/spanien/barcelona/forum/22977.aspx/spanien/barcelona/forum/22977.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-06-19 21:01
Barça är inte stenrikt, tvärtom faktiskt. Klubben dras fortfarande med skulder sen Gaspart-åren. Varför tror du att det varit skralt med stora värvningar de senaste säsongerna? Ekonomin är stabil nu och allt är under kontroll. Detta tack vare att man inom ledningen inte har tappat huvudet och värvat allt som rör sig.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2007-06-19 20:05
Smogen//

Kan nog mycket väll vara så. För något i år blir det inte. Speciellt då Wenger e känd för att alltid hedra sina kontrakt. Och har ett år kvar på kontraktet med arsenal. Ett kontrakt han hittils vägrat å förlänga.

Wenger i barca hade varit lika med det mest framgånsrika laget i historien. Kommer han. Drar han Fabregas med sig. Lill killen har sagt att han drar med Wenger. Sen vet vi ju alla att hanns fingertopp känsla för talanger är omatchad i världen och med tanke på våran academi så, a ni förstår själva.

Lägg därtill hanns fotbollsfilosofi. Wenger boll som inte är långt ifrån Cruyffs total fotboll där han ändrade boring Arsenal till ett av världens attraktivaste lag å fick det att fungera resultatmässigt också. Och det utan penga resurscher. Tänk då va han kan göra med ett stenrikt barca med alla talanger på platts!
Barcelona Smogen
2007-06-19 19:00
och angående Wenger. som jag tror någon sa tidigare. Det är nog mycket möjligt att han kommer till Barca, men att Laporta bara är tidigt ute. Barca ser redan nu till att han kommer till Barcelona om ett år.
Barcelona Smogen
2007-06-19 18:58
Man blir ju lite orolig när det inste nämns något om att en mittback ska köpas. Anser man kanske att Thuram håller ett år till och/eller att Marquez dåliga spel bara är en tillfällighet som ändras nästa säsong? Får verkligen hoppas att Rijkaard och de övriga har rätt i så fall.

Annars längtar man ju redan grymt till nästa säsong. REM i högform, Ronaldinho utvilad, Eto'o utvilad och revanshsugen. Messi fortsätter att utvecklas.
Sen om Dos Santos och Bojan får chansen ibland och lever upp till vad man hoppas kan det bli otroligt kul.

för övrigt ser jag med spänning fram mot de nya värvningarna. när kommer första egentligen???
Barcelona Cristocea
2007-06-19 18:53
Captain Fantastic

Vad har hänt kapten,har du förlorat håret? Är det därför du har bytt namn?

Barcelona Captain Fantastic!
2007-06-19 18:43
Detta saxat från Man U forumet:

"förstår inte varför etoo nämns i samma prisklass som torres. de inre stridigheterna i barcelona kommer definitivt att driva ner priset, sedan är torres dessutom yngre"

Där undrar jag vad folk egentligen tror om Eto'o? Tror de honom vara en sorts medioker anfallare pågrund av några få missade chanser efter en 5 månaders skada?

Aja, det glädjer mig stort att Laporta går ut med ett sådant bestämt och direkt uttalande. Eto'o stannar, Ronaldihno stannar och Rijkaard stannar. Roligt som f-n, nästa säsong kommer inte se ut som denna, det kan jag nästan lova, man har inte sådana nedgångs säsonger två år i rad. Ja, om man inte heter Real Madrid :)

Bra, andvändbara spelare som kommer in, som man känner kommer prestera, och en grym säsong är att vänta inför den kommande!!

Har en känsla av att Ronnie och Eto'o kommer att komma tillbaka till den absloluta toppformen efter sitt "sommarlov", de kommer bjuda på gammal god magi. Messi? Han kommer nog dominera Europafotbollen på en högre platå en kanske Ronaldihno i sin toppform.

Vamos por la temporada 07/08!!!!! Visca el Barca!!!

Edit: Jag är MR. Captain fabulosos cave of hair, bara med ett kortare namn inför (och under) den nya säsongen som kommer :)
Delarocha
2007-06-19 18:40
Läste Laportas uttalande, missade jag det eller nämndes ingenting om en mittback på inköpslistan? Där det behövs mest ju. Giovani har ju varit rätt bra på vänsterkanten de matcher han fått spela och tycker ändå att Xavi, Deco, Iniesta har funkat men just mittbacken bredvid Puyol känns ju för mig helt klart prio 1 vad gäller förstärkning. Har sett rätt blekt ut där hela säsongen.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-06-19 17:34
Jag kan inte riktigt förstå vaför folk envisas med att påpeka att Etoó och Rijkaard har någon problem med varandra?

Rijkaard har under tidigare säsonger påpekat att Etoó är nr 1 där fram som målskytt och vad jag kan förstå så skall det inte vara något problem.

Ett litet missförstånd i våras skulle ha fått dom att gå skilda vägar?
Barcelona Jónathan
2007-06-19 16:38
BARCELONETA/
Hur fullspäckad en blogg än må vara med entusiasm och nyheter så blir det bara störande om det är skrivet på en femårings nivå. Ett tips är att införskaffa någon som tar hand om skrivandet då ni onekligen tänkt satsa på det här.
Barcelona Barça-fan
2007-06-19 16:18
Sóm més que un club.
Jo, visst är det så. Men man ska nog fortfarande hålla sig till det man kan.
Barcelona Sóm més que un club
2007-06-19 16:16
Ämne: BARCALONETA.

Inna....Barça-fan :
Lite ödmjukhet.
Det är ju ett enormt engagemang och satsning bakom. Det är väl kul med entusiasm. De skall ju resa ned 10 ggr nästa säsong för egna medel och vill de dela med sig är det väl trevligt.
Barcelona Cristocea
2007-06-19 16:03
Skit samma. Jag föredrar ändå Brassar och Argentinare framför Rumäner...
Barcelona Puyol_Saviola
2007-06-19 16:01
Blev Valdes Zamora eller var det Pato som blev det?
Barcelona Klint
2007-06-19 15:58
Cristocea

Alla reaktioner angående Chivus eventuella övergång till Barca har väl nästan endast möts av positivs reaktioner här på forumet? Och detta eviga tugget om rumänska spelare... För mig spelar det ingen roll om spelaren är från Spanien, Rumänien eller Burkina Faso. Huvudsaken är att han platsar i Barcelonas koncept. Dvs en spelskicklig spelare på planen och en som håller en relativt låg profil utanför denne.
Barcelona Rambla
2007-06-19 15:55
Ämne: Kommer Wenger iställ....
Eh va? Vem stampar ner på någon? Ta det lilla lugna nu.

Wenger kommer inte, åtminstone inte till nästa säsong. Det är redan bekräftat att Rijkaard stannar. Det skulle vara om han själv helt plötsligt valde att lämna av egen fri vilja, vilket det i dagsläget inget tyder på.
Barcelona Cristocea
2007-06-19 15:50
Kommer Wenger istället för Rijkaard så är det bye-bye för Chivu. Vilket känns absolut härligt. Hoppas verkligen att Chivu är det sista rumänen som kopplats samman med Barca för jag orkar inte se hur medgångfans stampar ner rumänska fotbollspelare på det sättet.
Barcelona Klint
2007-06-19 15:35
Kviborg verkar vara en jättebebis. Det är allt jag har att säga angående honom.
Barcelona Zamboza
2007-06-19 15:34
Ämne: Heh, Kviborg visar å....
Hahaha, Kviborg aka pajasen gör bort sig igen. Att han bara vågar försvara RVN:s hands som omedvetet och oskyldig och fördömer Messis handsmål till det grövsta för sitt handsmål. Som sagt madridistas har mycket svårt att stava till dubbelmoral.
Barcelona João Pinto
2007-06-19 15:33
Ett alternativ i ytterbacksdiskussionen tycker jag är Valon Behrami i Lazio. Han är väl egentligen mittfältare men har gjort grymt ifrån sig på högerbacken sen Oddo gick till Milan i vintras. Han är tuff, teknisk, rätt ung, rätt så billig tror jag och springer konstant.
Barcelona Klint
2007-06-19 15:29
Måste säga att jag tycker det är skönt att Suazo är klar för Milan. Då kanske vi slipper ha de dreglande efter Eto'o.
Barcelona Rambla
2007-06-19 15:19
Heh, Kviborg visar åter igen vilken liten fjant och kappvändare han är. RvN ofrivilliga hands? Jo tjenare. Fusk är fusk, oavsett vilken tröjfärg spelaren har. :D

Henk:

På olika forum. BBC har också hintat om det.
Barcelona Klint
2007-06-19 15:14
Barcaloneta

Jobbigt att läsa vad du skriver när du blandar stora och små bokstäver på ett obegripligt sätt. Sen förstår jag inte varför du inte bara kan skicka med en länk om du nu vill göra reklam för din/eran blogg.
Barcelona BARCALONETA
2007-06-19 15:11
Förstår inte varför det är svårt läsa vad jag skriver.??...ALLTSÅ Vi har en BLOGG PÅ EXPRESSEN.SE.....Scrolla till FOTBOLL o kika på FC BARCELONA VI GER DIG ALLT OM FC BARCELONA......Vi har även en FOTOBLOGG på expressen.se......TASSEBOPARADISET BARCELONA FRANKFURT O LITE MER en salig blandning bilder mkt från BARCELONA.....Kom gärna på besök med åsikter ideer tankar frågor skäll o beröm
2007-06-19 15:08
Ämne: Sóm més que un club:....
Det jag saknade var att han inte direkt nämde försäsongs upplägget som felaktigt. I är är det visserligen inget VM men väl ett copa america för vissa och tycker att han borde markerat detta dâ mânga av spelarna markerat att det var ett dâligt upplägg.
Han var ju ganska glasklar att Rijkaard fortsätter men sade ingenting om 2:a tränare.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-06-19 15:06
Rambla

Var har du läst om "Arsenals värvningsnnyhet" idag?
Barcelona Rambla
2007-06-19 15:04
Ämne: Rambla

Juarez val....
Nej, han verkar inte vara med i B. Där har du årets trupp.

Sóm més que un club:

Hehe. :D
2007-06-19 15:02
Ämne: Årets moståndare i T....
Rambla:
Ja om Figo är med i truppen sâ försvinner vänskap ur "vänskapsmatch"..... Och kanske ett par av raketpjäserna fâr ny riktning
Barcelona Iago Falqué
2007-06-19 14:59
Rambla

Juarez valdez Mittbacken spelar han med B-laget nu ellr nånting inte hört tallas om han senaste tiden ??

Tacksma för svar
Barcelona barba
2007-06-19 14:58
Ämne: Ämne: BARCALO....
You lost me at expressen.
Barcelona Rambla
2007-06-19 14:58
Sóm més que un club:

Jag hittade en sammanfattning:

* Det är redan bestämt vilka som kommer och vilka som lämnar.

* Bristande disciplin kommer längre inte att tolereras.

* När det gäller spelarnas fysik kommer den att kontrolleras bättre.

* Han vill att både Ronaldinho och Eto'o stannar, Rijkaard vill det samma. Båda spelarna har sagt till Laporta att de stannar.

Låter bra detta. Bättre tränade spelare. Tuffare disciplin är inte fel. Spelare kan inte dyka upp försenade till träningar eller efter semestern som tidigare.
Annons: