/spanien/barcelona/forum/2303.aspx/spanien/barcelona/forum/2303.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-06-20 19:08
petersays

När det gäller värvningar ska det finnas en balans mellan la Masia och köp utifrån. Självklart måste vi värva för att hålla oss kvar i toppen, men det betyder inte att det står och faller med en tröjsponsor.

Det vi däremot kan vara övertygade om är att det blir dyrare i längden om inte la Masia fungerar som det är tänkt.
Barcelona petersays
2015-06-20 19:04
"Efter det man läst här verkar det som att en del är rädda för att Barcelona inte ska kunna mäta sig med Real Madrid värvningsmässigt och är livrädda för att inte vi ska kunna locka till oss cracks i framtiden."

Får ju också inflika att det är lite av ett antingen eller. Antingen så har vi en sjukt bra akademi, eller så värvar vi upp pengarna istället. Självklart befinner vi oss nånstans på en skala där vi gör både och. Men att gå för långt mot att bara värva in spelare istället för att bygga underifrån tycker åtminstone jag är ett misstag. Mes que in club tycker jag innebär att vi prioriterar ungdomsakademierna och fostrar egna spelare i så hög grad som möjligt och kryddar med enstaka värvningar. Inte att vi omsätter sjukt många spelare som många andra storklubbar gör.
Barcelona petersays
2015-06-20 19:01
the cameroonians
Hmm..ja kanske är det så - men när vi pratar just tröjsponsorer så är det framförallt värvningar som "ja-förespråkarna" ger som argument. För att kunna värva spelare måste vi ha en tröjsponsor.

Och Espai Barca innehåller ju i sig att vi säljer ut namnrättigheterna till arenan i 20-25 år i ett svep, något som sägs vara absolut nödvändigt för att kunna genomföra ombyggnationen. Betalningen för detta är €150M. Slå ut det på 25 år så har vi €6M per år. Om 15 år kommer vi nog sitta och undra hur vi kunde sälja rättigheterna så SJUKT jäkla billigt.
2015-06-20 18:58
@Junta Dimision:

Förmodligen har Faus och Bartomeu inte ens kollat på några andra alternativ utan har bara sagt till Qatar att man vill ha ett marknadsmässigt erbjudande för att det ska se bra ut.
Skrev igår om att Qatar även har ett så kallat first refusal vid ett potentiellt sponsorbyte, dvs de har rätt att matcha ett högre bud om ett sådant inkommer.

Med Qatar kommer vi att sitta djupt i skiten framöver utan möjlighet att kunna välja det vi själva vill och det vi tycker är bäst för OSS. Så väck med dem.
2015-06-20 18:52
Petersays

Sponsorpengarna har/hade inte bara syfte att värva spelare utan också att kunna sänka bankskulderna så att Espai Barca skulle kunna bi en möjlighet eftersom det krävde ytterligare lån på €200 miljoner.

Espai Barca har ju varit den avgående ledningens stor flaggskepp men frågan är vad det kommer kosta i slutändan, både i form av faktiska pengar men inte minst i förlorad identitet, själ och hjärta.

Efter det man läst här verkar det som att en del är rädda för att Barcelona inte ska kunna mäta sig med Real Madrid värvningsmässigt och är livrädda för att inte vi ska kunna locka till oss cracks i framtiden.

Men det handlar inte om pengar, det handlar om att ha kontinuitet, ett långsiktigt och hållbart sportsligt projekt och lita på att den väg man valt är det som, återigen, kommer att ge resultat.

Visst underlättar det med (mer) pengar, men å andra sidan - vem har sagt att det ska vara enkelt att driva en fotbollsklubb?
Barcelona Gilgamesh
2015-06-20 18:48
Jag tycker sponsordiskussionen är oerhört viktig speciellt för Barcelona. Har politik och fotboll inte med varandra att göra? Kan nån förklara detta mantra för mig? Är det bara jag som ser mer än en klubb som något man bör kunna bevisa?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Junta Dimision
2015-06-20 18:19
The Cameroonians Benedito sa även att han hade kontakt med tre sponsorer som betalade betydligt mycket mer än Qatar, ännu en sak som Bartomeu ljugit om, då han har påstått att Qatar var den enda sponsorn som betalade bra. Då får det en att tänka, hur mycket pengar som gick i fickan hos våra styrelsemedlemmar när denna deal gjordes?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-20 18:09
Tjeckens U21 lag är riktig bra ju.
Barcelona petersays
2015-06-20 18:06
OT: Måste tyvärr hålla med det många skriver om Copa America - det lilla jag sett har varit låååångt ifrån det fotbollsgodis som jag förväntade mig. Dessutom är det ju riktigt tråkigt att inte få mästerskapsinramningen som en bra tv-sändningen svenska mediecoverage hade kunnat ge mästerskapet. För hoppas att det blir lite mer nerv efter gruppspelet och kanske sista omgången i Grupp C där alla lag ligger på samma poäng.
Barcelona petersays
2015-06-20 18:01
Jag förstår inte de personer här som verkar tro att det är tröjsponsringen från Qatar som har gett oss titlarna de senaste åren? Visst är det en hel del pengar inblandat som gör oss starkare på värvningsmarknaden, men det går också inflation i spelarvärdet så det smäller om det. Ett långt avtal som verkar sjukt bra första året kanske inte alls hänger med hur värdet på spelare utvecklas över den perioden.

Dessutom - vi har inte varit värvat så jäkla mycket 11/12 (Cesc, Sanchez), 12/13 (Alba, Song) och 13/14 (bara Neymar) så det är svårt att säga hur stor roll sponsorpengarna egentligen spelat - tycker iaf jag. En storklubb som Barca borde kunnat göra de värvningarna även utan de €30M per år som Qatar pungar in - annars är något grymt fel. Senaste transfern värvade vi ju massor inför förbudet, så visst, då splurgades det mer - men samtidigt sålde vi ju Cesc och Sanchez och drog in hel hel del där.

Lägg därtill att en hel del värvningar varit helt idiotiska (Song, Vermaelen, Douglas(?) ) - så känns det ju som att med en bra sportchef så skulle vi kunna vara en maktfaktor på transfermarknaden även utan att behöva sälja ut sponsorplats på tröjorna.

Dessutom - samarbetet med Qatar verkar ge dem så otroligt mycket mer inflytande än bara tröjplatsen så jag är helt klart mot att fortsätta med det "samarbetet" - som inte alls skulle förvåna mig om det dessutom fyllt fickorna på vissa högt uppsatta personer inom ledningen...
2015-06-20 17:36
Intervju med ytterligare en kandidat, Toni Feixa (som ingick i Bartomeus junta):

Han pratar bland annat om Deulofeus framtid, avsaknaden av en hyllningsmatch för Puyol.

Among his objectives is “getting La Masia to the level of excellence of the first team because that is the club’s future. We’re speaking more about Pogba than about Barça B.” He also asked for a tribute for Puyol, indicating “it’s incredible that nothing has been done so far.” He was also surprised by the rumored sale of Deulofeu “because we never decided to sell him as a board, I suppose the Managing Commission decided this. I would have liked it if he had exploited the possibility to triumph at Barça to the maximum.”

Freixa admitted that “The Sporting Commission was one of my proposals to help Zubizarreta make decisions because he was very alone and that contributed to the fact that it took him three years to sign a center back. But I didn’t suggest Braida’s name.”
2015-06-20 17:28
Intervju med presidentkandidaten Benedito där han bland annat säger att han har två tre olika sponsorer som utan problem är villiga att matcha det nya budet från Qatar Airways;

Benedito was also determined regarding the Qatar subject: “I’m sure it will not be anymore. [Qatar] must be far away from Barça. They represent the financing of the international jihadist terrorism. We have one, two and even three other choices that are willing to pay us more money than Qatar,” Benedito said, but he didn’t reveal which companies he was talking about.

En liten skillnad mot det som Bartomeu sa igår med andra ord...
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-20 17:08
Barcelona Alevín A mot Real Betis, med stora framtidslöftet Xavi Simons på planen, i länktips om någon vill se.
Barcelona Nemesis 10
2015-06-20 16:58
Sport har skrivit en artikel om hur Barcelona ska finansiera köpet av Pogba.
Det skrivs rätt flitigt om Pogba i både Sport och MD samtidigt som att ingen har nekat dessa rykten från Barcelonas sida.

Vi kan inte värva denna sommar och nu läser man mer och mer om att Pogba vill stanna ett år till i Juventus vilket gör det hela ännu mer intressant.

Visst beror det på vem som tar över klubben men det känns som att Pogba kommer bli våran nästa stor värvning och jag blir inte förvånad om det skulle ske. Någon mer som tror att Pogba hamnar hos oss?
Barcelona Z_Z
2015-06-20 16:49
@AndreD:

Beror på hur han hanterar det. En sån här grej kan sätta sig på psyket med. Men förhoppningsvis tar han till sig detta och blir starkare av det framöver och vill vissa exakt hur bra han är även nästa säsong.
Barcelona Shanghai
2015-06-20 16:11
Idag kan Messi vara en av de första spelarna att göra 100 landskamper endast som 27-åring. Tror att Sergio Ramos har rekordet. Han var också 27 år fast några månader yngre, då Messi kommer att fylla 28 år om några dagar.
Barcelona Andrés V
2015-06-20 15:41
Camilo Zúñiga verkar ha någonting emot Neymar, det är samma spelare som knäa han under VM
Barcelona AndreD
2015-06-20 15:22
@100% AntiMadridista:

Perfekt, då får han mer vila inför nästa säsong.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-20 14:31
Såg att någon länkade det här..

Man ser klart och tydligt att Columbia spelarna hade en plan att tracka Neymar hela matchen... Lite synd att han inte har än samma starka psyke som Messi.

Sen kan man undra varför hans lagkamrater inte backar upp honom.. Ni som inte såg matchen ska veta att domaren såg till tidigt att varna de som försökte spela med samma spel i Brasilianska landslaget. Klandrar inte spelarna från Columbia då James R fick samma behandling i VM av Neymars kompisar. Man ser att de har studerat den matchen och har bestämt sig att ge Neymar en speciell behandling.

En fråga man undrar är, har inte Neymar's landslag bättre spelare än det här?
2015-06-20 14:08
Davids3

Den tredjeplatsen säger inte hela sanningen, det var nämligen så att han endast fick 2490 röster den gången.
Barcelona Davids3
2015-06-20 13:40
@the cameroonians:

Tror du inte han får ihop 2500 röster? Enligt källa kom han trea i presidentvalet 2003.
2015-06-20 13:28
@Barca4life98:

Han var med som en av 7 reserver, men vägrade acceptera den rollen och meddelade förbundet att han inte skulle vara tillgänglig. Anledningen var att han ansåg att hans medverkan i 2 världsmästerskap och en hel säsong i spanska högstaligan borde vara tillräckligt för att komma med i huvudtruppen.
Barcelona 11-9-10
2015-06-20 13:18
Laudrup är samma skit som figo, han he gjort sig oförtjänt av att tillhöra Barcelona igen
2015-06-20 13:11
Den enda anledningen att anta ett tränarjobb i Qatar är ju pengar. Självklart vill man då ha en betydligt högre summa än man hade kunnat få i ett "riktigt" fotbollsland.

Jordi Majo kommer troligtvis inte ens att få ihop de drygt 2500 röster som krävs för att kunna ställa upp i valet och än mindre vinna detsamma, så sannolikheten att han kommer bli Barcelonas sportchef är obefintlig.

Annars är väl Laudrup mest känd för att han tillhörde Dream-Team under Cruyff och sedan gjorde det "förbjudna" steget till Real Madrid.
Barcelona Andrés V
2015-06-20 13:08
Lite mer ang Neymars avstängning dock på spanska.
Barcelona Davids3
2015-06-20 12:41
En kandidat i presidentvalet har Laudrup som sportsdirektör.. Hurdan är Laudrup?
Att han jobbade för ett okänt lag i Qatar som han sedan inte kunde komma överens om en förlängelse med säger mig stt han är en pengahungrig jäkel, honom vill jag inte ha.
Barcelona Barca4life98
2015-06-20 12:01
Är inte Orellana från Celta ifrån Chile? Är det bara jag som tycker att det är konstigt att han inte spelar...?
Barcelona Mido
2015-06-20 11:31
[QUOTE=Barca Barca]I förrigår när jag svarade Gabriel angående videon om Thiago och visade lite "extra" känslor och att jag inte tyckte att vi ska lägga upp klipp på honom för det svider och gör så ont att se han i en annat lag så var det någon som skrev: Herregud, överdriv etc etc. Det stör mig aldrig ifall någon svarar emot mig, alla har rätt att säga sin åsikt även mot mina inlägg men då börja ja tänka, jag pratar endast fotboll här på forumet och Barcelona, medans, utan att överdriva eller ta i, så finns det folk som nämner Qatar och terrorfinansiering i var och varannat inlägg och moderator borde nu ta tag i skitet och verkligen dela ut varningar eller spärra folk som börjar prata annat flabb än fotboll. Visst om det kommer nån mening då och då som har någon politisk nyans så är det för mig helt okey, men jag är så enormt trött på det snacket. Vad är det ni vill uppnå ? Qatar finansierar terrorister, okey. Tack, jag tror alla här inne har fattat det nu, Qatar är skit, men har Abramovich ren mjöl i påsen ? Alla dessa asiater, amerikaner, ryssar, araber som köper diversa fotbolls lag är inga hederliga munkar. Vill ni gå tillbaka till reklamfri tröja ? Hur många av er härinne höll på barca när vi hade reklamfri tröja ? När vi inför säsongen 2002 inte hade råd att köpa någon spelare och fick förlita oss på Saviola som lagets stjärna och låna in en avdankad Mendieta. Ska vi ha coca cola som sponsor ? ne, dom ägs av Israel. Ska vi ha H
Barcelona Barca Barca
2015-06-20 09:59
I förrigår när jag svarade Gabriel angående videon om Thiago och visade lite "extra" känslor och att jag inte tyckte att vi ska lägga upp klipp på honom för det svider och gör så ont att se han i en annat lag så var det någon som skrev: Herregud, överdriv etc etc. Det stör mig aldrig ifall någon svarar emot mig, alla har rätt att säga sin åsikt även mot mina inlägg men då börja ja tänka, jag pratar endast fotboll här på forumet och Barcelona, medans, utan att överdriva eller ta i, så finns det folk som nämner Qatar och terrorfinansiering i var och varannat inlägg och moderator borde nu ta tag i skitet och verkligen dela ut varningar eller spärra folk som börjar prata annat flabb än fotboll. Visst om det kommer nån mening då och då som har någon politisk nyans så är det för mig helt okey, men jag är så enormt trött på det snacket. Vad är det ni vill uppnå ? Qatar finansierar terrorister, okey. Tack, jag tror alla här inne har fattat det nu, Qatar är skit, men har Abramovich ren mjöl i påsen ? Alla dessa asiater, amerikaner, ryssar, araber som köper diversa fotbolls lag är inga hederliga munkar. Vill ni gå tillbaka till reklamfri tröja ? Hur många av er härinne höll på barca när vi hade reklamfri tröja ? När vi inför säsongen 2002 inte hade råd att köpa någon spelare och fick förlita oss på Saviola som lagets stjärna och låna in en avdankad Mendieta. Ska vi ha coca cola som sponsor ? ne, dom ägs av Israel. Ska vi ha H&m som sponsor ? ne men dom tillåter ju barnarbete. Ska vi ha något betbolag ? ne men då är det en synd i religösa aspekter och vi hettsar till spelmissbruk. Qatar Airways är ett flygbolag som antagligen har kopplingar till terrorlandet Qatar, eftersom alla här inne är så tydliga med att skriva vad Qatar har gjort för något illa i deras hemländer, så vill jag även säga att Qatar finansierade renoveringen av en kyrka i den lilla pytte byn som jag kommer ifrån i mitt hemland. Jag är inte för Qatar men jag är trött på det politiska snacket som tas upp varje dag här inne. Tror inte många av er poltisk insatta människor satt med händerna i kors när Neymar gjorde 3-1 i CL finalen för att vi sponsras av Qatar, tror inte ni fick Qatar i skallen när 2-1 kom, och jag tror inte ni ens la märke till att det stod Qatar Airways på våra tröjor när Rakitic gjorde 1-0. Jag är för en reklamfri tröja, men då är jag redo att lida så som dom flesta av oss gjorde mellan 1999 till 2005, när vi var titellösa och på väg mot en mittenklubb i Europa, är ni det ? Jag började hänga på svenskafans i slutet på 2001 början 2002. Då fanns det inga "privata användarnamn" utan forumen var med som en gästbok där man skrev nickname och skrev sitt inlägg. Vi hade så mkt större bekymmer då, vi var inte ens ett topplag längre. Riquelmes vara eller icke vara i klubben, vissa ville ha Robinho och Diego från Santos, jag var en av dom. Vi hade som mål och önskan att nå en fjärde plats i ligan för att spela CL. 2002 när vi åkte ut mot juve var vi som sämst, vi nådde kvartsfinal och på den tiden spelades CL i två gruppspel och sen kvartsfinal, inte som nu ett gruppspel och sen åttondels direkt. Samma år, 2002 hamna vi på en sjätte placering i ligan vilket innbar spel i uefa cupen och inget CL fotboll. Jag skrev ett ganska långt inlägg inför CL finalen hur lessen jag var när vi åkte ut mot juve, jag glömmer aldrig den kvällen. 13 år senare får jag och många av oss äntligen den revanchen, i samma veva vinns trippeln, i samma veva får legenden Xavi ett värdigt avslut i klubben, i samma veva skriver vi in oss i historie böckerna för vi är första laget att vinna trippeln två gånger, och det inom loppet av sex år, fjärde CL vinsten på tio år. Allt detta fantastiska som man fått uppleva och man är så enormt glad och fortfarande sitter man och kollar på repris på alla målen som gjordes mot Juve, underbar revansch, underbart avslut för Xavi, president val på väg, hur påverkar det LE framtid i klubben?....två veckor senare sitter folk och pratar Qatar, terrorister och politik. Jag orkar inte mer, ja lämnar forumet till er, sitt ni prata eran politik, jag väljer att lämna båten och njuta istället av det fina jag fick uppleva med laget under våren. Härmed tar jag en paus från forumet. På återseende bröder.
Barcelona DM1982
2015-06-20 07:13
@100% AntiMadridista:

Perfekt, inga skador på honom då. Suarez är på semester, bara hoppas att Messi inte skadar sig.
Annons: