/spanien/barcelona/forum/23030.aspx/spanien/barcelona/forum/23030.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Puyiii [Animo Antonio Puerta]
2007-11-27 09:07
Ämne: En sån uppställning ....
Så du tänker inte ha Deco i startelvan? Någon som vet hur det går för våran lilla mittfältsmotor?

Ikväll tar vi 3 poäng och säkrar avancemang! Storhjälte blir Ronaldinho!

Visca Barca!
Barcelona Kalle.
2007-11-27 07:51
ViVa BARCA den längtar jag också till. Har match och flyg - biljetter.

Tror det blir tufft ikväll men vi tar minst en pinne.
Barcelona ViVa BARCA!!
2007-11-27 02:55
Själv sitter man här och längtar otroligt mycket efter matchen mot Madrid. Kommer bli hur grymt som helst! Då blir det Messi show igen:D
Barcelona Barcelonito
2007-11-27 02:21
En sån uppställning har både bra balans och kan få ut det mesta av alla. En 4-5-1 uppsällning på bortamatcherna.
------------Valdes-----------
Zambrotta-Puyol-Milito-Abidal
Iniesta---Toure---Xavi---Messi
---------Ronaldinho---------

---------Eto'o/Henry--------

Vi vet ju att Messi och Iniesta tar deffensiv ansvar och då kan man ha Dinho i mitten släpande under anfallet. Iniesta på högern och Messi vänster eller tvärtom.
Det viktigaste är egentligen spelarnas utgångspositioner. Så som vi har det nu så står Dinho och Messi högt upp och ska inte vara så delaktiga i försvaret. Det är lagen alldeles för bra för just nu. Speciellt om Barca inte har samma aggresivitet som 2 år sen. Iniesta och Messis utgångsposition bör vara i linje med Xavi och Toures. Ungefär lite högre än mitten av vår egna planhalva. Dinho kan ju iaf inte vara så dålig deffensivt att han inte kan stressa motståndarnas bollfördelare i mittcirkeln.

Man kan också ställa Puyol som högerback och Marquez som mittback. Men jag tycker fortfarande att Zambrotta håller absolut högsta världsklass deffensivt.
Barcelona Ronaldinho_Messi_10
2007-11-27 01:55
Ronaldinho har bara EN position..och det e ute till vänsterkanten !!!.. han har ingeet o göra i mitten !
Barcelona ViVa BARCA!!
2007-11-27 01:23
Spelas Espanyol matchen på Lördag eller Söndag?
Barcelona Criff
2007-11-27 00:59
Alltså Dinho behöver inte vara ur form, han är bara inte samma spelare som innan.
Eto sa det själv, "Dinho är inte samma spelare som innan, men det betyder inte att han inte tillför laget något, utan det han tillför idag behövs också."
Det är sant också, Rijkaard måste bara inse att Dinho kan inte vara ute på kanten mer utan han måste få in dinho så han inte behöver göra massa löpningar och dribblande ungefär som en playmaker. Där tror jag han hade hade passat 10 gånger bättre i dagens läge.
Barcelona Barcelonito
2007-11-26 23:55
OK då säger vi ett år. Eller ska vi säga att han blir sämre och sämre?

Förra året var han inte lika bra som förr förra. I år är han sämre än förra. Nästa år då? Tycker du hans utveckling går framåt eller bakåt när du tänker på det nu? Jag älskar killen men älskar Barca mer än att jag ska ljuga för mig själv och låtsas att det är OK. Verkligheten: Dagens Dinho behövs ej i Barcelona.
Barcelona ViVa BARCA!!
2007-11-26 23:53
Dinho är inte iform. Det vet vi! Tycker vi ska sluta prata om han och prata om Lyon matchen eller matchen mot Espanyol. Kommer dinho i form så gör han det. Men varför klaga på han? Vi har juh bojan och Iniesta.
Villarreal Fill
2007-11-26 23:34
Nu ska jag sova, orkar inte ta denna Ronaldinho diskussionen en gång till.

God natt, imon tar vi 3 poäng!
Visca Barca
Villarreal Fill
2007-11-26 23:31
Barcelonito

1,5 år? Förra säsongen gjorde Ronaldinho 23 mål, och det bara i ligan. Vet ej antalet i CL men det var många där med. Och det var inga dåliga mål heller, det minns du va? Han lyckades också med en himlans massa vackra assister.

Bara för att han förra säsongen inte var lika bra som säsongen innan, så behöver han inte va i en formsvacka. Jag kan inte säga att han var inne i en formsvacka förra säsongen. Men jag kan hålla med om att i VM var han inte bra, om du syftar på det.
Barcelona ViVa BARCA!!
2007-11-26 23:21
Imorn spelar barca är väldigt glad. Men tänker inte så mycket på matchen. Tankarna går mest åt ett annat håll då menar jag Espanyol matchen. Vet inte varför? Men det känns som den matchen är mycket viktigare. Hoppas han vilar Messi.
Barcelona Barcelonito
2007-11-26 23:10
Angående matchen imorgon, Om Rijkaard menade allvar med att testa något nytt på bortaplan så är det rätt tillfälle nu. Vi är nästan redan vidare i gruppen och har råd att testa en ny taktik imorgon. Det lär behövas för att vi har Espanyol och Valencia på bortaplan snart.

Hoppas inte han har snackat som vanligt och för en gångs skull agerar korrekt på bortaplan.

Fill och Carles Puyol Saforcada

Sanningen är att vi bara har vunnit mot Levante som ligger sist och Stuttgart (också sist) på bortaplan. Det är klart att man blir orolig om hur det ska gå till.

"Bara för att vi inte leder ligan och att Ronaldinho är ur form (det är alla fotbollsspelare ibland) "

Väl... jag har aldrig sett en fotbollspelare vara ur form i 1,5 år. Det är klart det också är ett problem. Det är ingen 4 veckors svacka han har precis.
Villarreal Fill
2007-11-26 22:52
Jag håller med dig Carles Puyol Saforcada.

I införrapporten beskrivs Barcelona som världens krislag, och att vi ligger sist i ligan och inte vunnit en enda match i CL.
Vad är det frågan om egentligen? Bara för att vi inte leder ligan och att Ronaldinho är ur form (det är alla fotbollsspelare ibland) betyder inte det att vi ska behöva läsa en sådan sorgsen och nedlåtande införrapport. Speciellt inte när motståndarna heter Lyon, på bortaplan. Det är inget dåligt lag, som vi för övrigt spelade ut hemma på Camp Nou senast.

Nån som förstår hur jag menar och tänker?

Herregud säger jag.
Barcelona the culé
2007-11-26 22:49
Tror och hoppas att Iniesta och Bojan kommer hitta varandra bra om det nu blir dom som startar i morgon.

Ett geni och en löp dåre, det kan ju inte gå fel.... eller ?
Barcelona Carles Puyol Saforcada
2007-11-26 22:30
ursäkta, men vad fan handlar inför-rapporten egentligen om? känns som att man målar upp en bild av ett helt annat lag. såg inte skribenten barcas match i helgen? och vadå "bara vunnit en match" på hösten? just don't get it.. förskräckligt
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-11-26 22:29
Ämne: ViVa BARCA!!

Jag ....
Japp håller me dig, det ska Zambrotta också göra han har 4 gula kort
Barcelona Criff
2007-11-26 22:12
Hörde precis en bra nyhet, Benzema är inte 100% till spel. Hoppas verkligen för vår skull att han missar!
Barcelona Barcelonito
2007-11-26 22:00
Tyvärr får han ofta billiga frisparkar eller kort pga. hans storlek. Under bråket förra matchen stoppade han och Abidal ensamma typ 6 spelare. Han är ett monster.
Barcelona r.Hyder
2007-11-26 20:36
ViVa BARCA!!

Jag tycker att Yaya ska ta ett taktiskt gult kort i slutet av nästa match för att vilas mot Deportivo hemma och inte riskera att missa Valencia eller Real matcherna.
Barcelona ViVa BARCA!!
2007-11-26 20:32
Oj om Toure har 4 gula kort och får ett till missar han matchen mot valencia.
Barcelona PatrickKluivert
2007-11-26 20:12
Okej okej
Barcelona barba
2007-11-26 20:11
Ämne: Var är DOS SANTOS?....
Kände fortfarande av sin skada ifrån cupmatchen och stod över helgens match samt morgondagens.
Barcelona PatrickKluivert
2007-11-26 20:08
Var är DOS SANTOS?
Barcelona Exclusive
2007-11-26 19:39
Benzema missar ju förmodligen morgondagens match efter problem med ett lår. Av vad jag förstått i allafall!
Barcelona T#11
2007-11-26 19:11
Barcelona Hoshiar
2007-11-26 19:05
Jag tror det kan bli förlust (hoppas ej)
för att om inte lyon vinner och Rangers vinner så e lyon ute
Några spelare jag oroar mig för är Benzema och frammför allt Ben Arfa
Barcelona Barca-I Hjärtat
2007-11-26 19:01
Messi!
Barcelona Barcelona_Villutz
2007-11-26 18:55
vikken match imon! tror faktiskt att det blir oavgjort.. om inte så blir det en vinst med 2 - 0 eller nt..
Barcelona Hoshiar
2007-11-26 18:27
FCB#19

imorgon spelar dom
Annons: