08-13 12:13
Lundello//
Du säger att Snejder är inte en toppmittfältare och real madrid har bara 1 om ens någon.
vad kacklar du om ?
Snejder är hollands bästa spelfördelare och han har ett utav världens giftigaste skott. Lägg därtill att han både är kvick och mycket mycket passningssäker.
Gemför Yaya Toure med Diara, diara är mycket mycket bättre och är det någon som skall bevisa sin kapasitet så är det Yaya!
Du borde kolla lite mer på fotboll innan du säger något sådant
Real Madrid Casillas - Son of God!
2007-08-13 12:12
Lionel_//

260 mkr

Pio pio//

Nu är ju jag inte jätte insatt men han har inte fått sitt portugisiska pass än. Om jag inte är helt ute och cyklar ;-)

Okej verkar bli en intressant match då tyskarna öppnade starkt i helgens bundeliga, vet du om den visas någonstans?
Barcelona Lionel_
2007-08-13 12:07
Casillas - Son of God!; Vad kostade han, den där Pepe?
Barcelona Klint
2007-08-13 12:07
Hoppas att Bayern mönstrar ett relativt ordinarie lag på onsdag. Deras liga har dragit igång och jag kan tänka mig att de inte vill slita på deras bästa spelare. Men visst hade det varit roligt att se hur Barcas nykomponerade backlinje klarar sig mot Toni & Klose (vilket anfallspar!).
Las Palmas Pio pio
2007-08-13 12:02
Casillas - Son of God!

Ja, men då är frågan varför har han inte spelat för Portugals landslag då?

Barcelona möter Bayern på onsdag i München. Sista matchen innan ligan börjar.
Real Madrid Casillas - Son of God!
2007-08-13 12:00
Pio pio//

Jag kan ha fel, men jag har för mig att pepe vill spela för Portugals landslag, kan vara en anledning?

Back to topic; Ska ni lira någon mer match nu innan ligan drar igång? I så fall när? skulle va kul att få se Geovanni en gång till innan det hettar till igen.
Barcelona Klint
2007-08-13 11:56
Det är väl ganska kul att diskutera diverse ämnen som i och för sig är ganska off-topic Barcelona. Men lite väl för mycket Madrid snack för min smak måste jag medge. Fast jag diskuterar hellre Madrid än totalt omotiverade startelvor. Värsta skiten som finns.

Härligt att se hela truppen samlad. Hoppas nu att vi får vara relativt skadefria så kan nog alla culés se fram emot ytterliggare en framgångsrik säsong.
Barcelona Abbe_
2007-08-13 11:53
los_blancosss

Kan bero på att det kommer in massa Madristas och diskuterar Real?
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-08-13 11:53
Los blancos//

Det är ju ni som kommer in och börjar diskutera, så då hänger vi väl på!
Men era spelare och ledare verkar vara flitiga på att diskutera Barça däremot.
Las Palmas Pio pio
2007-08-13 11:49
Deco tillbaka på träning imorse, tillsammans med Messi, Milito och Marquez. Ikväll kl.19 så är alla samlade för träning! Härligt!

Är trött nu på alla blancos som ska in här...Nu hade alla koll på Pepe och bla bla, fast han var skadad stora delar av våren. Om han nu är så jävla bra, varför har inte Brasilien testat han i landslaget?
Barcelona Lundello
2007-08-13 11:42
Jag sa ju att de bara var diarra som var en toppmittfältare men han har fortfarande en bedrövlig första touch!
Barcelona Klint
2007-08-13 11:41
Tom Cruise

Diarra och Yaya Toure hade inte riktigt samma positioner i Lyon respektive Monaco. Diarra spelade väl i princip i samma position i Lyon som han har i Madrid medan Toure hade en lite mer offensiv roll än vad han kommer att ha i Barcelona. Sen är det alltid enklare att dominera i ett så överlägset lag som Lyon än det lite mer mediokra Monaco. Men visst är Diarra en klasspelare. Inget snack om den saken.
Real Madrid Tom Cruise
2007-08-13 11:38
Rambla

Har du inget bättre svar på det? Va

Lundello

Diarra håller mycket högre klass än till exempel Yaya Toure (som dock varit bra i er försäsong). Diarra var en av dom bästa när real vann ligan och var mycket mycket bättre privote när han och yaya spelade i samma liga.

Criff

Jag visste vem Pepe var.. HAn har ryktats till los blancos innan...
Real Madrid los_blancosss
2007-08-13 11:37
Kolla här grabbar ni kan inte seja nått om Real!
Är det vi elr ni som har ligan och vi tar den nästa år också gott. En sak till på erat forum snackar ni mer om Real än barcelona elr?
Barcelona Criff
2007-08-13 11:30
Om Deco lamnar sa star jag fortfarande fast vid att Rijkard kommer gora allt for att fa hem Fabregas. Och Fabregas sjalv ville ju ocksa komma hem till barca nan gang i framtiden och med Henry i laget ar chansen annu storre. For vi maste inse fakta, Deco kommer lamna antingen nasta ar eller snart iaf. For han vill avsluta sin karriar med Mourinho eller i Porto. Men tills dess ar han var och vi ska njuta varje minut :) Mas que un club!

Och Tom Cruise, du sager att du tycker om Pepe mer an Milito. Sjalvklart du gor, han spelar i MAdrid. Men jag lovar att innan han blev varvad till Madrid visste du inte ens vem han var.
Barcelona Klint
2007-08-13 11:23
Lundello

Håller med dig gällande Gago och Emerson och till viss del Sneijder, men Diarra är en av spanska ligans absolut bästa mittfältare. Diarra var väl ganska medioker inledningsvis, men växte så småningom in i kostymen. Diarra samt Poulsen var nog bäst i den positionen föregående år.

Jag tror även att Yaya Toure kan visa sig vara den bästa värvningen för Barcelona. Han har verkligen imponerat under försäsongen. Tror att hans fysik kan vara lite av det som fattades Barca förra året.
Barcelona Lundello
2007-08-13 10:56
Snejder är inte en toppmittfältare och real madrid har bara 1 om ens någon.

Då pratar vi innermittfältare.
Gago - När ska han växa ut till den s.k världsklassmittfältaren?
Diarra har sämre förstatouch än Petter Hansson
Och Snejder som fortfarande har mkt o bevisa.
Emerson är som diarra fast ännu mer sliten.

hur kan man följa matchen mellan Bayern - Barca?
Barcelona Der Afro
2007-08-13 10:35
Ämne: Och jag ställer mig ....
Ha ha, right oh Rambla! =)
Barcelona Beautiful_Barca
2007-08-13 10:19
*asgarv*
Den satt på läppen.

Nån som vet vilken kanal som sänder Bayern matchen?
Antar att expressen sänder Gamper trofén.
Barcelona Rambla
2007-08-13 09:38
Och jag ställer mig frågan. Kan man verkligen ta någon som kallar sig för Tom Cruise på allvar?

Njaee..
Real Madrid Tom Cruise
2007-08-13 09:29
PILMÁ

Du säger att Pepe ska vara ett sämmre val än Milito främst p.g.a att han inte är van med ligan och det spanska spelsättet (?).
- Ja, Smaken är som baken själv tycker jag mycket bättre om Pepe än om Milito och är verkligen portugisiska ligans spel så olik det spanska spelsättet. Många barcafans sa samma sak om Capello: "Han har för Italiensk spelfilosofi", och vad hände... Jo vi vann ligan.

Sedan så anser jag verkligen att Real kan utmana om en titel. Vi har en mycket starkare trupp än då. Då spelade vi med: Guti, Salgado, M.Torres, Raul, nästan varje match och ändå vann vi ligan. Så största förbättringen av spelartrupp har ändå vi gjort.

- Seriöst med Henry köpte ni bara problem. Henry blir väl tänkt att bänka Messi i 60% av era matcher och Messi visade ju upp en grym potensial förra säsongen.
Om inte Messí får speltid hur ska han då bli världens bästa spelare?
Och Giovanni dos Santos, han lär ju få nöja sig med en 6-7 inhopp under säsongen.
Bojan Krkic? Förvånad att inte fler barcafans resonerar såhär...

By the way: Vad betyder Reöl för något? Uttrycket verkar ju bara existera på svenskafans Milan och Barcaforum så...
Barcelona messi_xavi
2007-08-13 09:27
Real madrid e bara för roliga de tror att de inner ligan i år haha vi krossar de med xavi som nu kommer vara i ännu bättre form o messi utveckls mer o etoo skde fri dinho till gammal form o henry också aa de e vi bäst samt mycket bra defensiv
los_blancos88
2007-08-13 09:19
Ämne: Ämne: Kolla n....
jag skriver från min kompis. han hattar real därför. Real har pengar därför kan dom lägga överpris det vet klubbar om elr? skulle dom inte haft pengar skulle domväll inte lägga överpris!

Sedan henry e ett smart köpp men hur gammal e han jämfört me sneijder?

Real Madrid Real Madrid Club Dé Fútbol
2007-08-13 08:25
Ämne: ok kolla nu här alla....
WoW! Det går ju verkligen att gämföra Henry och Sneijder....

Barcelona PILMÁ
2007-08-13 07:53
Juventus vs Barça idag klockan 12:45 på Eurosport kommer bli riktigt kul och se Jonathan + David Rodriguez!!!!

Fotboll
12:45
Fotboll: Champions Youth Cup, Malaysia Gruppspel: Juventus (ITA) - Barcelona (ESP) (14:15)
Barcelona PILMÁ
2007-08-13 07:24
ok kolla nu här alla Reöls fans som försöker värna Reöls Ledning kan vidta här

Milito vs Pepe= Milito eftersom att han har erfarenheten till La Liga och har spelat där 4-5 år.

Thierry Daniel Henry vs Sniejder= Henry

Det här behövs man inte ens förklara det vet ni väl

Men att betala överpris för en Back som har inte erfarenheten till den ligan som han tillhör!!
Men kanske kanske att sniejder är värd 27£. Men saken är bara Kanske.
men Vad ska man säga om Pepe helt sjukt varför Ska man köpa en till mitback när man har redan 3-4 mittbackar T.O.M Överpris
Kunde man inte köpa 30£ + 27£=57£ för två världspelare och det är rätt också av Ajax att kräva 27£ anser inte att Ajax skulle kunna fordra att få 27 £ för Sniejder om inte Reöl skulle inte betala den där Överpriset=27£. Och det där Free Transfer behöver man inte ens Tala om eftersom att det var utan konstnad.

VISCA EL BARÇA Y MILITO
Annons: