/spanien/barcelona/forum/2302.aspx/spanien/barcelona/forum/2302.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 11-9-10
2015-06-24 07:18
Barclasico Diss, vi hade problem att få kontroll ibland under säsongen DI Maria= noll kontroll
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2015-06-24 07:13
Shanghai haha....är du heeeelt säker på att Messi verkligen är bättrr än Robinho? ;)
Barcelona Shanghai
2015-06-24 04:42
Jag minns när Real Madrid köpte Robinho år 2005 och min vän frågade mig vem som var bäst mellan Robinho (då 21 år) och Messi (då 17 år) och jag svarade att brassen var bäst. Skulle man kunna spola tillbaks tiden och jag få samma fråga igen hade jag sagt Messi, även om på den tiden Robinho var en mer erfaren lirare.
Barcelona Shanghai
2015-06-24 04:38
Idag fyller tidernas bästa spelare 28 år. Leo har varit bäst genom tiderna sen han var 19 år. Det blev bekräftat av legendarer när han var 22 år. Alla legendarer ställde sig i kön och konstaterade att argentinaren är den bästa spelaren genom tiderna efter hans fenomenala insats i CL-kvartsfinalen mot Arsenal. Grattis Lionel Messi!
Barcelona Shanghai
2015-06-24 04:34
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Jo jag vet men man kan inte heller påstå att han inte är bra efter danskarnas kollaps mot Tyskland. Serbien kryssade mot Tyskland och var till och med nära på att vinna över tyskarna, men matcherna mot Tjeckien och Danmark blev de överkörda. Man kan inte döma ut tyskarna för att de körde dåligt mot Serbien.

Han är faktiskt duktig och blivit imponerad av hans insatser. Tror inte det tar lång tid tills FC Bayern nappar och köper loss honom från Werder Bremen.
Barcelona Barclasico
2015-06-24 02:08
“Di Maria bomb!” Barça want to sign Angel Di Maria from Man United. Barça contacted the player, who wants to leave, and coach and has 3 other offers Hiss eller diss?
Barcelona Gabriel
2015-06-24 00:29
Rambla Jag vill bara ta ditt första inlägg om Verratti VS Thiago och gurgla det. 10+!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-23 23:50
@Shanghai:

Jag tror att du missade när Danskarna möte Tyskland.

Det fanns två spelare som förnedrade gång på hela danska försvaret.
Om du har missat de kolla på hightlights. De är inget att ha kan jag lova dig..

Tyskarna kunde vinna med 6-0 om de inte deras målvakt spelade så stort..
Barcelona Maestro Xavi
2015-06-23 23:17
@*hjärta* el Jefecitos hesa röst:

För det första så säger deras sida tydligt att videon hyllar alves då han just precis hade skrivit på ett nytt kontrakt och kommer att fortsätta.
För det andra så "bjuder" barca på olika jersys av sin egna önskan. Detta sker vid varje video som handlar om att alla hemsidomedlemar skall rösta vilket mål som är bäst under en specifik månad. Röstar man, så får man chansen att vinna.
Barcelona 11-9-10
2015-06-23 23:06
The camerooninas Benedito fortsätter växa i mina ögon, han är fan medlemmarnas president
Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
2015-06-23 22:52
"These are the 5 best goals Alves scored wearing the Barça jersey!"

Så lyder ett inlägg på Barcas facebooksida. Har jag missat nåt eller har Alves slutat eller vad är det frågan om? Sen går det inte ens att se målen utan länken går till en annan sida som kräver att man skapar konto. Snacka om värdelös facebook sida, bjuder aldrig fansen på något utan jämt är det denna typ av spam som kräver konton hit och registreringar dit och alltid massa onödigt spam och reposts. Tacka vet jag frilanserade culés och deras twitter sidor så att en lat culé som jag kan få rolig och väsentlig information utan att behöva ange en massa personlig info.
Barcelona Canaletes
2015-06-23 22:14
Rivaldo (min första idol) gör comeback! Helt otroligt haha.
Barcelona Rambla~
2015-06-23 22:10
L.A.M Jag var nog lite för hård mot Verratti, det var egentligen inte min mening. Även han är en fantastisk och underhållande spelare att se. Jag hade gärna sett honom i Barca om det inte vore för att vi redan har Busquets. Var ska han spela och när? Det går inte att ha ett sånt överflöd i en trupp. Det skulle aldrig fungera, alla vill ju spela och de är för bra för att inte göra det. Dessutom så har vi även Samper som måste få fortsätta utvecklas. Precis som Andresito så förträffligt beskrev det är Thiago och Verratti två olika spelartyper fast båda har lite Xavi i sig. Den ena är en lågt sittande spelfördelare och samtidigt en defensiv nyckelspelare, lite av en regista medan den andre är en spelmotor högre upp på planen. Jämförelsen med Xavi med lite inslag av Masche hos den ene och Iniesta hos den andre var magnifik av Andresito.
Barcelona Tiki-Taka
2015-06-23 21:50
Explica @RogerSaperas que Barça i Sevilla han arribat a un principi d'acord pel retorn de Denis Suárez #frac1

D.Suarez verkar vara klar, intressant att veta detaljerna bara. Vem som har blivit utlånad till Sevilla osv =)
Barcelona Shanghai
2015-06-23 21:33
Han har dessutom gjort ett mål så långt i mästerskapet och varit kanske bästa mittbacken i u-21 EM.
Barcelona Shanghai
2015-06-23 21:32
Vi borde köpa danskarnas lagkapten. Mittbacken har varit helt otrolig i detta mästerskap. Han har en säker passningsfot, brytsäker, bra huvudspel, lång och dessutom ung.
Barcelona the cameroonians
2015-06-23 21:32
Eftersom en del uttryckt positiva ord om Benedito tar jag mig förmånen att skriva lite om hans intervju idag är han pratar om den sociala delen av sitt projekt - alltså den som handlar om medlemmarna och klubbens identitet. Benedito; - Den sportsliga och finansiella delen av projekten är självklart viktiga för att vi ska kunna stå upp och konkurrera med våra rivaler på planen, men den sociala biten är den som utmärker oss och gör vår klubb speciell. - Vi måste återupprätta den globala åsikten att vi är Més que un Club. - Jag vill införa en granskningsnämnd för att göra alla beslut mer transparanta för medlemmarna - något vi inte lyckats med efter 2003. - Granskningsnämndens uppgift ska även innebära att hålla koll på att det valprogram medlemmarna röstat igenom följs. - Alla sociala aktiviteter ska samordnas så att de innefattar både spelare och ledare. Det är viktigt att vi förstärker klubben genom ambassadörer. Om Laporta sa han att han känner igen den gamle Joan och att han garanterat kommer att få många röster. Men Benedito sa att han hellre talar om förslag än personer och att han gärna vill se mer av vad ex-presidenten verkligen vill göra - och inte vem som ska göra det. Om Bartomeu sa Benedito att den ovalde aldrig distanserat sig från Rosell och att de båda två står bakom Bartos kampanj. Slutligen sa Agusti att media såklart fokuserar mycket på duellen mellan Barto & Laporta men att mätningarna aldrig ljuger och att han ff är med i racet. Han är beredd på hårt motstånd och kommer inte vara rädd för att "säga sanningen".
Barcelona Andresito
2015-06-23 21:21
När man jämför Thiago med Verratti så får man ha i åtanke att de inte är riktigt samma spelare. De båda har tveklöst sin styrka i att vara spelmotor, dock på olika delar av planen. Skulle säga att de båda är väldigt lika Xavi i spelsättet. Verratti har Xavis egenskaper kryddade med Mascheranos defensiva mod, och där Thiago har Iniestas offensiva briljans utöver Xavi-egenskaperna . Då är alltså frågan vilken spelstil Barcelonas mittfält behöver idag. I en fantasivärld där de båda jag jämför är tillgängliga, så väljer jag Thiago då jag tror att han hade kompletterat vårt mittfält bättre tillsammans med Rakitic och Busquets. Notera fantasivärld. Gündogan och Coutinho är väl de som delar ungefär likadana egenskaper som Thiago. Dock är ingen av dem optimal i dagsläget. Men om jag varit tvungen att välja så hade jag lagt min röst på Gündogan.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-23 21:20
Måste bara säga att det hittills varit en ynnest att följa hela det här valspektaklet, bra mycket roligare än silly season. Crackvärvningar i all ära men det slår inte klubbens framtid i form av regimskifte. Can't wait till lördag!
Barcelona Barcadinho.
2015-06-23 21:19
Jag trodde att de flesta här vill ha tradition o La Masia - men mycket snack om nya värvningar :P
Men ni är normala ! - folk älskar cracks, också i Barcelona.
Jag var i Barcelona samma sommarn som klubben värvade Zlatan - grabbar, det var typ julafton i stan. En restaurang ägare var typ på väg att gråta av glädje när han förstod att vi var från Sverige.
Och hur många var det då på hans presentation, 60 000?

Jag håller annars med en länkad artikel här nedan - det är väldigt viktigt att plocka rätt personer och tränare till La Masia. Det är A och O till framgångarna från ungdomskullarna. Mer viktigt än att låta några här o där få en chans i a-laget. Får ungdomarna en rätt utbildning från början så kommer några lyckas nå hela vägen per automatik.
Men kanske lättare sagt än gjort att hitta rätt personal.

2015-06-23 21:03
Idag är sista dagen för presidentkandidaterna att samla ihop de 2.534 röster de behöver för att på riktigt kunna ställa som ett alternativ i presidentvalet.

Under kommande tre dagar kommer den tillfälliga klubbledningen säkerställa att alla valsedlar är korrekta. Ska bli intressant att se om Majo, Freixa och Farré kommer att klara av att samla in tillräckligt med för-röster.

Från lördag är det sen GAME-ON och alla aktuella kandidater kan börja presentera sina projekt i detalj för medlemmarna.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-06-23 20:35
Rambla

Sen har ju visserligen Verratti utvecklas något enormt de senaste två åren samtidigt som Thiago tyvärr då haft sina skadeproblem. Skulle säga att de två i dagsläget är ganska jämbördiga men att Thiagos potential är högre. Självklart väljer man Thiago om man får välja en av dem men skulle vi kunna få Verratti hade jag helt klart välkomnat honom med öppna armar.
Barcelona Barca4life98
2015-06-23 20:29
Alltså varför hypar folk Verratti för? Av det jag har sett så är han duktig visst men man kan räkna med 1 gult kort/match. Om jag fick välja så hade jag bara värvat Thiago billigt nästa sommar, förutsatt att han inte skriver på en förlängning av sitt nuvarande kontrakt som går ut 2017. Det behövs inga fler. Sen tycker jag att man ska satsa på; Denis, Rafinha, Samper, eventuellt Halilovic också istället för att värva någon.
Barcelona Rambla~
2015-06-23 20:24
Gundogan? Men snälla, killen krävde €12m årslön. Öh, say what? Han kan stanna i Dortmund, inget för Barca. Nooooooo, lord Douglas! De får inte släppa honom. En kultfigur, han är skillnaden som gör att vi kommer tappa en CL-plats. :)
2015-06-23 20:20
Pere Escobar, en jourmalist på Radio Catalunya har lämnat uppgifter att Bartomeu ägnat en del tid att försöka övertala Koke att ingå en pre-deal.

Tydligen ska en vän till Pere varit tillsammans med Koke på Ibiza när allt hände.

Såklart är han dock en anti-Barto och har i sitt program "la Firma" ända sedan valet inleddes sagt att "Bartomeu bara kan förlora"

Men vi har ju redan räknat ut att det är Koke det pratas om.
Idag dementerar Bartomeu själv att han har gjort klart med någon, men säger samtidigt att det "ingår i valkampanjen att nämna namn" - och det gäller alla kandidaterna.
Barcelona Rambla~
2015-06-23 20:19
Har inte Thiago samma kvalité som Verratti? Nehä, men ta och se om U21 Em- finalen för 2 år sen igen då och kom sen tillbaka med samma påstående. Spanien krossade Italien med 4-0 och Thiago var magiskt bra, käkade upp Verratti så det var löjligt. Jag minns hur Verratti lommade av planen i mitten på andra halvlek när han blev utbytt och såg helt förstörd ut. En Thiago i toppform fysiskt och med sin högstanivå så har Verratti inget att hämta. Nada, niente, zero! Och där ligger problemet. Thiagos utveckling har tack vare alla skador och bristen på kontinuitet avstannat. Därför rankas Verratti idag, dock fullt rättvist, som en bättre spelare. Talangmässigt däremot är det inte ens en match.
Barcelona MrKnowledge
2015-06-23 19:56
en människa gör inte ett lag men en utomjording gör;)
Barcelona Barcelonistas
2015-06-23 19:32
Iniesta 4 Cl titlar 2 EM titlar 1 VM Titel 7 ligatitlar Zidane wh0?
Barcelona Liunil Masse
2015-06-23 19:23
@Squawka: Zinedine Zidane's playing career honours includes: 1 World Cup 1 Euro Championship 2 Serie A titles 1 La Liga title 1 Champions League Är inte detta rätt dåligt för att vara "en av tidernas bästa mittfältare" enligt många? Iniesta slaktar honom när det kommer till titlar och han är inte ens färdig.
Barcelona Junta Dimision
2015-06-23 19:23
A good coach

Jag ville gärna ha Gündogan, men han hade helt bisarra lönekrav och därför försvann intresset hos samtliga klubbar för honom. Detta + hans skadehistorik har gjort att han är nära på att förlänga med Dortmund istället.
Annons: