/spanien/barcelona/forum/23024.aspx/spanien/barcelona/forum/23024.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2007-06-10 00:04
Kul att moralens väktare hittat hit med sina vita tröjor. Nästa gång: ta aldrig upp hur många gånger ni vunnit ligan det blir bara fånigt!
Barcelona kalle7
2007-06-10 00:02
haha obbe, jag trodde att du nyss försökte förklara att de laget som är bättre än var de var förra säsongen bör vinna ligan. Nu skriver du att real är värda att vinna för de har mer poäng. Hur ska du ha det?
Barcelona M79
Varför är Reölfans här inne o skriver deras urkorkade grejer ? borde dom inte vara i sin stängda apbur o skriva sin skit där ? Forumet har iof bytt namn vilket förvirrat många, till er som inte hittade dit o e här så heter ert forum IQ2
Real Madrid sp4rky
Ämne: OCH!? båda situation....
Jag tänker inte bara på hur fotbollsälskare ser på händelsen utan folk i ren allmänhet, klart Messis var mer uppenbar än någon annan hands jag har sett den här säsongen. Det ska uppmärksammas med rätta men det behöver inte handla om killens karriär. Så kalle när vi nu har rett ut det här kan du lägga din frustration åt sidan eller på något annat medans du skriver här?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
tarrak

Förstår dig helt och hållet, försöker se fram men just nu är man helt enkelt tom.
Barcelona kalle7
2007-06-10 00:01
Oh bra, någon som fattar.
Real Madrid obbe
Ämne: Obbe,

För att sva....
du säger bara sevilla, för du ser hellre dem som vinnare, än real, och det kan jag förstå, du är barca fan, men senaste formen säger att real förtjänar det, var vi som slog sevilla senast. två lag kan inte vinna ligan, real förtjänar det dock bättre än barca, och de har mer poäng än sevilla, så det förtjänar det alltså mer, punkt.
Real Madrid sp4rky
Ämne: obbe

Du vet mycke....
Jag påstår inte att det är acceptabelt att få in bollen med hands hur än situationen ser ut men Messis mål kan uppfattas som mer "fult" Man börjar jämföra med "guds hand" och allt med Maradona direkt..allt blir så uppförstorat kanske lite i onödan.
Barcelona tarrak
2007-06-10 00:00
Evièka/ Det var inte mycket till tröst. Trodde aldrig att en fotbollsmatch skulle kunna få mig så här knäckt, men det här var för mycket. Att både Espanyol och Madrid lyckas näta i slutminuten känns som en mardöm.
Barcelona Messi_89
2007-06-10 00:00
håller helt med dig capu..
Barcelona kalle7
2007-06-09 23:59
OCH!? båda situationerna resulterar i mål. inget av dom ska vara godkännt, jag skiter väl i hur medvetet det är.
CaPu
2007-06-09 23:59
Men idioter. Vill ni se "sjyst spel" och rejäla tag så börja hålla på fucking Brentford eller valfritt brittiskt/svenskt skitlag.

Vill ni se magi, titta på Messi.
2007-06-09 23:58
obbe

Du vet mycket väl svaret på denna fråga gör oss en tjänst och låt oss deppa ifred.

Jani_

Pallra iväg nu fjortis fan.

sp4rky

Hands som hands inget annat bör vara mindre acceptabelt.
Real Madrid obbe
Messi gjorde ju mål direkt med handen, det gjorde inte ruud, sen så kom den bara åt handen på ruud, det var nog mer omedvetet än messi, som liksom slog in bollen me handen.
Real Madrid sp4rky
Ämne: Båda använder handen....
Det blir fulare för mig om det blir så tillgjort som Messis och så uppenbart.
Barcelona kalle7
2007-06-09 23:57
Båda använder handen för att toucha en fotboll, samma sak.
Real Madrid sp4rky
2007-06-09 23:56
Ämne: M79

exakt. Real....
Det är fortfarande fair game. Jag ser det väldigt positivt att EL Classico fick en så stor betydelse i slutändan. Vi är ju bättre än er i år statistiskt och då är det väl inte mer än rätt att vi vinner?
Barcelona Ghazza
Obbe,

För att svara på den frågan. Utan tvekan Sevilla.
Real Madrid obbe
vilka förtjänar ligan mest, barca eller real, utan att vara partiska? om ni ser alla situationer real ha fått mot sig, och ser alla situationer som barca fått med sig, så är det orättvist. barca spelar inte heller lika bra som tidigare år därför förtjänar de inget ligaguld, real spelar bättre än tidigare år därför förtjänar dem det. det är logiskt och rätt om man andvänder sunt Förnuft.
Real Madrid Jani_
Du verkar vara blind också. "Precis samma sak" Aja, hejdå.
Barcelona kalle7
Real.Madrid.Zidane
"Messis mål vände matchen medans Ruud bara öppnade den". Det måste vara det konstigaste jag har hört. Båda målen är OTROLIGT viktiga.
Real Madrid sp4rky
2007-06-09 23:55
Ämne: Ämne: LYCKAS ....
NU ska jag inte försvara vad madridspelarna har gjort förut men det är väl ändå en viss skillnad på att boxa in bollen i mål än att toucha?
Barcelona Cúles
M79

exakt. Real får tro dom är så himla bra när dom vinner på inbördes möte när det egentligen borde vara på målskillnad. OJ vad jag ska skratta om real tappar poäng i nästa match.... ni förstår inte kära culés :) tyck vad ni vill om mitt inlägg, blir bara så irriterad.
Jani

Har jag ens nämnt Messi?
Och Ruuds hands i förra omgången som resulterade i mål?

Sånt blundar du för men snabb på att påpeka att Messi är si och så, dubbelmoral så det ryker om det!

Barcelona Evička
Ämne: Hur grym kan fotboll....
Du får väl trösta dig med att du åtminstone hade rätt tecken i tipset ;)
Barcelona kalle7
2007-06-09 23:54
Du är verkligen trög?
Hur många madridare som helst inne här efter målet och hoppades att han skulle bli påkörd efter matchen etc. Jag försvarar inte målet, jag anklagar real madrid fansen som kommer in här och snackar skit om det när en real spelare precis gjort samma sak i förra omgången. hejdå!
Real Madrid Real.Madrid.Zidane
Först och främst så finns det flera tillfällen då Real har fått saker emot sig, t.ex racing matchen, getafe hemma, ramos utvisad mot atletico och därmed förlora 2 poäng mm.
Sedan har VI också fått en del med oss, s.k "tur", matchen mot atletico borta och ruuds hands mot Depor.
Sen så kan man nämna att Barca har fått otroligt många beslut med sig iår, men sånt är livet i spanien, de regerande mästarna får allt med sig medans utmanarna emot sig, jag kommer t.ex ihåg hur Real får en felaktig straff mot Valenica i slutminuterna.
Sedan så tycker jag inte man kan jämföra Ruuds hands med messis, Messi gjorde mål ruud spelade fram, visst båda resulterade i mål men Ruuds ser jag som mycket mindre avsigtligt än messis som var riktad direkt mot mål.
Sedan så vände messis mål matchen medans Ruuds bara öppnade matchen.
Hursomhelst så godkänndes båda målen och ingen har sagt att Ruud får ta bollen med handen.
Hala Futbol
Barcelona M79
Har sagt de förr o kommer nog alltid säga de tills jag blir bevisad annat. Realfansen är okunniga snorungar som inte vet vad dom pratar om
Barcelona ante´
Ämne: LYCKAS MAN LURA 3 DO....Håller inte med att fusk ingår i spelet. Tycker att Messis mål var fel men förstår inte alla real fans som kommer in och gnäller när deras spelare gör samma saker.
Real Madrid sp4rky
2007-06-09 23:53
Ämne: Kan alla realare ber....
Skyll inte bort Messis "guds hand mål" på en madridspelare. Nu har inte jag sett situationen men jag tvivlar på att den är lika grov som messis.

Jag är för rent spel men också för rena mål. Jag talar nog inte bara som madrissta utan för alla när jag säger att ligan ska avgöras på sjysta sätt. Messis mål hade kunnat vara förödande även för domarstatusen i spanien. Hade det varit en maräng som gjort målet hade jag förmodligen försökt hitta en ursäkt till varför han gjorde det. Patetiskt men sant. Det är helt förståligt att ni känner frustration över det som har hänt. Nu återstår det en omgång av ligan vi får hoppas att det blir "rena" och snygga mål/händelser som avgör var guldet hamnar.
Annons: