/spanien/barcelona/forum/22964.aspx/spanien/barcelona/forum/22964.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona rebinho
2007-06-18 23:28
kan nån säga vilka barca kommer att värva in inför nästa säsong
eller dom som nu rycktas om de förrutom henry
Barcelona simpa = Barca
2007-06-18 23:17
el clasico e viktigare än nånsin nästa år. barca kommer krossa på camp nou och sedan spela ut real och på bernabeu.

BORT med grottmäniskan oluguer lr hur fan de stavas. varjr gång han kommer in så kan man va säker på att barca kommer släppa in minst ett mål...
Barcelona El Comandante
2007-06-18 22:51
Maste saga att det ar riktigt tungt att man forlorar ligan pa inbordesmoten. Det kanns ju som att en liga pa 38 omgangar inte ska avgoras pa en "teknikalitet", men sadana ar reglerna och det ar val inget att gnalla over nu egentligen. Men jag kan inte annat an sakna den gamla goda tiden da man vann ligan for att man hade fler poang an tvaan.

Sen kan man ju inte annat an konstatera att om man har minsta sympati for real madrid beror det pa att man ar:

1. Fascist
2. Korkad
3. Ignorant

Jag sager inte att alla som har de har "egenskaperna" ar madridistas, utan att alla som ar madridistas har minst en av dessa "egenskaper".

Men Barça kommer igen nasta ar, finns ju inte pa kartan att det blir en lika misslyckad sasong igen.
Barcelona tuner
2007-06-18 22:51
Ämne: ähh jag säger inte a....
etoo är en av världens bästa forwards absolut men kan han inte klara av lite konkurrens om speltiden så är det bara att sälja honom och köpa david villa eller nån annan som garaterar väldigt många mål...
Barcelona Rambla
2007-06-18 22:48
Henry är en av världens absolut bästa fotbollsspelare när han är frisk och i form, ingen tvekan om det. Han är en superstjärna, un CRACK. Det är en spelare man bygger ett lag kring. Ni som anser att man borde köpa honom som backup kan inte ha alla hästar hemma.

Visst hade varit underbart att se REM + Henry spela samtidigt i någon match, men det håller knappast en hel säsong. Det blir helt fel balans i laget. Kan Samu acceptera att roteras? Tveksamt va. Accepterar Henry det? Skulle inte tro det. Ska vi offra Messi? Aldrig i livet. Världens bästa spelare inom någon säsong.
Barcelona Kapten11
2007-06-18 22:46
Absolut, han är fantastisk, och jobbar dessutom oerhört hårt för laget.

REM är världens bästa anfallskonstellation, inget snack om saken.
Barcelona Barcelonito
2007-06-18 22:43
ähh jag säger inte att det e rätt av honom men det e ju fakta som vi vet om... alllla gånger han byttes ut förra säsongen såg han förbannad ut.. Men ändå, det e ju därför han e så bra också.. han brinner för o spela o göra mål.. så kan man också se det
Barcelona tuner
2007-06-18 22:39
Ämne: tuner

tror inte a....
han har ju själv sagt att han vill ha henry till barca och klarar han inte av att samsas om speltiden så kan han gärna få lämna klubben efter nästa säsong. individen är aldrig större än laget...
Barcelona Kapten11
2007-06-18 22:39
Eto'o har ju uttalat sig om att han vill ha Henry till klubben.
Vi kan inte ha spelare i laget som inte accepterar att bli utbytta då och då, särskilt inte om man har en så högklassig bänk.
Ingen spelare är större än klubben.
Barcelona Kapten11
2007-06-18 22:37
Guily har faktiskt inte varit helt usel i år, men en försäljning skulle nog kunna inbringa en del. Han har ändå ett ganska högt anseende.

Självklart ska man inte spela med samtliga 4 superstjärnor på en och samma gång.
Barcelona Barcelonito
2007-06-18 22:35
tuner

tror inte att någon av de 4 spelarna vill ingå i rotationssystem. Har du glömt vad Eto'o tycker om att bytas ut??? han blir vansinnig. Risken kan bli att minst 2 av dem (Eto'o, Ronaldinho)blir missnöjda och lämnar klubben säsongen efter.
Barcelona tuner
2007-06-18 22:33
Ämne: lite svårt då barca ....
det är klart det rasar när man spelar med 6 stycken spelare som inte vill ta ett steg in på egen planhalva. spelar man med samma spelsystem som i år med yaya som pivote och roterar på deco, inesta och xavi på mittfältet och henry, ronnie, etoo och messi i anfallet så kommer det bli bra. enda nackdelen är väl att ingen riktigt är bra på högerkanten förutom messi men eftersom giuly sagt att han inte vill bli såld kan man ju spela med honom där när det behövs och han verkar ju inte klaga så mycket över utebliven speltid...
Barcelona Barcelonito
2007-06-18 22:30
Kapten11

jag menar att om vi köper Henry och startar me alla de 4 på plan så blir det för dålig balans i laget om nu Iniesta, Xavi o Deco också ska vara med och slåss om en plats i mitten... Så risken e ganska stor tycker jag...

Real hade för många offensiva spelare i sitt lag när det började gå för dåligt för dem...
Barcelona tuner
2007-06-18 22:24
Ämne: Absolut, drömmen är ....
dani alves borde dom köpt för minst ett år sedan då han var billigare än han är i dagsläget.
läste det här om ett bud sevilla fått på honom: Del Nido har kommenterat bud på £12 miljoner på detta sätt: "£12 miljoner skulle räcka till att köpa Dani Alves skor. Men jag skulle slänga med skosnören på köpet." har ingen aning om hur mycket barca hade tänkte spendera i sommar men de känns tyvär inte så troligt att han kommer...

Barcelona Kapten11
2007-06-18 22:24
Ämne: lite svårt då barca ....
Dom var ju def.mittfältare, menar du att det är som att vi skulle sälja Edmilson eller Motta?

Det var väl knappast för hård konkurrens som gjorde att Real presterade så dåligt.
Barcelona Barcelonito
2007-06-18 22:22
lite svårt då barca va mitt i ligaavslutningen. men hoppas han har rätt... hur roligt det än hade varit med Dinho, Messi, Eto'o och Henry i anfallet så känns det för riskabelt för att det skulle bli dålig balans i laget...

Glöm inte när real sålde Makalele och Cambiasso... då rasade allt
Barcelona Kapten11
2007-06-18 22:17
Absolut, drömmen är ju Dani Alves, och Zambrotta till vänster. Känns inte som att Belletti accepterar att sitta på bänken, och han är inte tillräckligt bra för att vara ordinarie.

Sen apropå Saviola. Argentina åkte ur VM pga en katastrofal coachning. En matchtränad Messi hade givetvis petat Saviola, och borde kanske gjort det ändå. Håller även Tevez och Crespo som bättre spelare.
Barcelona MESSIIIII
2007-06-18 22:16
Ja va inne i arsenals forum så såg ja att nån hade skrivit så hära.

Inse fakta: Henry lämnar inte Arsenal, för om han skulle ha gjort det så skulle han redan ha skrivit på för Barcá.
Barcelona tuner
2007-06-18 22:07
Ämne: Skönt att Saviola dr....
håller med. rafa skulle vara en utmärkt ersättare då han kan spela pivote och back. chivu vore en väldigt bra värvning då han även är en väldigt bra vänsterback. vore även skönt med en ung bra högerback som kan täcka upp när zambrotta inte kan spela då jag inte tycker belletti och oleguer duger...
Barcelona little_master
2007-06-18 22:06
Saviola är en bra spelare. Vi såg det e VM, han var en av de bästa Argentinska spelarna.
Tyvärr fick han inte förtroendet i år, och när han fick den så tycker jag att han levererade. Okej han kunde ha säkert stänkt dit några till i ligan, och om man har sett på barcas önskelista så e det huntelaar, forlan osv. jag tycker saviola är bättre än båda 2, och saviola är inte så gammal heller, va kan han va mellan 24-26 år. Han öste ju in mål i sina första säsonger, för att klubben och tränarna hade förtroende för honom, och då gjorde han mål, i år och de andra 2 åren så visade klubben inte förtroende för honom och målen uteblivit. Jag kommer att sakna honom, och om han går till real madrid kommer jag nog inte hata honom, han var lojal mot barca ändå, okej om han hade lite för hög lön
Barcelona Kapten11
2007-06-18 22:01
Skönt att Saviola drar nu, för min del så får han gärna gå till Real, han håller ändå ingen högre kvalité, och har bara mjölkat pengar under en lång period nu.

Känns som att det kommer bli en fantastiskt intressant silly season, på många håll.

Marquez är en bra spelare med boll, men en usel markeringsspelare på fasta situationer, och för att vara mittback rätt svag defensivt en mot en. Föredrar honom i pivoterollen i så fall.

Chivu är lite lik Rafa i spelstilen, men han är ännu bättre med boll. Skulle vara en kanonvärvning i mina ögon.
Vi bör nog ändå behålla Rafa, om möjligt, eftersom att han är användbar på mer än en position, och är en bättre fotbollsspelare än Oleguer.
Barcelona tuner
2007-06-18 22:01
Ämne: tuner

Jag ser int....rijkaard gillar ju sitt rotations system och jag tror nog han kan holla 4 stycken stjärn-anfallare nöjda, förhoppningsvis slipper vi se en sliten ronnie och ha en ersättare som inte kan göra mål om etoo skulle gå sönder nästa säsong...
Barcelona MESSIIIII
2007-06-18 21:59
Skulle Henry komma så tror ja barca ändrar uppställning eller så flyttar ner dinho och henry kör på dinhos plats vad tror ni?
Barcelona FCBarcelona_
2007-06-18 21:54
Är det någon som har koll på;
1. när nästa säsong drar igång
2. vilka värvningar som verkar realistiska och troliga inför nästa säsong?

Det sved igår men jag tröstar mig med att Barcelona är bäst och en så jävla underbar klubb!
Barcelona Barcelonito
2007-06-18 21:51
tuner

Jag ser inte Henry som ersättare till nån... han går direkt in i startelvan. Henry skulle väl inte nöja sig med 6 matcher när Eto'o e borta?
En ersättare är nån som e nöjd som avbytare och hoppar in då o då och som ska göra mer mål än Saviola o Guddy...
Barcelona tuner
2007-06-18 21:47
Ämne: Henry hoppas jag sta....och du tycker inte henry är bätte än saviola? etoo kommer missa matcher när det är african nations cup. skulle ronnie bli skadad eller när han är avstängd så är henry en bra ersättare på även hans position. det behövs minst 4 väldigt bra anfallare i laget för att man ska ha chans på ligan och cl och sedan behöver man givetvis förstärka backlinjen som varit under all kritik den här säsongen...
Barcelona Barcelonito
2007-06-18 21:44
FCB :)
Skulle förvåna mig om Barca köpte 2 mittbackar
Barcelona FCB :)
2007-06-18 21:33
pique/chivu + abidal samt d. milito vore kanon alltså!
Barcelona Leo_Messi19
2007-06-18 21:22
Ämne: Vor sjysst om någon ....
Här är Rijkaards dotter, Lindsay
Barcelona Barcelonito
2007-06-18 21:19
FC Barcelona Deco

hahaha... i dont give a ****
tycker bara synd om spelarna som e tvungna att åka o spela den matchen
Annons: