/spanien/barcelona/forum/23034.aspx/spanien/barcelona/forum/23034.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ZARM
2007-06-08 18:11
rambla, återigen håller jag med dig! Det är dock bara så att real madridfansen ser ligatiteln hägra och är livrädda för att gå miste om den. Det är bara att strunta i dem.
Real Madrid delotromundo
2007-06-08 18:09
Rambla
du lider av madriditis

Med eller utan muelas så vinner ni imorgon, gå ut och lek i solen nu!
Real Madrid R9 Ronaldo
2007-06-08 18:08
Ghazza

När fan har vi försökt välja ut domare?! Som Akram skrev, Real Madrid skulle nog också överklaga avstängningen men att supportrarna ska stödja det och säga att det är rätt att överklaga är sjukt. Och ja, det finns folk här inne som tycker att det är rätt att överklaga Ronaldinhos röda kort.

Men att överklaga Beckhams gula kort mot Bilbao (?) är däremot korrekt. Där är han inte våldsam till skillnad från Ronaldinho.
Barcelona Rambla
2007-06-08 17:55
delotromundo:

"Du vet mycket väl att diskutera med culé-polisen la rambla bara är slöseri med"

Även du som de flesta madridfans visar brist på begåvning och logiskt tänkande. Kommer det med modersmjölken eller har alla reptilhjärnor? Jag ska förklara en sista gång även för dig. Akram, "lyssna" även du.

Det är HELT ointressant vad ni madridistas anser om brott och straffsats när det gäller caso Ronaldinho. Det är inte poängen, även jag anser att han ska ha rött kort. Jag och i stort sett varenda här inne har inte hävdat någonting annat.

Det som är intressant i sammanhanget är att man HAR tillåtelse att överklaga gula och röda kort. Är det så svårt att få in i skallen?

Tydligen. :P
Real Madrid TKD_1337
2007-06-08 17:44
Skulle tro att du har kommit fel, åtminstone hoppas jag det. /Red
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-06-08 17:37
För mycket ironi i luften just nu!

:D
Barcelona kalle7
2007-06-08 17:33
real fans ska ju INTE snacka om protester och överklagelser. Att protestera mot en målgest är ju något av det fjantigaste jag har varit med om.
Barcelona Ghazza
2007-06-08 17:24
Jag tror nog alla Madridistas är rädda för att överklagan går igenom bara. Alltså, det är som culé hasta la muerte och Rambla säger. Det är helt och hållet en principsak som ALLA lag i ligan skulle göra vid en avgörande match.

Det sjuka är inte att ledningen överklagar. Det sjuka är att Madridistas stör sig så mycket när de själva håller på med smutsiga affärer, där de själva vill välja ut domare bl a. Patetiskt.
Barcelona Messi 19
2007-06-08 17:22
culé hasta la muerte:
sant altså 100% sant!!!
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-06-08 17:21
delotromundo

Det går inte att jämföra men för mig är det en principsak. Om nu ALLA klubbar överklagar domen varför ska inte Barcelona göra detta heller? Det är samma princip..

Men visst du är från en annan värld också så jag vet inte.. ;-)
Barcelona Messi 19
2007-06-08 17:20
Jag vill bara veta varför det bara är real madrid fans som klagar och är advunsjuka på att Ronaldinho fick en röd kort och Barca överklagar??!!
Varför finns inga sevilla eller Valencia fans??
är det för att ni är ledsna för att Real kommer att ha "Bet Win" som sponsor och inte "Benq Siemens" nästa år?
AA men jag fattar för Benq siemens är bättre och muslimer som Diarra kanske inte tar på Bwin!!
Real Madrid delotromundo
2007-06-08 17:15
Klint

Klockrent skrivet!Det är knappast synd om belenguer men ronaldinho ska givetvis bestraffas för sin spark.
Du som är den enda här inne som inte verkar lida av madriditis, hur tror du rijkaard kommer ställa upp imorgon?Blir det Gudjohnsen eller Giuly som tar Ronaldinhos(om denne inte spelar) plats?

Akram
Du vet mycket väl att diskutera med culé-polisen la rambla bara är slöseri med tid.

culé hasta la muerte
Ja,det går ju verkligen att jämföra Beckhams varning mot Bilbao med Ronaldinhos spark på belenguer....
2007-06-08 17:05
Akram

Varför just denna? Det är samma princip. Att Ronaldinho försöker skada han? Kanske, men å andra sidan så var Getafe spelare ute efter samma sak mot Messi och mot just Ronnie! Sen glömmer du bort Casquero som skulle ha blivit utvisad med efter alla hans sparkar. Som fans kan man inte försvara agerandet? Du försvarar nästan Beckams upphävning...Sen kan man gå in på vad man tycker om alla dessa disciplinnämder och om om det är rätt att det finns tre (!!) stycken sådana och inte en som det är i England. Men det är en helt annan diskussion...
Real Madrid Akram
2007-06-08 17:03
Du får tro vad du vill Rambla, har upprepade gånger sagt att det är sjukt att ledningen i Barcelona överklagar det röda, utan att egentligen göra det till en stor sak, men när fansen försvarar det och tycker det är bra, och i vissa fall tycker det är befogat att överklaga avstängningen, då känner jag att jag måste rensa mina tankar lite.

Real Madrid Akram
2007-06-08 17:01
Alla klubbar hade nog överklagat det men jag hade fan spytt galla över ledningen i Real om dom hade gjort det. Det är ju förkastligt och helt sjukt att man försöker försvara det han gjorde.

cule hasta la muerte

Nej, jag minns mycket väl Becks upphävning, men jag sa att det är sjukt att överklaga just Det röda kortet. Ronaldinho sparkade ju i försök att skada honom. Hade det varit någon annan (inklusive Beckham) så hade avstängningen på två matcher stått kvar.

Ledningen i Barca får göra som dom vill, tycker bara det är illa att försvara ledningens agerande. För ledningen handlar det om miljontals euro, då kan jag förstå att de gör allt för att ha alla de bästa tillgängliga. För oss fans handlar det bara om kärlek till sporten i allmänhet och laget i synnerhet, därför tycker jag att man som fans inte ska försvara agerandet i just det här fallet.
Barcelona Klint
2007-06-08 16:53
Angående situationen med Ronaldinho så det väl inte så mycket att snacka om egentligen? Vi kan väl vara nöjda med att han bara blev avstängd en match? Det var inte precis snyggt det som han gjorde mot "stackars" Belenguer.

Ronaldinhos vara eller inte vara, bör inte spela någon roll för slutspurten av La liga. Vi bör slå Espanyol och Gimnastic utan Ronaldinho. Sen är det bara att hoppas på Zaragoza imorgon kl 21.00! Då jävlar!

Sen även en fråga till dig Akram. Troligen är du inte en pajas, men hur f*n tänker du egentligen när du sätter betyg på Real spelarna efter en match? Allting är svart eller vitt. Vid vinst får alla 4-5 och vid förlust 1-2. Förstår inte riktigt... Please explain.
Barcelona M19.
2007-06-08 16:28
culé hasta la muerte :
Är du ens förvånad.

Självklart är det röda kortet Ronaldinho fick RÖTT, men vad förlorar Barcelona klubben på att överklaga?

Att Real Fansen kommer in och säger vad dom tycker är inte heller något att bry sig om, för detta forumet är med Real forum än Barcelona forum nowdays.

Akram:

Vill bara göra klart för dig att Ronaldinho har inte mördat någon. Låter så på dig ungefär.

Och snygga sparkar kan man prata om i åratal, men bara i vissa fall det skall bli rött, eller? (Länktips.)

A Por Ellos. Visca Barca.
2007-06-08 16:20
Bara skrämmande att Realfans ska komma och klaga på att Barcelona vill få med Ronaldinho..Det glömmer visst vad dom gjorde med Beckham för någon månad sen angående hans gula kort? Minnet är för kort ibland..
Barcelona Rambla
2007-06-08 16:10
Ämne: Och snälla, kalla mi....
Ja men försök för en gångs skull att bevisa motsatsen då.

Men det är helt okej att du, lite illa dolt förolämpar andra bara för att du tillhör Madrid-red och skriver saker som:

"Så jävla dåligt att ens vilja överklaga den domen, men visst vad kan man förvänta sig av en klubb som av de egna fansen jämförs med våldtäktsmän."

eller

"Visste inte att du jämförde Barcelona med våldtäktsmän, tjuvar och annat löst folk."

Jag har inte tagit upp er smutsiga historia som argument. Jag drog en liknelse, att det hade varit lika illa om jag argumenterat så.

Men varför ens försöka, du vill ju helt enkelt inte förstå.
Barcelona diiinhho
2007-06-08 16:05
vem vet om de klart med överklagan?

kommer dinho spela mot espanyol ?
Barcelona Rambla
2007-06-08 16:00
Ämne: Rambla

Du påstår ....Vi vänder på det. Så du anser att det är rätt att brottslingar får överklaga i flera instanser innan slutgiltig dom faller, men att det är helt moraliskt förkastligt inom idrotten?

Snälla...det räcker nu.

Jag vet, du vet, hela världen vet att inom fotbollen så anser sig alla lag förfedelade så som i denna situation vi nu diskturerar. Real Madrid, Sevilla eller vilket annat lag som helst i ligan, hade gjort precis det samma under rådande omständigheter när ligan ska avgöras. Tror du något annat så är du mer än lovligt naiv.

Nu får det räcka, orkar inte diskutera saken mer.
Real Madrid Akram
2007-06-08 15:58
Och snälla, kalla mig inte korkad. Det är väl ett personligt påhopp? Och pajas?

Real Madrid Akram
2007-06-08 15:55
Rambla

Du påstår ju att alla som begår brott kan överklaga domslut, Ronaldinho sparkade på Belenguer inför miljontals tittare, alltså vittnen. Han får en dom på två matchers avstängning, den domen reduceras senare till en match avstängning varpå Barcelona överklagar än en gång i förhoppning om att Ronaldinho helt kommer undan bestraffning.

Nu vet jag inte hur många våldtäktsmän det finns som överklagar sina (relativt lindriga) domar när de gjort brottet inför miljontals tittare och brottet samtidigt förevigats på bild. Tycker snarare det är din jämförelse som är pajasartad än mitt inlägg. Jag fick intrycket av att det var så du menade, brottslingar har rätt att överklaga sina domar oavsett, det behöver väl ändå inte betyda att det är moraliskt korrekt?

Ni är ju Barcelona, mer än en klubb som ni så ofta framförhåller. Istället för att förklara och försvara ledningens beslut att överklaga bör ni väl veta bättre? Menar inte att dra alla över en kam men de flesta verkar glada över att beslutet överklagas.

Och ni som är så snabba med att säga att vi inte ska dra fram våra framgångar från 50 år sen, då gäller väl detsamma med smutset som försökte styra klubben för 50 år sen? Vi snackar nutid, som ni så fint brukar uttrycka er.

Jag tycker inte att jag sänker nivån här, anser bara att det är dåligt att klubben överklagar domslutet, och undrade lite sen hur du menade med att det inte är konstigare än att våldtäktsmän överklagar sina domar.

Barcelona Rambla
2007-06-08 15:47
Paco:

Det sägs att Pep ingick i presidentkandidaten Bassats kampanj. Han var tänkt som sportdirektör. Kanske är det därför hans namn tidigare inte officiellt förekommit hos dagens ledning? Bara en tanke.

Själv tycker jag det är fantastisk om Pep tar över B-laget. Något borde ha gjorts tidigare under säsongen med tanke på resultaten, men nu är det som det är.
Barcelona Rambla
2007-06-08 15:44
R9 Ronaldo:

Jag behöver inte ansvara för glinen som springer på ert forum och skämmer ut sig. Jag ansvarar bara för mig själv. Ser du mig där? Det finns moderatorer som tar hand om sånt. Okej?

När folk helt saknar substans, är okapabla till logiskt eller förnuftigt tänkande, så förtjänar de inte annat.

Sen kan jag hålla med om en sak. Jag borde veta bättre än att ge mig in i diskussioner med personer som fötts med begränsad begåvning.
Real Madrid Paco Buyo
2007-06-08 15:36
Hur kan det komma sig att det gått en dag på det här forat utan kommentarer kring Guardiolas eventuella tränarroll för B-laget?
Har han varit officiellt knuten till klubben tidigare? Annars är det ju en stor sak att han nu kan komma att bli en del av organisationen på ett formellt plan.
Real Madrid R9 Ronaldo
2007-06-08 15:32
Rambla

"Höj nivån för fan, eller håll dig borta din pajas!" Kolla vad Ronaldinho-fansen lite längre ner har skrivit och så säger du att Akram ska höja nivån.

Att du sedan avslutar meningen med pajas är enligt mig otroligt lågt, bättre kan du.
Barcelona Rambla
2007-06-08 15:27
Akram:

Hur jävla korkad får man bli? Du behöver inte lägga ord i min "mun". Patetiskt att ens argumentera som du försöker göra. Jag jämför knappast det som sker på en fotbollsplan med våld i samhället. Det var en jämförelse när det gäller lagar och förordningar.

Ska jag nu kontra med följande? Ni Madridfans ska väl inte komma här och snacka om lagar och förordningar som förknippas med en fascistregering. Ni som fortfarande hyallar en fascistofficer och låter arenan bära hans namn?

Det är ungefär lika "intelligenta" argument.

Höj nivån för fan, eller håll dig borta din pajas!
Real Madrid Akram
2007-06-08 15:22
Iago Falque

Han är uttagen till truppen, han säger att han fortfarande har ont men att han kan spela.
Real Madrid Akram
2007-06-08 15:20
Rambla

Visste inte att du jämförde Barcelona med våldtäktsmän, tjuvar och annat löst folk. Trodde Barcelona visste bättre än att försöka överklaga just det röda kortet.

Ronaldinho sparkade på en spelare, istället för att försöka fria Ronaldinho från en avstängning bör man väl trycka på för att Belenguer också blir avstängd. Nu säger ju Barcelona indirekt att Ronaldinho gjorde rätt, det är alltså så fotbollen ska se ut i framtiden? Blir du sparkad på ska du sparka tillbaka, försök gärna skada spelaren samtidigt. Får du rött så överklagar vi.

Så jävla dåligt att ens vilja överklaga den domen, men visst vad kan man förvänta sig av en klubb som av de egna fansen jämförs med våldtäktsmän.
Annons: