/spanien/barcelona/forum/22985.aspx/spanien/barcelona/forum/22985.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Sevilla Henryscorer
2007-12-02 20:50
Förstår inte hur ni kan tycka att Messi förtjänar guldbollen. Visst, han är en fantastisk spelare att se på och underbar på plan då de är knappt några försvarare som hänger med honom. Men enligt mig förtjänade Kaká guldbollen. Han var en stor bidragande orsak till att Milan vann Cl och var ganska bra i ligan den säsongen också. Han gjorde hela 10 mål från sin mittfältspositon. Denna säsong har varit helt ok, inte brilljerat på samma sätt men ändå funkat bra. Han är ändå med i topp av skytteligan på 7 mål. Det får anses vara bra av en mittfältare.

Messi var också fantastisk förra säsongen och denna, men man måste också vinna titlar med sitt lag. Det räcker inte bara med att spela bra och vinna fina priser. Tyvärr vann inte Barca någon stor titel, vilket Kaka gjorde med sitt Milan. Fortsätter Messi hålla denna höga nivå är jag övertygad om att han kommer vinna guldbollen inom 1-2 år.
Lukas.RP
2007-12-02 20:46
En fråga bara, vad hände med rykterna om att Tiago skulle köpas och aggera "den nya Davids"? Har inte hört så mycket om det på senaste tiden...
Barcelona Smogen
2007-12-02 20:28
Det är ju många som klagar på barcas dåliga bortaform. Jag tycker nog att matcherna mot Lyon och Espanyol har varit lite av en vändpunkt.
Visst, Barca kryssade bägge matcherna MEN, spelet var ändå bra.
Matchen mot Espanyol hade vi förlorat för tre veckor sedan. Nu spelade laget bra, trots många skador (ser även Ronnie som lite skadad, fast mer mentalt) och var närmast segern.

Fortsätter detta spelet med den kämparvilja som laget visat den senaste veckan så kommer vi gå en rolig vinter och vår till mötes!

Om det bara kunde ordna sig med skadeläget också kommer lite spelare få en del välbehövlig vila. Kan behövas för de flesta spelare tror jag. Framförallt Iniesta, Xavi, Toure, Abidal och Messi skulle nog må bra av att kunna stå över lite matcher. antar att sista matchen i CL blir en sådan match.
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-12-02 20:20
underbar gästkrönika om Lejonet! får mig och längta ännu mer, alldrig har jag längtat så mycket efter att en spelare ska göra comeback (förutom att vänta på att Ronaldinho ska börja igen med, jaa det han gjorde på santiago bernabeú) men vi får hoppas att etoó blir både lösningen på målskyttet och ronaldinhos form problem, visst tror jag att vi kan klara oss med messi hela säsongen ut, som målskytt, för han är ju världens bästa just nu, och troligen framöver en stund till.

men vi måste ju ha en centerforward som gör mål? Henry är inte ur form, han måste bara anpassa sig liiite mer, kanske etoó kan hjälpa han också? nu ska jag lira FIFA och köra ett par El Clasicos, och jag är ju oslagbar på det som barca är på hemma plan, förhoppningsvis borta också snart ;).

Peace!
Lukas.RP
2007-12-02 20:06
För alla oss som saknar Eto'o, kolla in video-klippet jag har lagt upp på min blogg!

Njut!
Barcelona Smogen
2007-12-02 19:41
och innan säsongen var den stora frågan vem av de fyra "magicos" som skulle bli petad och sitta förbannad på bänken. tssst... inga problem med tanke på att det alltid är MINST en som är skadad.

Hur som helst, snart är Etoó, Deco och Edmilson tillbaka. Alla behövs för att avlasta de andra spelarna lite. Kommer bli grymt bra
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-12-02 19:28
Misery never comes alone eller hur gick den nu igen?

Samy vi saknar dig grovt!
Lukas.RP
2007-12-02 19:23
Ämne: Henry borta i ytterl....
Herregud säger jag bara. Inget kan nog slå våran skadelista. Vore hur tragiskt som helst om till exempel Messi gick sönder, då skulle vi rasa rejält i tabellen.
Barcelona Rambla
2007-12-02 19:17
Henry borta i ytterligare 15 dagar. Vår vanliga tur med skador med andra ord. Nu fattas det bara att Iniesta eller Messi ska gå och bli skadade.
Barcelona Rambla
2007-12-02 19:09
Det börjar bli riktigt irriterande att Tv4+/Sport nästan inte på någon sändning av La Liga klarar av att synka ljud och bild tillsammans. Hur kul är det när publik och kommentator ibland jublar till mål innan vi ens fått se målskytten slå bollen i mål. Riktigt amatörmässiga produktioner faktiskt. Något måste göras nu!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-12-02 18:57
robinho_#10

Riera och Messi var väl bäst på plan igår, fotbolls konst när den är som allra bäst.
Barcelona Myrran
2007-12-02 18:33
Såg att någon Real Madrid fan var här och klagade på att Henkes krönika va partisk. Patetiskt? Henkes krönika var väl i klass med en opartisk Kviborg krönika? Eller ja någolunda opartisk Kviborg krönika (ja Kviborg du får skriva som du vill och det är trots allt svenskaFANS.com)

Bra skriven krönik förresten Henke. Håller ju med dig i allt så kan ju inte klaga. Men det är inte Henrik Johansson från Trollhättan som spela i TIF va? Lindell här isf :P
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-12-02 18:22
Ämne: Vem var bäst på plan....
Leo Messi som vanligt.
Real Madrid robinho_#10
2007-12-02 18:21
Vem var bäst på plan igår ?
Barcelona roooonaldinho
2007-12-02 18:09
jag har en fråga
för några veckor sen sa mister att han skulle spela 4-4-2 på bortaplan men vi spelar ju fortfarande 4-3-3
Barcelona Lion-E
2007-12-02 17:45
A.Gaudi*

tänk så här.. bättre att få igång honom och låta honom känna på hur de är nu en senare... lika bra att han vänjer sig me dom här matcherna han är ju trots allt framtidspelare ..!
Barcelona A.Gaudi
2007-12-02 17:40
bojan är inte tillräckligt bra för såna matcher. han behöver matchas in på ett lugnare sätt. dåligt val av rijkaard att låta honom spela i ett derby på bortaplan.

även om etoo och herny är borta så ser jag hellre Ronaldinho/gudjohnsen som anfallare.
Barcelona Hoshiar
2007-12-02 17:23
jaaaaaa valladolid villareal 1-0
Barcelona Hoshiar
2007-12-02 17:23
jaaaaaa valladolid villareal 1-0
Barcelona Boswin
2007-12-02 17:19
Bojan bjöd på fin teknik men Messi och hans solo och passningen till Iniesta var ren njutning.
Lukas.RP
2007-12-02 16:56
Ämne: Tycker inte att Kaka....
Håller faktiskt med dig där!

(kolla min fotbollsblogg)
Barcelona Fredeco
2007-12-02 16:46
En kort kommentar om målet Barcelona släppte in igår. Bollen tappas alldels för långt ner på egen planhalva. Hela backlinjen faller ända ner på mållinjen brevid Valdes. Alla i försvaret tittar boll. (utom Abidal som har koll på sin kille) Men största anledningen är just bolltappet. Barcelona måste försöka sluta med de tidiga missarna. Barcelona blir så oerhört såbara då, iofs blir alla lag det.
Barcelona PILMÀ
2007-12-02 16:40
Tycker inte att Kaka är den färdiga Vinnaren 2007.
Tycker att C.Ronaldo borde ta den och självklart tar Messi det nästa år självklart.
tycker att Kaka är väldigt väldigt Överskattad
Medan C.Ronaldo är så jävla underskattad.
Men våre lilla Messi tar det hem nästa år priset där den hör hemma.
Barcelona M79
2007-12-02 15:39
Hade Barca vunnit något förra året hade nog Messi fått fler röster, han kommer vinna priset förr el senare!
Barcelona A.Gaudi
2007-12-02 15:17
vad tycker ni om EM grupperna då?

grupp C är fantastiskt, speciellt eftersom vi inte är med i den! :)
Italien
frankrike
Holland
rumänien

jag hoppas att franrike och holland tar sig vidare ut ur gruppen.. och att Nasri slår igenom på allvar och att dessutom barca köper upp honom, en arvtagare åt Deco.
Barcelona Giovanni17
2007-12-02 14:38

Kalle:

jag tycker oxå han är världens bäste spelare men antagligen tycker inte dem det..

Barcelona Giovanni17
2007-12-02 14:37

haha var är robinho. han som är topp - 3 världens bästa anfallare räkna hur många anfallare som är före robinho..
men iallafall tack för listan Boswin:)
Barcelona Boswin
2007-12-02 14:30
Kaká - AC Milan - 444 poäng
Cristiano Ronaldo - Manchester United - 277
Lionel Messi - Barcelona - 255
Didier Drogba - Chelsea - 108
Andrea Pirlo - AC Milan - 41
Ruud van Nistelrooy - Real Madrid - 39
Zlatan Ibrahimovic - Inter - 31
Cesc Fàbregas - Arsenal - 27
Robinho - Real Madrid - 24
Francesco Totti - AS Roma 20

Här är listan å antal poäng från röstningen.
Barcelona Kalle.
2007-12-02 14:29
Men är du dum eller?
Messi ÄR världens bästa.
Kaka och C.Ronaldo är duktiga spelare men inte fullt så bra.

Såg att någon hade skrivit om Robinho också. Visst han är duktig men finns många som är bättre. Messi, Kaka, Ronaldo, Zlatan, Iniesta, Drogba och Fabregas är några av dom.
Barcelona Giovanni17
2007-12-02 14:29

Ta det lugnt alla Messi är trots allt 20 år och blev utsedd till 3 bästa spelare i världen det är inte dåligt men han borde iallafall kommit på andra platsen efter Kaka....

Föresten någon som vet vem som kom på 4e 5e 6e 7e kom Zlatan på 8e 9e och på 10e plats.

Tacksam för svar???
Annons: