/spanien/barcelona/forum/23023.aspx/spanien/barcelona/forum/23023.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ken
2007-08-23 14:31
Red. Rickard/

Stämmer bra rickard(opartisk) ska d va...

Kul att du nämner glasögon för det är precis vad jag gjort tagit av dom och tillåtit mig se fotbollsvärlden ur en opartisk persons ögon och där är det konstaterat att dom flesta i världen tror på barca i La liga och oavsett vad du än säger kan inget ändra på det...

Sen så kan jag hålla med dig angående CL-bucklan så finns vi även där bland andra storlag.......
Barcelona Kamelen
2007-08-23 14:30
Kul ändå för Belletti att få testa lyckan i England. Han förtjänar ändå det.
Nu måste ändå Txiki ta sitt pick och pack och dra till Vigo fort som satan. Ángel skall anlända!
Valencia Red. Rickard
2007-08-23 14:30
Ämne: Det här angående red....
Jag utgår ifrån att du egentligen menade att man skall vara opartisk och inte "partisk" som du skrev.

Vi gör vårt bästa för att vara opartiska men givetvis påverkas man av att man tror på sitt eget lag. Ur mina ögon har jag ändå försökt vara opartisk. Jag förstår dock att det ur dina ögon ser ut som om jag inte är det.

Men varför skulle jag vara mer opartisk om jag tippade Barcelona som etta? Bara för att det passar din världsbild bättre? Och sedan när tror resten av världen det? Jag tror att Madridistas tror på La Liga-titeln precis som Sevillistas och Valencianistas. Vad det gäller CL-bucklan tänker nog Chelsea, Man Utd, Inter, Milan, Liverpool och även Real och Valencia vara med och slåss. Ta av dig glasögonen. =)
Barcelona Woods
2007-08-23 14:27
Ämne: Belletti klar för Ch....
Helt otroligt..
Barcelona Ken
2007-08-23 14:25
Det här angående redaktörer för spanien sidan tycker jag bara e kul att dom tippar oss 3:a ger oss bara mindre press att prestera i ligan då både madrid och Balencia, tippas komma före oss vilket kommer visa sig när säsongen är slut...

Sen så kan jag tycka att man som redaktör för ett ansvarsfullt jobb alltid skall vara partisk och lyhörd vilket jag inte tycker dom vart i detta fallet och att tippa barca på 3e plats är ju bara som att be om att få en massa skit när resten av världen ser oss som både vinnare av la liga och CL-bucklan? men det verkar onekligen ha gått red.richard förbi!!!!

Men som sagt ut med det gamla och in med det nya=)
Rambles
2007-08-23 14:24
Belletti klar för Chelsea.
Barcelona Rambla
2007-08-23 14:19
Skrattretande rykte om Deco. Inter och Barcelona ska mötas ja, i Joan Gamper Trofeo på Camp Nou. Det har tydligen Fotbollskanalen valt att utlämna. Det blir ju så mycket mer spännande artikel då. Priset är ett också ett skämt.
Barcelona PILMÁ
2007-08-23 14:09
Kolla där nytt report om DECO.
chelsea
2007-08-23 14:05
lol,plats 3.Men det betyder inte att ni kommer trea för dom tippar er som det.Tror iallafall ni kommer vinna la liga.minst 5 poäng före Real.
Valencia Red. Rickard
2007-08-23 14:00
Ämne: Red. Rickard

bara....Vad jag egentligen tror håller jag för mig och mina närmsta. Har tidigare sagt att jag inte tror att det egentligen är så intressant med vad jag egentligen tror. Det skulle väl bli ganska ointressant läsning. Tipset är lite av en utopi i vissa fall eftersom det baserar sig på magkänsla, inte på att vi/jag hoppas på att det blir strul i Barca. Tvärtom hoppas jag på att få se strålande fotboll från såväl Barcelona som Real Madrid. Jag älskar La Liga och fotboll i allmänhet så hur kan man då hoppas på att det ska gå kass för ett lag som har potentialen att spela den roligaste fotbollen någonsin?

Jag dregglar bara av tanken på att kunna se följande LIRARE samtidigt: Ronaldinho, Messi, Henry, Eto'o, Deco, Iniesta, Xavi, Zambrotta, Abidal, Puyol (faktiskt, minns hans soloraid förra säsongen, killen har mycket dold teknik). Det är ju ett tämligen omöjligt lag att mönstra då inte alla offensiva bolltrollare kan vara inne samtidigt men visst hade det varit roligt.
Personligen hoppas jag bara att Valencia kan lyckas ännu bättre. ;)

Edit: Glömde ju givetvis att sätta dit Giovanni Dos Santos också. EJ att förglömma.
Barcelona El Gitáno
2007-08-23 13:57
Real kommer att bli giftiga i år, men det där med harmoni/sammansvetsat lag vet jag inte riktigt. Real kommer väl att starta med 4-5 nyförvärv i sin första ligamatch.. Heinze, Pepe, Robben, Drenthe och Sneijder lär väl alla få en hel del speltid, dessutom har vi haft tid att spela ihop laget hela försässongen, något som Real INTE har kunnat göra. Såhär slutar la liga btw:

1.Barca

2. Real

3. Sevilla
Barcelona Barca 666
2007-08-23 13:52
Att några andra tippar oss på tredje plats har jag inget emot eftersom det är deras tippningar det enda jag har sagt e att eftersom de tippar oss som underdogz så kan vi väl vara det men JAG tror vi kommer vinna titlar i år.

Förra säsongen köptes Emerson till Real för 16 miljoner euro från Juve.....I år släptes han för 5 miljoner till Milan så Real förlorade 11miljoner för en seplare som spelade bara en säsong för de nästa år blir det väl pepe som går för 4 miljoner.

Tack Laporta & Company för eran smarta värvning policy köper in relativt billig använder spelarna ett par säsonger o sen får lite cash för de. Van Bronchorst kok gratis gick gratis Belleti köptes för 5-6 miljoner såldes för 5,5 miljoner enda förlust affären jag kommer på e Maxi Lopez. Sen om vi får cash för Motta & Ezquerro så d bara PLUS i kanten!

Forza Barca
Barcelona the culé
2007-08-23 13:50
Red. Rickard

bara undra om ni värkligen tror på att barca kommer 3:a eller är det lite så att ni hoppas på att det blir problem inom truppen, och att det därför bara blir en tredje plats.

själv hadde jag tippat

1: Barca
2:valencia
3:real

men som sagt kanske e hjärtat som styr hjärnan:P
Barcelona Klint
2007-08-23 13:34
Jay-z

Hmm om jag inte minns fel så har du precis återkommit efter en spärr. Sen kallar du Kviborg och Richard för mesen och nörden. Inte speciellt smart va?

Angående redaktionens tippande så är väl inte Barcelonas tredje plats eller Sevillas sjätte plats de mest uppseendeväckande. Utan det får väl istället ubåtarnas fjortonde plats anses vara? Tänk om de hade haft lika många anhängare som Barca, Real Madrid. Vilket jävla liv det hade blivit på deras forum.
Barcelona ZARM
2007-08-23 13:33
Nu måste även jag lufta mina åsikter. Att mitt favoritlag tippas hamna på en tredje plats har jag inga åsikter om. Tycker bara att det är spännade med sånt. Förra säsongen tippades Barca att vinna av många. Nu - om jag har förstått det rätt - kommer Barca att misslyckas med att vinna ligan p g a att laget inte kommer att hålla ihop. Det är ju så att ett sammamsvetsat lag är en förutsättning för framgång. Så för alla er som tar illa vid er, tänk bara den tanken att om Barca lyckas spela som ett lag utan inbördes motstridigheter (vilket jag tror på) finns det inget som stoppar Barca från att vinna ligan. Detta medger även redaktionen på sätt och vis.
Valencia Red. Rickard
Ämne: Hehehehehe OMG va ha....
Mesen och nörden klarade sig ganska bra med tipset förra säsongen. Får väl se hur det blir i år. ;)

Btw, jag nörd (kanske en komplimang, jag är väl definitivt nörd vad det gäller La Liga), Kviborg mes - vad gör det dig till o du omåttligt coola människa?
Barcelona Evička
Mes Que Un Club!!!
Att du dissar skribenter och inte ens har läst artikeln säger väl allt......

Du får självklart tycka annorlunda än vad de gör, men de får också skriva vad de tycker.
Barcelona Rambla
2007-08-23 13:30
roropiero_79:

Haha, jag kände exakt samma sak. Jag kom mig inte för att rösta ens, det kändes som culé inte rätt, utan klickade bara "Visa resultat". Nog för att många madridistas har röstat istället.

Jag håller också med om Sevilla. De som inte tror på Sevilla har som argument att de inte kommer att klara både CL och ligan. Jaså inte? De lyckades ju göra det med Uefa förra säsongen. Ja men det är skillnad på CL och Uefa-cup säger då alla. Jaha, så det är inte lika jobbigt att åka på bortamatch för att spela torsdag för att sen snabbt tillbaka hem till Spanien för match i ligan på söndag, bara för att det är lite svagare lag och turneringen heter Uefa? Tror tom att de tvingades att spela lördag en gång.

Svagt argument anser jag. Sevilla borde egentligen ha vunnit ligan. De bara ska slå Mallorca hemma eller Gimnastic borta, som de tappade 6 poäng på. Oavgjort i bägge de två matcherna så hade de vunnit ligan.
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-08-23 13:26
Giovani får tröja nr 17
Bojan nr 27
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-08-23 13:26
Evièka:
bara så att du vet jag har inte läst:
Spanienredaktionen inför LA LIGA – Plats 3
07:00
eftersom de tror att barca blev trea så vet jag att de bara kommer att skriva negativt!
och jag vet allt det här eftersom ni i forumet sa det till mej..
om ingen hade pratat skulle jag inte veta,
men men jag släpper denna diskussionen just nu...
Visca el barca :D
Barcelona PILMÁ
2007-08-23 13:25
Så ja Tv4+ visar nu Barça vs Racing istället för 4sportexpressen som skulle sända denna match. och 4+ skulle visa valencia vs Villareal men nu valde de Barça vs Racing söndag kl 18:30 fösrt diskussion om barça och studie och sen matchen börjar kl 19:00 på tv4+ nu kan alla få se Våre Käre barças premiär match härligt.
2007-08-23 13:22
Evièka :
jo jag förstår men jag har inte rätt att skriva istället av redeaktionen att skriva till alla vilken position jag tror att barca hämnar!
jag ber om ursäkt om jag gick för långt, men jag tror stil att barca vinner la liga :D
Barcelona Evička
2007-08-23 13:16
Mes Que Un Club!!!
Alla vi som skriver här, vi på denna redaktionen också, skriver våra åsikter. Rickard och Christopher skriver sina och har all rätt i världen att göra det. Har du ont av det så låt bli att läsa.
Villarreal roropiero_79
2007-08-23 13:11
Barça-fan

Inte för att Uefacupen är lika svår som CL. Men Sevilla visade sig jävligt starka i både ligan och uefacupen förra året med lite flyt och tur hade dem likväl kunnat vinna ligan men som dem flesta vet så tog dem aldrig vara på sina chanser. Största förlorarna blev ni och sen Sevilla bittert värre!
Barcelona Barça-fan
2007-08-23 13:07
roropiero_79.
Jag tror som du. Sevilla har i stort sett samma lag som förra säsongen. Ja, de har tom. breddat truppen en aning till denna säsong och de känns väl sammansvetsade. Att slåss både i Champions League och La Liga blir nog inga problem eftersom jag tror att de i stort sett kommer strunta i CdR.

Sedan så tror jag även att Joaquin gör sin bästa säsong hittills. Valencia spelade mycket bra fotboll i slutet av förra säsongen och de kommer definitivt vara giftiga denna säsong.
Villarreal roropiero_79
2007-08-23 13:00
Personligen tycker jag att ni är storfavoriter. Jag tror även att Sevilla blir topp 3. Dem har ett bättre lag än Zaragoza.

Så här lär det sluta 1 Barca 2 Sevilla 3 Valencia.

Sen frågan på förstasidan är omöjlig att klicka på, det svider för en fotbollsälskare att överhuvudtaget se en av dessa fenomen sitta på bänken.

Lycka till i år!
Barcelona Suñol_
2007-08-23 12:55
Mes Que Un Club!!!: Skärp dig så farligt är det inte...
2007-08-23 12:48
Red. Rickard:
ni borde inte tippa om ni vet att det hvr skulle händ!
jag menar rivaliteten är stor och ni borde ha gjort de hemma eller på msn eller nåt
jag vill inte bli tjafsig men det är vad jag tror att ni skulle göra för det är bara eran ( redactionens) åsikter...
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-08-23 12:38
Ja! In med Ángel nu då när belleti sticker!
Valencia Red. Rickard
2007-08-23 12:37
Ämne: Jag tar det som en f....
Det är varken en ursäkt eller en bortförklaring. Det är en förklaring av artikelseriens syfte däremot. Och jag försöker inte komma undan väl? Jag är ju här och debatterar med er och vi har ju faktiskt fått till en debatt.

Nu tänker jag sluta tjata om artikelseriens syften osv. Har förhoppningsvis uttryckt mig klart nog. Tråkigt bara att folk skall bli bittra när man försöker få lite debatt på sidan. Men jag förstår att det sticker i ögonen på vissa när jag och Kviborg med våra uttalade klubbfärger tippar vissa andra lag efter våra egna. Men vi måste ju också få tro på vad det nu är vi tror på.

Ser verkligen fram emot säsongen nu. Kommer bli mycket spännande, och som jag skrev så kan vi nog också se fram emot ett nytt titelrace ända in på målsnöret. Vilka som blir inblandade och vilka som vinner återstår givetvis att se.

Väl mött i forumen!
Annons: