/spanien/barcelona/forum/22975.aspx/spanien/barcelona/forum/22975.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-09-23 11:40
Fyfan va jag saknar Puyol på plan, Kolla bara när han kommer tillbaka, ingen lyssnar på nån nu i laget, så fort Kapten Puyol e tillbaka så får ni se på styra o ställa !

Barcelona Patrick Kluivert
2007-09-23 11:39
Kommer dem att sluta sända barca matcher på tv4+ ??

Har inte tv4sport :(
Barcelona Captain Fantastic!
2007-09-23 11:38
Gårdagens match var enligt mig en mycket bättre match än den mot Lyon.

Vi spöade Sevilla som är ett bättre lag än Lyon, och inte nog med det så hade de inte mycket att göra på banan än att försvara och zon-markera.

Det fina försvarsspelet mot Lyon och säsongsinledningen höll i sig, damn vad glad man blev av att se den hårda/respekt-ingivande försvarsspelet. Hög press, aggresivt, tilltäppande av ytor...mästerligt uttfört.

Anfallet som jag klagade på senast var mycket bättre igår, visst så blev det inte allt för många solklara målchanser, men detta är en topp-match och man kan inte förvänta sig att bollen ska dansa på mållinjen flera gånger när man möter lag med så pass skickliga defensiva spelare/tränare. Det löptes (från oss) och det fylldes på, det togs distansskott och man öppnade Sevillas försvar med genomskärare. Det fattas endast den lilla skärpan framför mål och skärpan i de sista avgörande två touchen för att allt ska bli perfekt och för att detta anfallsspel ska bli någonting historiskt.

Henry såg mycket piggare idag, och var i andra underbar enligt mig. Hans mottagningen med klacken på Marquez fantastiska kross var helt gudomlig och gav stora tecken på den gamla Henry som kunde just ta emot bollen så och trixa sig in i mål med den. Han börjar närma sig formen, även om jag knappast är en lika "stor-krävande" supporter som många i fotbollsvärlden. Att se denna spelare som inte spelat en match på 6 månader, som aldrig spelat fotboll i Spanien och ändå tycka att han undeerpresterar efter endast 4 matcher (!!!!!) är otroligt intelligens-befriat.

Inista spelade fotboll på ett mäktigt sätt, han fick en att glömma Ronaldinho och bjöd på nästan lika mycket fart och fläkt som Messi. Jag är faktiskt rätt så säker på att om Ronaldinho spelat så skulle han blivit en mumsbit för Alves, samtidigt som Alves skulle ha blivit en plåga för Abidal (då Ronaldihno tillskillnad från Iniesta inte jobbar hem). Med Ronaldinho på kanten hade nog Navas och Alves gjort livet surt för Abidal. Med Iniesta blev Abidal en Titan.

Messi...tja, vad ska man säga om la pulgita? Ord kan inte beskriva honom, man måste bara se "det" för att förstå "det". Förtsätter han så här kommer han defenivt att räknas som den största som någonsin spelat sporten när hans karriär är över. Och det känns mäktigt att kalla just en sådan fotbollsspelare för en egenprodukt :D

Mourinho till Barca? Instinktivt svar: Ja varför inte? Han kan defenivt rena pissoarerna på Camp Nou. Det fattas lite städare och Camp Nou:s toaletter är lite smutsiga av det jag hört, det är det enda jobbat för han här.

Mer utfunderat svar: Jag skulle endast acceptera honom om han vann lika många titlar som Rijjkaard gjort hitills, man skulle alltså få vänta och se.

Men han kommer defenivt aldrig att komma till Barcelona (och Rijkaard kommer defenivt inte att få sparken på ett bra tag)...eller jo, bara om han vill gå på Teater. Jag har för mig att han hyllade just teatrarna i barcelona för några år sedan :D ´

Till de som endast kan skylla på Oleguer efter en sådan vinst igår kväll: Skämms för f-n! Och ta sedan och börja riktigt analysera fotboll, fundera på spelet runt laget och hur fotboll spelas. För era kommentarer är inte respektingivande på något sätt...
Barcelona Visca_Barca
2007-09-23 11:37
myrran
varför ska man sparka mister?
är han dålig? ska man komma på det nu att han är dålig eller passar ej barca efter 4 ÅR?
vi vill fan inte ha Mouro. han spelar bara defensive feg som fan.. 3 forward livet ut :)
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-09-23 11:37
Mourinho tränar laget bra, han vet direkt vad ett lag behöver och inte behöver! därimot så tror jag inte så många i Barcelona tycker om han "HOST" Puyol" ehmm... som fick sej en lite för hård klapp i ansiktet av Mourinho innan en match mellan Chelsea - barca, tror ni också har sett det
Barcelona Ghazza
2007-09-23 11:35
Men snälla, hur kan ni ens nämna äcklet Mourinho här? Efter allt skitsnack han har sagt om vår klubb och våra spelare? Jag mår illa.
Barcelona Myrran
2007-09-23 11:34
Mourinho kommer inte komma, eller kanske han kommer han har ju allt ett förflutet i Barca men risken att han kommer är inte stor. Det är inte många Barca fans som gillar honom efter CL-möterna. Om Rijkaard får gå så kommer nog nästa tränare bli Koeman, Henk ten Cate eller Cruyff.
Barcelona barca2007
2007-09-23 11:30
sjönt med 2 1 men tycker Ronaldinoh lik Adriano i inter det vill jag inte ha i Barca men vi kommer inte se Ronaldinoh lika bra som han har varit 3 4 år till backa jag tru att han är mätt på barca eller har med hans bror å göra men han gör så her för att lednnig ska bli tröt på han kanske vill bort från barca vet ej men en byte med Kaka hade varit fint tycker jag han är bättre har varit sista 2år sorry dåligt på svenska har bara bot 5 mon i sverige
Barcelona Visca_Barca
2007-09-23 11:26
grabbar det där med Mourinho är bara skitsnack.
vi alla vet alla barca fans hatar honom. glöm ej den dagen han kom till barcelona när folk visslade o kastade saker på honom på flygplatsen.
hur kan ni säga han ska bli mister ersättare.
mister passar perfekt och han har visat det .
oroa er inte vi kommer ha kvar El-Mister.

Barcelona DINHO_10
2007-09-23 11:26
Morinho 4 president
Real Madrid PILMA
2007-09-23 11:21
Giovani Dos Santos
seriöst?
Barcelona FCB10
2007-09-23 11:19
Här är bilderna från förfesten igår i Camp Nou ;)
Barcelona Giovani Dos Santos
2007-09-23 11:02
Hoppas Mourinho kommer lätt en av världens bästa tränare!
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2007-09-23 10:50
Frågan är om Mourinho skulle vara så kaxig som han var i Chelsea om han kom till Barca. Känns som att han var falsk eftersom de engelska medierna är tuffa, sätter hårt mot hårt liksom.
Barcelona Tompa
2007-09-23 10:47
Vad gäller gårdagens match ska jag inte gnälla för mycket på offensiven men den är ärligt talat fortfarande trubbig. Det finns emellertid mycket positivt med från Sevillamatchen. Förutom en magnifik Messi och fantastiska insatser av Abidal och Yaya så ser också Barcas defensiv bättre ut än på många, många år.

Vad gäller nyförvärven är Yaya och Abidal verkligen superba nuförvärv och även Milito har bidragit starkt till att förstärka defensiven. Henry blir allt bättre med tycker jag. Får vi bara ordning på offensiven igen blir Barca mycket svårslagna.
Barcelona J.J
2007-09-23 10:41
Barcelona Kalle.
2007-09-23 10:41
Säger som alla andra: NEJ TACK (till Mourinho).
Rijkaard passar Barcelona helt perfekt tycker jag. Han har varit framgångsrik i barca.
Barcelona Tompa
2007-09-23 10:36
Murinho till Barca?

Nu är det ju inte någon säker information på något sätt men om det nu stämmer är mitt spontana svar - NEJ TACK! Inte nog med att jag i högsta grad ogillar portugisens personlighet. Han förspråkar dessutom en fotbollsfilosofi som inte hör hemma på Camp Nou.
Barcelona Criff
2007-09-23 10:04
JA hoppas Bojan får starta mot Levante, för dem slutminuterna han varit inne så kan han inte göra så mycket.
Men tänk ändå han kom in igår i 88e minuten mot Sevilla och var inte långt ifrån att sätta bollen i mål på GIOVANIS inspel.
Tror om han får ordentligt med speltid en gång så kommer han sätta den garanterat.
Barcelona FCB#19
2007-09-23 10:00
men dom kmr ialla fall vila nyckelspelare mot levante ;D
Barcelona FCB :)
2007-09-23 09:59
Criff

Mycket matcher, ja.
Läge att rotera i elvan.
T.ex låta Thuram spela, Bojan, Giovanni, Guddy m.m.
Barcelona Game_1
2007-09-23 09:59
Måste säga en sak efter att läst krönikan om Ronaldinhos frånvaro. Trots all saknad så måste jag säga att han verkligen måste skärpa sig och lägga allt festande vid sidan tills det verkligen lossnar för Dinho. Sen får han sakta men säkert tänka över framtiden och sätta upp en tidsplan. Saknar dig Dinho
Barcelona Criff
2007-09-23 09:54
Varför ska dem spela Zaragoza på onsdag? :/ lite tight schema, Zaragoza 26e Hemma, Levante 29e Borta, Stuttgart den 2e Borta och sen Atletico Madrid den 7e Hemma.
Kommer bli slitsamt för spelare :/
Delarocha RIP Puerta
2007-09-23 09:47
Kalle, japp. Den sänds på tv4sport.
Barcelona Born In Barcelona
2007-09-23 09:45
Ämne: Varje gång jag kolla....
Jag tänkar på framgång och storhet. Jag tänker
att dit MÅSTE JAG ÅKA IGEN!
Barcelona Kalle.
2007-09-23 09:42
Stämmer det att nästa match är hemma mot Zaragoza nu på onsdag den 26e? Kommer matchen att sändas på TV som vanligt? Tacksam för svar.
Delarocha RIP Puerta
2007-09-23 09:40
Patetiskt att se hur pinsamt Barcá fans OCH Real fansen beter sig i Real's forum. Helt ärligt varför ska ni in där och skriva efter varje vinst?
Man fattar ju hur viktigt det är för er att få bekräftelse från Madrid fansen. Skriv här eller gör någon konstruktivt istället för att gå in på reals forum och snacka massa bullshit.
Barcelona Palle Kuling....
2007-09-23 09:37
Varje gång jag kollar på bilder från hur Camp Nou ska se ut så blir jag alltid sugen på strössel
Barcelona Nemo
2007-09-23 09:35
Försvarspelet ser stabilt ut. Touré och Abidal är rent utsagt eleganta. Undra hur många mil de två hade kunnat springa? Och äntligen, har vi en defensiv mittfältare mot topplagen.

Iniesta borde fanimej få starta någon.

Thierry Henry kommer komma igång. Han vill nog mest av alla komma i form igen, men när alla lag som möter oss spelare handbollsförsvar så är de inte så jäkla lag. Tålamod.

Vi kanske borde starta anfall längre ner i banan.

Den här säsongen offensiven fått lida, men defensiven har blivit grym. Är de värt det? - Ja, verkligen.
Barcelona FCB :)
2007-09-23 09:22
Ja, Fabregas är riktigt riktigt bra just nu. Öser in mål dessutom :)
Annons: