/spanien/barcelona/forum/23000.aspx/spanien/barcelona/forum/23000.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Unicef
2007-06-17 23:07
Jag älskar den här känslan av revansch känns som man vill ut direkt och spela å ge järnet, hoppas Barca känner så inför kommande säsong å lär sig av misstagen från denna....

Vi kommer igen det skall vi fanimej göra....

Finns inget annat lag som berör så mycket som Barcaaaa....Var stora i detta nederlag och hylla laget så får vi se ett ännu större å mäktigare Barca till nästa säsong....
Barcelona Xoonix
2007-06-17 23:07
Håller med er samtliga gällande Kåmark, finns ingen komentator som jag avskyr så mycket som honom. Här kommer ord från en bitter man, för bitter det är jag verkligen. Real Madrid vann inte ligan, det var vi som gav den åt dom, det var vi som förlorade den, vi har haft massor med chanser att avgöra den totalt, senast förra helgen och mot Betis. Men i vilken annan liga vinner inte detlag som har gjort mest mål och släppt in bland de minsta om inte minst? Jag tycker absolut att man ska gå på målskillndad och inte inbördes möten. För att beklaga mig lite mer tycke jag det är ruttet att Real får disponera Robinho medans andra lag som ansökt om att dras copa america spelare ska få spela men fått avslag, skandal är ett ord tragiskt ett annat, visst robinho var inte högst delaktig idag, men han var ju trots allt på planen. Kalla mig dålig förlorare om ni vill, men jag kommer inte gratulera madrid till en välförtjänt seger, för det var den inte! Tyvärr vårt eget fel att vi inte står där som vinnare....
Barcelona Ghazza
2007-06-17 23:05
Visst känns det bittert nu, men givetvis ska Madrid vinna en dag som denna. Mallorca gjorde så gott de kunde. Man kan inte förvänta sig något annat.

Jag själv satt och kollade andra halvlek i Madridmatchen. Sedan satt jag även och kollade hyllningarna. Det gör allt bara tyngre, men samtidigt gör det en hungrigare.

Nästa år kommer vi, farligare än någonsin! Visca!
Barcelona Zamboza
Det kommer alltid fram något positivt av motgångar. Nu kommer våra spelare garanterat att inte underskatta något lag nästa säsong. Med en utvilad Ronaldinho och en skadefri Messi( vilken kille) + några defensiva värvningar så kan jag lova att real inte kommer att ha något att säga till nästa säsong.
Barcelona Klint
Mentorinho

Alltså båda systemen är väl bra på sitt sätt. Men precis som du skriver så hade omspel varit det optimala där antingen målskillnad/inbördes möten avgör vem som får spela på hemmaplan.
Barcelona tuner
varför kunde inte varela satt friläget till 2-0? suck. kåmark och backe i all ära, men bojan som var där några gånger var ju värst...

slipper vi bara ha etoo och messi borta 2-3 månader nästa säsong vinner vi lätt...
Barcelona Barca#1
RAMBLA har helt rätt. Vi hade titeln i våra egna händer och spelade bort den. Mot betis slarvade vi bort segern man får inte tappa en ledning sådär. Sen så får vi en ny chans(matchen mot espanyol) men den tar vi inte heller. Men men nu får vi komma tillbaka nästa år och visa vem som är kungarna av spanien. Även om capello stannar!
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-06-17 23:04
Grabbar inget att tappa hakan för idag. Vi kommer tillbaka nästa säsong, jag kan nästan utlova liga vinst nästa säsong :)

Framtiden ser ut som Rambla säger, väldigt ljus ut. Bojan, Dos Santos och Crosas på väg upp. Messi i denna världens-bästa-spelare form. Förhopnningsvis så stannar alla stjärnor (Ronnie och Eto'o), då kommer ljusa dagar.

We'll be back!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Mentorinho
2007-06-17 23:01
Klint

En anledning till att målskillnad inte prioriteras, är att man inte kan jämföra topplagens möten på samma sätt. LFP tycker att det är viktigare att kolla inbördes möten så man ser vem som vunnit lagen emellan, än dom andra matcherna. Kanske eftersom att man spelar med olika spelare mot olika lag, vi säger att tex Real inte går med allt dom har mot låt oss säga gimnastic och vinner med 1-0 ändå, men Barca har sin bästa elva och vinner med 5-1. Det är bara ett exempel. Därför tycker väl inte LFP att man kan avgöra på mållskillnad. Jag vet inte vilket system av dessa två som är bäst, men mest rättvist hade det varit med omspel.
Barcelona Kapten11
2007-06-17 23:00
Jag tycker nog att antal gjorda mål, inte målskillnad, ska avgöra ligan.
DET främjar anfallsfotbollen.
Barcelona Klint
Helt ärligt så är det inte helt illa pinkat att de tre senaste säsongerna ha placeringarna 1,1 och nu 2. Med tanke på att vi också hamnar på samma poäng som serieledarna denna säsong då vi slutar på andra plats.
Barcelona ZARM
Jag struntade helt i att följa real matchen, vilket är skönt. Jag visste dock när jag såg publiken och minen hos våra spelare. Kåmark o co har retat gallfeber på mig hela säsongen, det är verkligen så att jag börjar fundera kring hur TV4 tänker när de anställer folk. Hursomhelst är jag glad över att Puyol gjorde mål i dag....fast nej fan vad det känns tomt, kommer att undvika media ett tag framöver:(
Barcelona Klint
Helt ärligt så är det inte helt illa pinkat att de tre senaste säsongerna ha placeringarna 1,1 och nu 2. Med tanke på att vi också hamnar på samma poäng som serieledarna denna säsong då vi slutar på andra plats.
Barcelona Tompa
Det gick inte men något annat var egentligen inte väntat, tyvärr. Hade ändå vissa förhoppningar i halvtid men Real vände, som vanligt...

Angående Kåmark o CO. Hela gänget måste vara medlemmar i Real Madrid. Det lyser ju alltid igenom lång väg var deras sympatier ligger. Daniel Kristianson är nog värst och sämst av alla.
Barcelona Unicef
2007-06-17 22:59
Hmm trist det som hände men rätt väntat, tror på ett otroligt revanschsuget lag till nästa år som kommer visa det rätta Barca....

Om man vill så kan man se det som ett mellanår då vi ofta tappat macherna i slutminuterna, dels därav att vi tappat ligan...

men mitt kära Barca kommer alltid tillbaka har ju redan varit på botten för några år sen då killar som reiziger spela....

Nästa år är vi tillbaks starkare än nånsin........

VISCA BARCA!!!! VISCA EL Catalunya....
Barcelona kalle7
2007-06-17 22:58
Rambla, hoppas INTE att capello är kvar. Utan capello hade de aldrig vunnit ligan. Det är han som har fått i ordning på kräken.
Barcelona Klint
Det kan låta lite surt sa räven om detta inlägg, men varför ska inte målskillnaden prioriteras?

Det är ett effektivt system som de flesta ligor och seriesystem använder sig av eftersom det främjar anfallsfotboll. Det blir alltså en fördel för laget att vinna med 4-3 jämfört med 1-0.
Barcelona Kapten11
Det har dom gjort hela säsongen, Kåmark går i bräschen. Han har tidigare uttalat sig om att han är ett Real-fan.
Fattar inte att man då får kommentera Reals match.

Vi har gett bort guldet, hade känts konstigt att vinna när vi har spelat så mycket sämre, jämfört med dom 2 tidigare säsongerna. Lite nyförvärv, bort med en del spelare, kanske ett tränarbyte, så är vi mästare nästa säsong.

REM stanna!!
Barcelona Rambla
2007-06-17 22:56
Kom ingen nu, var besvikna med all rätt men inse att Barça själva har slarvat bort guldet. Speciellt i matchen mot Betis på Camp Nou.

Var nu stora i nederlagets stund även om det gör ont ända in i själen och grattulera Madrid till vinsten. De var bättre än oss under våren, inget mer att diskutera. Det är bara att hoppas Capello stannar även nästa säsong. Han lär knappast ha matjord i fikorna även nästa säsong. Aldrig att det spelet och det materialet klarar av att dominera en liga. Framtiden ser ljus ut.
Barcelona T#11
Mycket bra match av barca visserligen så förlorar vi ligan men vi håller huvudet högt!!!

VISCA BARCA Y VISCA CATALUNYA
Barcelona M19.
Tänk vad roligt att vinna ligan på samma poäng, allvarligttalat.

Vi måste inse att vi har slarvat bort chansen, förhoppningsvis en väckarklocka hos Lappe o co.

En härlig försäsong med lite nyförvärv så blir det kanon. Més Que Un Club.

OCH.. ett tips! Strunta i att köpa aftonblaskan imorgon!

Visca Barca.
Barcelona Andreas-3
fuck madrid fuck de vita fuck kåmark fuck tv4+.
Barcelona kalle7
I England och Sverige hade vi vunnit iaf.
Barcelona Born In Barcelona
2007-06-17 22:55
Tv4+'s sännig har varit som någon jävla Franco propaganda
Barcelona Relay*
Tycker hela jävla Canal plus studion varit Pro Madrid.

Barcelona __Messi__
Av egen erfarenhet tycker jag att det är bättre att inbördes möten får avgöra.
Men fan vad surt att Real vann, ja trodde på seger för mallorca ett tag där.
Barcelona El Gitáno
2007-06-17 22:54
Vi hade väl 17 mål bättre målskillad eller nåt.. Det BORDE löna sig!
Barcelona (catalonia barca)
2007-06-17 22:54
någon måste verkligen ändra regler i spanien...helt ärligt det funkar inte så...vrf ska vi betala hela årets kämpande till madrid på grund av att dem vann oss med ynka 2-0
Barcelona Barça-Ronnie10
2007-06-17 22:53
Ja klart, en ytterback, en mittback, en stor och stark pivote som är rätt teknisk, plus en eventuellt back up anfallare.

Ehh jag mår fan dåligt klarar inte att titta på nistelroy och beckham när dem lyfter bucklan.

PS: Vad fan gör Tom Cruise på läktaren? hem med dig din beckhamlover.
Barcelona El Gitáno
2007-06-17 22:52
Ronnie10, 3-4 defensiva spelare så ordnar det sig nog..
Annons: