/spanien/barcelona/forum/23003.aspx/spanien/barcelona/forum/23003.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona les culés
2007-06-26 21:37
e de nån barca spelare med i dagen copa america ? mexico spelar ju men vet inte om dos santos e me, e han de ?

Barcelona Sürer
2007-06-26 21:36
mot dom så kallade ´´sämre lagen ´´ i ligan bör Henry ronaldinho etoo messi starta för motståndarna backar oftast hem med hela laget och då är det onödigt att använda en pivote..läste att Gio lämnat..Gio var helt okej i barca men deklart att vi måste värva en vänsterback och hoppas att chivu kommer ..riijkard har ju ridigare sagt att han tycker om spelare som kan spela på flera olika positioner
Barcelona Romario 10
2007-06-26 21:33
Tackar nej till kontraktet, går sedan ut i media med att jag har tackat nej till madrid. Tror resten e inga problem!!!!!!
Barcelona Romario 10
2007-06-26 21:30
Till: Delarocha
Underskatta aldrig folks kärlek för Barca!!!!!!!!!
Delarocha
2007-06-26 21:28
Jag sa det då det är helt omöjligt för någon att svara på då du inte har fått det kontraktet. Hur ska du vara så säker på det? Om du nu drömmer om att bli fotbollsproffs och ändå chansen att bli det är det la rätt svårt att motstå, men med risk att bli tjatig om samma saker så orkar jag inte fortsätta. Har redan skrivit vad jag anser.
Barcelona Messih!
2007-06-26 21:24
Kan någon vet och sett Abidal spela, förklara lite om hans spel sätt? :)
Har för mig att han inte är så offensiv av sig
Barcelona ze nemo
2007-06-26 21:22
Det verkar som om Gio lämnar barca, läste en nyhet om det nyss på sport.es - OBS! Nyheten är på spanska.

Han har en säsong kvar men ska tillbaka till Feyenoord och de behöver inte betala något för honom. Han vill avsluta sin karriär där.
Barcelona Romario 10
2007-06-26 21:22
D du störde dig på var att jag sa att jag ALDRIG någonsin skulle kunna skriva på för Real, bara för att du skulle göra det betyder inte att andra ska. Underskatta aldrig folks kärlek för Barca...!!!
Barcelona Messih!
2007-06-26 21:20
Rambla: självklart alla tycker olika.
(ville skriva varför också, så det inte verkar som jag säger alves pga FM eller nått hehe)

Själv tror ja ju inte det är någon störra chans att alla 4 startar sammtidigt(normalt sätt).
Med offensiva ytterbackar får spelet en helt annan dimension tycker jag. Gemför tex Belletti med oleguer(hur spelet ser ut, och inte vem som är bäst), så ser man att spelet är mycket mer flytande med en löpande belletti än en mer tillbaka dragen oleguer. Då inräknat att belletti skjuter fler bollar till korvgubbarna än lagkamrater.
Desutom är ju Alves inte direkt på nått sätt dålig defensivt sett.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-06-26 21:19
Där har du bilder och en video med en sammanfattning.
Barcelona Kapten11
2007-06-26 21:19
Ok. D kanske va dags nu.
Hans förra säsong var bra, men helt ärligt så håller han inte som förstaval på vänsterbacken.
Det gör inte Silvinho heller så jag antar att nån spelare, typ Abidal är så gott som klar, eftersom att Gio går gratis.
Barcelona les culés
2007-06-26 21:17
hadde inte äns hört ett rykte om att gio skulle lämna. men nu måste ju vi ha in mins en ytterback så de e ju bra :P

missade yaya,s precentation har någon en vidio lr liknande?

FORZA BARCA
Barcelona Gabriel Batistuta
2007-06-26 21:16
Interessant det här

Henry:

"In a team of Barca's level, no-one can demand what position to play in. You think only about the group.

Ser ut som han inte kommer kräva max speltid,position etc

Jag är inte Barcefan om ni tror jag är medgångsupporter eller nåt.

Jag är Roma fan.

Men jag beundrar Barca's spel stil och njuter att kolla på de.

Plus vem älskar inte Ronnie,Eto'o,Messi och Kämpe som Puyol.

När det gillar ligan självklart man vill Barca vinner och inte äcklig lag som Real. Samma sak med CL. offensiv vacker fotbollspelande lag som Barca får krossa lag som Chelsea anyday od the weak ;)

Brukar läsa den här forumen och kolla vad som händer med Barca då och då.
2007-06-26 21:15
Gio lämnar!

Han har bestämt sig att gå till Feyenoord och får gå på fri transfer trots att han har en säsong kvar på kontraktet. Detta kan innebära att Sylvinho stannar nu.
Barcelona Lundello
2007-06-26 21:12
Fan va stabbig Touré va:D

Men, Är Essien ngn tekniker?

Ska bli kul o följa hans tid i barca.

PS:
Hur länge kmr Puyol o Edmilson vara borta?
E de 6 månader?
Delarocha
2007-06-26 21:10
Romari10. Vart köper jag ett Barcelonahjärta. Uppenbarligen har ju du ett då du har koll på deras önskelista...

Du är säkert mycket mer supporter än mig. Inte så viktigt för mig om jag är mer Barcá supporter än någon annan så länge jag vet att det är Barcá jag stödjer...
2007-06-26 21:10
Romario 10:

Tydligen gick inte mitt budskap fram så jag talar klarspråk i stället. Inser du inte hur fånigt och töntigt det är att sitta på ett forum, och skrävla om hur mycket bättre och större supporter man är än någon annan? Vad är vitsen med det? Är det så viktigt att få bekräftelse från sin omgivning eller vad? Jag begriper det då inte.

Messih!:

Jag anser bara att vi redan har en riktigt stark offensiv i de fyra stora där fram för att vi skulle behöva en superoffensiv ytterback som Alves. Hur ska alla få plats? Jag påstår inte att Alves är dålig på något sätt, tvärtom, han är nog världens bästa ytterback när det gäller offensiven. Som sagt, vi har lite olika åsikter bara.
Barcelona Messih!
2007-06-26 21:08
Då jag inte har läst nånting om att Gio har lämnat, tvivlar ja starkt på det, skulle det nu vara sant, så är det ju praktist taget kris på vänsterbacks platsen ;)
Barcelona T#11
2007-06-26 21:07
Ämne: "Chivus sportin....
Tack för info.
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-06-26 21:06
"Chivus sporting direktor is currently in Barcelona and the are ironing out small details and it could be confirmed that chivu will be signed by barcelona in the next few hours..."
Enligt sport.es
och sport.es sa ochså att Gio van Bronckhorst har lämnat Barca och har gått till Feyenoord gratis!!
nu måste man värva Chivu eller Abidal!!
Barcelona T#11
2007-06-26 21:06
Barca är intresserade i lampard, förstår inte varför! Tycker inte han är bra.
Barcelona Messih!
2007-06-26 21:04
Aja där skiljer våra åsikter inget mer med det.
Tycker dock det är rätt viktigt att införskaffa en ytterback av klass, utöver en mittback.
Abidal är väll en rätt defensivt inställd back, utan nått större offensivt register, eller?
Har ingen koll på den killen.

T#11 Roma är hos barca och förhandlar. (kanske va imorgon eller nått sånt) så nej barca har inte "lagt ner" :)
Barcelona T#11
2007-06-26 21:01
Vad har hänt med chivu dealen? har barca lagt ner det eller vad, ser inte så ljust ut iaf.
Barcelona Kapten11
2007-06-26 21:01
Är också tudelad vad gäller Alves.
Hans uppförande på plan är ibland fruktansvärt tråkigt att se på. Riktigt svin emellanåt.
Men överflödig är han inte Rambla..
Ta Roberto Carlos och Cafu när dom var som bäst och höj det en nivå, och där hittar du Dani Alves, världens överlägset bästa ytterback för tillfället.
Barcelona Romario 10
2007-06-26 21:00
Rambla vill du vara med lr????
Barcelona T#11
2007-06-26 21:00
Lägg ner nu, inga bö fasoner här!
2007-06-26 20:58
Ämne: Delarocha du e rolig....
Varför mäter ni inte vem som har störst också? Fast gör det i PM.
Barcelona Romario 10
2007-06-26 20:56
Delarocha du e rolig du skafaa ett barcahjärta så kan vi prata, men tillsdess du vet..........
Barcelona T#11
2007-06-26 20:55

2007-06-26 20:51
Ämne: Rambla:
Varför sku....
Tyvärr, men jag håller inte med. Han är inte värd att kasta ut €30M för. Det hade varit en sak om vi i desperat behov att ha en bättre offensiv. För är vi ärliga, så är det just en härlig offensiv Alves står för. Dessutom så har mer eller mindre en fri roll. Han är över allt, i mitten, på kanten, tom på vänsterkanten ibland. Han är överflödig i Barça som jag ser det. Åtminstone som truppen nu börjar ta form.
Annons: