/spanien/barcelona/forum/23027.aspx/spanien/barcelona/forum/23027.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Evička
2007-06-10 22:54
ZARM
Nej, jag håller med om backlinjen. Den lämnar en hel del i övrigt att önska. Men sedan har väl Puyol och Valdés gjort sitt för att rädda resultaten, och inte bara mittfält och anfall.
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-06-10 22:48
hej
nån som har en PIC av när Ruud "handballs" bollen mot Depor??
Barcelona ZARM
2007-06-10 22:47
Evicka

Det som har ställt till det är de oavgjorda resultaten. Sen så kan jag tycka att det har berott på våra duktiga mittfältare och anfallare att vi inte har flera insläppta mål. Vår backlinje är inte bra...
Delarocha
2007-06-10 22:44
T#11. Varför?
Sjukligt vad alla slickar hans röv.
Visst, han är väl den mest vettiga och seriösa här inne som alltid är begriplig. Men finns väl en och annan själ här som är någorlunda vettig?
Barcelona Messi-Maradona
2007-06-10 22:42
Vad tycker ni? Passar han in i dagens Barca?
Barcelona Evička
2007-06-10 22:41
Lite paradoxalt är det ändå att vi klagar på att vi inte sätter målchanserna - ändå har vi gjort i särklass flest mål i ligan. Vi klagar på defensiven - ändå är det bara Getafe som har släppt in färre mål, och det skiljer bara två mellan oss och dem. Vi är m a o bäst framåt och näst bäst bakåt. Märkligt att det inte räcker till...
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-06-10 22:40
"hooligans in different countries"
Kolla länktips!!
Barcelona T#11
2007-06-10 22:22
Men det är ju för dåligt av barca att ge real chans efter chans och till slut så tog de den och nu ligger de 1:a, barca har bara sig själva att skylla på. Gårdagens match var droppen :(

Självklart som barca supporter, så hoppas man på att barca ska vinna ligan men det måste bli skärpning till nästa säsong!!

VISCA BARCA
Barcelona Duda
2007-06-10 22:08
Det är sant, om vi vinner ligan så bjuder jag alla som ser det här inlägget på en McDonalds meny.
Barcelona Gaucho_10
2007-06-10 22:03
Förstår inte varför vi ska ge upp, ligan är inte slut än, det räcker med att mallorca kryssar , och Barca vinner, så är ligan vår, vi ska i alla fall försöka eller hur :)?
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-06-10 22:02
Holländaren

Rolig och intressant inlägg. Men jag tycker vi glömmer Oleguer. Kan fortfarande inte fatta att den mannen kan spela i vårt anrika fotbollslag. Han skullet ta me fan inte ens platsa i allsvenskan enligt mig. Hans snabbhet är lika med noll, bollbehandling likaså..Det enda är positionsspelet men det är inte bra nog för Barcelona..Anser jag iallafall..
Barcelona T#11
2007-06-10 22:01
Shit vad detta forumet är beroende av en person (Rambla).
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-06-10 21:50
Och priset för det skummaste men samtidigt intressantaste och roligaste inlägget på detta forum, går till (trumvirvel)......Holländaren :)

Jag antar att du menade att Thuram inte gör något i detta lag och att han blivit för gammal/slö/osynlig för att spela i detta lag.
Barcelona Myspys
2007-06-10 21:32
Holländaren
Var vill du komma?
Barcelona T#11
2007-06-10 21:30
För det första vill jag ha henk ten cate tillbaka så vi kan få ordning på vårt försvar och inte tappa liga segern på ett så svidande sett, sen kan vi snacka andra värvningar!

Barcelona Holländaren
2007-06-10 21:27
Min kompis, vi kan kalla honom Jonas, gillar inte fotboll alls. Men han gillar Barcelona. Varje matchdag har vi satt oss ner i min soffa med en öl och ibland en påse chips. Vi brukar alltid laddaupp med att snacka skit om Ola Wenström, oavsett vem som skött sändningen. Mr Wenström har en förmåga att fokusera på allt annat än det väsentliga och det kan förlöjligas och imiteras med skratt och glädje som resultat.

Efter att ha sett Barcelona spela 35 matcher var det så dags för omgång 36. Vi hade köpt vars två Pilsner Urquell, det goda tjeckiska ölet som alla gamla gubbar gillar. Eftersom vi trodde att det skulle bli dramatiskt värre köpte vi också varsin cigarr, en vanlig gammal Montecristo. Efter ungefär en halvtimme börjar min kompis rynka på ögonbrynen.
- Vem fan är det där? Frågar han.
Jag tittar undrande på honom och förstår inte riktigt vad han menar.
- Äsch, det var någonting, jag såg nog fel, säger han.
En Getafe-back slår en lång passning.
- Där är han igen! Pekar Jonas.
Då ser jag honom också. Det är en stor, svart staty, möjligen människa, som liksom verkar kämpa för att röra sig, till synes utan resultat. Min kompis startar videon och säger att det här kommer minsann kommer att slå hårt på Youtube. Alla kommer att vilja kolla in den där snubben i Barca-tröja som bara vi sett.

Vår teori om att det skulle vara en staty spricker när Puyol slår en passning till individen, som nu pådragit sig all vår uppmärksamhet. Bollen går i ganska låg hastighet, men lite, lite snett, kanske tjugo centimeter eller så, och den här statyliknande varelsen sliter som ett djur för att lägga sig ner och glidtackla bollen tio meter framåt. Närmaste Getafe-spelare står ett trettiotal meter bort, och det är oftast svårt att urskilja ansiktsuttryck från tv-kamerorna, men när Puyol springer och hämtar bollen killen sparkat iväg ser han ut att ha ett förvåntat ansiktsuttryck. ”Vem i helvete är det där”, tänker han säkert.

Varelsen gör ingenting i övrigt. Puyol passar honom ibland eftersom han vant sig vid att ha en partner i mittlåset. Ibland spurtar han efter bollen då han kommit på att han antagligen slagit en passning rakt ut i intet. När bollen går rakt på den svarte giganten pustar han ibland ut av lättnad, ibland ser han bara förvånad ut. ”Vart fan tog bollen vägen”, frågar han ibland när hans okände mittbackspartner mödosamt vänt sig om och passat Victor Valdes, som i sin tur förundras över att Puyols passning plötsligt stannade upp framför straffområdet utan synbar anledning, för att sedan helt oprovocerat bara rulla vidare.

Rijkaard har några gånger pratat om hudfärg i holländska tidningar, om hur det är att vara svart tränare, och liknande. Rijkaard, en väldigt duktig historieberättare som alltid får alla att lyssna, berättade en gång: ”Vi hade precis vunnit matchen och var väldigt lyckliga. Vi firade högt och glatt, och jag gjorde high five med alla. Efter att ha druckit ett glas champagne – mina spelare är vuxna människor, de kan få dricka ett glas utan att världen brakar samman – tänkte jag sätta mig i ett av de mindre upplysta hörnen i omklädningsrummet för att smälta segern lite grand. När jag satte mig ner hörde jag plötsligt ett vrål bakom mig. Det var en hysterisk blandning av franska och spanska, och jag undrade vad fan det kunde vara. Jag reste mig upp och tittade noggrannt men såg ingenting. Jag antog att det var en bandspelare eller något men jag kunde inte riktigt se eftersom det var rätt mörkt. Eftersom jag inte hade någon ficklampa tillgänglig fick jag helt enkelt gå och hämta Iniesta, precis som materialaren gör ibland när en lampa gått i något av förråden. Plötsligt ser jag en stor, svart man framför mig och jag har inte en jävla aning om vem det är. Jag gick och hämtade Txiki och efter att ha sett identifikation och kollat på klubbens hemsida tycktes det som att den här snubben faktiskt spelade i vårt lag. Jag undrar var han tog vägen förresten”.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-06-10 21:17
Milito bröderna vilken dag i veckan!
Barcelona fcb_10
2007-06-10 20:48
hoppas chivu kommer. jag såg puyols o messis min efter matchen båda var nästa tårögda o zambrotta var verkligen ledsen det såg man på han
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-06-10 20:47
Något ljus i allt mörker är ändå att Figo förlänger med Inter. Varför, undrar ni? Jo, Inter ska spela emot oss i Gamper matchen och om alla glada cules på plats under den matchen, får som de vill så spelar Judas. Och då kommer det bli en skön stämning för oss.

Nu undrar jag bara om judas vågar inta Camp Nou? Tror knappast det...
Barcelona Unicef
2007-06-10 20:42
Hoppas han inte lämnar han passar bra i Roma. Tycker vi skall sikta på milito bröderna=)
Barcelona Duda
2007-06-10 20:35
Messi-Maradona /
Nej det är han inte.
Barcelona Messi-Maradona
2007-06-10 20:32
Är Chivu klar eller?
Barcelona Duda
2007-06-10 20:30
Varför måste man lägga ut så mycket för spelare? Jag hoppas inte att vi gör så galna värvningar i sommar, Chivu i all ära, men snubben ligger ju i samma prisklass som Ronaldinho när han kom till oss.

Det finns en massa spelare som skulle passa in i vårt spelsystem, det gäller bara att öppna ögonen lite. Toure kommer att gå på minst 150 miljoner, Abidal på 200, så det blir 600-650 miljoner för 3 spelare. Är det värt det?
Barcelona Evička
2007-06-10 20:24
Ämne: Rambla det är 539 in....
Rambla är på semester några dagar så du får nog vänta lite till på inlägg från det hållet. Lugn - Rambla kommer tillbaka, alla kan behöva lite ledigt ibland.
Barcelona Unicef
2007-06-10 19:58
Chivu till Barca 300mille???????????
Barcelona Taherinho
2007-06-10 19:28
KIM

Fantastiskt analys av matchen. Bara en sak, som en Newcastle supporter(det har jag tyvärr varit i snart 15 år) måste jag säga att din matchrapport var bra förutom när du klagade på mitt lag i England. Det stämmer inte det du säger, Newcastle har bra försvar...

Haha...Eller hur??!! Jag driver bara...HELT RÄTT OCH PERFEKT PARALLELL!!!!

Angående matchen...Messis första mål fick mig och må lite illa, Espanyols kvittering fick mig och må en obeskrivlig känsla av smärta, ångest, panik och tårar. Känslan av att se och höra Real Madrid göra 2-2...Hmm...Kan helt ärligt inte beskriva det med ord på varken svenska, persiska, engelska och det lilla portugisiska som jag kan. Tragiskt, exakt som en grekisk tragedi, börjar fruktansvärt, förvandlas till en mirakel och sedan ja sedan blir det 2-2.

Det tar emot men Visca Barca...

Ciao
Barcelona La Pulga
2007-06-10 19:27
Rambla det är 539 inlägg sen du skrev nåt här inne.Kom igen!!
jag saknar dina inlägg "Mister Les Rambles".

Det är inte ok att vi skänker La Liga på det sättet till arkerivalerna,
Man men hoppet är det sista man över ger en.

Visca Rambla!!!!!!!!!

Barcelona Kamelen
2007-06-10 19:24
Ärligt? Nja. Men varför klaga. Hälften av årets ligasegrares titlar är ungefär lika ärligt intjänade.

Härligt =)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-06-10 19:01
Vi har inte en dålig backlinje men ack så det brister då och då, långt ifrån samspelade backlinjen som vann oss titlar.

Barcelona La Pulga
2007-06-10 18:57
Kolla på statestiken här hur kan du säga om att vi har dålig backline...
gjorda M.Insläppta M
1 Real Madrid 63 39
2 FC Barcelona 73 32

3 Sevilla 64 34
4 Valencia 54 39
Annons: