/spanien/barcelona/forum/23028.aspx/spanien/barcelona/forum/23028.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Born In Barcelona
2007-06-10 11:12
Fan asså det borde finnas dagen efter piller för fotboll
Barcelona Edmilson
2007-06-10 11:08
Bara massa Real fans här kan man inte spärra dom stör mig kraftigt eller tycker dom deras eget är så dåligt så dom kommer in här???
Barcelona Woods
2007-06-10 11:00
Lite underligt är det att Real har spärrat sitt forum här på svenskafans för att slippa bli provocerade av andra. Som jag uppfattar det så är det enda deras supportrar gör är att bidra med samma sak på andra lags forum.

Självklart finns det Real-supprtrar som är så pass bra så att det går att föra diskussion med, utan att ha ett provocerande och onödigt innehåll. Så kallade undantag som bekräftar regeln.
Barcelona kalle7
2007-06-10 10:55
Moggi behövde inte göra sina beslut inom loppet av en tiondel.

Det jag bara tycker och säger är att: Fel av real fans att komma in här och skriva (när de har sitt puerta del sol inom staket) och klaga på Messi när ruud van nistelrooy också bidragit med handboll. Hur vida målen var viktiga/oviktiga är det ingen som vet.

Disaster på TV/Dator förra veckan.
-Disaster-
2007-06-10 10:54
kalle7

Vart kan du ser att RvN tar ner bollen med handen mot Deportivo?
Real Madrid nickeG
2007-06-10 10:53
Ämne: Den bristande logike....
Håller med om att man inte kan resonera så heller, vilket jag inte gjort om du läser vad jag skrivit. Men du måste väl ändå tillstå att om Espanyol hade haft ledning med 0-1 i halvtid så hade inte varit en fördel för Barca direkt?

Självklart tyder det på vinnarskalle, men i just detta fall kan jag inte se en positvi innebörd i det ordet. Luciano Moggi visade också prov på en kall och beräknande vinnarskalle när han fuskade till sig och Juve fördelar för att de skulle vinna ligan, bra gjort eller inte?
Barcelona Woods
2007-06-10 10:50
Låt oss diskutera LAGET FC Barcelona på detta LAGforum. Laget som f.ö. är en stor besvikelse spelmässigt under säsongen 06/07. Rensning och förnyelse krävs
Barcelona Tompa
2007-06-10 10:48
La Pulga:
".Så länge Messi spelar för Barca, han får göra som han vill på planen".

Tycker det är en ganska skrämmande syn på fusk resp fair play. Hade Messi spelat i ett annat lag och i synnerhet marngerna hade du HATAT honom efter det målet, det vågar jag slå vad om. Jag vill vinna på et schysst sätt inte med fuskmål. Nu lyckades vi ju inte vinna ändå men det visar ju bara vilket fiasko det var i går kväll.
Barcelona kalle7
2007-06-10 10:46
Den bristande logiken är att säga: "Stryker man målen i efterhand förlorar ni med 2-1 samtidigt som vi hade vunnit vår match med 2-1. DET är brist på logik.

Det finns ingen som kan säga hur matcherna hade slutet om målen inte hade blitt godkännda. Därför kan ingen säga att något av målen var viktigare/oviktigare.

Jag håller heller inte med de som säger att Messis mål var underbart snyggt och att en stjärna gör så.

Däremot kan jag tycka att det visar vinnarskalle. Han skiter i vad folk tycker och vill vinna. Älskad av många, hatad av många.
Real Madrid nickeG
2007-06-10 10:44
Ämne: nickeG.

Det som ä....
Skillnaden är väl att jag då inte försvarar Ruuds tilltag, om det nu var medvetet vilket är svårare att bedömma än i Messis fall. Och jag tar avstånd från Real-fan som kommer in hit och skriver om att Messi "ska dö" och liknande.

Men som Barca-fan kan man lätt ta död på ett en sån diskussion genom att vara stor och ta avstånd från Messis handling, istället för att bidra till att stämningen trissas upp genom att skriva att Messis mål är det bästa man sett på en fotbollsplan m.m.

Sen håller ju inte riktigt ditt resonemang om vikten av handsmålet mot Depor kontra det som Messi gjorde igår. Du skriver att om Madrids mål blivit bortdömt mot Depor så hade det kunnat göra så att matchen slutat helt annorlunda. Men i Barcas fall så skulle det bara bidragit till att Barca hade spelat mer offensivt (som om det var möjligt vid 0-1 på hemmaplan) och indirekt bidragit till fler mål för Barca. Bristande logik...
Barcelona kalle7
2007-06-10 10:42
Väntar fortfarande på ett svar från dig SergioRamos#4. Tycker du att det är vi som lever på gamla meriter?
Barcelona La Pulga
2007-06-10 10:41
Steffa:
Du försvarar din fuskaren Nistelrooy nertaggning och passning med handen i förra omgången mot Deportivo av alla här inne du borde förstå bäst.

En vinnarskalle gör säkert så i nio fall av tio. Finns det en chans att göra mål så gör man det.
Barcelona Tompa
2007-06-10 10:41
Sov trots alt bra efter debaclet i går kväll. För debacle var det sannerligen. Att inte klara av att besegra Espanyol när Zaragoza gav Barca en hjälpande hand är direkt uselt! Några bortförklaringar existerar inte.

Vad gäller Messis mål med handen så tar jag definitivt avstånd från den sortens fusk, hör inte hema i någon idrott. Men f.t orkar ag inte tänka på det, min besvikelse på att vi inte lyckades vinnas i går är total.
Real Madrid nickeG
2007-06-10 10:34
Ämne: Jaså du älskar fotbo....
Jo, jag är Madridista, helt sant. Men jag ser ingen motsättning i att hålla på ett lag och samtidigt vara fotbollälskare, men det kanske du gör?

För mig går alltid kärleken till fotbollen före känslorna för de lag jag håller på. Objektivitet i stundens hetta är något som allt för många fotbollsfans har brist på...
Barcelona kalle7
2007-06-10 10:32
nickeG.

Det som är lågt det är att Real Madrid fans kommer in här och vill att Messi ska bryta benen / dö efter matchen m.m. Särskilt eftersom en viss holländare (för övrigt en jävla målspruta) också använde handen i förra omgången som bidrog till ett mål. Och man kan inte snacka om att Messis mål var viktigare. Hade Messis mål inte blitt godkännt och det hade stått 1-1 i andra halvlek hade barca spelat mer offensivt (vilket de är bättre på). Hade målet där ruud tar ner bollen med handen inte blitt godkännt hade matchen mot Deportivo kanske slutat helt annorlunda. Mål som mål, omedvetet som medvetet. Ett mål betyder lika mycket oavsett hur fult/orent det är. Då kan man inte komma in här och skriva: "Tycker ni det är kul att vinna på fusk?" Följer man inte sitt egets lag matcher?

Snälla kom inte in här och klaga och var så dumma att ni klagar på en av våra spelare när ni precis gjort likadant.
Delarocha
2007-06-10 10:28
Jaså du älskar fotboll? Inte Real då?... Okeey.
Real Madrid nickeG
2007-06-10 10:27
Ämne: Messi är GOOD!!!!!!!....
Hög nivå på inläggen? Försvarar man det som Messi gjorde igår så visar det bara på en starkt bristande respekt gentemot fotbollen i stort. OCh det tycker jag är ganska lågt på ett forum där FOTBOLLSfans samlas för att diskutera det vi älskar mest av allt, nämnligen fotboll.

Fusk skall aldrig accepteras eller hyllas oavsett om det gynnar ens eget lag. Stå på er alla Cules som tar avstånd från det inträffade!
Delarocha
2007-06-10 10:23
Vad fan är ert syfte med att komma hit? V`Ni har ett eget forum, ett stängt sådant. Kom inte hit och bara snacka skit och försök provocera.

Stefen, sluta håll på Real Madrid.
Messi är kung.
Real Madrid Stefen
2007-06-10 10:21
Jag förstår inte varför folk försvarar Leo Messi.
Visst Messi är min favoritspelare och många andras, men det som han gjorde hör inte hemma på en fotbollsplan.
Sluta försvara Messi..
Barcelona kalle7
2007-06-10 10:20
SergioRamos. Du som håller på Real Madrid, ber oss att glömma de förflutna? SKOJAR DU?

"Vi har vunnit ligan flest gånger, vi har vunnit champions league flest gånger. Europas bästa lag genom tiderna". Är det något lag som lever och skryter om gamla meriter så är det ni.

Fuskaren Nistelrooy är inte bättre han, schysst nertaggning och passning med handen i förra omgågen mot Deportivo.
Real Madrid SergioRamos #4
2007-06-10 09:59
Spärrad. /Redaktionen
Barcelona Edmilson
2007-06-10 09:57
Aså alla Madrid fans om ni vill provocera en diskussion direkt efter match så gör det hellre på erat eget forum. Här inne är det bara onödigt.

Själv har jag aldrig brytt mig om att gå in på erat för att jag skiter i vad ni tycker så jag skulle vilja att ni gjorde detsamma och lät oss vara ifred.....

Det är en dyster dag......
Real Madrid zidane_10
2007-06-10 09:50
Spärrad. /Redaktionen
Barcelona La Pulga
2007-06-10 09:50
Messi är GOOD!!!!!!!!!!!
Han gör som han vill misstycker ni om detta så ni kan dra till er Puerta del sol.
Här inne försöker vi hålla hög nivå på vara inläggen.
vi ser det Messi gör och vi älskar det.
Det är inte så svårt att älska ett geni med en så hög fotbolls IQ..
Barcelona Woods
2007-06-10 09:49
Vad har ni alla som kommer in och börjar moralpredika för syfte med det? Vill ni lära oss barça-fans vad som är rätt och fel på en fotbollsplan? Att vi måste "rättas" till så att vi själva inte tar med handen i nästa korpenmatch, bara för att våran "idol" gör det? Nej, vad vinner ni på att fördöma Messí här? Annat än att skapa irritation hos oss barça supporters och bidra till en negativ diskussion? Ni får tycka vad ni vill om Messí. Men varför måste ni lufta eran ilska här? Det skapar bara irritation..
Athletic Ottar
2007-06-10 09:40
Jag kan inte annat än känna vämjelse över att ens någon kan försvara det Messi gjorde. Vissa verkar vara av den uppfattningen att fusk är acceptabelt av den anledningen att andra spelare fuskar, vilket är skrämmande.
Real Madrid Akram
2007-06-10 09:30
Reflex är inte rätt ord. Älskade Messí innan gårdagen, en av mina favoritspelare trots tröjan han bär. Nu är han inget annat än en fuskare, i klass med Maradona som ni så ständigt jämför honom med. Nu väntar jag bara på att få höra om hans drogberoende.

En viss Mourinho sa en gång att Messí är en fuskare, då sa jag att Mourinho var en avundsjuk tölp, nu är jag redo att hålla med honom.
Real Madrid sp4rky
2007-06-10 09:19
Ämne: MESSI vilken spelare....
HAHA har du verkligen sett händelsen överhuvudtaget? killen boxar ju för tusan in bollen så den ändrar riktning annars hade målvakten tagit den. Jag kan inte fatta att vissa här verkligen försvarar händelsen och börjar jämföra med andra incidenter som Real spelarna har gjort. Messis grej var dum det hoppas jag att alla är överens om. Bara för att man hejar på olika lag betyder det inte med automatik att åsikterna måste vara helt tvärtom.
Barcelona La Pulga
2007-06-10 09:12
MESSI vilken spelare han är nu älskar jag honom ännu mer...

förra veckan nickade Nistelrooy ner bollen med handen till Romas som gjorde mål....

vad kan det vara för skilland på fusk och fusk.. det som messi gör är lika mycket fusk som när man filma till sig straffar..

Det som är så unik med Messi är att han först försökte möta bollen med foten när den ändrade riktningen så hoppar han för att nicka och när han inte nådde fram som lite som han är så kommer in handen av reflex,allt detta inom loppet av ett par sekunder....

Det bara synd att inte Eto'o sätta dit sin chans man sånt är fotbollen ibland vinner man ibland förlurar man och ibland ett oavgjort känns det som förlust...

Barcelona El Comandante
2007-06-10 07:42
Var langesen jag skrev har och nar man ser vilken kvalitet inlaggen haller sa minns jag varfor...

Messis mal var 100% med flit, nar han forstar att han inte kommer att na bollen med huvudet tar han beslutet att sla in den med handen istallet. Varken forsta eller sista gangen det gors ett "fuskmal" i fotboll...

Men alla ni forstandshandikappade madridistas som fordomer Messi, kom ihag att eran alskade Raul gjorde precis samma sak mot Leeds 2001...

Men kan ju vara svart att komma ihag for nagon som inte var fodd nar det hande...
Annons: