/spanien/barcelona/forum/2298.aspx/spanien/barcelona/forum/2298.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-06-22 12:27
Abidal är Laportas val när det kommer till vem som blir sportdirektör om han vinner.
Barcelona Liatzo
2015-06-22 12:27
"Presidential candidate Laporta announces that Eric Abidal (35) will become Barcelona's new sports director if he's elected next month." VAMOS, JOAN!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2015-06-22 12:20
Abidal and Giuly attend official presentation of presidential bid of Joan Laporta. They are expected to take up a position if he's elected. Hehe lycka till alla andra. Laporta har Cruyff och Abidal, game over.
Barcelona Junta Dimision
2015-06-22 12:01
Abidal och Alexanko är närvarande på Laportas PK som börjar nu.
Barcelona Zyzz
2015-06-22 11:53
Only in Real Madrid...
Barcelona Zamboza
2015-06-22 11:26
Mandzukic är klar för Juve. Måste säga att det är en imponerande bedrift att spela för Bayern, Athletico och nu Juve med tanke på vilken begränsad fotbolls spelare han är. Jag har aldrig sett storheten i honom.
Barcelona DM1982
2015-06-22 11:16
[QUOTE=the cameroonians]DM1982 Ja, men de sektionerna existerade inte när man för si sådär 110 år sedan beslutade att ränderna skulle vara vertikala. Det innefattade "bara" fotbollslaget. [/QUOTE] I och för sig rätt skevt att de kringgick stadgarna.
2015-06-22 10:47
DM1982 Ja, men de sektionerna existerade inte när man för si sådär 110 år sedan beslutade att ränderna skulle vara vertikala. Det innefattade "bara" fotbollslaget.
Barcelona DM1982
2015-06-22 10:39
@the cameroonians:

Den nya tröjan ser faktiskt helt ok ut, riktigt snygg till och med. Sedan förstår jag att det blir lite rabalder när man vänder på ränderna men tydligen så har andra föreningar inom klubben haft horisontella ränder utan att det har skapat debatt.
2015-06-22 10:35
Sport skriver idag att Nike kommer gå tillbaka till vertikala ränder på tröjan för 2016/17. Bara dagar innan ledningen avgick gav de OK för Nike att fortsätta med designen. Normalt sett tar de fram en design 10-12 månader innan den ska användas för att hinna med massproduktionen, men eftersom valet kom emellan var de tvungna att få ett OK redan nu.

Källor inom Nike säger att det inte finns behov av en lika "aggressiv" design som nästa säsongs tröja eftersom klubben nu är "på topp igen" och vinner titlar.

Så nästa år vid den här tiden kan man kanske äntligen köpa en "riktig" tröja igen med ränderna på rätt håll och utan Qatar på.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-22 07:39
Liunil Masse Vilken källa hänvisar du den informationen till? Om detta verkligen stämmer är det inte bara imponerande utan även ett ganska sorgligt faktum. Tycker att det tydligt visar hur dagens generation konsumerar sin fotboll, där det lokala laget tappar anhängare som istället hellre håller på dom stora elefanterna samt följer laget på nätet istället för på plats. Det är ju bekvämare i soffan där man kan se 2 - 3 matcher samtidigt samt ha uppe sidor för live betting osv. Man börjar se samma mönster hemma i Sverige där dom största lagen fortfarande har sin fanbase kvar där det går i arv från farfar till far till son osv, tänker lite direkt på lag som AIK, Djurgården, Hammarby m fl. Nu har jag inga exakta siffror på det här påståendet utan talar mer utifrån känslan jag har fått för varje säsong som teknologin går framåt samtidigt som fotbollen utvecklas. Så att Celtic och Rangers säljer mindre tröjor i Skottland än Barca gör ser jag inte som något mäktigt alls, av den enkla anledningen att jag tycker att fotbollen förlorar än mer av sin charm än vad Blatter och rasistiska fans redan sett till att den gjort. Alarmerande och oroväckande utveckling, minst sagt.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-22 05:52
Liunil Masse

denis suarez tror jag tyvärr inte på, truppen ja men start, väldigt tveksam. han va lixom helt bänkad i sevilla, o killen fyller snart 22
Barcelona Liunil Masse
2015-06-22 04:33
Varför leta efter Iniestas ersättare när vi redan har en i Denis Suarez? Xavi däremot måste ersättas vilket han kommer. Frågan är vem det blir...
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-22 03:31
Lion24

tänkte att iniesta axlar xavis roll. o kovacic som inhoppare o rotation. iniesta har gått ner i fart som fan. o kommer va ännu slöare nästa säsong
Barcelona Lion24
2015-06-22 03:22
KiNg-PuYi

Kovacic är en mycket duktig spelare som dessutom är extremt underskattad bara för att han spelar i Inter och Serie A. Men Kovacic är mer en nr 8:a än en 6:a och det är på Xavis position som vi behöver förstärka. Helst av allt hade jag velat se Gundogan som jag tror hade gjort underverk i Barcelona. Tidigare hade jag velat ha Gundogan och Kovacic men efter lite betänketid så anser jag att det är för mycket. Vi har redan Iniesta, Rakitic och en utvecklingsbar Rafinha där. Lägg till duktiga spelare som Denis Suarez, Samper och Halilovic som jag hellre ser som en ytter men som verkar vara tänkt för mitten vilket jag tycker är fel. Gundogan är efter en mittback (Godin, Otamendi eller Benatia) min drömvärvning till nästa säsong.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-22 03:09
kovacic sägs går att köpa, nu när kondogbia är klar för inter. tar vi in killen så har vi framtidens iniesta. rimligt pris. dessutom perfect konkurrens i mitten där alla accepterar bänk. snälla köp han. liverpool har lagt bud sägs det
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-22 02:35
LeoMessi

hahaha den var bra den där:D:D:D
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-06-22 02:24
Not sure if transfer ban is good or bad for us... Sitter här och gnuggar händerna när jag läser massor galna ryckten i silly.season. Mestadels skadeglädje då det inte finns något bättre än när rivaler säljer eller köper onödiga spelare. Ja, vad ska man säga om Ramos ryktet till exempel ? , Real verkligen redo att släppa sina två ledare i Casillas och Ramos. Oavsett hur de presterat den senaste säsongen är de två ledare och ryggraden i laget. På något sätt är jag inte orolig över vår ban , ta tillbaka Suarez för bredden och ge våra stjärnor i b-laget chansen. Sen behåller vi de som utvecklats nästa säsong och fyller på med spelare då. ( Och om det går åt helvete i höst kan vi plocka nya spelare i Januari, vi alla här inne såg att en bra vår slår allting. )
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-22 02:20
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

vi behöver en presi som kan förhandla o göra livet surt for andra klubbar/foretag. minns faktiskt att även laporta o han liga var knas på det. txiki var för i samma klass som zubi...tror han att benedito är bäst för oss helt ärligt. sen är han en buisness man så han borde anställa smart folk inte bara kompisar.
Barcelona LeoMessi
2015-06-22 02:07
@KiNg-PuYi:

Du utgår från att han ens har gått i skolan:) haha
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-22 01:52
KiNg-PuYi

Om stämmer att vi bara får 35 ska de kastas ut innan ens klubben hittar en annan sponsor. Att vi får lite av Nike är bara ett skämt...

Hur Man U och Chelsea kan få bättre visar bara inkompetensen på presidenterna som satt i makten. (Nu räknar jag inte med PSG, Man City, och R.Madrid som får hjälp av skattpengar från sina regeringar)..

Är ändå nyfiken på hur mycket de får jämförelse med Barca..
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-22 01:49
araujo som inte platsade i barca enligt eusubio sköt las palmas till la liga o varit bra där även målat mot vårt b lag.

denne eusubio haha undra vad han fick för betyg i skolan haha
Barcelona Lion24
2015-06-22 01:43
Colombia-Peru slutade 0-0 som de flesta säkert vet. Om man tar en titt på FIFA-rankingen så ligger Colombia på 4:e plats medans Peru ligger på 61:a. Att Colombia är ett bättre lag än Peru är ingen snack om, man har bättre spelare på nästan varenda position. Man har också en bättre och mer erfaren tränare. Colombia har t.o.m spelare på den absoluta eliten till skillnad från Peru som ändå har spelare som Farfan, Guerrero, Pizarro och Vargas. Inga stjärnlirare men spelare som bland annat lirar i Bayern Munchen och Schalke 04. Till er som inte såg matchen kan jag säga att Colombia var klart det mycket bättre laget. Men det som jag älskar med sydamerikansk fotboll är hur dom kan vara fysiska men samtidigt vara så duktiga med boll, vilket är sällsynt. Peru spelade i stundtals en helt fantastisk fotboll när dom hade bollen. Säkra passningar, fin teknik på passningar, fin teknik i helhet. Det är det som är skillnaden mellan sydamerikansk fotboll och europeeisk. I Europa är man antingen eller medans i Sydamerika behärskar man de flesta moment. Om vi tar det Europeiska lag som är närmast Cordoba i FIFA-rankingen så blir det Belgien (2:a) eller Holland (6:a). Om vi tar det lag som är närmast Peru i FIFA rankingen så hittar vi Irland på plats 60 och Bulgarien på plats 62. Om Holland/Belgien skulle möta Irland/Bulgarien så hade det inte bara varit skillnad på resultatet utan det hade varit en massiv skillnad på spelet, framför allt i spelet med boll. Men Peru som ligger på 61:a plats i rankingen spelade en passningsfotboll på en mycket hög nivå mot ett lag som ligger på 4:e plats i rankingen. Vad jag vill komma fram till är att Copa América är extremt underskattad och där de flesta lagen håller en mycket hög klass. Där i stort sett alla lagen kan spela en fin fotboll MED boll och inte bara panikrensa så fort dom blir stressade. Hade Belgien mött Irland så hade de irländska spelarna förmodligen matchat Belgien i fysiken men dom hade inte kommit i närheten i spelet med boll. Medans Peru eller valfritt sydamerikanskt lag hade kunnat matchat de bästa lagen. Inte under långa stunder naturligtvis men dom hade i alla fall matchat dom. I Europa så måste man börja träna mycket mer med bollen och inte hela tiden bygga upp fysiken och konditionen. Tyskland var för ca 10-15 år sen inte det passningssäkra och teknisk skickliga Tyskland som vi ser idag och kolla vart dom är nu, precis tagit hem VM. Det är därför svensk fotboll aldrig går framåt i helhet utan vi ligger fortfarande i 80-talets England. De största felen ligger i tränarna som inte hängt med fotbollens framfart.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-22 01:33
ett klipp på pogba. vet att många är emot priset han kostar, det är jag med. men fy fan vilken lirare kolla videon haha. kollade precis på hela. jag brukar inte gilla långa klipp men jag ville bara se mer när den tog slut.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-22 01:22
alves spelar på topp nu haha centralt oxå skit roligt
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-22 01:20

har inte exakta siffror men jag tror att det handlar om max 35 per år asså. vilket är lite. en annan deal jag är otroligt besviken på är nike. jag vill ha en presi som säger till dom. ge oss det united fick utav adidas om inte? bye bye. adidas o puma skulle göra vaaad som helst för barca o camp nou
Barcelona Junta Dimision
2015-06-22 01:11
Laporta ska ha sin presskonferens imorgon för att redovisa sin styrelse samt sina planer ifall han vinner valet. Idag bekräftade även Enric Masip att Albert Luque INTE ska vara med i Laportas styrelse, skönt att få det bekräftat iallafall.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-22 01:05
KiNg-PuYi

Det enda som är säkert är att vi kommer fortsätta ha sponsor på tröjan. Den stora frågan är vilka och för hur mycket? Jag vill att Barca får den bästa dealen som finns där ute...

Vill inte gå heller på Qatar's vara eller inte vara.
Det kan väl inte vara bara 30 mille euro?

Hur är detta möjligt? Var det inte 50 mille euro?
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-22 00:52

faktiskt ska vi hänga med i toppen så måste vi tyvärr ha reklam på tröjan.handlar lixom om 30 mille varje säsong(euro). inte illa det. hoppas bara vi byter bort qatar.för jag orkar inte me snacket kring det mer haha.
Barcelona MrKnowledge
2015-06-22 00:40
Alves har helt klart varit bäst på plan hittills annars synd att copa america som börja så starkt men är riktigt tempofattigt just nu(förutom chile)
Annons: