/spanien/barcelona/forum/22996.aspx/spanien/barcelona/forum/22996.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2007-09-20 09:13
Euferin sitter fortfarande i såhär på morgonkvisten.

Kan gå med ett stort leende hela dagen!
Barcelona barca style
2007-09-20 08:33
va heligt att vi vann hoppas att spelar lika bra mot svellia.. V i e på gång skönt att se
Barcelona Barca-I Hjärtat
2007-09-20 07:19
Fc Barcelona / Ronaldinho
Vad heter programmet som du göra dina video med?

Tack på förhand!
Barcelona Callè
2007-09-20 02:55
JOSE MOURINHO LÄMNAR CHELSEA! det är officielt nu på deras hemsida
Barcelona Criff
2007-09-20 02:23
Rambla, jag är ingen nyhetsrapporter eller vill skapa någon kontroversiell grej.
Men enligt mig i det ansiktet Ronaldinho hade när man såg han sitta bakom Rijkard och Rijkard förklarade något för Neskens, såg han dock knappast inte alls vänlig ut. Har aldrig sett honom se ut så och den blicken han tittade på Rijkard med var också halvskum. Någon annan här inne nämnde det också.
Och high fiven såg också lite skumt ut. Såg ut nästan antingen att Dinho va sur och ville inte ge den eller som han inte trodde att Rijkard skulle ge honom en.
Som sagt det var de jag såg, och sen i stundens hetta med tanke på målet och allt så tog jag säkert i lite drastiskt.
Men så tyckte jag det såg ut :)
Skit i det nu, nu vann vi och hoppas magikern kommer tillbaks mot Sevilla och visar varför han ska spela 90 minuter :)
Godnatt.
Las Palmas Van Banktoast
2007-09-20 02:21
Nä ja tror att det är dags att damma av Glenn Hysén nu, Han gjorde ju underverk med FCZ.

Han tänker iallafall innan han pratar.
Taktiken tar Tore hand om.
Barcelona Kapten11
2007-09-20 02:08
Känns som lite Capello/R.Madrid över det här. Chelsea har spelat en tråkig fotboll sett till dom spelare man har att förfoga över. Jag har dock svårt att se att Roman kan hitta en värdig ersättare den här säsongen.
Las Palmas Van Banktoast
2007-09-20 01:57
Kapten11 //

Jag tror att Roman sagt så här: Antingen så avgår du självmant lr så sparkar vi dig.
Barcelona Kapten11
2007-09-20 01:51
Ämne: MOURINHO HAR AVGÅTT!....
Läste precis detta, låter otroligt. Måste vara nåt slags bråk mellan honom och Roman som ligger bakom.
Barcelona Kapten11
2007-09-20 01:48
Skön vinst mot ett förvånansvärt blekt Lyon. Extra plus till Abidal och Xavi som gjorde fläckfria insatser. Messi, matchens spelare såklart, kommentarer överflödiga.

Jag tycker att Marquez gör en bra match defensivt, men hans uppspel var stundtals slarviga, vilket förvånar mig, med tanke på att det brukar vara hans starka sida.

Tycker att Ronnie gör en godkänd insats, och är bättre än Henry, vilket gör bytet svårförklarligt. Kanske ville Rijkaard att Henry skulle få lite självförtroende, vilket han förhoppningsvis fick iom målet. Kanske tyckte han att det hade blivit uddlöst någon renodlad anfallare på plan, vem vet.
Jag tror dock att det är viktigt att Ronnie inte blir utbytt varje match, det kommer skada i längden. Saknar dock hans spel en mot en, han har inte visat upp några dribblingskonster än så länge.

Hur som helst, skön seger, och det känns faktiskt redan nu som att vi är klara för avancemang.
Las Palmas Van Banktoast
2007-09-20 01:46
MOURINHO HAR AVGÅTT!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-09-20 01:00
Nice med en 3-0 vinst mot Lyon och att spelet höjts lite grann.

Det tog lite tid men nu gör vi spelmål också haha, många får inte glömma att Henry är långt ifrån toppform och kan i nuläges inte jemföras med tex lejononet Eto som har en hög lägstanivå.

6månader skadad och skillsmässa sätter sina spår, vår kaizer råkade ut för en skillsmässa tidigt förra säsongen och ni kommer väl ihåg Marques usla form förra året?

Gör som mig och sätt ner ribban, Henry magi kommer vi nog inte få se förren 1 månad eller så.

Resten ska ha cred för att de höjde sitt spel, hoppas vi inte ändrar alltför mycket till Sevilla matchen.

Älska Barcelona i vått och torrt!
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-20 00:54
Hoppas vi kör samma Start elva mot Sevilla. Vilka backar vi har! Tänk er när Puyi kommer tillbacka. Då blir det bröderna fluff i mitten.
Visca Henry!
Barcelona JAG
2007-09-20 00:45
Många får beröm ser jag men ni glömmer en av planens bästa spelare ikväll, Abidal! Vilken styrka snabbhet och beslutsamhet. Killen har kraft, energi. Precis vad Barca ville ha inför denna säsongen, spelare med längd styrka som i Henry, Yaya, och Eric.
Messí är på en heel annan nivå nu, större självförtroende än någonsin. Geovanni kommer in i matchen precis som om han gör sin 5:e säsong i A - laget och Bojan är en riktigt målgörare som snart kommer att presentera sig.

Inte riktigt bra än, stundtals bra spel men inte riktigt som laget är kapabla till. All heder till Henry men Etóo är världens bästa anfallare.
Barcelona Sancho Panza
2007-09-20 00:43
Jag satt på en stream, det är grinigt jobbigt! Men såg lite av matchen, så skönt att Henry äntligen får göra mål, hoppas det släpper snart i ligan också.
Barcelona diiinhho
2007-09-20 00:30
Riijkkarrdd blir gaaalet glad när henry gör sitt mål!
Barcelona diiinhho
2007-09-20 00:27
man kan kolla alla målen där!
Barcelona Tomba11
2007-09-20 00:27
Nästa match visar om den här sköna segern var en nytändning för laget. Jag tror det.
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-09-20 00:13
Ämne: Som minibarcafan mås....Det är sant att han behöver inte en tränare, helt sjukt killen är 20 år.

Hoppas vi vinner mot sevilla också så kan segertåget försätta :)
Barcelona Rambla
2007-09-20 00:11
Nåja, vi är glada i kväll. Låt oss bara inte få hybris efter det här. Vi har en svår hemmamatch i ligan mot Sevilla på lördag. Deras självförtroende är kanske lite stukat efter förlusten i kväll mot Arsenal, men de är säkert rejält revanschsugna och vi vet alla vad Sevilla är kapabla till när allt stämmer.

Bona nit!
Barcelona diiinhho
2007-09-20 00:11
dinho kanske var inte i å god form just den här matchen.. men tänk på alal frisparkar vi fick på slutet.. hade dinho vart på plan så hade han fått in minst 1 !
Brummbrumm
2007-09-20 00:02
Som minibarcafan måste jag få citera en intervju med Frank Rijkard efter er match mot Lyon; "Frank, how is it to be the coach of Messi" och Frank svara; "in all honesty, Messi don't need no coach. I'm only in the way of him"! Lycka till i fortsättningen och grattis till en väl genomförd match.
la Fredinho
2007-09-19 23:58
3-0 sjukt nice, måste tillägga att rustningen av nou camp är sjukt nice! det va på tiden :D
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-09-19 23:58
Ämne: Kom igen nu alla. Ni....
Det är sant att det brukar ta ett par omgångar innan han hittar formen, men saken är att Ronaldinho har varit i den här dåliga former i över ett år nu, förutom de matcher där han glimrar till. Allting startade vid VM och efter det har han inte varit sig lik.
Delarocha RIP Puerta
2007-09-19 23:57
Även om jag var rätt full under hela matchen märkte jag att Barcelonas defensiv är riktigt stabil. Milito och Toure var klockrena värvningar:) Är så glad nu, sen att Bojan gick göra inhopp ger mig ett ruggigt leende på läpparna. I Gio/Messi/Krkic har Barcá nästa stora världstrio.
Visca el Barcá

Nån som vill ge en helhetsbild av matchen?:)
Barcelona Lion3L M3ss1
2007-09-19 23:53
BARCELONA!!
Real Madrid ReeAll#10
2007-09-19 23:53
Mycke bra spelat idag :) tack för en så härligt fin match xD:)
Barcelona Rambla
2007-09-19 23:50
Kom igen nu alla. Ni som följt Barça de närmaste åren. Ni minns väl att Ronaldinho behöver några veckor och omgångar på sig innan han kommer igång, har ni glömt det? Det som är glädjande nu är att vi ej är så beroende av honom som tidigare. Nu har Messi blommat ut till en världsspelare, Deco och Xavi tar ansvar när Dinho inte är på planen osv.

Måste verkligen lyfta fram även Rafa Marquez idag. Klockren insats, täckte upp fint för Zambro ett par gånger. Så glädjande att se han är tillbaka till gammal god form med tanke på hans förra jobbiga säsong. Milito också hur stabil som helst.
Barcelona Barça-fan
2007-09-19 23:39
Rambla.
Så sant som det är sagt. Instämde direkt i att bytet var rätt från Rijkaard. Han brukar ju trots allt inte bli utbytt i ett såpass tidigt skede. Nu kanske han får sig en liten funderare.

För att övergå till något helt annat så blev jag otroligt glad över att ha fått sett startelvan inför matchen. Precis såhär ska Barca ställa upp i Puyols och Eto'o's frånvaro. Alltså minus Oleguer och Thuram.

Islossning! :D
Barcelona Rambla
2007-09-19 23:37
Andres_Palop_1, om du läster detta. Tror du att Juande Ramos får sparken nu? Tror du att Rijkaard får sparken. Ska Barça fortfarande göra sig av med Valdes? Skulle vara intressant att få läsa om din åsikt nu. :D
Annons: