/spanien/barcelona/forum/22986.aspx/spanien/barcelona/forum/22986.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barça-Ronnie10
2007-06-17 23:20
Ämne: Det är bara att grat....
Jag tror att det målet dömdes som ett självmål annars var det ju kul att han gjorde mål.
Barcelona El Gitáno
2007-06-17 23:20
Köp 2 nya backar och en riktigt bra defensiv mittfältare så tar vi hem detta nästa år! En ny målvakt hade inte heller varit fel, men är ingen måste..
Barcelona Barça-Ronnie10
2007-06-17 23:19
En intressant Silly Season väntar. Hoppas på lite nytt blod speciellt i försvaret. Men spelarna måste också träna hårt och kämpa i varenda match för att vinna några titlar.
Barcelona r.Hyder
2007-06-17 23:17
Det är bara att gratulera Madrid, även om det svider till i hjärtat.

Det stod att Puyol bara gjort ett mål i la liga iår. Vad jag kan minnas har han gjort två. Det första kom väll i bortamatchen mot Atl. Bilbao där han gjorde mål på pass från Gudjhonsen. Har jag rätt?

Barcelona Ordem e Progresso
2007-06-17 23:17
Grattis Franco.
Barcelona Klint
2007-06-17 23:16
Kan inte någon i redaktionen lägga upp en krönika om hur mkt vi culés spyr på Kåmark?
Barcelona Klint
2007-06-17 23:16
Kan inte någon i redaktionen lägga upp en krönika om hur mkt vi culés spyr på Kåmark?
Barcelona Ghazza
2007-06-17 23:15
Eftersom jag inte kan skriva på RM-forumet säger jag det här.

Maken till äckliga fans har aldrig sett förut. När spelarna behöver dem som mest så buar de sönder arenan. I nästa stund viftar de med sina halsdukar i extas. Hycklare! Nu har vi inte heller perfekta fans, men det stör mig att Kåmark ska hylla publiken när det står 3-1.
Puyiii
2007-06-17 23:14
Håller med om Kåmark att han är lite ut av en madridista ibland men varför diskutera honom.

I alla fall till huvudsaken. Grabbar se det just vi kanske hade fått en CL Kval plats men nu fick vi en direkt och jag vet att det svider lite att just Madrid vinner framför oss men det är så i fotboll. Hur tror ni dem kände när vi vann CL och La liga förra året? Men kom ihåg att nu gäller det att lösa konflikerna i laget och gå vidare! Ser framemot Silly Season nu!

VISCA BARCA!!!!
Barcelona FC Barcelona Deco
Fan vad jag hatar Roberto filmare, Jävla idiot är han! Han filmade till sig 2 frisparkar och sen försökte han filma till sig en till när han sa att en Mallorcaspelare drog han i tröjan fast han inte ens rörde han!!
Barcelona kluivert9
lider med er bröder men vi kommer tillbaka starkare än någonsin. se det från ljusa sidan, det kommer att motivera barca 200% nästa säsong med ny o fräsch blod i laget.låt de vita njuta av deras så kallad välförtjänd titel, eftersom det blir deras sista. we`ll be back.
Barcelona Tompa
2007-06-17 23:13
Vi ska inte klaga på reglerna tycker jag. Alla vet vad som gäller när säsongen börjar så det kan vi inte skylla på tycker jag - det är en dålig bortförklaring.

Tyvärr är det bara och konstatera, Real Madrid levererade när det verkligen gällde - det gjorde inte Barca i år. Därför vinner våra ärkerivaler ligan
Barcelona Rambla
2007-06-17 23:11
Klint:

Man kan tycka vad man vill om inbördes möten. Alla känner till förutsättningarna när säsongen startar.

Som sagt, Real Madrid har knappast dominerat denna säsong som vi gjort de två tidigare. De har inget spel där de dominerar matcherna utan som de sa i studion, de maler ner motståndarna. Det håller inte i längden, får bara Sevilla, Valencia och Barça behålla likvärdiga trupper och spelsystem så ser jag inte hur de lagen ska kunna slarva bort ligan en säsong till.
Barcelona FC Barcelona Deco
2007-06-17 23:11
Barca-Ronnie10----- Hasse Backe är mycket särigare än Kåmark!!
Barcelona Klint
2007-06-17 23:10
Hade jag sett Kåmark framför mig så hade jag fanimej sänkt honom. Jävla Madridhora!
Barcelona Klint
2007-06-17 23:10
Hade jag sett Kåmark framför mig så hade jag fanimej sänkt honom. Jävla Madridhora!
Barcelona kalle7
2007-06-17 23:09
Håller med dig Unicef. Man kan knappt vänta på nästa säsong. Tror barca kommer köra över allt motstånd.
Barcelona Barça-Ronnie10
2007-06-17 23:08
Jag kan inte fatta, så fort madrid ligger under så vänder sig alla "fans" emot laget men nu är dem helt plötsligt "värdiga vinnare" och alla har "stöttat" dem hela tiden. Jävla medgångsfans.

Om Kåmark är ett svin så är ju Hasse Backe inte långt efter. Killen kan ju aldrig hålla käft. Cappello fjäskare.
Barcelona kalle7
Mycket korrekt i ditt inlägg Xoonix.
Barcelona Ghazza
Dagens positiva sak:

Puyol gör mål! :)
Barcelona M79
2007-06-17 23:07
MYCKET tur i matchen mot Mallorca!
MYCKET dåligt spel av Reöl i matchen!
MYCKET medgångssupportrar på läktaren i Madrid!
MYCKET dåligt av domaren att inte visa ut kräket Reyes innan han avgör matchen!
MYCKET illa av Barca att tappa ligasegern!
FAN
Barcelona Unicef
Jag älskar den här känslan av revansch känns som man vill ut direkt och spela å ge järnet, hoppas Barca känner så inför kommande säsong å lär sig av misstagen från denna....

Vi kommer igen det skall vi fanimej göra....

Finns inget annat lag som berör så mycket som Barcaaaa....Var stora i detta nederlag och hylla laget så får vi se ett ännu större å mäktigare Barca till nästa säsong....
Barcelona Xoonix
Håller med er samtliga gällande Kåmark, finns ingen komentator som jag avskyr så mycket som honom. Här kommer ord från en bitter man, för bitter det är jag verkligen. Real Madrid vann inte ligan, det var vi som gav den åt dom, det var vi som förlorade den, vi har haft massor med chanser att avgöra den totalt, senast förra helgen och mot Betis. Men i vilken annan liga vinner inte detlag som har gjort mest mål och släppt in bland de minsta om inte minst? Jag tycker absolut att man ska gå på målskillndad och inte inbördes möten. För att beklaga mig lite mer tycke jag det är ruttet att Real får disponera Robinho medans andra lag som ansökt om att dras copa america spelare ska få spela men fått avslag, skandal är ett ord tragiskt ett annat, visst robinho var inte högst delaktig idag, men han var ju trots allt på planen. Kalla mig dålig förlorare om ni vill, men jag kommer inte gratulera madrid till en välförtjänt seger, för det var den inte! Tyvärr vårt eget fel att vi inte står där som vinnare....
Barcelona Ghazza
2007-06-17 23:05
Visst känns det bittert nu, men givetvis ska Madrid vinna en dag som denna. Mallorca gjorde så gott de kunde. Man kan inte förvänta sig något annat.

Jag själv satt och kollade andra halvlek i Madridmatchen. Sedan satt jag även och kollade hyllningarna. Det gör allt bara tyngre, men samtidigt gör det en hungrigare.

Nästa år kommer vi, farligare än någonsin! Visca!
Barcelona Zamboza
Det kommer alltid fram något positivt av motgångar. Nu kommer våra spelare garanterat att inte underskatta något lag nästa säsong. Med en utvilad Ronaldinho och en skadefri Messi( vilken kille) + några defensiva värvningar så kan jag lova att real inte kommer att ha något att säga till nästa säsong.
Barcelona Klint
Mentorinho

Alltså båda systemen är väl bra på sitt sätt. Men precis som du skriver så hade omspel varit det optimala där antingen målskillnad/inbördes möten avgör vem som får spela på hemmaplan.
Barcelona tuner
varför kunde inte varela satt friläget till 2-0? suck. kåmark och backe i all ära, men bojan som var där några gånger var ju värst...

slipper vi bara ha etoo och messi borta 2-3 månader nästa säsong vinner vi lätt...
Barcelona Barca#1
RAMBLA har helt rätt. Vi hade titeln i våra egna händer och spelade bort den. Mot betis slarvade vi bort segern man får inte tappa en ledning sådär. Sen så får vi en ny chans(matchen mot espanyol) men den tar vi inte heller. Men men nu får vi komma tillbaka nästa år och visa vem som är kungarna av spanien. Även om capello stannar!
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-06-17 23:04
Grabbar inget att tappa hakan för idag. Vi kommer tillbaka nästa säsong, jag kan nästan utlova liga vinst nästa säsong :)

Framtiden ser ut som Rambla säger, väldigt ljus ut. Bojan, Dos Santos och Crosas på väg upp. Messi i denna världens-bästa-spelare form. Förhopnningsvis så stannar alla stjärnor (Ronnie och Eto'o), då kommer ljusa dagar.

We'll be back!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Mentorinho
2007-06-17 23:01
Klint

En anledning till att målskillnad inte prioriteras, är att man inte kan jämföra topplagens möten på samma sätt. LFP tycker att det är viktigare att kolla inbördes möten så man ser vem som vunnit lagen emellan, än dom andra matcherna. Kanske eftersom att man spelar med olika spelare mot olika lag, vi säger att tex Real inte går med allt dom har mot låt oss säga gimnastic och vinner med 1-0 ändå, men Barca har sin bästa elva och vinner med 5-1. Det är bara ett exempel. Därför tycker väl inte LFP att man kan avgöra på mållskillnad. Jag vet inte vilket system av dessa två som är bäst, men mest rättvist hade det varit med omspel.
Annons: