/spanien/barcelona/forum/23020.aspx/spanien/barcelona/forum/23020.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Unicef
2007-06-14 16:15
tycker lätt vi skall försöka få tillbaks pique i byte mot guddy han visade mot real att han hååler!!!!!!
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-06-14 16:15
Ämne: Henk:

Ju mer jag ....
Jo, precis. Visste väl det =)

Dock kan det nog stämma att Rijkaard inte vill ha mer strul från Samu, men det tror jag Samu förstår och det löser dom också.

Att tillägga är ju att de två gångerna Samu varit för het i sina uttalanden är ju i väldigt "pressande situationer". Mitt under firandet av La Liga segern 04/05 och senast efter den "berömda inhoppet". Het situationer såklart men inget försvar. Klart är ju att han gör det inte "bara sådär".

Nesh, jag är hoppfull inför nästa säsong. Den lagsammanhållningen Barca annars så bra besitter tror jag kan hålla i sig nästa säsong med lite nytt, hungrit blod i truppen.

Och sen, vilket lag kan prestera på topp året direkt efter La Liga och CL-seger. Många lag klarar inte äns av att vinna båda samtidigt!
Barcelona Sóm més que un club
2007-06-14 16:11
Tycker även att det är en nackdel inför sommarmarknaden att de andra stora ligorna redan slutat och kan i lugn och ro börja förhandla. De vet även förutsättningarna inför nästa säsong och det är naturligtvis nästan obligatoriskt för att en spelare skall bestämma sig för att gâ till en klubb. (Blir det i primera eller segunda, europaspel i CL eller UEFA eller inte t.ex.)
Tycket att LPF borde ta tag i den frâgan dâ det finns fler nackdelar än dessa ocksâ.
Barcelona Rambla
2007-06-14 16:07
Henk:

Ju mer jag tänker på saken så har jag också svårt att se Rijkaard och Txiki skulle sälja Samu pga den intervjun han gav och lite tjafs i omklädningsrummet. Makes no sense.

Men tidningen EMD propsar ju på att dagligen rykta bort Samu från klubben. Ronaldinho har bla idag berättat om det lilla skitbråket dem emellan. Det var precis som alla trodde en struntsak som är uppklarad för länge sen.

Det allt handlar om är att Rijkaard inte pallar mer struligt beteende från Samu. Vilket vi själklart inte vet om det ens stämmer. Tidningar ni vet. Allt för att sälja lösnummer.
Barcelona T#11
2007-06-14 16:03
Sälja Eto'o? eh :S... vad tänker de med!
Barcelona Rambla
2007-06-14 16:01
Ämne: Gudjohnsen mot Pique....Hm, är jag den ende här som skulle avsky en sådan deal?

Det känns inte bra i magropen att vi ska utveckla en försvarstalang, tappa honom gratis, för att sen byta tillbaka honom mot en spelare vi själva fick betala €12m för.

Usch och fy, Piqué hade sin chans.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-06-14 16:00
Jag tror och är nästan säker att vi inte bör oroa oss för att någon i REM skall lämna. Alla dessa tre herrar har dementerat alla rykten och vi vet sen länge tillbaka att de älskar klubben. Sen säg mig varför Rijkaard skulle vilja göra sig av med Etoó? Skulle någon tränare göra det. Det hjärta och den beslutsamheten han visat i år trots skada är viktigt för laget och klubben.
Även om vi vet att Etoó kan säga lite väl ovalda ord(?) ibland så är jag helt säker på att varken Rijkaard eller Txiki skulle vilja sälja honom för det. Och bråket(?) med Ronaldinho är bara strunt. Vi som är lite insatta i Barca och dessa herrar vet att de är lika stora människor som spelare och jag tror verkligen inte att de skulle vara ovänner(vilket de isåfall skulle lösa precis som vi vanliga privatpersoner) och de skall lämna. Etoó, Messi och Ronnie är väldigt bra vänner.

Det jag däremot tycker vi skall hålla ögonen öppna för är på de spelarna de fokuseras minst på. En kille som Deco, 30 år tror jag mycket väl kan lämna om han får rätt erbjudande. Sen så är vi nog alla överänns om att Ezquerro, Sylvinho o de gubbarna antagligen kommer lämna.

In:
Synd, men jag ville så jättegärna ha haft Suazo till Barca. Han skulle alternera med Etoó på ett utmärkt sätt tror jag. Klar för Inter?

G Milito verkar lämna nu. Han var min överlägsna favorit till Barca. Grym back med härligt teknik och vänster. Kanske Chivu istället eller tappar vi båda?

Känns också som vi glömt bort Marquez. Tror han kan komma tillbaka starkt till nästa säsong. Har haft det tufft privat och Rijkaard är nog smart nog att behålla honom.

=)
Barcelona T#11
2007-06-14 15:58
Gudjohnsen mot Pique skulle sitta fint, för då kan barca köpa både försvars och anfalls spelare :) vad säger ni?

VISCA BARCA
Barcelona Rambla
2007-06-14 15:54
Captian:

Som sagt, jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det här. Det är tidningen EMD som skriver detta. De menar på att Txiki och Rijkaard inte vill ha kvar honom. Det har tidigare hållts styrelsemöte om Eto'os vara eller inte. Flera vicepresidenter ville göra sig av med honom, trots det var det Laporta med majoritet som inte ville sälja.

Barça vill sälja Samu till Milan, för där lär det bli endast pengar och bra betalt. Samu vill utom alla tvivel stanna i Barça. Det skrivs att han i stort sett vägrar att flytta på sig, och skulle det bli av så är det han och ingen annan som väljer vilken klubb han går till.

Som sagt, detta är illvilliga EMD-rykten som inte verkar ha någon vidare vänskaplig relation till Samu.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-06-14 15:46
Rambla

Om det är sant som du säger att Txiki och Rijkaard vill ha bort Eto'o (vilket jag inte tror på för 1 öre) så skulle det verkligen bevisa vilken svag kompetens det finns i ledningen (på värvningsfronten). Henry är duktig, väldensbästa spelare tillsammans med Dinho när dessa är i form. Ingen kan jämföras (förutom kanske Kaka). Men hur som helst, ett sådant byte skulle verkligen smaka illa. Eto'o är en målskytt av rang, jag är säker på att då hans karriär är över så kommer han minnas som en av de stora afallarna a lá Romario, Roger Milla os.v. Dessutom så har Henry den där svåra sjukdommen, Ishias vilket inte bådar mycket speltid.

Denna säsong har nog varit bland de värre i klubbens historia. Riktig Gaspart-era präglande. Inga titlar, en massa tjafs och rykten som aldrig vill ta slut. Usch..

En ny säsong krävs, jag är helt säker på att alla i klubben, ledning, spelare, fans o.s.v bara behöver en ny start. Sedan tar maskineriet igång igen.

By the way, välkommen tillbaka Rambla! :)
Barcelona Sóm més que un club
2007-06-14 15:36
Det kommer att bli värsta silly season nâgonsin.
Flera CL-klubbar har fâtt nytt kapital genom att sälja sig till araber eller amerikaner. Naturligtvis kommer de att vara beredda att öppna plânboken rejält och vi fân nog vänja oss vid ryktena och att de kommer att bli vilda priser pâ spelare. Vi har ju nâgra spelare som naturligtvis vilket lag som helst vill ha och det kommer antagligen att komma riktiga förslag ocksâ.
Ingen idé att jaga upp sig för mycket, jag är mest orolig för canteran som ju vissa av CL-klubbarna flockats runt eftersom de själva inte lyckas med sina plantskolor. Hoppas bara att ledningen lärt sig läxan och hâller hârt i vârt framtida kapital.
Barcelona Abbe_
2007-06-14 15:28
En fråga bara. Vänskapsmatchen mot Mamelodi Sundowns på onsdag är det den matchen som var planerad redan under säsongen 03/04? Jag vill minnas att i "FC Barcelona - Spelet bakom fotbollen" nämner de att de skulle ner till Sydafrika för att spela en vänskapsmatch för att Sydafrika skulle öka chanserna att få VM där 2010. Nu har de ju lyckats, men är det så att det var planerat sedan den tiden?
Barcelona Abbe_
2007-06-14 14:59
Läs gärna lite i forumet innan ni skrivet något. Dessutom som Culés tror jag man känner till om Eto'o är klar för Milan eller inte.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-06-14 14:56
Karzan/Rebino

Inget illa ment men tänker ni ens innan ni skriver?
Barcelona Karzan
2007-06-14 14:54
ska eto spela för milan
Barcelona Abbe_
2007-06-14 14:44
PILMA

Real har allt att förlora, stor press på dem.
Får hoppas att det påverkar Marängerna på söndag.
Barcelona Abbe_
2007-06-14 14:42
rebinho

You never know ;-)
Barcelona PILMA
2007-06-14 14:40
Jag förmodar som att jag har redan nu ett Förkalkat hjärta känns sannerligen väldigt Ängslig och avskräckande inför sista omgången.
Men allt kan ju hända omedelbart och på det här sättet inget är otänkbar och Orimlig. förhoppningsvis håller vi tummarna på Vårt kära Catalunya.
Man kan ej alltjämt uttala sig att Mallorca är ett obetydlig lag dessutom om de inte har ändamål
som de kan strida för.
VISCA EL BARCA
Barcelona Abbe_
Rambla

Det gäller att vara tidigt ute ;-)
Dessutom har Eduardo Gonzalez, agent till Marquéz och Dos Santos sagt att båda kommer stanna. Ingen jätte stor grej direkt eftersom jag hade förväntat mig det :-)
Barcelona rebinho
ska abidal spela för barca nästa säsong
Barcelona Rambla
2007-06-14 14:37
Det ryktas om att Barça startar förhandlingar om Chivu redan idag. Vi får avvakta och se.
Barcelona Abbe_
2007-06-14 14:36
Då får de nog lägga på ett kol, Barça är inte den ända klubben som vill ha hans signatur.
Barcelona rebinho
2007-06-14 14:36
ska abidal spela i barca nästa säsong
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-06-14 14:35
Ämne: Jaha återigen en top....
Chivu kanske ?:P
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-06-14 14:33
Jaha återigen en topp spelare " Milito " som ledningen inte agerat aggresivt på, toppklass spelare till ett bra pris börjar rinna ut här.

Vilka har de tänkt sig gå efter igentligen?
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-06-14 14:27
Folk snackar om "cibiles" av real madrid men nej vem skojar dom med, Det finns bara ett plats där man kan fira som vad som helst altså och det heter .....DRUMS.....:
CANALETAS :D
och det är vart Barca komer o fira om dom vinner Ligan i år och fan hur sk önt det kommer att vara om det händer!! :D
Kolla länktips så att ni kan få en Id`e!
Barcelona Abbe_
2007-06-14 14:22
rebinho

Tror ingen kan svara på det. Frågan är ju hur Txiki och Rijkaard resonerar när de prioriterar (som det verkar) en anfallare först.
Barcelona rebinho
2007-06-14 14:18
jag fattar inte varför barca ska värva in en annfalare när man han världens bästa barca ska satsa på defensiven
kan nån säga vilken position henry etoo ronaldinho messi ska vara nästa sesöng
Barcelona Rambla
2007-06-14 14:05
Gabriel:

Nu tror ju inte jag att Barça har för avsikt att lägga ut €30m för honom. De lär komma överens om en lägre summa. Oroväckande trots det, som vi varit inne på tidigare. Han behövs verkligen inte.

Ett annat rykte som florerar, tack vare EMD, är att Barça vill göra sig av med Samuel. Han själv vill under inga omständigheter lämna Barça. Det skrivs att det är Txiki och Rijkaard som inte vill ha honom kvar. Detta skriver alltså EMD, som flera dagar i sträck skriver om Eto'o och att han ska lämna osv. Det är var ju den tidningen Samu talade om när han berättade om någon idiot till jounalist. Tidningen verkar driva någon sorts hatkampanj mot Samu.

Skulle det dock ligga något i dessa rykten, så kan både Rijkaard och Txiki dra istället enligt mig. För fan, är det oro i truppen se då för tusan till att lös det istället. Hur svårt kan det vara?
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-06-14 14:05
I sport.es säger dom att Man United vill Byta Pique mot Gudjohnsen och det tror jag skulle vara bra för Barca 100%!!
Pique är ju en Catalan och vi vett hur bra han är, och sen kan ju Guddy gå för han spelar ju inte hans "Form Of His Life" ...
Visca Barca!! :D
Annons: