/spanien/barcelona/forum/23018.aspx/spanien/barcelona/forum/23018.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Relay*
2007-06-10 12:05
Det känns mer och mer som det är Barcelona mot Capello
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-06-10 12:04
Många inlägg handlar om Messis "fusk". Jo, visst var det inte regelrätt och kanske dåligt från hans sida. Men jag älskar honom änn mer efter det. Vilken vinnarskalle han har. Inte bara att han väljer att göra vad som helst för att vinna en match. MEN SÅG NI HANS HEMJOB! Gång efter gång sprang han ända hem ned och GJORDE OLEGUERS JOB! Den pojken har vinnare skrivet över hela pannan, man ser att hans förakt mot förlust sträcker sig genom alla vener och ådror.

Messi kommer förevigt vara älskad i katalonien och alla culé hjärtan, oavsett allt "fusk" omvärlden påstår honom stå för. Madridistas kan bara släppa det.

Sedan att det gänget ska predika om moral och rättvisa får min mage att vända. Det lag med en av de mörkaste fotbollshistorierna i världen. Lägg bara ned.

Messi för evigt!
Barcelona M19.
2007-06-10 12:03
RMD fansen skall nu smutskasta Messi vilket inte var oväntat.

RVN är en lojal spelare fuskar "aldrig" gör inga fel. Men verkar som alla har glömt en av anledningarna till att denne lämnade United?

Van Nistelrooy + C.Ronaldo?
Anledningen till att jag rent ut av hatar holländaren.

Messis mål medvetet eller en reflex? Ingen av oss som kan svara på det, ni vet själva hur fort det går?

Hade vi klarat att hålla undan 1 minut till hade vi vartit i överläge och vi hade faktist ocskå varit först i ligan med POÄNG övertag.

Otroligt tungt, men det är detta som stärker i längden.

Visca el Barca.
Delarocha
2007-06-10 12:02
Hade Barcá haft det flyt som Real har haft de sista 10 matcherna hade det varit 10-15 poäng till vår fördel. Men när backlinjen är så fruktansvärt patetisk är det svårt oavsett hur många mål man gör framåt. Enligt mig borde 2 mål framåt räcka för vinst, man ska inte släppa in 2 mål på hemmaplan när det är så här viktig match. Vart var vinnarskallen igår?
Barcelona Ronaldo827
2007-06-10 11:58
Jag vill börja med att säga att jag i grund och botten är ett AC Milan-fan och spanska ligan i all ära, men det är bucklan vi vann alla vill åt.. :)

Messis mål: Medvetet, osportsligt, fult och alldeless underbart.. Nä, skämt åsido, det är fult gjort, men det ingår på ett visst sätt i spelet. Hade en Realspelare gjort samma sak hade jag skrivit något i stil med - "Medvetet, osportsligt, fult och alldeless underbart.. Nä, skämt åsido, det är fult gjort, men det ingår på ett visst sätt i spelet." Synd bara att se alla Madridistas som som spyr galla över Messi och kallar honom både det ena och det andra, samme Messi som gjorde ett fantastiskt hattrick i senaste El Classico. Samme Messi som drog sju gubbar, rundade målvakten och enkelt la in bollen mot Getafe. Han är en grym spelare och det kan ingen, varken man är Madridista eller Chelseasupporter, ta infrån honom.

"It ain't over til the fat bitch sings"
Barcelona Relay*
2007-06-10 11:58
Tompa/Edmilson
Borde vi inte se framtiden an med förhoppning på kloka värvningar under den kommande Silly season.
En offseason utan VM eller andra stora turneringar som EM eller confederations cup och liknande.
Borde väl ge många spelare en välbehövlig vila.
Sedan är två stabila snabba mittbackar på min önskelista.
Barcelona Edmilson
2007-06-10 11:52
Känner precis som föregående supporter skrev här nedanför att det känns som vi tappade ligan på flera undermåliga prestationer i slutskedet av matcher. Tycker vi har haft grymt svårt att stänga igen matcherna tyvärr därav madrids poängintag på oss. Men som sagt så som dom har bränt pengar dom senaste ´åren så tycker man väl att något borde hända om endock inte på Barcas bekostnad.....
Barcelona Tompa
2007-06-10 11:47
I fråga om at skapa målchanser är Barca det klart bästa laget, sen får alla Madrididistas säga vad de vil. Dremot är effektiviteten framför mål ofta skrämmande dålig och det är det som med 99 % säkerhet kommer kosta oss ligaguldet.

Det finns mycket att säga om enskilda selare, Rijkaard, oförmågan att göra mål etc men det skulle bli en mindre uppsats.
Barcelona Relay*
2007-06-10 11:41
Blev utskrattad bara för att jag skrev i ett annat forum att det såg ut som Messi tog med handen i första målet. Varför har folk så svårt att begripa att alla har inte Sport expressen som jag :(
Nu har jag sett Messis handsmål flera gånger och undrar hur den kunde bli godkänd överhuvudtaget.
Dock har vi direktplats till gruppspelet i Championsleague. Och tvåa i spanska ligan är bättre än ingenting, sedan får klubben köpa lite stabila backar. Sedan kommer frågan upp om klubben bör anställa en tränare till som assisterar Mr och sedan kan ta över om och när Mister lämnar klubben?
Barcelona Camparn på nou
2007-06-10 11:38
Helt jäv** fruktansvärt avslutningen av vår match igår. Bland det värsta jag har varit med om..
Vi borde avgjort matchen 3-1 innan genom Etoo på sitt friläge och så skulle vi haft straff på Kamenis fällning bakifrån på den samme.

Så som vi har slarvat bort ledningar och spelat i år finns inget annat att säga än helvete..det här har inte varit vårat år.
Men det är ändå vi som har varit det bästa laget i ligan. Så många chanser som vi har skapat men inte lyckats utnyttja till mål har varit löjligt, matcher som den mot Betis hemma och nu den här mot Espanyol som sen slutat oavgjort.
Överhängande känslan det är VI som har förlorat ligatiteln INTE Madrid som vinner den.

Rijkaard ska ha en hel del kritik för att inte kunna styra upp lagets baklinje bättre den här året. Den har spelat som en hönsgård vid många tillfällen. Sen ska man ifs skylla en del på enskilda spelare också som inte hållit måttet. Oleguer som knappt håller superettan klass och Marquez som har spelat väldigt svagt.
Om Oleguer blir kvar till nästa säsong för att han är en "god katalan kommer jag bli galen

De positiva överraskningarna det här året är Iniesta som har tagit stora steg framåt och har visat vilken storspelare han håller på att bli och Messi som har växt fram ytterligare till den världsstjärna han är. Tänk på hans "Maradona mål" hans hattrick i El clasico och insatser som den igår.
Redaktionen
2007-06-10 11:35
Eftersom alltför många madridistas inte lyckas hålla sig sansade kommer även vi stänga ute utomstående fans under en tid. Tyvärr kan vi inte sitta härinne 24-7 och spärra folk.
Barcelona stinsen
2007-06-10 11:33
Förstår fortfarand einte hur realanhängare kan komma in hit o provecera me tanke på att deras eget forum e stängt av den anledningen
Barcelona kalle7
2007-06-10 11:31
King_Raul, ett fuskmål i första omgången kan avgöra ligan precis lika mycket som ett mål i sista.
Barcelona Relay*
2007-06-10 11:30
Vad gör King_Raul här??
Kan inte du vara i ditt egna forum och gotta dig åt att Barcelona inte vann sin match tack.
Real Madrid King_raul
2007-06-10 11:27
Ämne: Var langesen jag skr....
Och din nivå på inlägg är ju så mkt bättre? Förståndshandikappade Madridistas?
Självklart har fler personer gjort "fuskmål" men ett mål i mängden mot ett som kunde avgjort en liga?
Det är så lätt att avfärda kritik som "låg nivå" men fuskmål är usla OAVSETT vem och vilket lag som gör dem, jag är den första som mått illa om Raúl gjort det igår och avgjort ligan. Nu skipades rättvisa och målet gjorde "bara" så att det fortfarande är lika inför sista omgången, något jag faktiskt hoppades på.

Barcelona Relay*
2007-06-10 11:26
I teorin har Barcelona fortfarande chansen om Mallorca snor en poäng mot Real Madrid samtidigt som Barcelona strimlar Gimnastica i sista omgången så vinner Barcelona ligan. Man ska inte ge upp än.
Sedan var det lite kusligt att målen följdes åt i båda matcherna.
Barcelona Zamboza
2007-06-10 11:24
Rätt ironiskt med så många real inlägg här på forumet, trots att de har avgörandet i egna händer nästa vecka. Att spy galla över Messis (medvetna) handsmål men samtidigt inte nämna något om RVN hand som föranledde till reals 1-0 ledning mot Deportivo är ju hyckleri. Vi har bara oss själva att skylla om vi inte vinner. Vi har flera gånger haft möjlighet att öka försprånget till våra konkurrenter men inte tagit chansen. Sen har Etoos uttalande i media inte precis gjort lagsammanhållningen bättre. Idiotiskt av en vuxen man. Tyvärr tror jag att det är den största orsaken pga det föranlett till spänningar på plan.

Akram

Så du älskar inte Messi efter gårdagen. Känner du på samma sätt för RVN eller Raul vars filmning mot Valencia säsongen 03/04 kunde avgjort ligan till reals fördel?
Barcelona Born In Barcelona
2007-06-10 11:12
Fan asså det borde finnas dagen efter piller för fotboll
Barcelona Edmilson
2007-06-10 11:08
Bara massa Real fans här kan man inte spärra dom stör mig kraftigt eller tycker dom deras eget är så dåligt så dom kommer in här???
Barcelona Woods
2007-06-10 11:00
Lite underligt är det att Real har spärrat sitt forum här på svenskafans för att slippa bli provocerade av andra. Som jag uppfattar det så är det enda deras supportrar gör är att bidra med samma sak på andra lags forum.

Självklart finns det Real-supprtrar som är så pass bra så att det går att föra diskussion med, utan att ha ett provocerande och onödigt innehåll. Så kallade undantag som bekräftar regeln.
Barcelona kalle7
2007-06-10 10:55
Moggi behövde inte göra sina beslut inom loppet av en tiondel.

Det jag bara tycker och säger är att: Fel av real fans att komma in här och skriva (när de har sitt puerta del sol inom staket) och klaga på Messi när ruud van nistelrooy också bidragit med handboll. Hur vida målen var viktiga/oviktiga är det ingen som vet.

Disaster på TV/Dator förra veckan.
-Disaster-
2007-06-10 10:54
kalle7

Vart kan du ser att RvN tar ner bollen med handen mot Deportivo?
Real Madrid nickeG
2007-06-10 10:53
Ämne: Den bristande logike....
Håller med om att man inte kan resonera så heller, vilket jag inte gjort om du läser vad jag skrivit. Men du måste väl ändå tillstå att om Espanyol hade haft ledning med 0-1 i halvtid så hade inte varit en fördel för Barca direkt?

Självklart tyder det på vinnarskalle, men i just detta fall kan jag inte se en positvi innebörd i det ordet. Luciano Moggi visade också prov på en kall och beräknande vinnarskalle när han fuskade till sig och Juve fördelar för att de skulle vinna ligan, bra gjort eller inte?
Barcelona Woods
2007-06-10 10:50
Låt oss diskutera LAGET FC Barcelona på detta LAGforum. Laget som f.ö. är en stor besvikelse spelmässigt under säsongen 06/07. Rensning och förnyelse krävs
Barcelona Tompa
2007-06-10 10:48
La Pulga:
".Så länge Messi spelar för Barca, han får göra som han vill på planen".

Tycker det är en ganska skrämmande syn på fusk resp fair play. Hade Messi spelat i ett annat lag och i synnerhet marngerna hade du HATAT honom efter det målet, det vågar jag slå vad om. Jag vill vinna på et schysst sätt inte med fuskmål. Nu lyckades vi ju inte vinna ändå men det visar ju bara vilket fiasko det var i går kväll.
Barcelona kalle7
2007-06-10 10:46
Den bristande logiken är att säga: "Stryker man målen i efterhand förlorar ni med 2-1 samtidigt som vi hade vunnit vår match med 2-1. DET är brist på logik.

Det finns ingen som kan säga hur matcherna hade slutet om målen inte hade blitt godkännda. Därför kan ingen säga att något av målen var viktigare/oviktigare.

Jag håller heller inte med de som säger att Messis mål var underbart snyggt och att en stjärna gör så.

Däremot kan jag tycka att det visar vinnarskalle. Han skiter i vad folk tycker och vill vinna. Älskad av många, hatad av många.
Real Madrid nickeG
2007-06-10 10:44
Ämne: nickeG.

Det som ä....
Skillnaden är väl att jag då inte försvarar Ruuds tilltag, om det nu var medvetet vilket är svårare att bedömma än i Messis fall. Och jag tar avstånd från Real-fan som kommer in hit och skriver om att Messi "ska dö" och liknande.

Men som Barca-fan kan man lätt ta död på ett en sån diskussion genom att vara stor och ta avstånd från Messis handling, istället för att bidra till att stämningen trissas upp genom att skriva att Messis mål är det bästa man sett på en fotbollsplan m.m.

Sen håller ju inte riktigt ditt resonemang om vikten av handsmålet mot Depor kontra det som Messi gjorde igår. Du skriver att om Madrids mål blivit bortdömt mot Depor så hade det kunnat göra så att matchen slutat helt annorlunda. Men i Barcas fall så skulle det bara bidragit till att Barca hade spelat mer offensivt (som om det var möjligt vid 0-1 på hemmaplan) och indirekt bidragit till fler mål för Barca. Bristande logik...
Barcelona kalle7
2007-06-10 10:42
Väntar fortfarande på ett svar från dig SergioRamos#4. Tycker du att det är vi som lever på gamla meriter?
Barcelona La Pulga
2007-06-10 10:41
Steffa:
Du försvarar din fuskaren Nistelrooy nertaggning och passning med handen i förra omgången mot Deportivo av alla här inne du borde förstå bäst.

En vinnarskalle gör säkert så i nio fall av tio. Finns det en chans att göra mål så gör man det.
Barcelona Tompa
2007-06-10 10:41
Sov trots alt bra efter debaclet i går kväll. För debacle var det sannerligen. Att inte klara av att besegra Espanyol när Zaragoza gav Barca en hjälpande hand är direkt uselt! Några bortförklaringar existerar inte.

Vad gäller Messis mål med handen så tar jag definitivt avstånd från den sortens fusk, hör inte hema i någon idrott. Men f.t orkar ag inte tänka på det, min besvikelse på att vi inte lyckades vinnas i går är total.
Annons: