/spanien/barcelona/forum/22973.aspx/spanien/barcelona/forum/22973.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PILMA
2007-08-04 12:14
Hhh nu drar igång de falska nyheterna av Reöls redaktionerna haha anser ni att chelsea skulle låta förflytta sig fritt sina två maskiner samtidigt?? bara för 40 miljoner?.
Vore inte chelski som vill ha 35 £ bara för robben tror inte ens att chelski skulle släppa båda tillsammans 600 miljoner!!!
Men när kommer Kviborg att lägga av med falska rykterna.Aldrig???
Barcelona Evička
2007-08-04 12:09
El Culé har rätt. Matchtiden är angiven i CET dvs samma tid som vi och Spanien har. Beijing ligger 7 timmar före så matchen spelas kl 19 där, men 12.00 här.
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-08-04 11:52
Något nytt om Ángel Lopéz?
Barcelona Beautiful_Barca
2007-08-04 11:50
Kollade upp nu och Beijing ligger i GMT +8, vilket bör innebära att kl 12 där är lika med minus 7 timmar i sverige. Hoppas jag har fel för i så fall ska matchen spelas 5 på morgonen.
Barcelona El Culé
2007-08-04 11:45
Förmodligen så är det Spansk tid kl 12. Alltså samma Svensk tid.

Så har det varit tidigare iallafall. Skulle förvåna mig om dom skrev matchen på Asiatisk tid.

Dock är jag inte säker.
2007-08-04 11:44
Det står på Barca TV att matchen börjar kl 12 lokal tid. Vilken tid kan det motsvara i sverige?
Barcelona ibbos
2007-08-04 11:01
Ärligt talat, visste skulle Robben och Ballack tillföra mycket till laget. Men å andra sidan så är det bara skitsnack. Aldrig att de släpper två mittfälltare och sen så har man ju tidigare hört att man vill ha ca. 30-34milj euro för bara Robben. Sen så tror jag att Ballack lär kosta runt en 25-30 milj euro också. Så 40milj euro är en _VÄLDIGT_ billig peng för dessa två. Vad ska Chelsea pengar till egentligen? Dom bajsar ju ut miljoner dagarna ut.

MES QUE UN CLUB
Sevilla Riquelme!
2007-08-04 10:35
Vampíro//
Snabba tempot jämfört med England? Den hör man inte så ofta.
Barcelona Ken
2007-08-04 10:06
Tror också mer på Valencia iår värvat smart och bra som vanligt, om nu dessutom jaquin å vicente kommer igång ordentligt så kommer dom bli grymt svåra. Lite svårare med real men skulle dom få ballack å robben så har dom absolut ett slagkraftigt lag, men för många nyförvärv i d laget enligt mig som skall spelas ihop....
Barcelona SeRDaRo
2007-08-04 03:07
jag tycker Valencia är balsut den starkaste mentallt i hela La Liga. och det gör att det blir svårt att vinna ligan nästa år. jag tror inte real hotar oss det är mer valencia som jag tror vi kommer behöva slås med:
Barcelona R10-vedatinho-barca
2007-08-04 02:54
Hallå alla cules! har ni hört talas om den nya talangen som barca tycks vila köpa från sverige! han är inte känd, i något sammanhang, men någon barca scout hade råkat få synd på snubben. han spelar i småland i växjö trakten. Zolufi tyckts namnet vara. kan ni kolla upp om ni hör något om honom? han spelar för den delen inte i något speciellt lag, men sägs att han provtränat med stora klubbar.
Barcelona Vampíro
2007-08-04 02:34
Tror knappast Chelsea släpper två av deras ordinarie spelare till madrid för bara 40M. Chelsea ville ju har 36M för bara Robben, kostar Ballack bara 4M eller?

Men om dem skulle komma till madrid så är den enda som skulle kunna hota Barça Robben om han är friskt och är på spelhumör men jag tror ändå att Zambrotta och Abidal kan stoppa honom. Ballack är bara seg och gammal, han passade inte in i england och i spanien hade han nog inte hängt med i det snabba tempot. Men inget är ens klart enligt as har ju Robben varit klar för madrid i en månad.
Barcelona Barcelonito
2007-08-04 02:27
40 milj. för både Robben och Ballack? Haha

Kommer Chelsea släppa 2 mittfältare till Real? Tror de själva på det? Och att Chelsea vill ha 36 milj bara för Robben är kanske något o tänka på också. Så det ryktet går precis som Kaka, Pato, Fabregas, Iniesta, Sneijder och Drenthe ryktet, rakt in i papperskorgen.

Vet inte riktigt vem eller vilken tidning som har gett Realfansen hopp om en BOMB. Dag efter dag så ändrar de deras bomb. Först trodde de att det va Kaka, Sen Fabragas, Sen Iniesta, Kan det va Alves? sa de, "Nasri e nog bomben", Idag var det Van D. Vaart. Så första värvningen som Real kommer göra nu får namnet BOMB, bara så ni e redo på det. Om Nasri eller Vaart är Bomber, Vad är då Henry, Milito och Abidal?
Barcelona Patrick Kluivert
2007-08-04 02:26
"dubbelbomben" va tycker ni om den, tror ni dem lyfter real ??
Barcelona Barcelonito
2007-08-04 02:20
Beautiful_Barca

Marquez, Iniesta/Deco, Någon av REHM, Thuram, Guddy och 2 ungdomar (Bojan, Dos Santos) är våra avbytare som inte kommer att vara nöjda med bänken. Alla spelarna tycker också att det är perfekt med dagens konkurrens i laget. Och tittar du på namnen jag skrivit så ser du hur stenhårt det egentligen är.
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-08-04 02:18
Nån som vet vilka kanaler som sänder Beijing Gouan - Barcelona?
2007-08-04 02:10
Real ser faktiskt ut att ha lite ont om pengar. Med tanke på vad de la ut förra säsongen och med tanke på vad de la ut den här säsongen på en "ingen".

Tror knappast att någon känd spelare kommer att komma till dem. Verkligen inte robben. Robben tror jag hamnar hos oss nästa år.

Real är inte på väg mot något annat än fiasko med sin nuvarande ledning.

Tror dock trots allt att de får kämpa med sevilla om 3:e platsen. Barcelona lika taggade som nät Etó'o, Deco, Giuly och Belletti kom. Alltså är motivationen inget som oroar mig denna säsongen. Det som jag önskar mig är dock att man blandar in så mycket ungdommar som möjligt i årets spel.

Nu när det inte finns någon Beckham som ska kamma in pengar till marängerna så tror jag inte att pengar konmmer vara obetydliga längre.

Min största önskan är att vi nu med detta drömlaget kan håla dem borta från rampljuset ett tag. Då kommer de att tappa sina medgångsuportrar och gå i konkurs typ. :D

Det enda kassa är att vår ledning inte insåg att ett storlag måste värva minst ett hypat nyförvärv för att skapa lite hype i spelarna också. (förra säsongen)

Att sitta nöjd och värva backup spelare håller inte.
Barcelona Barcaaa10
2007-08-04 02:10
Jupp då blir det 2 timmars mottagnings träning för Iker Bajsilias..
2007-08-04 02:00
Vampiro

Det som Ronaldinho gör med en boll gör Robinho med en...

BALLONG?
Barcelona Puyol5
2007-08-04 01:54
Tror verkligen inte på ryktena om att både Ballack och Robben är klara. Drenthe va ju oxå helt klar ellr hur var det? ;) Sedan har ju Robben vartit "klar" ett flertal gånger! Och ser ingen anledning till pengabanken att sälja ut spelare som faktiskt kommer få spela en hel del, finns ingen anledning i världen för det. Och priset som det spekuleras om är absolut inte aktuellt vid en försäljning. Som sagt, pengabanken behöver inte pengar, därför krävs det stora pengar för att få dem att sälja! Så låt mig säga så här; När spelarnas signaturer står på ett dokument hos Real.. då kan vi börja diskuterra vilka faror som uppstår =)
Barcelona Barcelonito
2007-08-04 01:34
Angående Saviola och Gutis insats ikväll:

Kysser Saviola klubbmärket eller inte så är det hans privatsak. Jag kan inte bry mig mindre om den spelaren som alltid springer efter pengar. Är glad att Real har köpt honom för att man vet att han inte är en bra spelare. Andra lag försöker köpa bra spelare från rivalerna för att samtidigt försämra motståndarna, Real gör tvärtom.

Angående Gutis insats ikväll: Grattis Madrid, men nu kommer det dröja ytterligare 3 månader innan han gör en bra match igen. Medan Iniesta har petat Xabi Alonso och även Fabregas i landslaget som Real desperat ville värva. Lite klasskillnad asså.
Barcelona lagkapten
2007-08-04 00:56
Raul var tydligen inte med från start. My bad. Men jag tycker fortfarande det är konstigt att han inte fick kaptensbindan av Guti när han kom in. Så brukar det va ju. Förstekaptenen har alltid kaptenbindan när han är på planen.
Barcelona lagkapten
2007-08-04 00:44
Hoppsan! Omänsklige Casillas gör tydligen också tavlor :/. Förvånad någon? Jag som trodde det bara var vår "Tvåldes" som gjorde sånt. Är Real-fansen lika snabba med att komma på ett roligt(ironisk) smeknamn till "Världens bäste Iker" också månne?
Real Madrid Real Madrid Club Dé Fútbol
2007-08-03 23:34
Ämne: Ämne: Ämne....
Spelare som presterar mot Bottenlag behövs. Stjärnorna brukar ibland underskatta för mycket.
Getafe- Barca 4-0
Real Madrid - Recreativo 0-3...

Två exempel från båda lagen. I sånna här matcher presterar spelare som Saviola bra faktist.

Barcelona Captain Fantastic!
2007-08-03 23:31
Real Madrid Club Dé Fútbol //

Om han gör mål? Då, ja då kastar vi in döda kaniner på honom!!... #ironi#
Barcelona Vampíro
2007-08-03 23:30
Saviola presterade när han fick chansen, mot bottenlag i ligan och mot segunda lag i Cdr. När han verkligen får chansen mot bra motstånd så levererar han aldrig som t ex hemma mot Liverpool.

Saviola är ingen ritkig målskytt, speciellt inte som ensam spets i ett 4-3-3 system. Han är alldeles för ojämn, man vet aldrig var man har honom därför kan man inte som tränare lita på honom. Han blixtrar till var 7-8:e match mot dåligt motstånd inget mer.
2007-08-03 23:28
Ämne: Real Madrid Club Dé ....Intressant. Det hade jag missat.Okej han kommer defenetivt bli utbuad. Tänk om han tom gör mål då. All I can Say is: its gonna get ugly.

Barcelona Evička
2007-08-03 23:26
Saviola är en kille som vill tjäna pengar. Han kom inte till Barça av kärlek utan för att han fick en bra lön. Det var därför han stannade kvar kontraktet ut. Han fick inte bättre någon annanstans och då blev han kvar. Att han går till Real har inget med känslor för den klubben att göra heller. De betalade bäst och då fick det väl bli det.
Barcelona lagkapten
2007-08-03 23:25
Real Madrid Club Dé Fútbol

Det du missar är att den girige kaninen erbjöds nytt kontrakt av ledningen. Naturligtvis inte i närheten av det han hade från Gasparts tid. Och det tyckte Saviola var en tydlig signal från styrelsen att han inte var önskad i klubben.
2007-08-03 23:25
Om han hade varit spanjor hade jag förstått dig. Men stackars Saviola var utlånad i två år. Och sen presterade han förra sässongen hos er när han väl fick chansen. Han fick inget kontrakt av er, då erbjöd Real ett bra kontrakt som han valde att skriva på.

Annons: