/spanien/barcelona/forum/22966.aspx/spanien/barcelona/forum/22966.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Murcia Jacob Parma-Red
2007-08-06 13:54
Ibbos,

Robben är väl värd runt 200 milj kr, mycket på grund av hans skadebenägenhet.
Barcelona Evička
2007-08-06 13:54
Nu har jag surfat runt på FCB:s hemsida i en timma och försökt hitta telefonnumret som man kan ringa och kolla träningstider. Är det någon som vet om det numret som står i informaioneguiden här på SF fortfarande stämmer?
Tiden för träningarna verkar variera dag till dag. Enklast är att ringa 934963600 på morgonen och fråga om dagens träning är öppen och när den startar.
Barcelona Puyol5
2007-08-06 13:49
ibbos

340€ miljoner var väl endå att safta på lite väl? ;)

I övrigt tror jag, som jag tidigare skrivit, inte på något av dessa rykten förren dem står med en Real tröja i handen och ett kontrakt. Frågan är liksom, varför skulle Chelsea släppa två spelare som kommer få en hel del speltid? Finns ingen anledning, varken ekonomiskt eller sportsligt att änns fundera över saken! Enda skulle väl då va om Robben och Ballack sagt att dem vill bort, vilket jag inte heller tror känns rimligt. Iaf inte i Ballacks fall! Så nej ni maränger, er president har lurat er igen. Det blir inge Cesc, det blir ingen Kaka, det blir ingen C.Ronaldo, det blir ingen Ballack och troligen inte heller någon Robben!
Barcelona artistico
2007-08-06 13:16
Finns det någon som vet ifall det fortfarande är tv4+ som har rättigheterna till la liga?
Barcelona ibbos
2007-08-06 13:14
Angående dubbelbomben

Ska jag vara helt ärlig så bryr jag mig inte för fem över om vad real köper. Jag koncentrar mig på vårat lag och att vi är bäst. Låt real köpa vilka dem vill. Vad skadar det oss?

Anledningar till övergången

Ballack sa idag att han inte tänker lämna Chelsea och att han _INTE_ haft någon kontakt med Real

Robben värderas till ca. 340€ miljoner

Barcelona Barcelonito
2007-08-06 12:51
Nu har jag fått Barcas nya bortadräkt :D Riktigt fin är den :D om en månad kommer även hemmadräkten med Puyol på ryggen :)

Undrar när "Dubbelbomben" ska bli klar. Ballack sa ju idag att han inte lämnar Chelsea och att han inte har någon kontakt alls med Real.
Barcelona Ken
2007-08-06 12:25
Se länken Hristo vill ha Maxi och möjligtvis kanske låna både Bojan å Santos.

Santos är KUNG och har minst lika mycket potential som någon annan stortalang i världen det är vad han gör av den som kommer bevisa om han lyckas eller inte allt det tekniska har han ju redan och mer därtill.....
Barcelona Lundello
2007-08-06 11:56
Barcelonas ungdomsakademi måste ju ligga i toppen av dom 3 bästa akademierna.

Jag kommer bara på Sevilla som har ngt liknande eller har jag fel?
Barca har fostrat mängder med världsspelare o framförallt på senare år då jag tänker på Messi, gio, fabregas, pique, bojan o.s.v.
Barcelona (catalonia barca)
2007-08-06 11:22
jag tycker att både bojan och gio är väldigt bra talanger som kan bli hur bra som helst(som messi är idag). men man måste komma ihåg att det är nu dem utvecklas till världspelare dem kanske är. så under den utvecklingen borde man nog inte ge dem FÖR stort självförtroende (det har de på sätt och vis). Men man får nt bara ge de komplimanger för allt så att dem nt saktar ner och börjar tänka som ''världsstjärnan'' robinho. Men jag är säker att bojan och gio kommer att lyckas som messi och vrf nt bättre?!!
Barcelona COLLBLANC
2007-08-06 11:11
Är verkligen imponerad av Giovanis prestation. Bra att Frank R släpper fram de yngre spelarna så att de får möjlighet att visa sig.
Barcelona Messi.com
2007-08-06 10:17
Angående Giovani:

Det är ju klart att han inte har fått visa vad han kan i a laget som Messi fick vid den tiden eftersom nu har vi ju Messi på den positionen och när messi var på väg o ta steget upp så fanns det ingen riktig stjärna på den platsen.
Delarocha
2007-08-06 01:55
Gio2Santos håller redan nu hög klass och hade nog platsat som ordinare i många lag i Spanien. Tror mycket på honom men tror ännu mer på Bojan? Antar att Bojan ses som det större löftet av de två?

Imponerande att Gio leverar nu direkt, har redan gjort 2? mål på försäsongen väl? Alltid kul att se nya spelare göra mål, då speciellt unga.
Hoppas och tror mycket på de två ungtupparna
Visca el Gio Visca el Bojan
Barcelona Foadinho_2pac
2007-08-06 01:22
Ämne: (catalonia barca)
....
Aa :D det var ett missförstånd bara.
Barcelona Älskade Barça
2007-08-06 00:30
Det är helt omöjligt att säga hur bra en spelare kommer bli i 18 års ålder, han är redan en bra spelare men de är inte säkert att han blir så mycket mer än det. Men han kan ju också lika gärna bli en av dom bästa eller till och med den bästa. Svårt att säga nu..
Barcelona Barcelonito
2007-08-06 00:12
Messis och Ronaldinhos potential är och var stor nog att kunna bli världens bästa spelare. Det tycker jag inte att Dos Santos är. Dos Santos lär bli en av de bästa men aldrig DEN bästa. Det är vad jag tycker iaf.
Barcelona Evička
2007-08-06 00:08
Och eftersom jag inte har något emot att låta som red ;) så skippa sms-språket och använd punkt och stor bokstav. Det blir så mycket enklare att läsa vad ni skriver om ni gör det.
Barcelona Barcelonito
2007-08-06 00:07
(catalonia barca)

Han missförstod mig och vi redde ut det med bara ett inlägg var. Det skulle inte skada om du tog dig lite tid att läsa lite längre ner för att förstå.
Barcelona marcus
2007-08-06 00:07
Dos Santos har all potential i världen att bli minst lika bra som Ronaldinho om inte bättre. Det är verkligen fel att säga att "Messi uträttat mer i den åldern"

Alla spelare utvecklas olika. Robert Pires var inte ens tredje bästa i sitt ungdomslag när han var ung och blev sedan den enda som tog steget ut i fotbollskarriären (enligt en gammal intervju, ingen källa dock).

även Henry är ett exempel på att man inte behöver vara en "megatalang" vid ung ålder. Juventus trodde inte på honom när han var ung. Titta på honom idag?

Varför Dos Santos kan utvecklas till minst lika bra om inte bättre?

Kolla in hans omgivning. Han har en hel del spelare att lära sig ifrån. Kan tänka mig att Henry är en otroligt bra mentor. Men vi får se :).. Tiden får avgöra .

Vad som är säkert är att det verkligen är fel att säga att han inte kan nå upp till dinhos eller Messis potential. Det är inte rätt att dömma den redan. Tiden har sin gång.
Barcelona (catalonia barca)
2007-08-06 00:04
Ämne: Barcelonito: Okej me....
grabbar komigen snälla jag vill nt låta som red men komigen och snacka fotboll och disskutera nt religion och vad man tycker elr nt tycker om angående det...

barca;)
Barcelona the culé
2007-08-06 00:00
Barcelonito

tror att G2S kan komma lika långt som messi eller ronaldinho men tror inte han blir lika bra på det som messi är som bäst på och det som ronaldinho e bäst på, om du fattar vad jag menar. tror mer att han kommer bli nåntång mitt i mellan dom .
Barcelona Barcelonito
2007-08-05 23:48
Fc Barcelona / Ronaldinho

Inte mer skadad än att han tränar imorgon med alla andra. Jag är lite mer orolig för samspelet i försvaret då både Marquez och Milito inte har tränat med truppen och de är inte vana att spela med varandra eller med Abidal och Zambrotta.

Imorgon börjar Messi, Milito och Marquez träna medan Puyol, Edmilson och Guddy kör rehab.

Angående Dos Santos potential så tror jag inte att han blir så stor som Ronaldinho eller Messi. Messi hade ju lekt med Chelsea när han va lika gammal som Santos och var ordinarie i Barca.
G2S har stor potential men tyvärr inte lika stor som Messi och Ronaldinhos. Men hallå, Vem har det?
Barcelona El Capitán
2007-08-05 23:47
Stod att han ådrog sig en vristskada om jag inte kommer ihåg fel. Men det var någon artikel i goal.com så du hittar kanske mer info där. Vi kan ju inte veta några säkrare resultat på skadan än så länge. Vi får nog vänta tills imon efter läkarteamet gjort en undersökning på honom.
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-08-05 23:34
El Captian

Hur långt är han skadad, gör mig inte orolig.

Tacksam för svar!
Barcelona El Capitán
2007-08-05 23:16
Angående PSV matchen mot Real, riktigt härligt att Koeman visade "Judas" Schuster true spirits! :D

Läste bland annat att Ronaldinho drog på sig en skada under matchen :/.

Aja, inte jättelångt kvar nu tills ligastarten!
Barcelona Carles 5 Puyol
2007-08-05 23:08
Sitter och tittar på Barca TV på nätet, värt varenda krona.
Har lärt mig mycket, bland annat att Messi heter Lionel i förnamn för att hans far är ett stort, stort fan av Lionel Ritchie.
Man lever och lär, ibland onödiga saker, som detta..
Barcelona Foadinho_2pac
2007-08-05 23:04
Barcelonito: Okej men jag kanske misstolkade dig det var därför jag satte ett frågetecken så jag var inte säker på vad du menade men nu vet jag.
Barcelona MESSIIII
2007-08-05 22:59
HAn kanske vill lära sig de bästa från båda vilken inte är en dum ide enligt mig
Barcelona BARÇAAA
2007-08-05 22:57
Ämne: Barcelonito//

Nää....
Han kanske blir bättre än bägge två..
Barcelona El Magoo
2007-08-05 22:46
Barcelonito//

Nääh nu för han bestämma sig... Lika bra som Dinho el Messi? ^^
Barcelona Barcelonito
2007-08-05 21:53
Dos Santos om Ronaldinho och Messi:

“I have always compared myself to Messi but he is a football superstar and I am just starting. Of course I’d like to be like him one day.”

“Ronaldinho has always been my hero, he is a world superstar. I hope to learn a lot from him this season, and one day be as good as he is.”
Annons: