/spanien/barcelona/forum/2301.aspx/spanien/barcelona/forum/2301.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2015-06-22 22:31
Tror det handlar om Dani Parejo och typ Trashorras eller D.Suarez. Dock är jag fortfarande helt säker på att det är BS. Laporta höll ju sitt tal tidigare idag och EMD diggar ju Bartomeu. Resten av ekvationen kan ni lösa själva.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2015-06-22 22:20
Det kan mycket väl också vara ett spel för galleriet för att på så sätt försöka ta udden ur Laportas tal idag. Nyheten kom ju via MD under tiden Laporta höll tal, och sen fortsatte Sport att haka på nyheten (som jag länkade tidigare) med mer specifika uppgifter.

Sen ska man vara lite uppmärksam när det gäller just Sport som kommer att påbörja en upplaga i Qatar inom kort. Kan hända att de blir mer pro-Bartomeu med tanke på detta och det kan vara bra att ha i åtanke när man läser...
Barcelona S.Eto'o
2015-06-22 22:07
Rätta mig om jag har fel men visst är det så att man röstar 18 juli och Bartomeu kommer presentera värvningen innan valet? Det måste verkligen röra sig om en crack annars har han garanterat förlorat valet. För inte kan han göra alla cules längtansfulla (vissa iallafall) för att sedan värva nån medelmåtta strax innan valet?
2015-06-22 21:59
Barcadinho

Laporta går ju till val på (bland annat) la Masia och då rimmar det illa med att lova en värvning - och speciellt i ett läge när vi inte får värva.
Dessutom: Hur troligt är det att få loss en crack i januarifönstret?

Nej, han gör rätt som överlåter snacket kring spelarköp åt Bartomeu, åtminstone om han vill framstå som seriös.

Sen är det ju emellertid som så att val vinns inte alltid på sanningar, utan på PR. Troligtvis kommer vi att se ännu fler "kupper" likt Abidal längre fram.
Barcelona 11-9-10
2015-06-22 21:57
Vad snackar ni om, mr X är illaramendi
Barcelona Barcadinho.
2015-06-22 21:53
(Inte)
Barcelona Barcadinho.
2015-06-22 21:51
Barto försöker göra ^en Laporta^. Dvs lova eller fixa en stor vävning i en valkampanj. Det gick väl bra 2003 så varför inte försöka igen. Jag undrar varför Laporta försöker med samma knep igen. Han har väl lärt sig o inte lova sånt igen....Han nöjer sig med Abidal istället. Snacka om enkla politiska knep från båda kandidaterna?
Barcelona Andresito
2015-06-22 21:51
Det där ryktet om att han har någon "förstaklassig" spelare på G känns väldigt konstigt. Det finns liksom inga sånna spelare tillgängliga då de enda som kan klassas som världsklass är Koke och Isco, resten hade inte varit mer än truppspelare.
Denis Suárez är den enda de kan lyckas ro hem.

Känns precis som ryktet om Zubis bomb, att han jobbat undercover på en transfer. Bullshit alltihop.
Barcelona Smogen
2015-06-22 21:34
Tja, vi köper Isco för 50-60 miljoner av R.Madrid så dom kan finansiera sitt köp av Pogba. Inte helt omöjligt. Men annars är väl O.Torres, som nämnts, en inte helt omöjlig kandidat?
2015-06-22 21:28
Det är Javier Manquillo och Saul Nunez som vi har köpoption på, inte Oli.
Barcelona Shaappaa
2015-06-22 21:24
Kom tänka på en grej. Hade inte Barcelona någon predeal på Oliver Torres i samband med Atlético värvade David villa? Jag kommer ihåg när många av oss cules var arga på grund av den låga summan han såldes för, men egentligen hade Rosell co fixat predeal på Oliver Torres. eller är jag ute cyklar?
Barcelona Nemesis 10
2015-06-22 21:19
Rambla

Jag håller med angående Isco hypen, det är bara att glömma honom för han tillhör Real nu. Om det gick att välja mellan att värva Isco eller att ta tillbaka Thiago så hade jag valt Thiago. Jag älskar Thiagos spelstil och jag drömmer fortfarande om en återkomst.
Barcelona Rambla~
2015-06-22 20:58
En sak fattar jag inte. Varför så desperata på Isco helt plötsligt? Denna ledning hade chansen när han tillhörde Malaga och det till ett humant pris. Den värvningen hade tom Zubi fixat med tanke på Iscos känslor för FCB. Varför fanns det inget intresse då? Var det för att Rosell fortfarande var kvar i klubben då? Nu verkar de helt plötsligt vara desperata efter honom (ja enligt MD med tanke på gamla artiklar). Alltid samma sak med denna ledning. Deras intresse väcks alltid när förutsättningarna i praktiken är helt omöjliga. Bra snack de senaste dagarna på forumet. Flera intressanta diskussioner och det från många skribenter. Fortsätt gärna så. Jag hinner knappt med att läsa allt och uppdatera mig. :)
Barcelona S.Eto'o
2015-06-22 20:42
Hitta en artikeln som skrevs 18 april som hänvisar till MD (samma tidning som skev om affären) att Barcelona är på jakt efter Isco och sägs vilja göra allt för att signa honom. Ser att han har en klausul på 150 miljoner euro.... Nåjaa drömma får man väl göra
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-22 20:31
En sjunde presidentkandidat på gång alltså. En supportergrupp (Seguiment FCB) som vill skapa bättre atmosfär på Camp Nou och lösa biljettproblemen. Tydligen har de fått 5068 valsedlar påskrivna. Intressant...
2015-06-22 20:31
Oliver Torres har, precis som Koke, en utköpsklausul på €60 miljoner.

Iscos ligger på €150 miljoner och är bara att glömma.

Men nu får Barto som han vill, vi snackar nyförvärv i stället för viktigare saker.
Barcelona Junta Dimision
2015-06-22 20:29
Gabriel

Koke sa nyligen att han ville bli Atletico Madrids motsvarighet till Xavi eller Gerrard. Sen att han tackade blankt nej till oss förra året gör det mindre troligt, förstår inte varför han skulle göra en sån kovändning från ingenstans.
Barcelona Barclasico
2015-06-22 20:16

Angående Unicef och Qatar: ''Jag förstår inte folk som säger att det enda alternativet för framgång är Qatar. Antingen arbetar de där eller så har det något att förklara. Vi föredrar att associeras med Unicef. Vi delar inte åsikterna med den politiska regimen i Qatar. Det ger intrycket att vad som helst kan köpas för pengar; det är inte Barça. Vi är Unicef. De är Qatar''. - Joan Laporta

Den snubben är bara för mäktig!!!
Barcelona Gabriel
2015-06-22 20:13
Junta Dimision

Oliver Torres hade varit ett mumsigt nuförvärv minst sagt, men som jag sa tidigare, inget nyförvärv i världen hade fått mig att hålla på Bartomeu i valet. Tror däremot inte att det handlar om Oliver Torres, hörde Diego Simeone uttala sig väldigt förhoppningsfullt angående Olivers framtid i klubben. Mina pengar läggs på Koke.
Barcelona Junta Dimision
2015-06-22 20:08
@Gabriel:

Oliver Torres är väl ingen omöjlighet?
Barcelona Gabriel
2015-06-22 20:03
Personligen tror jag att det handlar om Koke snarare än Isco och till det har jag bara en sak att säga; NO GRACIAS!
Barcelona Gabriel
2015-06-22 20:02
Kom igen bröder, sluta drömma om Isco, den chansen gick vi miste om när vi tillät Madrid att köpa honom. Nej, nu har jag visserligen ingen aning om vad Iscos utköpsklausul ligger på men fortfarande, det är en omöjlighet.
Barcelona Junta Dimision
2015-06-22 20:02
"Bartomeu has negotiated recently with the president of a Primera club in order to line up a player, who is a Spanish central midfielder. His identity will be unveiled by Bartomeu in the last week of his election campaign, according to sources close to the candidate."

Blir säkert Valeron.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-06-22 19:50
Vet fan inte om man kan hitta någon i La Liga som både passar in på den typ av spelare vi söker och platsar i laget. Ser personligen inte hur Koke skulle kunna höja oss eller överhuvudtaget bidra med någonting. Jag gillar hans spelstil men Rakitic är minst lika bra i det defensiva grovjobbet samtidigt som han är ett par snäpp bättre vad det gäller det speltekniska. Kan dessutom inte se Koke-Rakitic framför mig som Barcelonas offensiva mittfältspar, känns lite väl trubbigt om man jämför med vilka som tidigare ockuperat de positionerna. Det finns flertalet tekniska mittfältare i ligan men få som har rätt ålder, en bra defensiv, rätt attityd med mera. En spelare som känns väldigt "Lucho" är Parejo, duktig med boll och sliter mycket åt alla håll. Själv tycker jag han är rätt så medelmåttig ärligt talat, dessutom är han gammal maräng, men tror nog han hade tagit Rakitics roll och skött det ganska bra, dock inte bättre.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-22 19:47
Enligt MD är det ''en förstklassig fotbollsspelare'', spanskfödd och spelande i La Liga.

Om det är Isco vet jag inte riktigt hur jag ska ta det. Å ena sidan är det en underbar fotbollsspelare som dessutom är culé, men å andra sidan skulle det antagligen öka Bartos vinstchanser ytterligare.

Visserligen skulle ju det indikera på att Isco är tillgänglig, så då bör ju även Laporta, Benedito eller dylikt kunna få igenom samma transfer ifall de skulle vinna valet.
Barcelona Rambla~
2015-06-22 19:44
Junta Jag hoppas på en sådan utveckling jag också. Även en försäljning med en rimlig återköpsklausul kan accepteras. Lucho kommer inte träna Barca i all evighet och Adama är fortfarande väldigt ung. Får han en nyttig skolning i den italienska fotbollen kommer det bara göra honom bättre rent taktiskt och samtidigt lära honom försvarsspelets ädla konst.
Barcelona Rambla~
2015-06-22 19:35
S.Eto'o Isco kan vi ju exkludera med en gång eller hur? Finns inte på kartan att Perez släpper något till Barca, allt från planskötare till de spelare som floppat big time i Madrid (vilket Isco inte på något sätt gjort). Ja såvida Barca inte aktiverar deras klausuler men de är ju oftast så höga på spelare i Madrid att även det är väldigt osannolikt.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-06-22 19:33

Laporta som president och Abidal som sportchef?, Ja fram till Januari efter det vill jag se en rutinerad sportchef som Monchi från Sevilla. Då får Abidal ha rollen som "Sportchef" för La Masia och Monchi för externa värvningar. Nu drömmer jag kanske?
Barcelona Junta Dimision
2015-06-22 19:31
Adama förlängde ju ändå med 5 år förra året, så om han skulle lämna så skulle det vara på lån.
Barcelona Diar Shekha
2015-06-22 19:31
Snacka om mindgames från Laporta. Rosell & Bartomeu spottade Abidal rakt i ansiktet & kastade ut honom. Nu väljer Laporta att gå till val med honom. Fansen har fortfarande inte glömt sveket mot Abidal från Rosell & Bartomeu, sen är Abidal jävligt poppis så han lär fiska hem en hel del röster åt Laporta.

Sen ang det fotbollsmäsiga tycker jag inte att man ska oroa sig för Abidal. Han kan ju verkligen inte vara sämre än Zubi & vi lär definitivt inte vänta 4 år på en mittback. Laporta vet vad han gör och jag skulle inte alls bli förvånad om Cruyff har haft sista ordet i det här.
Annons: